Методвказівка практичного заняття для курсантів
циклу ПАЦ “Медицина невідкладних станів”
Заняття №
1.Тема: “Гостре порушення мозкового кровообігу. ЧМТ.”
2. Кількість годин: 5 годин (225хв.)
3. Місце проведення: Неврологічне відділення.
4. Мета: поглибити теоретичні знання і вдосконалити практичні навички лікарів курсантів з питань клініки, діагностики і лікування хворих (згідно теми).
5. Актуальність теми: Церебро-васкулярна хвороба є ведучою причиною смерті серед дорослого населення, цією патологією обумовлено 32% всіх смертей і 45% смертей від хвороб системи кровообігу.
6. Перелік теоретичних питань, які розглядаються на занятті:
- Загальне поняття про церебро-васкулярні захворювання.
- Класифікація інсультів.
- Етіопатогенез інсультів.
- Основні паталогічні синдроми при гострому порушенні мозкового кровообігу.
- Тактика та загальні принципи надання медичної допомоги хворим з розладами центральної гемодинаміки.
- Геморагічний інсульт: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Ішемічний інсульт: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Минучі порушення мозкового кровообігу: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Диференційно-діагностичні критерії інсультів.
7. Перелік практичних навичок, які має удосконалити (оволодіти) лікар курсант:
- Обстеження хворих з гострим порушенням мозкового кровообігу.
- Проведення санації дихальних шляхів.
- Профілактика пролежнів, катетеризація сечового міхура.
- Проведення люмбальної пункції.
8. План проведення заняття:
№
| Види роботи |
Час (хв)
|
1
|
Вступне слово викладача.
|
10
|
2
|
Курація хворих.
|
15
|
3
|
Клінічний розбір хворих.
|
30
|
3.1
|
Обгрунтування діагнозу.
|
30
|
3.2
|
Диреренційний діагноз
|
30
|
3.3
|
Тактика лікування.
|
30
|
4
|
Тестовий контроль по темі заняття.
|
20
|
5
|
Рішення ситуаційних завдань.
|
20
|
6
|
Відпрацювання практичних навичок.
|
30
|
7
|
Підсумок заняття.
|
10
|
|
ВСЬОГО:
|
5 год.
|
9. Завдання для самостійної підготовки поза учбовою сіткою.
10. Джерела інформації.
Література:
- Курс вибраних лекцій “Неврологічні прояви захворювань судин головного мозку, їх діагностика та лікування”, 1998р.
- Мозковий інсульт С.М.Віничук 1998р. Журн.невр. и псих. им. С.С. Корсакова, 1990, Т.90-Вип.7-С. 19-21.
- Габашвили В.М. и другие. Патогенетическая терапія геморрагіческих инсультов.
- Неотложная помощь в клинике нервних болезней. Под.ред. П.В. Волошина.-К.: Здоров’я, 1987.-217стр.
-Ромаданов А.П., Педаченко А.Г. Острие нарушения мозкового кровообращения. - К.: Здоров’я, 1980.-160стр.
-В.В. Никонова Руководство для врача “Неотложная скорая медицинская помощь” Харьков, 1997р.
Методвказівка семінарського заняття для курсантів
циклу ПАЦ “Медицина невідкладних станів”
Заняття №
1.Тема: “Гостре порушення мозкового кровообігу. ЧМТ.”
2. Місце проведення: Неврологічне відділення.
3. Мета: поглибити теоретичні знання і вдосконалити практичні навички лікарів курсантів з питань клініки, діагностики і лікування хворих (згідно теми).
4. Актуальність теми: Церебро-васкулярна хвороба є ведучою причиною смерті серед дорослого населення, цією патологією обумовлено 32% всіх смертей і 45% смертей від хвороб системи кровообігу.
5. Програма самопідготовки (перелік тем рефератів, повідомлень, дискусій, тощо): робота з тематичною літературою.
1. Порушення мозкового кровообігу по ішемічному типу.
2. Порушення мозкового кровообігу по гіпертонічному типу.
3. Судинні захворювання голови.
4. Клініка та лікування ЧМТ.
6. Джерела інформації.
Література:
- Курс вибраних лекцій “Неврологічні прояви захворювань судин головного мозку, їх діагностика та лікування”, 1998р.
- Мозковий інсульт С.М.Віничук 1998р. Журн.невр. и псих. им. С.С. Корсакова, 1990, Т.90-Вип.7-С. 19-21.
- Габашвили В.М. и другие. Патогенетическая терапія геморрагіческих инсультов.
- Неотложная помощь в клинике нервних болезней. Под.ред. П.В. Волошина.-К.: Здоров’я, 1987.-217стр.
-Ромаданов А.П., Педаченко А.Г. Острие нарушения мозкового кровообращения. - К.: Здоров’я, 1980.-160стр.
-В.В. Никонова Руководство для врача “Неотложная скорая медицинская помощь” Харьков, 1997г.
Методрозробка практичного заняття для викладачів
циклу ПАЦ “Медицина невідкладних станів”
Заняття №
1.Тема: “Гостре порушення мозкового кровообігу. ЧМТ.”
2. Кількість годин: 5 годин (225хв.)
3. Місце проведення: Неврологічне відділення.
4. Мета: поглибити теоретичні знання і вдосконалити практичні навички лікарів курсантів з питань клініки, діагностики і лікування хворих на догоспітальному етапі.
5. Перелік теоретичних питань, які розглядаються на занятті:
-Загальне поняття про церебро-васкулярні захворювання.
- Класифікація інсультів.
- Етіопатогенез інсультів.
- Основні паталогічні синдроми при гострому порушенні мозкового кровообігу.
- Тактика та загальні принципи надання медичної допомоги хворим з розладами центральної гемодинаміки.
- Геморагічний інсульт: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Ішемічний інсульт: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Минучі порушення мозкового кровообігу: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Диференційно-діагностичні критерії інсультів.
6. Перелік практичних навичок, які має удосконалити (оволодіти) лікар курсант:
- Обстеження хворих з гострим порушенням мозкового кровообігу.
- Проведення санації дихальних шляхів.
- Профілактика пролежнів, катетеризація сечового міхура.
- Проведення люмбальної пункції.
7. Організаційна структура занятть:
№
|
Види роботи
|
Час (хв)
|
1
|
Вступне слово викладача
|
10
|
2
|
Курація хворих.
|
15
|
3
|
Клінічний розбір хворих.
|
30
|
3.1
|
Обгрунтування діагнозу.
|
30
|
3.2
|
Диференційний діагноз.
|
30
|
3.3
|
Тактика лікування.
|
30
|
4
|
Тестовий контроль по темі заняття.
|
20
|
5
|
Рішення ситуаційних занять.
|
20
|
6
|
Відпрацювання приктичних навичок.
|
30
|
7
|
Підсумок заняття.
|
10
|
| ВСЬОГО |
225 хв.
|
8. Ілюстративний матеріал: хворі, таблиці, набір ЕЕГ, медикаментів, рентгенограм, краніограми, комп’ютерограми, тощо.
9. Види і форми контролю: уміння аналізу даних клінічного обстеження хворих, якість інтерпритації додаткових методів обстеження по темі, рішення ситуаційних завдань, контроль засвоєння практичних навичок.
10. Завдання для самостійногї підготовки поза учбовою сіткою: робота з тематичною літературою.
11. Джерела інфаормації: Література:
- Курс вибраних лекцій “Неврологічні прояви захворювань судин головного мозку, їх діагностика та лікування”, 1998р.
- Мозковий інсульт С.М.Віничук 1998р. Журн.невр. и псих. им. С.С. Корсакова, 1990, Т.90-Вип.7-С. 19-21.
- Габашвили В.М. и другие. Патогенетическая терапія геморрагіческих инсультов.
- Неотложная помощь в клинике нервних болезней. Под.ред. П.В. Волошина.-К.: Здоров’я, 1987.-217стр.
-Ромаданов А.П., Педаченко А.Г. Острие нарушения мозкового кровообращения. - К.: Здоров’я, 1980.-160стр.
-В.В. Никонова Руководство для врача “Неотложная скорая медицинская помощь” Харьков, 1997р.
Методрозробка семінарського заняття для викладачів
циклу ПАЦ “Медицина невідкладних станів”
Заняття №
1.Тема: “Гостре порушення мозкового кровообігу. ЧМТ.”
2. Кількість годин: 2 години.
3. Місце проведення: Неврологічне відділення.
4. Мета: поглибити теоретичні знання і вдосконалити практичні навички лікарів курсантів з питань клініки, діагностики і лікування хворих.
5. Перелік навчальних питань, які розглядаються на занятті:
- Загальне поняття про церебро-васкулярні захворювання.
- Класифікація інсультів.
- Етіопатогенез інсультів.
- Основні паталогічні синдроми при гострому порушенні мозкового кровообігу.
- Тактика та загальні принципи надання медичної допомоги хворим з розладами центральної гемодинаміки.
- Геморагічний інсульт: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Ішемічний інсульт: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Минучі порушення мозкового кровообігу: клініка, діагностика, інтенсивна терапія на догоспітальному етапі.
- Диференційно-діагностичні критерії інсультів.
6. Організаційна структура заняття:
№
|
Види роботи
|
Час (хв)
|
1
|
Вступне слово викладача.
|
10
|
2
|
Заслуховування рефератів курсантів і їх обговорення. Демонстарція хворих.
|
30
|
3
|
Засвоєння практичних навичок по темі заняття.
|
20
|
4
|
Рішення ситуаційних завдань (засвоєння комп’ютерної тестової програми).
|
20
|
5
|
Підсумки заняття.
|
10
|
| ВСЬОГО |
90 хв.
|
7. Ілюстративний матеріал: хворі, таблиці, набір ЕЕГ, медикаментів, рентгенограм, краніограми, комп’ютерограми, тощо.
8. Види і форми контролю: вміння аналізу даних клінічного обстеження хворих, якість інтерпритації додаткових методів обстеження по темі, рішення ситуаційних завдань, контроль засвоєння практичних навичок.
9. Завдання для самостійної підготовки поза учбовою сіткою: робота з тематичною літературою.
10. Джерела інформації: Література:
- Курс вибраних лекцій “Неврологічні прояви захворювань судин головного мозку, їх діагностика та лікування”, 1998р.
- Мозковий інсульт С.М.Віничук 1998р. Журн.невр. и псих. им. С.С. Корсакова, 1990, Т.90-Вип.7-С. 19-21.
- Габашвили В.М. и другие. Патогенетическая терапія геморрагіческих инсультов.
- Неотложная помощь в клинике нервних болезней. Под.ред. П.В. Волошина.-К.: Здоров’я, 1987.-217стр.
-Ромаданов А.П., Педаченко А.Г. Острие нарушения мозкового кровообращения. - К.: Здоров’я, 1980.-160стр.
-В.В. Никонова Руководство для врача “Неотложная скорая медицинская помощь” Харьков, 1997р. |