Бог дав людині свободу волі, а вона сама повинна вирішувати свою долю. Ці погляди належать мислителям




Сторінка1/26
Дата конвертації21.04.2016
Розмір2.86 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   26

1.

Бог дав людині свободу волі, а вона сама повинна вирішувати свою долю. Ці погляди належать мислителям...


A.

Епохи античності.


B. *

Епохи Відродження.


C.

Нового Часу.


D.

Класичної німецької філософії.


E.

Некласичної філософії.


2.

В котру епоху склалися три принципові позиції щодо питання про субстанцію – монізм, дуалізм, плюралізм?


A.

Середньовіччя.


B.

Відродження.


C. *

Нового Часу.


D.

Німецької класичної філософії.


E.

Некласичної філософії.


3.

В період Нового Часу багато вчених та філософів намагалися пояснити глибинні причини процесів, що відбувалися в світі, використовуючи ...


A.

Біологію.


B.

Генетику.


C.

Хімію.


D. *

Механіку.


E.

Латину.


4.

В роботі котрого середньовічного філософа вперше було систематизоване християнське віровчення?


A.

Августина Аврелія.


B.

Фоми Аквінського.


C. *

Орігена.


D.

Ансельма Кентерберійського.


E.

Оккама.


5.

В чому полягає домінанта віри, висловлена Мартіном Лютером?


A.

Віра є єдиною умовою порятунку душі, бо домінує не тільки над знаннями, а й над вчинками.


B.

Найкращі вчинки є ніщо, якщо до них додається слабка віра в Божественну Благодать.


C.

Церква не може виступати єдино можливим посередником між людиною і Богом.


D.

Наближення до Бога через чесну працю.


E. *

Всі варіанти правильні.


6.

В чому полягає ідея „чистої дошки”?


A.

Філософія без науки – чиста дошка.


B. *

Свідомість кожного новонародженого – чиста дошка, на якій можна записувати будь-який зміст.


C.

Правда – як чиста дошка: хто що хоче, те й пише.


D.

Тільки на чистій дошці можна писати щось нове, тому свої думки треба записувати, щоб ніхто тебе не випередив.


E.

Бог – чиста дошка.


7.

В чому полягає положення М.Лютера про абсолютний авторитет Біблії?


A.

У Біблію треба вірити беззаперечно.


B. *

Треба замінити авторитет церкви авторитетом Біблії.


C.

Без знання Біблії її положення незрозумілі.


D.

Вивчення Біблії – справа кожного колективу.


E.

Біблію написали розумні люди.


8.

В чому полягає сенс людського існування, за Данте?


A.

У пізнанні самого себе.


B. *

У наближенні до потойбічного ідеалу.


C.

У пізнанні Бога.


D.

У розумінні світу.


E.

У любові.


9.

В чому суть вчення про „Всезагальну релігію” Марсіліо Фічіно?


A.

Релігія повинна бути лише одна.


B. *

Всі історично існуючі течії і церкви є етапами осягнення Єдиного Бога, тому будь-яка релігія не має права виняткового бачення Абсолюту.


C.

Релігійної істини не існує.


D.

Загальної релігії не може бути.


E.

Загальна релігія – це наука.


10.

Визначіть позицію, яка в гносеології є протилежною щодо позиції визнання існування в розумі людини деяких вроджених ідей.


A.

Релятивізм.


B.

Скептицизм.


C. *

Розум – це „чиста дошка”.


D.

Розум – це рівень інтелектуального споглядання.


E.

Абсолютизм.


11.

Вузький емпіризм, що безладно тягне всі факти, що трапляються на його шляху, але не здатний на узагальнення, за Ф. Беконом, - це...


A.

Шлях павука.


B. *

Шлях мурашки.


C.

Шлях бджоли.


D.

Шлях людини.


E.

Шлях серця.


12.

Вчення Г.Лейбніца про світобудову отримало назву...


A.

Атомізм.


B.

Теорія достатньої підстави.


C. *

Монадологія.


D.

Механіцизм.


E.

Космоцентризм.


13.

Вчення якого мислителя Відродження поклало початок протестантизму?


A.

Еразма Роттердамського.


B. *

Мартіна Лютера.


C.

Марсіліо Фічіно.


D.

Дж. Бруно.


E.

Макіавеллі.


14.

Вчення якого мислителя Відродження стало основою етики індустріального, „відкритого” суспільства?


A. *

Мартіна Лютера.


B.

Марсіліо Фічіно.


C.

Еразма Роттердамського.


D.

Дж. Бруно.


E.

Макіавеллі.


15.

Для котрої епохи була характерна суперечка емпіризму та раціоналізму?


A.

Відродження.


B.

Німецької класичної.


C. *

Нового Часу.


D.

Середньовіччя.


E.

Некласичної.


16.

Для котрої з епох головним пізнавальним питанням стало питання про субстанцію?


A.

Відродження.


B.

Середньовіччя.


C. *

Нового Часу.


D.

Німецької класичної.


E.

Некласичної.


17.

З творчістю якого поета пов’язане зародження так званого Романського Відродження?


A.

Петрарки.


B. *

Данте.


C.

Шекспіра.


D.

Галена.


E.

Езопа.


18.

З творчістю якого художника пов’язане зародження так званого Романського Відродження?


A.

Рафаеля.


B.

Тиціана.


C. *

Джотто.


D.

Леонардо дa Вінчі.


E.

Рубенса.


19.

З яким міфічним героєм порівнював державу Т.Гоббс?


A.

Прометей.


B. *

Левіафан.


C.

Геракл.


D.

Зевс.


E.

Дракон.


20.

Засновником філософії Нового Часу вважається ...


A.

Жан-Поль Сартр.


B. *

Френсіс Бекон.


C.

Мішель Монтень.


D.

Леонардо да Вінчі.


E.

Рене Декарт.


21.

Ким, за поглядами, був Б. Спіноза?


A.

Дуаліст.


B.

Плюраліст.


C.

Матеріаліст.


D. *

Пантеїст.


E.

Гностик.


22.

Кого називають Сократом епохи Відродження?


A.

М. Кузанського.


B.

М. Фічіно.


C.

М. Лютера.


D. *

Е. Роттердамського.


E.

Коперніка.


23.

Кому із середньовічних філософів належить авторство п’яти доказів існування Бога?


A. *

Фомі Аквінському.


B.

Тертуліану.


C.

Орігену.


D.

Ансельму Кентерберійському.


E.

Данте.


24.

Кому із середньовічних філософів, котрого за життя називали „другим Августином”, належить так званий „онтологічний доказ Буття Божого”?


A.

Тертуліану.


B.

Фомі Аквінському.


C.

Орігену.


D. *

Ансельму Кентерберійському.


E.

Галену.


25.

Кому із філософів Середньовіччя належать погляди про те, що зло – це недостача добра, що Бог не винен в існуванні зла, він творець гармонії добра, благодаті і любові?


A. *

Августину.


B.

Ансельму Кентерберійському.


C.

Оккаму.


D.

Тертуліану.


E.

Фомі Аквінському.


26.

Кому із філософів Середньовіччя належить ідея про історію не як вічний „кругообіг”, повторення, а як процес, що має певний смисл, значення і кінцеву мету?


A.

Тертуліану.


B.

Ансельму Кентерберійському.


C. *

Августину.


D.

Фомі Аквінському.


E.

Оккаму.


27.

Кому належить відомий твір епохи Відродження „Похвала глупоті”?


A.

М. Лютеру.


B.

М. Кузанському.


C.

М. Фічіно.


D.

М. Копернику.


E. *

Е. Роттердамському.


28.

Котра група філософів вважала, що загальні поняття – це тільки імена, які існують в нашому мисленні, в мові?


A.

Релятивісти.


B.

Абсолютисти.


C.

Реалісти.


D. *

Номіналісти.


E.

Ідеалісти.


29.

Котра група філософів вважала, що загальні поняття не менш реальні, ніж усі одиничні речі, які доступні нашим органам чуттів?


A.

Абсолютисти.


B.

Релятивісти.


C.

Ідеалісти.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   26


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка