Атмосфера та її будова




Сторінка1/4
Дата конвертації21.04.2016
Розмір0.98 Mb.
  1   2   3   4
http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=486011680-63-72&n=21
Система уроків географії 6 клас

Розділ «Атмосфера»



Учитель географії

Дудчанського ЗОСШП

Гапич С. В.

ТЕМА : Атмосфера та її будова.



МЕТА : Ознайомити з поняттям про атмосферу - повітряну оболонку Землі;

з будовою атмосфери, складом повітря . Допомогти зрозуміти значення атмосфери в розвитку географічної оболонки.

Виховувати бажання дбати про чистоту повітря, поліпшувати його якість, охороняти рослинність. Розвивати вміння аналізувати явище, робити висновки, доводити власну думку, будувати діаграми .

ОБЛАДНАННЯ : Схема будови атмосфери, малюнок повітряної кулі, колби, спиртівки, терези, таблиця « Склад повітря », картки з різнорівневими тестами, ілюстрації полярного сяйва.

ТИП УРОКУ : Урок - подорож.



ХІД УРОКУ.

  1. Організація початку уроку.

Вітаю вас на уроці географії.

Перевірка наявності необхідного обладнання для роботи на уроці.

Хочеш плавати в океані На повітряному кораблі,

Разом з хмарами в синій далі Чи у космічній височині,

Бути пильним слідопитом На крилах « добрих » й « злих » вітрів ?

Всі шляхи тобі відкрито В географії друже мій.


  1. Мотивація навчальної діяльності.

Продовжимо подорож оболонками Землі. Шлях у нас буде нелегким, тому відправитись у мандрівку зможуть лише здорові , загартовані люди , які піклуються про своє самопочуття. Отже, вам необхідно протягом уроку слідкувати за осанкою , дотримуватись правил гігієни при роботі з підручником , зошитом. Летітимемо на повітряній кулі, стрімко піднімаючись вгору.

Які ж таємниці чекатимуть на нас у височині ?

Розкрити їх допоможе сьогоднішній урок. А шлях наш буде пролягати в ат - мосфері - повітряній оболонці Землі. Звичайно , подорож уявна. А чи могла б людина насправді знаходитися на повітряній кулі там, де побуваємо ми, ви - рішите після мандрівки.


  1. Повідомлення теми уроку.

Запис в зошити « Атмосфера та її будова ».

  1. Ознайомлення з новим матеріалом.

Слово вчителя

Атмосфера невидомою ковдрою обкутує Землю , сягаючи вгору на кілька

тисяч кілометрів . Це повітряний океан , який ніколи небуває спокійним . Ми

живемо на його дні, не помічаючи повітря , бо воно прозоре. Але саме з по

вітря ми отримуємо необхідний для життя кисень . Адже медицина встановила , що передчасне старіння починається значною мірою через нестачу кисню

в організмі. Розвиток всього живого на Землі відбувається завдяки повітря - ній оболонці планети.

Запис визначення поняття « атмосфера » в зошити.

Без їжі можна прожити тижні, без води - дні, без повітря - 3-4 хвилини . За добу людині необхідно близько 11000 літрів повітря. І хоч воно дуже легке , та все ж має масу. Давайте разом це перевіримо.

Проведення досліду.

Повторення правил ТБ під час досліду.

На партах - терези з прикріпленою колбою.

Зрівноважте терези.

Запаліть спиртівку.

Що спостерігаєте?

Як ви думаєте, чому терези виходять з рівноваги ?

Заберіть спиртівку. Що сталося ?

Яка причина, на вашу думку, привела до змін на терезах ?

Чи знадобляться знання , набуті в результаті досліду, щоб подорож на повітряній кулі здійснилася ?

Доведіть свою думку.

Наведіть приклади з художньої літератури, кіно.

Вивчення будови атмосфери.






Піднімаємось вгору.

Куля прикріпляється на межі 8-18 км схеми « Будова атмосфери ». По ходу мандрівки

учнями заповнюється таблиця в зошитах.


Ми долаємо тропосферу.

Внизу найвища вершина світу.

Як вона називається ? Яка її висота ?

Робота з підручником.

Сторінка 136, перший абзац.

Прочитайте просебе.

Що нового дізналися?

Що вже було відомо раніше?

Що зацікавило?

Чому на вершинах деяких гір, навіть у жарких країнах, снігові шапки ?

Чи буде сніг на вершині Евересту, якщо біля підніжжя гори температура повітря + ЗО °С ?

Опишіть , будь-ласка, що спостерігатимемо за бортом кулі, якщо знаємо , що у тропосфері зосереджена майже вся водяна пара?

Піднімаємось на висоту 50-55 км .

Закріплюємо кулю на схемі « Будова атмосфери » на позначці 50-55 км .

Ми на другому поверсі атмосфери.

Продовжуємо заповнювати таблицю в зошитах.

Стратосфера 9-19 км / 40-50 км.






Висота км )

Сфери

(


Робота з підручником.

Сторінка 136, 4 абзац.

Що найбільше зацікавило з прочитаного ?

За допомогою чого стратосфера дбайливо захищає нас від згубного ультрафіолетового проміння ?

Придумайте найвлучніші словосполучення , які характеризують красу природи нашої планети.

Як би змінилися ландшафти Землі, коли б ультрафіолетове випромінювання не поглиналося озоном ?

Як на вашу думку , що може порушити озоновий шар ? Які шляхи запобігання цій біді?

Долаємо висоту 80-85 км

Закріплюємо кулю на позначці 80-85 км.

Робимо відповідні записи в таблиці.

Мезосфера 55 км / 80-85 км .

Ця сфера відзначається великими змінами температури з висотою. До висоти 60 км її показники досягають + 20°С, а на межі 75 км - температура повітря —75°С . Знову піднімається на висоті 75-85 км , де влітку утворюються тонкі хмари - сріблясті, які складаються, мабуть, з переохолодженої водяної пари .

У товщі атмосфери (до 100 км) міститься близько 28 млн. т космічного пилу, що поступово осідає на земну поверхню .

Підіймаємось до 800 км.

Запис у таблиці« Термосфера 85-90 км / 700-800 км ».

Тут характерне різке підвищення температури до 1000 °С.

Під впливом Сонця виникають полярні сяйва.

Демонстрація ілюстрацій.

А вище - екзосфера.

Запис в таблиці:

Екзосфера вище 800 км / 2000-3000 км,

Це найвищій шар з якого гази розсіюються в міжпланетний простір, внаслідок колосальної розрідженості повітря . Атмосфера тут складається переважно з гелію та водню.

Чи могли б ми знаходитись тут на повітряній кулі. Доведіть свою думку.




Робота з підручником.

Сторінка 136, 4 абзац.

Що найбільше зацікавило з прочитаного ?

За допомогою чого стратосфера дбайливо захищає нас від згубного ультрафіолетового проміння ?

Придумайте найвлучніпгі словосполучення , які характеризують красу природи нашої планети.

Як би змінилися ландшафти Землі, коли б ультрафіолетове випромінювання не поглиналося озоном?

Як на вашу думку , що може порушити озоновий шар ? Які шляхи запобігання цій біді?

Долаємо висоту 80-85 км

Закріплюємо кулю на позначці 80-85 км.

Робимо відповідні записи в таблиці.

Мезосфера 55 км / 80-85 км .

Ця сфера відзначається великими змінами температури з висотою. До висоти 60 км її показники досягають + 20°С, а на межі 75 км - температура повітря —75°С . Знову піднімається на висоті 75-85 км , де влітку утворюються тонкі хмари - сріблясті, які складаються, мабуть, з переохолодженої водяної пари .

У товщі атмосфери (до 100 км) міститься близько 28 млн. т космічного пилу, що поступово осідає на земну поверхню .

Підіймаємось до 800 км.

Запис у таблиці« Термосфера 85-90 км / 700-800 км ».

Тут характерне різке підвищення температури до 1000 °С.

Під впливом Сонця виникають полярні сяйва.

Демонстрація ілюстрацій.

А вище - екзосфера.

Запис в таблиці:

Екзосфера вище 800 км / 2000-3000 км.

Це найвищій шар з якого гази розсіюються в міжпланетний простір, внаслідок колосальної розрідженості повітря . Атмосфера тут складається переважно з гелію та водню.

Чи могли б ми знаходитись тут на повітряній кулі. Доведіть свою думку.





Треба повертатись.

Зможемо це зробити, відновивши склад чистого повітря .

Побудова стовпчикової діаграми хімічного складу чистого повітря за таблицею з допомогою учителя.

ГАЗ

Вміст, за об’ємом, %

Азот

78

Кисень

21

Аргон

0,9

Вуглекислий газ




Інші гази

} 0,1




10 % -1 см


Опускаємось до стратосфери.

Допоможемо озоновому шару зберегти свою цілісність . А як цьому можуть сприяти люди, нам розкажуть молодші учителі.

Короткі виступи молодших учителів.

V. Закріплення вивченого матеріалу.



Щоб повернутись на Землю , треба виконати кілька завдань.


Фронтальна бесіда з учнями

  1. Як називається повітряна оболонка Землі ?

  2. Як довести, що нас оточує повітря ?

  3. З яких шарів складається атмосфера ?

  4. Як довести що повітря має масу ?

  5. Що ми можемо зробити, щоб підтримувати чистоту повітря ?


Завдання на дошці з логічним навантаженням для учнів з високим рівнем навчальних досягнень.

1. Влітку на Україні біля поверхні Землі температура + 25 °С. Висота тропосфери 15 км. На якій висоті температура стане від’ємною ?

  1. Поясніть, чому в Українських Карпатах немає льодовиків ?Скористайтеся атласами.


Виконання тестових завдань на картках


Підкресліть правильну відповідь. Кількість рівнів оберіть кожен для себе.



Гра « Вірно - невірно »

Учитель читає твердження. Якщо воно вірне, діти ляпають в долоні.

  1. Підсумок уроку.

У чому полягає значення атмосфери?

Коротке формулювання:

  1. Атмосфера - броня планети .

  2. Атмосфера - ковдра Землі.

  3. В атмосфері відбуваються погодні явища.

  4. Атмосфера забезпечує життя на Землі.

Що нового відкрили для себе на уроці ?

Що зацікавило ?

Про що хотілося б вам більше дізнатися на наступних уроках ?

У чому виявилася ваша особиста допомога при розкритті нових таємниць ?

Коментування оцінок.

  1. Домашнє завдання .

§26.

Домашнє завдання діти отримують за групами.

Підготувати повідомлення для уроку - семінару « Погода » , користуючись рекомендованою додатковою літературою, щоденниками спостережень.


ГРА « ВІРНО - НЕВІРНО »




  1. Атмосфера-водна оболонка Землі. -

  2. Атмосферне повітря оберігає Землю вночі від охолодження. +

  3. Атмосфера складається тільки з кисню і вуглекислого газу. -

  4. Кисень забезпечує дихання і горіння . +

  5. Крім основних газів, у повітрі є домішки . +

  6. Ми живемо на дні повітряного океану . +

  7. Найнижчий шар атмосфери - стратосфера. -

  8. Термосфера - найщільніший шар . -

  9. Верхня межа тропосфери над екватором дорівнює 18 км. +

  10. У стратосфері розташований шар озону. +

11 .Вирубування лісів не впливає на зменшення кисню в атмосфері. 12.Атмосфера не пов’язана з Землею силою тяжіння. -






БУДОВА АТМОСФЕРИ

СФЕРИ

ВИСОТА, км

нижня межа

верхня межа

Тропосфера

0

8-18

Стратосфера

9-19

40-50

Мезосфера

55

80-85

Термосфера (іоносфера)

85-90

700-800

Екзосфера

вище 800

2000-3000



СКЛАД ЧИСТОГО СУХОГО ПОВІТРЯ


Враховано паузи

ГАЗ

Вміст, за об*ємом, %

Азот

78

Кисень

21

Аргон

0,9

Вуглекислий та інші гази

од




ДІАГРАМА ГАЗОВОГО СКЛАДУ ЧИСТОГО СУХОГО ПОВІТРЯ


%

90


80


c:\users\admin\documents\docume~1\admin\locals~1\temp\finereader11\media\image1.png


1 см - 10 %




ТЕМА : Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів. Складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, розн вітрів ; опис погоди.

МЕТА
: Навчити опрацьовувати матеріали своїх спостережень за погодою;

робити висновки про стан погоди, давати її опис. Розвивати спостережливість , уміння аналізувати показники стану погоди, на їх основі виконувати графічні зображення. Виховувати інтерес до пізнання природи , уважність , акуратність.

ОБЛАДНАННЯ : Календарі природи , кольорові олівці , простий олівець , лінійка , практикум з курсу « Загальна географія 6 клас », кален - дарі погоди за 5 клас.

ТИП УРОКУ : Урок формування і вдосконалення умінь.

ХІД УРОКУ:

  1. Організація початку уроку.

Перевірка наявності необхідного обладнання для проведення практичної

роботи.


Добрий день , усіх вітаю На практичному занятті.

До роботи закликаю, щоб згадати нам поняття .

В розділі « Атмосфера », що вивчались, щоб графіки й діаграми вірно будувались.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

  2. Актуалізація опорних знань.

Ми не згаємо й хвилинки ,

Розпочнемо із розминки.

1) Гра «Далі , далі»

Дати швидко відповідь , по черзі, на рахунок 1,2,3

  1. Повітряна оболонка Землі називається...

  2. В якому шарі атмосфери відбуваються погодні явища ?

  3. Як називаються люди , які проводять спостереження за погодою ?

  4. Як називають різницю між найвищою і найнижчою температурами

  5. Чому дорівнює « нормальний » атмосферний тиск ?

  6. Що таке вітер ?




  1. Які види хмар є ?

  2. Які опади випадають з хмар ?

  3. Як називається багаторічний режим погоди для певної місцевості ?

  4. Як називається стан нижнього шару атмосфери в даний час і в даному місці ?

  5. Прилад для визначення сили і напряму вітру-це...

  6. Прилад для вимірювання відносної вологості називається...

  1. Гра «Географічний ринг».

Клас ділиться на 2 групи . Учні ставлять запитання гравцям протилежної команди , називаючи прізвище того , хто відповідатиме . Якщо учень не відповів , то дає відповідь сам автор запитання . Потім запитання ставить суперник.

  1. Письмове виконання завдання « Згадай ». На стор 25 практикума . Взаємоперевірка.

IV. Виконання практичної роботи.

  1. Використовуючи дані власного календаря погоди , побудуйте графік зміни температури повітря за місяць.

Варіант 1 - за жовтень Варіант 2 - за січень Показники , які характеризують мінусову температуру , відмічайте синім олівцем, а позитивну - червоним.

(Завдання 1 , стор. 25 )

Визначення максимальної (°С , мінімальної °С , амплітуди °С, середньої місячної °С.

Висновки про переважаючу погоду (теплу , холодну , прохолодну).

  1. Побудова діаграми опадів .

Як сонце ввечорі закриє хмара сива,

Знай, від солодких снів дівчат розбудить злива...

Діти користуються минулорічними щоденниками спостережень за природою.

а) заповніть таблицю кількості опадів за сезонами, використовуючи показники спостережень.




ПОРИ РОКУ

Кількість опадів, мм

Зима




Весна




Літо




Осінь







б) За даними таблиці побудуйте діаграму опадів за сезонами. Стовпчики діаграми кожного сезону зафарбовуйте різним кольором.

(Завдання 2 , стор. 26)



  1. Побудова « рози вітрів » і діаграми хмарності.

Варіант 1 - січень

Варіант 2 - жовтень

а) Проаналізуйте дані спостережень і заповніть таблицю на стор. 26.

Фізхвилинка.

Що, стомились ? Тож хвилинку відведем для відпочинку.

Нумо , встаньте , дітвора.

Розім*ятися пора.

Руки вгору , руки в боки І на місці кілька кроків.

Дружно тричі всі присядем Посміхнемось, тихо сядем .

б) На схемі підпишіть напрямки вітру. ( стор. 27 )

в) Над безкраїм степом В невідому путь Хмари чередою Білою пливуть...

І.С. Нікітін

Побудова діаграми хмарності на схемі ( стор. 27 ), використовуючи умовні позначення:



  • ясно;

  • хмарно;

  • перемінні хмарність.

  1. Опис погоди на території своєї місцевості за день ( місяць).

Робота виконується з допомогою учителя за планом опису погоди.





ПЛАН


  1. Проміжок часу , за який дається опис.

  2. Найбільша , найменша температура повітря, амплітуда.

  3. Опади, їх кількість, вид , час випадання.

  4. Хмарність , розподіл протягом певного періоду.

  5. Зміна атмосферного тиску.

  6. Вплив погоди на життя , здоров*я , діяльність людей.

  7. Висновок про причини зміни погоди та її тиск.

  1. Підсумок уроку.

Які уміння вдосконалили на уроці ?

Яких нових умінь набули під час заняття ?

Яка частина роботи найбільше сподобалась ?

Ваші побажання учням , учителю щодо подальшої роботи .

  1. Домашнє завдання.

Повторити розділ « Атмосфера » , виконати тести на стор. 163 підручника, бажаючим підготувати реферати за темами , які вказані на стор. 162 ( на вибір).


ТЕМА : Погода.



МЕТА : Дати поняття про погоду , показники її стану , їх зміну у часі і

просторі , необхідність врахування стану погоди в житті і діяльності людини.

Ознайомити з приладами для спостережень за погодою , елементами її характеристики.

Виховувати бажання піклуватися про стан навколишнього середовища,

чистоту атмосферного повітря .

Розвивати допитливість , кругозір учнів , спостережливість .

ОБЛАДНАННЯ : Таблички з назвами груп дослідників , барометр, термо - метр , макет флюгера , малюнок гігрометра , скринька «Питання про погоду »; щоденники спостережень, кросворд , атласи, карта півкуль, музика для релаксації « Тропічний острів ».

ТИП УРОКУ : Урок - семінар ХІД УРОКУ:



Клас поділено на 6 груп відповідно до кількості питать семінару , які готували учні.

  1. Організація початку уроку.

Я рада вітати вас на уроці - семінарі.

Перевірка готовності до уроку.

За вікном чудова погода . Хочеться , щоб і в нашому класі була тепла , дружня атмосфера .

Психологічний міні - текст на виявлення самопочуття учнів.

Зверніть увагу на умовні позначення хмарності , зображені на дошці.

Як ви себе почуваєте?

Підійміть руку , в кого настрій , самопочуття відповідає 1, 2, 3,4, 5 малюнку.

  1. Мативація навчальної діяльності.

Коли ви вирушаєте до школи, мабуть, завжди цікавитесь , якою буде погода.




Для цього або дивитесь у вікно , або ж слухаєте прогноз погоди . І не завжди спадає на думку те, що пункти спостереження за погодою розкидані по території всієї земної кулі , і, щоб скласти прогноз для одного листа на 5- 7 діб, треба зібрати показники погоди зі всієї планети . Як це робиться ми дізнаємось на сьогоднішньому семінарі.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

Запис у зошити.

  1. Робота над вивченням нового матеріалу.

Протягом уроку працюватиме скринька « Питання про погоду ». Якщо в когось виникне запитання за темою , будь ласка , тихенько підходьте і кладіть записку до скриньки . У кінці семінару я дам відповіді на ваші запитання.

У роботі семінару , який складається з двох частин : теоритичної і практичної, беруть участь групи спостерігачів за :

  1. температурою повітря;

  2. атмосферним тиском;

  3. напрямом і силою вітру;

  4. хмарністю і опадами ;

  5. вологістю повітря,

а також « народні прогностики » .

Привітаємо один одного.

Фронтальна бесіда.



Що називається атмосферою?

З яких шарів складається повітряна оболонка?

Який найщільніший і найдинамічніший її шар ?

Які особливості тропосфери?

Отже, усі зміни погоди відбуваються лише у тропосфері.

Запис у зошити визначення поняття «погода».

Робота з підручником.



Сторінка 137, 1 абз.

Випишіть показники стану погоди . Назвіть їх.

Усі ці показники можуть змінюватися у часі і просторі.

Робота з календарями спостережень за погодою.



Яка температура повітря сьогодні ?

Як змінився гріфік температури?

Що можете сказати про хмарність і опади?

Який напрям вітру переважає?




Чи помітили інші цікаві явища?

Слово учителя про місце формування повітряних мас різних типів , боротьбу між ними, необхідність метеорологічних станцій , фантастичні можливості спостережень за атмосферою на сучасному етапі.

Пропонуєть кільком учням охарактеризувати погоду за власними календарями спостережень за певним числом (3-4 учні).

Висновок. Погода дуже мінлива.

Виступи представників груп дослідників з питань спостереження за показниками стану погоди.

Учись спостерігать прикмети і віщування,

Пастух і хлібороб привчаються зарання,

На небо глянувши в передвечірній час Вгадати, що за день чекає завтра нас:

Чи благодатний дощ остудить поле зранку,

Чи виноград поб*ють морози на світанку.

О С. Пушкін.

а) Група спостерегачів за температурою повітря.

(Демонстрація і робота термометра , проведення спостережень за температурою, цікаві повідомлення , пов*язані з нерівномірним розподілом температур на земній поверхні).

Додаткові питання учнів до виступаючих. Завдання для класу від групи, що робила повідомлення .

( Наприклад . Відшукайте в атласах « Полюс спеки », який знаходиться в Африканській країні - Лівії . Максимальна температура повітря , що там зафіксовано - +58°С . Покажіть на карті півкуль).

б)Група спостерігачів за атмосферним тиском.

(Демонстрація і робота барометра , зміни погоди , пов*язані зі зміною тиску, живі барометри , цікаві повідомлення , вплив зміни атмосферного тиску на самопочуття людини).

Додаткові питання . Завдання для класу

(Наприклад . Навіщо космонавтам скафандр ? Якщо людина швидко піднімається вгорах, вона починає почувати себе погано. Чому ?).

в) Спостерігачі за напрямом і силою вітру.

( Демонстрація макета флюгера , робота приладу , як ведуться спостереження за вітром , які бувають вітри , що приносять ? Цікаві повідомлення з теми).

Додаткові питання . Завдання для класу.

( На Землі Аделі , на материку , вкритому льодовим панцирем міститься «полюс вітрів» . Швидкість вітру тут перевищує 80 км/год , а в окремі




періоди навіть досягає 240 км . Відшукайте в атласах цей материк, його назву. Покажіть на карті.).

г) Виступ групи спостерігачів за хмарністю та опадами.



(Ступінь хмарності , місце формування хмар, незвичайні опади , вимірювання кількості опадів).

Додаткові питання . Завдання для класу.

Відшукайте в атласах « Туманний Альбіон »- Англію (о. Великобританія ). Покажіть на карті .

Як ви думаєте, чому її так називають ?

(Інтенсивні тумани , видимість менше одного метра).

д) Група спостерігачів за вологістю повітря .



(Демонстрація малюнка гігрометра , спостереження за вологістю , найвологіші місця планети, цікаві повідомлення ).

Додаткові питання. Завдання для класу.

Відшукайте в атласах найвологіші місце планети , передгір*я Гімалаїв, долина річки Амазонки, Гавайські острови . Великі Антильські острови.

Покажіть на карті.

Хвилинка відпочинку.

Аудіозапис літнього дощу.

(Музика для релаксації « Тропічний острів »).

Заплющіть очі , уявіть себе під теплими краплями літнього дощу на тропічному острові.

Слово учителя.

Послухайте уривок з чудової книжки В. Гюго «Трудівники моря »:

Капітан Жертре, довідавшись , що Юпобен збирається відпливати на своїй « Дюранді» завтра зранку , сказав йому :

« На вашому місті я б лишився. Послухайте , капітане Клюбен , від собак відгонить мокрою псиною . Морські птахи вже дві ночі в*ються біля маяка, навколо ліхтаря . Прикмета погана. Мій барометр пустує . Зараз місяць у першій своїй чверті , а в цю пору погода волога . Я сьогодні бачив , як столисник стулив листячко, а конюшина в полі випростала стебла. Дощові хробачки виповзають з-під землі , мухи кусаються , бджоли не летять від вуликів , горобці наче радять раду. Дзвони чути здалеку. Сьогодні ввечері я чув , благовіст із Сен - Люнера. До того ж сонце сіло за хмари . Завтра буде непроглядний туман . Вирушати не раджу . Як на мене , туман страшніший від урагану. Що в нього на думці , не вгадаєш.»

Понад 100 років минуло від тоді , як В. Гюго описав прогноз погоди за народними прикметами, що грунтуються на врахуванні явищ природи.




Спостерігаючи поведінку тварин і реакції рослин на зміни метеорологічних умов , люди з давніх - давен помічали зв*язок між явищами природи і накопичували різні прогностичні прикмети.

е) Виступ групи « Народні прогностики ».



(Місцеві ознаки прогнозування погоди , народні прикмети, їх важливість). Додаткові питання виступаючим. Завдання для класу.

(Які ви знаєте народні прикмети, пов*язані з прогнозуванням погоди ?)

Відповіді учителя на питання «Скриньки питань про погоду».

Висновок про значення спостережень за погодою у житті людини , професійній діяльності.



  1. Практична частина семінару.

Запис плану опису погоди за день.

ПЛАН.


  1. Тривалість дня.

  2. Зміни температури протягом дня .

  3. Стан неба.

  4. Зміна атмосферного тиску.

  5. Опади, їх види .

  6. Кольори і відтінки ранкової і вечірньої зорі.

  7. Сила і напрям вітру.

  8. Цікаві зміни у природі.

Робота з атласом.

Знайдіть гору Монблан.

Уявіть, що ви збираєтеся підкорити її вершину.

Який одяг візьмете з собою ? Чому ?



Розв'язування кросворду.

  1. Підсумок уроку.

Що нового дізналися на уроці ?

Що найбільше запам*яталося ?

Що особисто ви зробили на семінарі для засвоєння нової теми?

Ваші побажання учням надалі.

Оцінювання . Коментування оцінок.

Повернення до психологічного міні - тесту. (Виявлення самопочуття учнів на кінець уроку) .






VII. Домашнє завдання .

§ 27 . Оформити лист спостереження за погодою дня .

КРОСВОРД По горизонталі


  1. Марія Іванівна працює на :

а) заводі; б) метеостанції; в) в клініці.

  1. Вона спостерігає за погодою за допомогою: а) методів ; б) приладів ; в) бінокля .

  2. Вона визначає:

а) напрям вітру; б) шкідливість вітру.

  1. 8 разів на добу вона робить :

а) спостереження ; б) розрахунки; в) записи.

  1. Потім передає у Київ в гідрометеоцентр показники: а) погоди; б) клімату; в) забруднення.

  2. Тут збирають з усієї України і наносять на карту дані про стан а) атмосфери ; б) рослинності; в) підстилаючої поверхні.

  3. Головним елементом погоди є :

а) тиск; б) температура; в) повітря.

  1. Важлива інформація надходить зі спеціальних метеорологічних: а) супутників ; б) пунктів ; в) газет.

  2. Вони передають повідомлення про : а) стан ; б) змвни; в) стійкість атмосфери.

По вертикалі

  1. Наука , яка займається прогнозуванням погоди ?




  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка