Конспект модульного заняття в 9 класі за темою




Скачати 75.88 Kb.
Дата конвертації21.04.2016
Розмір75.88 Kb.


ВІДДІЛ ОСВІТИ КОЗІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

КОЗІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІСТ. №2

Конспект модульного заняття

в 9 класі за темою:

«Застосування метанолу, етанолу, гліцерину. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини»

Вчитель хімії:

Машталєр Марія Петрівна

2014
Мета:

• навчити учнів наводити приклади застосування метанолу, етанолу, гліцерину;

• формувати вміння учнів встановлювати причинно- наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями й біологічними функціями цих сполук;

• систематизувати й закріпити знання основних теоретичних питань; розширити вміння учнів працювати в групах, із додатковою літературою;

• розширити й поглибити уявлення учнів про шкідливий вплив алкоголю на організм людини, його соціальне й екологічне зло;

• виховувати активну життєву позицію учнів, внутрішню антипатію до алкоголю.

Обладнання й матеріали:

Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, мультимедійний проектор, відеофрагмент.

Базові поняття й терміни:

спирт, одноатомні й багатоатомні спирти.

Девіз заняття: «Скажи мені — і я забуду, покажи мені — і я запам'ятаю!»

ХІД МОДУЛЯ


І. Установчо-мотиваційний

Учитель. Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «Спирти» й розглянемо їх застосування та згубну дію на організм людини.

Я хочу розпочати наш урок таким віршем:

Шляхи пізнання, немов тернисту ниву,

Ми маємо разом з вами пройти.

На тім шляху ти лаврів не чекай —

Тоді збереш жаданий урожай.

А поки ти лише засіяв поле,

Тож паростки зелені виглядай.

Щоби ці паростки заколосилися добірним урожаєм, потрібна ваша активна робота. Я розраховую на неї та сподіваюся, що дух партнерства допоможе нам у цьому.
ІІ. Змістово-пошуковий

Робота в групах

Клас об’єднується у дві групи.

Конкурс 1 «Ти — мені, я — тобі»

По черзі представники груп ставлять питання одне одному.

1. Спиртами називають...

2. За кількістю гідроксильних груп спирти поділяють...

3. Одноатомні спирти — це...

4. Багатоатомні спирти — це...

5. Представниками одноатомних спиртів є...

6. До багатоатомних спиртів належать...

Конкурс 2 «Дерево пізнання»

Кожна група отримує конверт із картками. На картках є початок хімічної реакції та її завершення. Учні повинні розмістити їх у коренях дерева (початок хімічної реакції) і в гілках (завершення).



Корінь

Гілка

C6H1206

C6H50Na + H20

2C2H5OH + 2Na

2C02 + 2H20

C6H5OH + NaOH

C2H5Br + H20

2CH30H + 302

2C2H50H + 2C02

C2H5OH + HBr

2C2H5ONa + H2

Конкурс 3 «Ланцюжок видозмін»

На екрані показано схему — генетичний ланцюг органічних сполук. Учні мають заповнити їх конкретними речовинами й записати рівняння реакцій.
CnH2n+2 → CnH2n → R - OH → R - OK
Учитель оцінює роботу учнів.
Притча

Учитель. Одного разу Ходжа Насреддін зайшов до мечеті читати проповідь. «О миряни, запитав він, а чи знаєте ви, про що я буду розповідати? » «Не знаємо», відповіли вони. «Якщо ви

не знаєте, тоді про що ж мені з вами розмовляти», сказав Ходжа

Насреддін і пішов з мечеті. Другого дня, коли він прийшов до мечеті та звернувся до людей із тим самим запитанням, вони відповіли: «Знаємо!» «Якщо ви знаєте, то про що мені з вами розмовляти?» — відповів Ходжа і знову пішов. На третій день миряни відповіли: «О шановний, деякі знають, про що ти розповідатимеш, а інші ні». «Тоді, — сказав Ходжа, — хай ті, хто знають, розкажуть тим, які не знають». І ми зробимо так само.


ІІI. Адаптивно-перетворюючий

Учні, заздалегідь готувалися до уроку, проводили дослідження. Вони демонструють підсумки дослідження, роблять висновки.



1. Практична частина. Дія етанолу на білки й вуглеводи

Учні демонструють вплив етанолу на живі клітини.

Дослідження 1. За два тижні до уроку у дві тарілки Петрі поклали зерна пшениці. Одну поливали водою, а іншу водою з додаванням пари крапель етанолу.

Дослідження 2. Беремо дві колби, в одній із яких міститься дистильована вода, а в іншій — етанол. У кожну додаємо курячий білок і спостерігаємо зміни, які відбуваються.

Дослідження 3. Беремо дві колби, в одній із яких міститься дистильована вода, а в іншій — етанол. У кожну додаємо житній хліб і спостерігаємо зміни, які відбуваються.

2. Використання спиртів

Виступ учнів за заданими темами. Під час виступу діти використовують свої презентації.

3. Отруйна дія етанолу на організм людини

Виступ учнів із заздалегідь підготовленими презентаціями.

4. Антиреклама алкоголю

Виступ учнів із заздалегідь підготовленими презентаціями.
Підсумок уроку

Учитель. Підсумовуючи нашу роботу, я хочу розповісти вам одну легенду.

Колись давно у Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але пихатий мандарин, знатний вельможа. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов із підданими про його розум. Так минали дні за днями, роки за роками... аж ось країною почали ширитися чутки, що неподалік кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшли ці чутки й до мандарина. Дуже розлютився він: хіба може бути хтось розумніший за нього? Незважаючи на це, мандарин виду не подав, а запросив мудреця до себе в палац. Сам же задумав обдурити ченця. «Я візьму в руки метелика, вирішив він, — сховаю його за спиною й запитаю, що в мене в руках живе чи мертве. Якщо він скаже живе, я розчавлю метелика, а якщо мертве — випущу йога».

І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика та з нетерпінням чекав на ченця. Аж ось двері відчинилися й до зали зайшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. Тоді, зло всміхаючись, мандарин промовив: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках — живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе у твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи крильцями.

Отже, лише від вас залежить, який шлях ви оберете у своєму житті.
Домашнє завдання

1. Вивчити параграф підручника.

2. Закінчити думку: «Щоби не стати алкоголіком, треба...»

Запитання до хімічної головоломки

1. Метиловий спирт у малих дозах викликає... (Сліпоту)

2. Етанол застосовують у... (Парфумери)

3. Сполуки, які мають однакову молекулярну формулу, але різну будову й різні властивості, називають... (Ізомери)

4. Хто вперше відкрив спирт... (Рагез)



Хімічна головоломка

с

п

Р

Ю

л

А

П

Б

І

Р

А

ь

п

Ф

І

Т

0

У

3

Р

т

м

0

А

А

Е

м

Г

й

Р

Е

Е

ц

І

Р

3

У

Я

Л

А

к

Но

0

В





База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка