Гістотехнології. Застосування штучних тканин для лікування хвороб людини




Скачати 57.49 Kb.
Дата конвертації21.04.2016
Розмір57.49 Kb.
Урок біології, 10 клас

Вчитель: Пожидай Людмила Іванівна

Тема: Гістотехнології. Застосування штучних тканин для лікування хвороб людини.
Мета: розглянути один із нових напрямків біотехнології, який займається створенням біологічних замісників тканин і органів;

  • формувати поняття тканина інженерія;

  • розвивати інтелектуальні здібності, логічне мислення;

  • виховувати бережливе ставлення до живих організмів та власного здоров’я;




Обладнання: слайди презентацій, таблиці тканин тваринного організму, фото тканин рослинного організму, мікроскопи, готові мікропрепарати типів тканин рослинного організму.

Базові поняття і терміни: гістотехнології, культура клітин, стовбурові клітини, вирощування органів.

Хід уроку
І Організаційний момент.
ІІ Створення позитивного психологічного клімату.
Добрий день, діти.

Погляньте, будь ласка, за вікно. На вулиці сонячний весняний день. І у мене на душі спокійно, радісно, тому, що я бачу перед собою розумні, добрі обличчя і очі. І для того, щоб зрозуміти, як ми будемо сьогодні працювати, я хочу, щоб ви всі один одному посміхнулися.


ІІІ Актуалізація опорних знань учнів.
Сьогодні у нас незвичайний урок, до нього ви всі готувалися, щоб зрозуміти, як фантастичні мрії людини можуть збуватися. Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках.


  • Які існують типи тканин рослинного організму?

Перед вами на столі мікроскопи та мікропрепарати. Розгляньте запропоновані вам препарати та заповніть таблиці, що лежать перед вами.


На виконання цього завдання 3 хв.

Кожна група, слухаючи повідомлення товаришів, заповнює всю таблицю.




Твірна тканина

Основна тканина

Покривна тканина

Провідна тканина

Невеликі за розмірами, щільно розташовані клітини. Мають тонкі клітині стінки, велике ядро та не мають вакуолей. Здатні до ділення та росту. При дозріванні перетворюються в клітини других типів.

Складається із живих клітин з тонкими стінками. Між клітинами знаходяться міжклітинники. Вона складає основну масу рослини. Функції: фотосинтез, накопичення поживних речовин, газообмін,секреторна.

Епідерма створена живими прозорими клітинами щільно прилеглі одна до одної Має продихи Функції: захисна, газообмін, транспірація.

Ксилема створена відмерлими клітинами судин і трахеїд.

Флоема створена живими видовженими клітинами без ядер, з’єднані між собою поперечними участками стінок- ситовидними пластинками. Функції:транспорт речовин, опорна .



  • Які типи тканин має тваринний організм?

  • Яку роль відіграють меристеми в житті рослин?

  • Як відбувається регенерація у тварин?


ІVМотивація навчальної діяльності.
Погляньте, будь ласка, на екран. Перед вами молодий чоловік, який 15 років уникав спілкування з людьми. Він сильно постраждав в результаті нещасного випадку. Йому створили нове обличчя. Було пересаджено щелепи, зуби, язик, м’які тканини
Саме сьогоднішній наш урок дасть нам нові знання, щоб дізнатися як можна відновити органи тіла людини за допомогою тканинних конструкцій.




Тема нашого уроку: Гістотехнології. Використання штучних тканин для лікування захворювань людини. (Учні записують тему уроку в зошити).
V Вивчення нового матеріалу
Те що 20-30 років тому назад здавалось фантастикою, сьогодні реальність. В науці біологія з’явилась нова галузь, яка у розвинутих країнах визнана науково-технічним пріоритетом. Це—біотехнології. А що це таке? Давайте поглянемо.
Презентація « Біотехнології».
Одним із напрямків біотехнологій є клітинна інженерія або гістотехнології. По цьому питанню працювала перша група. Їм і надаємо слово.
Показ презентації « Гістотехнології»)
Стовбурові клітини сьогодні актуальна тема, ними намагаються лікувати самі різноманітні захворювання і, дивлячись на повідомлення у пресі, вони творять чудеса. Слово надаємо дослідникам ІІ групи.
(Показ презентації « Стовбурові клітини»)
ІІІ та ІVгрупи працювали над питаннями застосування штучних тканин для лікування хвороб людини.
(Показ презентацій «Штучні тканини»

« Використання штучних тканин для лікування хвороб людини»)
VІ Закріплення, систематизація та узагальнення знань.
Ось ми і розглянули дуже складне, але водночас актуальне питання про можливості надати допомогу людям, зберегти їх життя.

У вас на партах маркери та листочки паперу . Подумайте декілька секунд і запишіть, що саме головне ви взяли з сьогоднішнього уроку про гістотехнології?



  1. Що таке гістотехнології?

  2. Чим вона займається?

  3. Які хвороби можна лікувати за допомогою методів тканинної інженерії?

  4. Які проблеми виникають під час створення штучних тканин?

( Учні створюють узагальнюючу схему)

Створення штучних тканин

Успішне лікування хвороб

Відмова від донорських органів

Гістотехнології

Найбільш перспективний напрямок біології

Розвинута матеріальна база
Етичні проблеми

Проблеми всередині організму



Створення спеціальних умов для зберігання тканин
VІІ Підсумок уроку, оцінювання учнів.
Молодці. Я вам всім дуже вдячна за роботу на уроці, за підготовку до нього. На парті у кожної групи лежать таблички, де ви оціните роботу своєї групи та дасте оцінку роботи своїх однокласників, а я поставлю оцінку в свою колонку.


Група

Самооцінка

Взаємооцінка

Оцінка вчителя

№1










№2










№3










№4











Рефлексія.

  1. Чи сподобалося вам брати участь у пошуковій роботі?

  2. Дізналися про щось нове і цікаве на уроці?

  3. Чи зрозуміли ви, що краще (штучна тканина і орган), чи бути здоровими?


Я вам всім бажаю здоров’я. До побачення.


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка