Конкурс «екоклас» номінація




Скачати 428.13 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації19.04.2016
Розмір428.13 Kb.
  1   2   3



ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС «ЕКОклас»

номінація «ЕКОдизайн»












Керівники: Гергель А.С., учитель біології,

заступник директора з навчально-виховної

роботи; Онишкевич Т.О., учитель

англійської мови Любимівської

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Нововоронцовського району

Херсонської області


НАЗВА ПРОЕКТУ


«Чисте довкілля – чисте сумління»
АКТУАЛЬНІСТЬ

Земля! Маленька блакитна кулька у безодні Всесвіту! Земля породжує джерельця і стрімкі потоки, трави і дерева. Вона тримає на собі океани, приймає дощі, сніги й тумани. Земля – це дім, у якому ми живемо! Дім, частиною якого ми є! І як ми будемо себе у ньому поводити, залежатиме наше життя. Ми отримали у спадок прекрасний сад, але біда наша у тому, що ми погані садівники, що не засвоїли найпростіших правил садівництва.

Більшість людей на Землі, на жаль, не зайняті своєю головною справою – прикрашенням Землі, свого двору, вулиці. У наш час людство переживає надзвичайно важливий період своєї історії – період небаченого досі, загрозливого для існування цивілізації. Занепокоєні ситуацією, що склалася на планеті в останні десятиліття, науковці, суспільні організації світу докладають величезних зусиль у пошуках виходу із цього кризового стану.

Сьогодні ми все частіше чуємо слова «екологія», «Забруднення навколишнього середовища», «забруднене довкілля»… Нерозумні дії людей на планеті Земля у найближчий час можуть повернутися великим нещастям, бідами усього людства. У долі природи – наша доля, і ми повинні зробити усе для того, щоб допомогти рідній природі, тим самим зможемо продовжити життя у наступних поколіннях. Що ж можемо ми, школярі, зробити для навколишнього середовища? З чого треба почати свої дії? Як організувати роботу, щоб зберегти надбання природи у нашому регіоні? Задумуючись над екологічними проблемами світу, перш за все потрібно дбати про чистоту тієї території, на якій ми проживаємо. Саме такі думки, які актуальні у наш час, і спонукали розробити проект «Чисте довкілля – чисте сумління». У ньому – детальне прибирання пришкільної території, території села, створення бригад «зелених патрулів», які слідкуватимуть за порядком, проведення загальношкільних екологічних заходів.

Природа забруднюється, піддається руйнуванню, знищується. Чи багатьом з нас щастило бачити прозору річкову воду, чистий пісок, насолоджуватись тишею без реву моторів, дихати чистим повітрям без домішок бензину, мазуту, пестицидів? Тільки людина може зупинити природні та техногенні катастрофи, які несуть за собою безліч людських смертей. Але ми маємо пам’ятати, що Земля не належить нам. Це ми належимо Землі.

Ми усі дуже добре знаємо, як поводитись, щоб не нанести збитку природі, і багато говоримо про її захист. Але треба кожному почати із себе, душею відчути єдність з природою:



  • бути обережним у лісі, щоб не зламати гілку, бо дереву боляче, воно живе;

  • не залишати після себе сміття, бо землі боляче переносити таку неповагу до себе (скло, пляшки не перегнивають і залишаються виразки на тілі землі);

  • обережно поводитись з вогнем, бо він може знищити цілі лісові масиви, поля.

Людина виділяється від природи своїм розумом, щирим серцем. Тож збережемо кожне гніздечко, не дозволяймо вбивати птахів і тварин, не винищуймо рибу. Станьмо розумними господарями на своїй землі, і давайте будемо пам’ятати, що екологічне забруднення, як ланцюгова реакція, може призвести до екологічної катастрофи.

МЕТА ПРОЕКТУ



  1. Організувати громадськість села, колектив школи, до участі у впорядкуванні та благоустрої пришкільної території та села.

  2. Прищеплювати учням, громадськості усвідомлення відповідальності за утримання у належному стані місця проживання.

  3. Формувати екологічну культуру в учнів; сприяти формуванню етичних взаємовідносин людини з довкіллям.

  4. Роз’яснення серед громадськості та учнів необхідності збереження природних скарбів.

  5. Розширити уявлення учнів про природне середовище, про значення екологічних чинників для формування, збереження і зміцнення здоров'я.

  6. Формувати уявлення про причинно-наслідкові зв’язки поведінки людей і стану природи.

  7. Сприяти розвитку пізнавальних інтересів, навичок роботи з підручниками, довідниками, Інтернетом.

  8. Виховувати бажання бути турботливими господарями довкілля.

  9. Виховувати екологічну свідомість, естетичні почуття.

  10. Показати через виховні заходи взаємозв’язки у навколишньому середовищі.

ЗАДАЧІ ПРОЕКТУ

Діяльність нашого центру «Еколог» підпорядковується головній меті – виховання екологічної свідомості особистості громадянина України, громадянина світу, формування екологічної культури дітей, батьків, виховання почуття обов’язку та відповідальності за майбутнє.

Ми розробили програму діяльності, у якій визначили такі завдання:



  • формування екологічної культури, оволодіння знаннями про навколишній світ, природу, довкілля, Всесвіт;

  • залучення учнів школи до активної екологічної діяльності;

  • виховання дбайливого ставлення до природних багатств України;

  • вироблення відповідального ставлення до здоров'я;

  • практичне застосування набутих знань.

УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ

Карпенко Ольга, учениця 7 класу

Литвин Олена, учениця 7 класу

Мозоль Руслан, учень 7 класу

Склема Вікторія, учениця 7 класу

Слободенюк Богдан, учень 7 класу

Ткаченко Ірина, учениця 7 класу

Фірманчук Віктор, учень 7 класу

Хома Юлія, учениця 7 класу

Класні колективи

Учителі та працівники школи

Громадськість села
ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

З 2011 по 2014 роки реалізація поставлених завдань даного проекту здійснювалась шляхом організації певних видів діяльності:



  • проводились розвиваючі вікторини з екологічних проблем регіону;

  • учні готували заходи про захист довкілля (Додатки), акції з упорядкування територій;

  • випускались інформаційні бюлетені, стіннівки;

  • учні 6 та 8 класів брали участь у Всеукраїнському конкурсі дослідницьких робіт, пов’язаним із використанням та збереженням водних ресурсів у номінації « Екологія. Вода у нашому житті» - «Сьогоденні екологічні катастрофи, пов’язані з водою» (Додатки);

ХІД ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ



  • Конкурси екологічного спрямування: розробка кросвордів, ребусів, чайнвордів.

  • Виготовлення емблем на екологічну тематику.

  • Проведення дня здоров'я.

  • Аукціон екознань.

  • Виступ агітбригади «Еколог» - Станьмо на варті нашого майбутнього!

  • Уроки пам'яті до дня трагедії на Чорнобильській АЕС.

  • День Землі. Екомітинг «Земля – наш дім». Благоустрій парку.

  • Фотовиставка «Сучасний стан екології нашого села».

  • Презентація «Ми – діти планети Земля».

  • Випуск друкованих матеріалів у газеті «Шкільний світ».

РЕЗУЛЬТАТИ ПРОЕКТУ


1. Впорядкована територія біля школи, вулиці села.
2. Посаджені кущі, квіти, дерева на пришкільній території.
3. Виступ агітбригади «Еколог» - «Станьмо на варті нашого майбутнього!».

(Додатки).

4. Надруковано матеріали у газеті «Шкільний світ» - квітень, 2012р., №14 –

«Чисте довкілля – чисте сумління», «Справжнє щастя – в килимах із квітів».

5. Підведено підсумок шкільного конкурсу « Найкраща емблема на екологічну

тему» - переможці учні 7 класу «Зроби Землю чистою». (Додатки).

6. Підготовлено презентацію «Ми – діти планети Земля». (Додатки).

7.Учасники проекту у листопаді 2011 року зайняли ІІ місце у Всеукраїнському

конкурсі проектів дитячих громадських об'єднань та організацій «Дитячі соціальні

ініціативи – Україні!» (Додатки).

























Любимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів










Керівники: Гергель А.С., учитель біології,

заступник директора з навчально-виховної

роботи; Онишкевич Т.О., учитель

англійської мови Любимівської



загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів


Виступ агітбригади «ЕКОЛОГ»

Голова ради шкільної екологічної варти:

Ми, група ентузіастів Любимівської школи, виявляємо «гарячі точки» у селі та поблизу нашої школи (знищення первоцвітів, засмічення).

Плануємо провести акцію «Подаруй школі троянду», «Чисте подвір'я» та «Чисте село». Ми закликаємо всіх стати в ряди екологічної варти!

1-й еколог: Всім!

Разом: Хто природу оберігає!



2-й еколог: Всім!

Разом: Хто її шанує й поважає!



3-й еколог: Ми – члени шкільної екологічної варти.

Разом: Шлемо вітання своє!



4-й еколог: Вас вітає шкільна агітбригада «Еколог»! Наш девіз:

Разом: «Станьмо на варті власного майбутнього!»

( 6 учнів по черзі піднімають букви, з яких складається слово «еколог»)

Е – економне використання природних ресурсів.

К – користуйся природою розумно.

О – організація боротьби зі смітниками.

Л – ліси – легені планети.

О – операція «Посади свою калину», висаджування дерев.

Г – господарське використання природних багатств.

5-й еколог: Ми – діти України і нас об'єднали три кольори:

Синій – символізує чисте небо та прозорість джерел.

Жовтий – багатство ланів і щедрість сонця.

Зелений – колір життя.

6-й еколог: Нас цікавить –

Разом: життя лісу і поля, степу і гірського водоспаду.



6-й еколог: Нас зворушує –

Разом: схід сонця і спів птахів.



6-й еколог: Нас турбує –

Разом: стан повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п’ємо, земля, на якій ми живемо.



6-й еколог: Нас об'єднує –

Разом: віра в те, що ми здатні зробити нашу Землю прекрасною і квітучою.



7-й еколог: Ось такий ми народ рішучий,

І хочемо вам сказати,

Що землю від забруднення і вимирання

Разом будемо ми рятувати!



Клятва екологів

Голова ради шкільної екологічної варти:

Присягаємось присвятити своє життя охороні природи рідного краю; допомагати у вирішенні екологічних проблем; присягаємось ніде і ніколи не ображати ні стеблиночки, ні мурашечки; прибрати нашу планету від сміття; на місці смітників посадити троянди.

Разом: Присягаємось!!!

1-й еколог: О Земле рідна! Боляче душі

За ту збіднілу фауну і флору.



2-й еколог: І сором за душевних тих сліпців

Що нівечать безцінну твою вроду.



3-й еколог: Сліпців, котрі не втямили азів,

Що справжнє щастя – в килимах із квітів.



4-й еколог: У сріблі роз, у золоті хлібів,

У кришталях джерелець срібних.



Голова ради шкільної екологічної варти:

Дякуємо за увагу! Сподіваємось на ваше чисте сумління та взаємодопомогу!







Любимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів







Учитель англійської мови

Любимівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Нововоронцовського району



Херсонської області

Онишкевич Т.О.

Мета:


  • Ознайомити учнів з основними екологічними проблемами людства.

  • Формувати екологічну культуру учнів, екологічні знання та мислення.

  • Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання:

Комп’ютер, презентація Powerpoint, екологічна вікторина, ілюстрації.
( Слайд 1 )

Тема: «Ми – діти планети Земля»


Ведучий 1
Довкілля наше неповторне,

Довкілля наше чарівне.

То сонечко тебе пригорне,

То злегка вітерець дихне.


То дощик рясно землю вмиє,

А то веселка зацвіте.

То небо знову заясніє,

З землі зернятко проросте.


Наш світ живий і розмаїтий,

Довкілля наше чарівне.

Он на лугах розквітли квіти

І все це радує мене!




Вчитель

Усі ми з вами жителі безмежно прекрасної планети Земля. ( Слайд 2 )

Вона нас радує своїми безкрайніми просторами, вона – наша рятівниця і годувальниця, а ми – її діти.

Ми багато і часто говоримо про красу довкілля. Нас справді вражають своєю безмежністю й величчю неозорі простори Землі, гори, що ніби вросли у блакить неба, казкові ліси. Все це сприймається нами як належне: як повітря, як сонце. Ми навіть не припускаємо думки, що раптом все це може зникнути, стати отруєним для всього живого... Якась страшна помилка, недогляд — і все зникне!






Ведучий 2


Прокиньтесь, люди!

Опам'ятайтесь, люди!

Земля жива кричить од болю!

Рятуйте Землю.

Планету. Зону. Землі не буде,

і нас не буде!

(Слайд 3)
Сьогодні ці тривожні рядки звучать для кожного з нас як сполох, як заклик, як наказ і нинішнім поколінням, і майбутнім, і всьому людству. Поняття Земля для всіх нас нерозривно пов'язане з її природою. Туманний ранок і осінній день, гречане поле і літній степ, солов'їний гай і вишневий садок, озера і океани, пустелі і джунглі — усе це зливається в єдиний образ Землі — наш спільний дім.
Вчитель
Життя нерозривно пов’язане з природним середовищем. На ранніх етапах свого становлення людина, користуючись продуктами природи, не завдавала помітної шкоди природним ресурсам. Але з посиленням практичної діяльності, пов’язаної з винаходом знарядь праці, вплив її на природу неухильно зростав. Неухильно зростає населення нашої планети, що потребує відповідного збільшення видобутку й виготовлення життєвих ресурсів для забезпечення його проживання. Наслідки впливу людини на навколишнє середовище сумні й тривожні: порушуються природні угрупування й ландшафти, забруднюється атмосфера ( Слайд 4), морські акваторії і прісні водойми( Слайд 5) , руйнується грунтовий покрив, зменшуються лісові ресурси ( Слайд 6) та чисельність видів рослин і тварин, хімічні сполуки, які циркулюють у біосфері,

шкодять здоров’ю людини та всьому живому( Слайд 7) .


Ведучий 1
В Україні екологічна криза значно поглибилась після аварії на Чорнобильській АЕС у квітні 1986 року. ( Слайд 8) Ці обставини, а також складні соціально-економічні умови привели до різкого погіршення стану здоров’я населення та зниження його відтворення. Тепер в Україні більше людей помирає, ніж народжується. Рішенням парламенту від 1992 року всю територію нашої країни оголошено зоною екологічного лиха.
Ведучий 2

Тож у стосунках з природою людство зіткнулося із серйозними і складними проблемами. Цілком очевидно, що вплив людини на природу нині значно перевищує здатність біосфери до саморегуляції і ставить загалом під загрозу можливість її існування як системи.






Вчитель
А що буде потім, мало хто замислюється. Ну, припустімо, води вистачить усім. А газ, нафта, вугілля? Повітря, на перший погляд, нікуди не дінеться, але ж яке воно? У селі це не так помітно, а в місті, особливо великому, дихати вже просто нічим, бо повітря забруднюють і автомобілі, і труби заводів та фабрик, і навіть листя восени двірники згрібають у великі кучі та спалюють. А якби прикопали та воно перегнило, було б подвійна користь: і добрива непогані, і повітря без диму. Забруднюється повітря - забруднюються наші легені. Викидає завод у річку відходи виробництва - і отруюється все навкруги: трава, яку їдять корови, вода, яка згодом потрапляє до нашого водопроводу( Слайд 9). Таким чином виходить, що людство "рубає гілку, на якій сидить". Людина й суспільство повинні докорінно змінити своє ставлення до природи та її ресурсів.

Тому ви можете допомогти нашій планеті Земля:



  • не засмічуйте природнє середовище! ( Слайд 10)

  • прибирайте сміття за собою! ( Слайд 11)

  • не забувайте загасити вогонь після себе! ( Слайд 12)

  • піклуйтесь про природу, саджайте рослини і дерева! ( Слайд 13)

  • не забувайте піклуватись про тварин! ( Слайд 14)

  • бережіть довкілля! ( Слайд 15)

  • любіть рідний край і планету Земля! ( Слайд 16)


Вчитель
Ну а зараз пропоную вам взяти участь в невеличкій екологічній вікторині!


  1. Яка всесвітня організація займається проблемами екології? (Грінпіс)

  2. В якій книзі зібрані всі злочини людини проти природи? ( Червона книга )

  3. Які дерева наших лісів називають патріархами? (Дуби)

  4. За назвою якого дерева названий місяць року? Це дерево цвіте найпізніше.(Липа – липень)

  5. Яка рослина є народним символом України? (Калина)

  6. Назвіть птаха, який може спати під час польоту. (Лелека)

  7. Колекція засушених рослин? (Гербарій)

  8. Які ви знаєте глобальні екологічні проблеми?

(Кислотні дощі, опустелювання, масова вирубка лісів, проблема світового

океану, проблема збереження рослин і тварин)



  1. Що відносять до природних ресурсів?

(Атмосферне повітря, вода, грунт, корисні копалини, клімат, рослини, тварини)



  1. Який ключ літає? (Журавлиний)

  2. Що страшніше птахам взимку – голод чи холод? (Голод)

  3. У якого птаха хвіст такий міцний, що підтримує його на стовбурі дерева?(У дятла)

  4. Український заповідник в Херсонській області, заснований в 1874р. (Асканія Нова)

  5. Чи потрібно зберігати всі види, чи не буде великої шкоди, якщо частину з них буде втрачено? ( Оберігати потрібно всі види )


Вчитель
Молодці, ви гарно попрацювали і я сподіваюсь, що з сьогоднішнього уроку ви винесете з собою нове бачення екологічних проблем і нове ставлення до природи.
Учні
Гартуй свій дух і волю й тіло,

Берися за роботу сміло.

Уже тепер з маленьких літ

Іди добро творити в світ!


Свій голос віддаю за матінку-природу

За чистоту Землі, красу і вроду.

За екологію довкілля і душі.

Ставай і ти й діла свої верши.


Очистимо Землю від бруду і скверни,

Посіємо скрізь доброти й квітів зерна!

Хай буде планета красива й зелена

Для щастя, добра і для тебе й для мене!


Давайте боротись за чистоту природи.

Планеті не будем наносити шкоди.

Посадимо ліс і гайочки зелені,

Сади і діброви — планети легені!


Очистимо струмки і будуть жити ріки,

Бо із малих струмків течуть річки великі.

Вода — це є життя, без неї не прожити.

Вже час прийшов для нас — природі послужити!


Ми посадим довкола берізки і клени.

Хай наш край розцвітає і буде зелений.

Ми очистимо землю свою від сміття

Й буде в нас чарівне і здорове життя!


Назавжди запам’ятай —

Бережи свій рідний край!

Це твоя земля, країна,

Край батьківський — Батьківщина!


Ліс не рубай, а вчасно захисти,

Дай дереву ще вище підрости.

Ліс виросте і захистить тебе —

Повітря дасть і небо голубе!


Рукотворні гори — це відходи,

Роблять на Землі багато шкоди.

Треба там заводи збудувати

Й сміттєзвалища заставить працювати!


Про екологію напишемо ми гасла,

Щоб іскра доброти в душі не згасла.

І щоб людина з самих юних літ

Добро несла в казковий білий світ.


У світі цім людина ти,

Тому на все життя запам’ятай:

Ніколи у довкіллі не сміти,

А рідний край свій заквітчай!


Природі другом будь і пам’ятай:

Не нищ нічого, квітку не ламай.

Хай все голубить сонечко ясне —

Життя на цій Землі у всіх одне.


Вчитель

Тож пам'ятаймо , що Земля — це неоціненний дар, наш спільний дім, і берегти її — наш священний обов'язок, бо Землі не буде, і нас не буде! (Слайд 17)






  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка