Будова і функції зубів. Захворювання зубів, профілак- тика та лікування




Скачати 54.08 Kb.
Дата конвертації17.04.2016
Розмір54.08 Kb.
9клас. Біологія.

Тема: Будова і функції зубів. Захворювання зубів, профілак-

тика та лікування.
Мета: (очікувані результати )

Після уроку учні зможуть:

- пояснити будову зуба у зв’язку з виконуваними функціями.

-дати визначення термінам: коронка, шийка і корінь зуба; дентин, пульпа, емаль;

карієс, пульпіт,некроз, зубний камінь,

- визначати чинники, що впливають на руйнування зубів;

- розробляти правила профілактики захворювань зубів;.

- відповідально ставитись до догляду за зубами;

- проводити агітацію серед молодших школярів про гігієну ротової порожнини;

- допомагати і навчати один одного під час виконання групових завдань;

- займатись автотренінгом перед візитом до лікаря-стоматолога;

- відстоювати свою думку;

- порівнювати та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки при захворюванні зубів,

їх будові та зміні;

- робити висновки та аналізувати роботу інших.

Основні поняття та терміни: дентин, емаль, коронка, карієс, пульпіт, некроз, пульпа, цемент, постійні зуби, молочні зуби, ікла, різці, малі кутні (корінні), великі кутні, зміна зубів, формула зубів.

Обладнання: таблиці „Гігієна ротової порожнини”, „ Будова зуба”, рекламні плакати про зубну пасту та жувальні гумки. Опорні схеми. Додаткова література.

Пам’ятки для виконання завдань.



Методи: розв’язання проблемних завдань(„Мікрофон”, „Займи позицію”, „Мозковий штурм”) дослідження, проектування, групова робота.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

На попередньому уроці учням були запропоновані такі твор-

чі завдання :

-провести опитування серед учнів школи про стан зубів;

-зібрати народні приказки і прислів’я про зуби;

-повідомлення про народні методи лікування хвороб зубів;

- взяти інтерв’ю у лікаря-стоматолога про поширеність захворюваннь зубів в нашому місті.
СТРУКТУРА УРОКУ.

І етап. Орієнтація.


Вчитель. Зверніть увагу на результати вашої роботи на попередньому уроці (на дошці розміщені опорні схеми, які були створені учнями, про будову органів травлення).

  1. Назвати органи травлення людини.

  2. Значення травлення.

  3. Які є методи дослідження органів травлення?

  4. Завдяки яким структурам відбувається механічна обробка

їжі? ( Якщо виникає затруднення, потрібно задати додадкові запитання).

-Якого лікаря найбільше не люблять відвідувати діти?

Отже, сьогоднішньою темою уроку буде: Будова і функції зубів (учні самостійно визначають тему).

Вчитель разом з учнями мотивує вивчення цієї теми.



Вчитель: Для чого потрібні знання по цій темі?

Учні: Щоб знати як зберегти зуби здоровими;

  • про харчові продукти, які сприяють зміцненню зубів;

  • як потрібно чистити зуби;

  • чи варто слідкувати за гігієною ротової порожнини;

  • ця тема мене цікавить бо я хочу стати лікарем-стоматологом.

Вчитель. Щоб ви повністю переконались у необхібності гли-

боких знань про зуби і про їх важливість для організму, послухаємо результати досліджень експертної групи (учениця зачитує результати опитування учнів школи по анкеті „Стан моїх зубів та як я за ними доглядаю” ).

ІІ етап. Проектування.

Вчитель дає коротку інформацію по темі яка вивчається.

Потім пропонує учням скласти план дій і вибрати засоби для досягнення мети.

На дошці записані проблемні запитання:



  1. Чи досконало побудована зубна система в людини? („Мікрофон”).

2) Чому правильний догляд за зубами є необхідною передумовою збереження здоров`я зубів та всього організму? („Мозковий штурм”)

3) Чому хвороби зубів так поширені?

4) Чи корисно жувати жувальну гумку? („Займи позицію”)

Для вирішення проблем групам пропонується такий план

досягнення мети:


  • робота з підручником, (пар. 43);

  • ознайомлення з опорними схемами;

  • робота з додатковою літературою;

  • тестові завдання стор.49 (п.-7,12; с.-3,7; д.-2; в.-3);.

  • встановити зв’язок між термінами

  • скласти рекламний щит по профілактиці хвороб зубів;

  • повідомлення про народні методи лікування зубного болю;

  • інтерв’ю у лікаря –стоматолога;

  • які слова скажеш ти друзям,щоб допомогти заспокоїтись перед відвідуванням кабінету стоматолога;

  • антиреклама;

  • поради для молодших школярів щодо догляду за ротовою поржниною;

  • написати формулу зубів.

ІІІ етап. Організація виконання плану діяльності.

Учні виконують свій індивідуальний план, працюючи з різними джерелами інформації ( таблиці, тести, підручник,опорні схеми).Вчитель коректує їх діяльність і надає допомогу в разі виникнення затруднення.

На етапі виконання кожен учень групи приймає посильну участь у завданні групи.

Всі повинні мати достатньо дидактичного матеріалу для виконання завдань та пам’ятки виконання завдань.

IV етап. Контроль процесу.

1. Методом „Мікрофону” вирішити перше проблемне запитання.

2. Отримати відповіді на друге та третє завдання в ході „Мозкового штурму”

3 Групи на плакатах повинні висловити свою позицію щодо жування гумки

4. Інформація про виконання творчих завдань.(Ця інформація дасть можливість

доповнити відповіді на проблемні запитання).

5.Проведення тесту для самоперевірки досягнутої мети.



Тест по темі „Будова і функції зубів”

1. Зуби молочні починають випадати :

а) в 12-13 років; б) в 5-7 років

2. У дорослої людини є:

а) 32 постійні зуби - по 16 на кожній щелепі; б) 20 зубів – по10 на кожній

щелепі.


3. Коронка зуба зверху вкрита :

а)емалью б)цементом.

4. В центрі зуба є порожнина, яка містить м’яку тканину – це

а) пульпа; б) дентин; в) цемент.

5. Зміцненню зубів сприяють:

а) солодощі; б) сир; в) молоко; г)розкушування горіхів та твердих цукерок;

д) риба; ж) морська капуста; з) щавель.

6. Зуби потрібно чистити:

а) два рази на день; б) двічі на тиждень.

7. Заповни схему :





Будова зуба


8. Заповни схему:




Типи зубів людини



V етап. Внесення корекції.

Обговорення типових помилок, які були допущені при виконанні планів діяльності. (Спільна діяльність учителя і учнів.)

VI етап. Досягнення результату. Цінування.

Вчитель. Що ви сьогодні навчилися?

- Чи вдало ви вибрали методи досягнення мети?

- Виконання яких завдань вам сподобалось найбільше?

- На якому етапі ви відчули труднощі?

- Відмітити роботу всіх груп.

Самооцінювання. Взаємооцінювання.



Учні: висловлюють свою думку щодо уроку та результатів;

- визнають свої помилки та вибирають домашні завдання щоб ліквідувати

прогалини в знаннях.

Домашнє завдання: (вчитель обов’язково пояснює).



  • п. 42, 43

  • дати фізіологічне обґрунтування приказці „ Хто добре жує,

той довго живе”.

  • підготувати повідомлення про життя та наукову діяльність видатного російського фізіолога І.П.Павлова.

  • повторити терміни: рефлекс, ферменти.

Грищенко С.В.

учитель біології гуманітарної

гімназії №5 м. Коростишева



Житомирської області.


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка