Історія медицини як наука та предмет викладання. Медицина первісного суспільства




Скачати 492.9 Kb.
Сторінка1/7
Дата конвертації17.04.2016
Розмір492.9 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7
Кафедра соціальної медицини, організації

охорони здоров’я і медичного правознавства

Дисципліна історія медицини
Методична розробка для викладачів до проведення семінарського заняття № 1
Тема: Історія медицини як наука та предмет викладання. Медицина первісного суспільства

Актуальність теми: Матеріал розкриває значення, зміст і розвиток історії медицини як науки, формування медичних знань, дає можливість студентам зрозуміти роль досвіду, якими шляхами виникли і розвивалися елементи медицини, санітарії та гігієни, формування навиків колективної форми медичної допомоги первісного часу.

Навчальні цілі заняття:

  1. Знати: визначення історії медицини як науки і предмету викладання; загальну періодизацію і хронологію розвитку медицини; періодизацію і хронологію первісної ери та первісного лікування; основні характеристики первісної ери і первісного лікування.

  2. Вміти: аналізувати джерела з історії первісної культури і медицини.

Виховні цілі заняття: виховати у студентів гордість за обрану професію, аналітичний підхід до медичних знань, набутих людством в процесі його розвитку.

Міждисциплінарна інтеграція


Дисципліни

Знати

Вміти


1

Забезпечуючі:

Світова історія


Релігієзнавство


Історичні періоди розвитку народів, соціально-економічну характеристику кожного історичного часу, особливості розвитку культури в окремі історичні періоди. Історичні джерела їх вивчення.


Формування релігійних поглядів та проторелігійних знань у первісної людини.

Визначити об’єктивні умови та чинники, що забезпечують прогресивний розвиток медицини в окремі історичні часи.


Охарактеризувати вплив релігії на розвиток медицини.



2

Забезпечувані:

Внутрішня медицина

Хірургія

Як пояснювали виникнення захворювань первісні люди, а також методи та засоби лікування цих захворювань.


Які оперативні втручання проводилися в первіснообщинному суспільстві.

Дати оцінку уявленням про причини хвороб і методи їх лікування з позицій сучасної терапії та хірургії.

Оцінити стан тогочасної санітарії та гігієни.


3

Внутрішньопредметна інтеграція:

Всі наступні теми дисципліни



Визначення історії медицини як науки і предмету викладання; загальну періодизацію і хронологію розвитку медицини; періодизацію і хронологію первісної ери та первісного лікування; основні характеристики первісної ери і первісного лікування.



Аналізувати джерела з історії первісної культури і медицини




План і організаційна структура заняття



Основні етапи заняття, їх функції і зміст

Навчальні цілі в рівнях засвоєння

Методи контролю і навчання

Матеріали методичного забезпечення (контролю, наочності, ТЗН,

інструкції і ін.)



Час в хви-линах

1
Підготовчий етап:

1.Організація заняття

2.Постановка навчальних цілей.

3.Контроль вихідного рівня знань, вмінь.


Другий

Тестовий контроль



Академічний журнал

Див. п."Мета заняття" і п."Актуальність теми".

Тестові завдання та еталони відповідей


3
2
15

2
Основний етап:

1.Заслуховування курсових робіт

Другий-Третій


Усна доповідь

Перелік тем курсових робіт.

30


3
Заключний етап:

1.Контроль рубіжного рівня знань.

2.Підведення підсумків. Оголошення балів.

3.Домашнє завдання. Інструкція до виконання


Другий-Третій

Індиві-дуальне усне опитування

Методична розробка для викладача.

Академічний журнал.

Методична вказівка для студентів.


30
5


5
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка