Етапи онтогенезу людини. Генетичне визначення статі




Скачати 62.59 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір62.59 Kb.
Тема: Етапи онтогенезу людини. Генетичне визначення статі.

Мета: Сформувати знання про етапи індивідуального розвитку людини та особливості генетичного визначення статі;розвивати в учнів увагу, пам’ть, логічне мислення, вміння працювати в колективі, самостійно працювати і робити висновки, формувати пізнавальний інтерес; здійснити моральне виховання учнів.

Основні поняття: онтогенез, передзародковий період, ембріональний(зародковий період), постембріональний період, запліднення, народження організму.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань.

Література:

Епіграф до уроку: Ніколи не думайте ,

що ви вже все знаєте

і хоч би як високо

не оцінювали вас,

завжди майте мужність

сказати про себе: «Я неук».

І.П. Павлов



Хід уроку

п/п

Етапи уроку

Робота вчителя

Робота учнів

1.

Організація класу до уроку

Налаштовую клас на роботу, перевіряю готовність учнів до уроку, відмічаю присутність в індивідуальному журналі.

Готуються до уроку, повідомляють інформацію про присутніх.

2.

Актуалізація опорних знань

Анонімна анкета

  1. . Що таке дружба?

  2. . Що таке кохання?

  3. Що таке секс?

  4. Який зв’язок існує між коханням і сексом?

  5. З яких джерел ти дізнався про статеві відносини між людьми:

  • телевізор,комп’ютер;

  • підручники,книги;

  • розповіді товаришів,старших друзів?

6.Яка біологічна основа статевих відносин?

7. Яке соціальне підґрунтя таких відносин?

8.Яка твоя думка щодо створення шлюбу між людьми? Який вік для цього найкращий?

9.Як ти відносишся до позашлюбних відносин?до раннього статевого життя?

10.Чи плануєш у майбутньому створити власну сім’ю? коли? Для чого?

11.Що таке акселерація?

12.Запитання до вчителя, на які б ти хотів почути відповідь?


Учні відповідають на запитання анкети та задають запитання вчителю

3.

Мотивація навчальної діяльності

  1. Обговорення епіграфу уроку.

  2. Створення проблемної ситуації.

  • Чому людину називають біосоціальною істотою?




Обгово-рюють епіграф уроку. Диску-тують над питанням.

4.

Оголошення теми уроку.

Отож, записуйте число і тему сьогоднішнього уроку: «Етапи онтогенезу людини. Генетичне визначення статі».

Учні записую-ть тему уроку в зошити.

5.

Вивчення нового матеріалу

  1. Сприйняття інформації



  1. Уточнення та розширення інформації




У давньосхідному трактаті «Гілки персика» є визначення кохання:

три джерела мають потяги людини:



  • Душу;

  • Розум;

  • Тіло;

Потяги душ утворюють дружбу.

Потяги розуму народжують повагу.

Потяги тіла народжують бажання.

Поєднання трьох потоків породжують кохання.

(Зачитування анкетних відповідей учнів що таке кохання).

Бесіда.


  • Що таке життя людини?

  • Коли і з чого воно починається?

Розповідь з використанням таблиці

«Онтогенез та його стадії»


Назва періоду

Характеристика періоду

Тривалість

1.Передзародковий

Процеси формування і розвитку статевих клітин(гаметогенезу)

Процес формування чоловічих статевих клітин(сперматогенез).

Процес формування жіночих статевих клітин (овогенез).


Від утворення статевих клітин до запліднення.


2.Ембріональний

Розвиток зиготи в організмі матері

Від утворення зиготи до народження організму

3.Постембріональний

Ріст, розвиток організму,статеве дозрівання,дорослий організм,старіння.

Від народження організму до біологічної смерті


Клітини чоловічої та жіночої гамет містять подвійний набір хромосом, або 23 пари. У цьому наборі лише від однієї пари хромосом (23 пари) залежить формування у людини первинних статевих ознак, тобто її стать. У жінки обидві хромосоми цієї пари однакові, кожну із них позначають Х, а їх пару – ХХ. Ця пара відповідає за статеві ознаки жіночого організму. У чоловіків одна із хромосом 23 пари є Х-хромосомою – такою самою, як і в жінок, а іншу називають Y-хромосомою. Пара хромосом ХY спрямовує розвиток організму за чоловічим типом.

Пригадаймо, як утворюються гамети. Перед поділом клітини набір хромосом у ній подвоюються – їх стає 46 пар. Унаслідок такого подвоєння пари статевих хромосом у клітині – попередниці яйцеклітині утворюються 4 Х-хромосоми. У результаті її двох послідовних поділів кожна із гаплоїдних клітин отримує одну із 4 Х-хромосом. Отже, єдина з цих клітин,що стає яйцеклітиною, може містити лише Х-хромосому. Подвоєння пари статевих хромосом XY у клітині – попередниці сперматозоїда призводить до появи двох Х-хромосом і двох Y-хромосом. Зрозуміло, що внаслідок поділів два сперматозоїди отримують по одній Х-хромосомі, два інші – по одні Y-хромосомі.

Якщо яйцеклітину запліднить сперматозоїд, який має Х-хромосому у хромосомному наборі зиготи утвориться пара статевих хромосом ХХ. Із цієї зиготи почне розвиватися жіночий організм. Якщо яйцеклітину запліднить сперматозоїд з Y- хромосомою, у зиготі утвориться пара статевих хромосом XY. З такої зиготи буде сформований чоловічий організм.

Давайте разом з вами розглянемо схему поділу гамет та подвоєння пар статевих хромосом. (Демонстрація флеш анімації «Визначення статі»)


Учні слухають розповідь вчителя.

Дають відповіді на запитан-ня і активно включаються у роботу.

Учні слухають розповідь та запов-

нюють табл. у зошитах.

Учні слухають вчителя та запи- сують основне у зошити.

Учні розгляд-дають схему.



7.

Закріплення знань

Бесіда

  1. Яку подію вважають початком онтогенезу людини?

  2. Які чинники впливають на онтогенез людини?

  3. Наведіть приклади нерівномірності росту й розвитку органів і фізіологічних систем організму?

  4. Назвіть кілька гормонів, які регулюють онтогенез людини?

Учні дають відповіді на поставленні запи-тання

8.

Організація домашнього завдання

  • Опрацювати §51

  • Опрацювати запитання і завдання після §

Учні записую-ть д.з.

9.

Підсумок уроку

Закінчіть речення «Я хочу вивчити цю тему для того, щоб…»

Висловлюють свої думки.






База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка