Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвих завдань, з елементами трвз, для дітей молодшого дошкільного віку




Скачати 70.05 Kb.
Дата конвертації19.04.2016
Розмір70.05 Kb.
Шуберчук Мальвіна Петрівна

вихователь-методист

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 3 «Дзвіночок»

вул. Набережна, буд.17, м. Нетішин Хмельницька обл. 30100,

тел.(03842)3-43-56, е-mail: zaklad3@gmail.com

Авторське розвивальне заняття для дітей молодшого дошкільного віку

Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвих завдань, з елементами ТРВЗ, для дітей молодшого дошкільного віку

Тема. Подорож з совеням.

Мета. Розви­вати творчу уяву, фантазію, кмітливість, пізнавальні здібності, пізнавальний інтерес, цікавість до ілюстрацій та літературно – художніх творів.

Закріплювати знання дітей про зимуючих птахів, їх назву, про значення повітря для їх життєдіяльності.

Вчити правильно встановлювати взаємозв’язок об’єктів живої та неживої природи.

Використовувати та називати геметричні фігури, використовуючи їх у творчих завданнях.

Пробуджувати інтерес до свого «Я», підтримувати позитивне ставлення до себе.

Збагачувати словник дітей іменниками, вправляти в словотворенні, удосконалювати пояснювальне мовлення,

Виховувати любов до прекрасного.

Матеріал: іграшка Совеня, кошик , серветка, пір’їни, ялинки, муляж дерева ,поліетиленові торбинки, ілюстрації птахів, геометричні фігури , конверти, зразок портрета сови, люстерка.

Хід заняття

Вихователь звертає увагу, як багато гостей завітало до групи.

Діти, у нас сьогодні свято,

Гостей зібралося багато,

Нумо на мене подивіться,

І веселенько посміхніться,

Здрастуйте гості добрі,

Ті хто прийшов до нас.

Наші діти раді бачити вас.

Добрий день, мої малята,

Рада я вас всіх вітати.

- Сідайте дітки всі тихенько і поговоримо гарненько. Ось послухайте, малята, що я буду вам казати:(діти сідають на стільчики, які стоять на килимку)

- Сьогодні ідучи в дитячий садок « Оленка» , я побачила дуже сумне Совеня. Воно розповіло мені про свої великі проблеми і попросило у мене допомоги. Давайте запросимо його до нас на заняття,поспілкуємось і можливо ви йому допоможете. Давайте розглянемо Совенятко. Ти не проти?


  • З яких частин складається тіло Совеняти?( Голова, тулуб .На голові є очі та дзьоб ,а на тулубі- крила,хвіст,лапи. )

  • Чим вкрите тіло?

  • Пір’ям.

  • А скажіть, яку форму має голова? (так, круглу) Додаток 1.

  • Давайте подивимось один на одного, чи у всіх нас однакова форма голови?

  • Що ще однакового в будові нашого тіла?

  • А чим ми відрізняємося один від одного?

  • Так, ми всі різні і неповторні.

А тепер я розповім вам казку, слухайте уважно!

  • Жило – було собі Совеня і були в нього друзі – птахи, які зимували у лісі. Одного разу вночі , адже вдень сови сплять , а з настанням темноти вилітають на полювання, наше Совеня, блукаючи, опинилося біля лісового озера . Подивилося у нього і в місячному світлі побачило своє відображення , засумувало і сказало: «Мені все в собі не подобається – ні голова, ні хвіст, ні лапки. Так мені хочеться бути особливим, не таким, як інші сови.» Воно пішло до своїх друзів птахів і попросило допомогти змінити свою зовнішність.

Птахи пообіцяли допомогти , якщо Совеня виконає їх завдання. Дітки, чи допоможете ви Совеняті впоратися із завданнями?

  • Ну що, спробуємо? Можливо воно тоді повеселішає!

Лунає звук стуку дятла.

- Ой, що це за стукіт? Ви впізнали , яка пташка створює такий звук? Давайте підійдемо до дерева і знайдемо її.

(відповіді дітей)

Діти підходять до макету дерева на якому сидить птах. Додаток 2.

- Так, правильно, це дятел довбає дзьобом кору дерев - шукає собі поживу – черв’яків, жуків та лікує дерева .

Попросило Совеня:(звучить аудіо запис голосу)


  • Дятле, подаруй , будь-ласка , мені свій міцний , гострий дзьоб.

А той і каже: (звучить аудіо запис голосу)

- Подарую, коли порахуєш скільки разів я стукну дзьобом по дереву. (діти рахують стук)



Гра «Закінчіть речення»

  • Я буду починати , а ви закінчувати мою думку...

Людина ходить по ....

Риба плаває у .....

Птахи літають у....

- А чи бачимо ми повітря?



  • Давайте спробуємо його побачити. Пограємо у гру «Чарівна пірїнка» .Совеня скинуло нам по пір’їні. Підійдіть , будь-ласка,до мене.

(Діти кладуть пірїну собі на долоню і дують на неї.)

  • Бачите , пір’їнка полетіла , тому що вона легка, а повітря почало рухатись і підхопило її.

  • Проведемо ще один дослід. Візьмемо торбинки і впіймаємо повітря. Зробіть так , як зробила я.

  • А хочете відчути повітря?(вихователь проколює свою торбинку і дає дітям можливість відчути потік повітря)

  • А ще для чого необхідне повітря ?

  • Вірно,для того щоб ним дихати. Повітрям дихає все живе :рослини,тварини,люди.

  • Подарував дятел дзьоба. Погляньте, яким тепер стало Совеня.

В цей час вихователь змінює ілюстрацію, де Совеня вже з дятловим дзьобом. Додаток 3.

  • Зрадів наш герой, що став не простим Совеням і поспішив до сороки.

Лунає скрекіт сороки.

  • Діти, послухайте хто це так співає?

  • (відповіді дітей)

  • Дуже сподобався Совеняті довгий хвіст у Сороки.

І воно попросило: (звучить аудіо запис голосу)

- Сороко, подаруй мені, будь-ласка свій хвіст?

- Подарую! - каже пташка (звучить аудіо запис голосу)–Коли виконаєш моє прохання ! В цей зимовий, світлий час затанцюйте ви для нас.



  • Сорока весела пташка і дуже любить співати і веселитися. Давайте їй затанцюємо «Зимовий танок».

« Зимовий танок»

- Ви дуже гарно танцювали і Сорока подарувала Совеняті хвоста.



Вихователь виставляє відповідно змінене Совеня. Додаток 4.
- Коли наше Совеня дивилося на себе біля озерця , воно побачило там прекрасних лебедів і захотіло мати таку ж гарну ,довгу шию. Ми з вами знаємо ,що лебеді взимку відлітають в теплі країни, але лісове озерце незвичайне, чарівне бо вода у ньому не замерзає ніколи.

Раде пташеня, що вже й хвіст у нього довгий і гарний як у Сороки. Тоді став просити Лебедя: (звучить аудіо запис голосу) «Подаруй мені, будь – ласка, свою довгу шию.» А Лебідь йому: (звучить аудіо запис голосу) «Подарую, коли назвеш частини тіла пташки лагідно!»



Дидактична гра «Назви лагідно» (діти називають лагідно частини тіла)

Хвіст – хвостик, голова – голівка, шия – шийка, нога – ніжка, лапа – лапка, крило – крильця, дзьоб – дзьобик, пір’я – пір’ячко, око – очко.

  • Подарував лебідь шию.Ось уже зовсім змінилося наше Совеня .

Виставляється відповідна ілюстрація. Додаток 5.

  • Вже його не впізнати і на Совеня воно стало зовсім не схоже .Як ми можемо його тепер назвати? (діти міркують і придумують назви: довгодзьобик, хвостатик, кривошийка та ін.)

  • Подивилося пташеня на себе в озерце і ще більше засумувало, не сподобалося воно собі. І захотілося йому все повернути назад і знову стати Совеням. Що ж треба зробити «Несовеняті», щоб стати знову Совеням? (повернути дарунки).

  • А зараз підійдіть всі до люстерок, розгляньте і скажіть, кого ви там бачите? Що вам в собі подобається?

  • Діти, а як ви думаєте, ми з вами однакові?

  • Звичайно. Всі ми різні і неповторні .

  • А поки Совеня повертає дарунки птахам, давайте зробимо його портрет, щоб він зрозумів, яка справжня Сова гарна і несхожа ні на одну пташку, яких ми сьогодні зустрічали (викладання Сови з геометричних фігур). Додаток 6.

(повторити назви геометричних фігур,проаналізувати варіативність виконання портрета)

  • Підходить пташеня і радіє, що воно знову стало саме собою.



  • Яких птахів ми сьогодні зустрічали?

  • Чим вони відрізняються?

  • Що у них однакове?

  • Чому совеня повернуло подарунки?

  • Бачите діти, як добре залишатися самим собою.

  • Підсумок заняття.

  • Як добре, що Я єдиний в цілім світі

І усмішка моя, як сонечко всім світить!

Кожен погляд, кожне слово має значення

Попрощаємось з гостями – До побачення!

Додаток 1


Додаток 2



Додаток 3



Додаток 4



Додаток 5



Додаток 6




База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка