Коригуюча гімнастика для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, Клюєва М. М




Дата конвертації18.04.2016
Розмір55.1 Kb.
Коригуюча гімнастика для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, Клюєва М. М.

У дітей з порушеннями опорно-рухового апарату знижені фізіологічні резерви дихання, кровообігу, порушені адаптивні реакції, що неминуче призводить до подальших складнощів у навчанні в початковий шкільний період. Формування у дітей ціннісного ставлення до здоров’я та здорового способу життя, профілактика захворювань опорно-рухового апарату з’явилися метою розробленого фахівцями МДОУ № 25 “Срібнекопитце” м. Талнаха проекту з оздоровлення дітей дошкільного віку. З результатами цієї роботи і знайомить ця кніга.Для вихователів ДНЗ, викладачів фізкультури, батьків дітей-дошкільнят.



К68 Коригуюча гімнастика для дітей з порушенням опорно-рухового апарату в умовах дитячого саду. – СПб.: ДИТИНСТВО-ПРЕСС, 2007. – 80 с.

У дітей з порушеннями опорно-рухового апарату знижені фізіологічні резерви дихання, кровообігу, порушені адаптивні реакції, що неминуче призводить до подальших складнощів у навчанні в початковий шкільний період. Формування у дітей ціннісного ставлення до здоров’я та здорового способу життя, профілактика захворювань опорно-рухового апарату з’явилися метою розробленого фахівцями МДОУ № 25 “Срібне копитце” м. Талнаха проекту з оздоровлення дітей дошкільного віку. З результатами цієї роботи і знайомить наша книга.

Оздоровлення підростаючого покоління – одне з пріоритетних завдань сучасної освіти. Проблема полягає в тому, що найчастіше виявлення порушень опорно-рухового апарату фахівцями вузького профілю проходить в той час, коли дитина перебуває на порозі школи. Тому дитині вже неможливо надати своєчасну корекційну допомогу.

Корекція дефектів постави – не тільки завдання фізичного виховання, а й найважливіший момент первинної та вторинної профілактики ортопедичних захворювань і захворювань внутрішніх органів. У дітей з порушенням постави знижені фізіологічні резерви дихання, кровообігу, порушені адаптивні реакції. Слабкість м’язів черевного преса приводить до порушення нормального функціонування інших систем організму.

Звернувши увагу на цю проблему, ми розробили в нашому дитячому садку проект “Коригуюча гімнастика в умовах дитячого садка” з організації діяльності з дітьми, що мають порушення опорно-рухового апарату на ранніх стадіях розвитку.

Формування ціннісного ставлення дітей до здоров’я та здорового способу життя, профілактика захворювань опорно-рухового апарату дітей є метою проекту.

створення в ДОУ системи корекційної роботи з дітьми, що мають порушення опорно-рухового апарату;

підвищення компетентності педагогів та батьків, встановлення єдності в підході до оздоровлення дітей у дошкільному закладі та вдома.



Досягнення позитивних результатів у вихованні здорової дитини, відновлення функцій організму після перенесених захворювань може бути досягнуте лише при здійсненні планової роботи з фізичного виховання та оздоровлення дітей. На це спрямована робота медичного персоналу, педагогічного колективу та батьків нашого дитячого саду (рис. 1-3).

Збереження і зміцнення здоров’я. Профілактика та корекція порушення опорно-рухового апарату. Формування усвідомленого позитивного ставлення дітей до здорового способу життя. Забезпечення психологічного комфорту

Аналіз захворюваності. Дихальна гімнастика. Лікувально-коригуюча гімнастика. Загартовування. Фіто-і фізіотерапія. Лікувальний масаж. Гігієна режиму

Діагностика фізичного розвитку дітей. Ранкова гімнастика. Фізкультурні заняття. Фізкультхвилинки. Фізкультпаузи. Доріжка здоров’я. Динамічний годину. Рухливі ігри. Пальчикова гімнастика. Ігри на свіжому повітрі. Спортивні свята і розваги

Підвищення компетентності фахівців у використанні здоров’язберігаючих технологій в умовах роботи ДОП

Вивчення відповідної літератури. Консультації фахівців. Використання нових технологій. Обмін досвідом. Семінар-практімум. Педагогічна рада. “Круглий стіл”. Інтернет-сторінка. Робота творчої групи. Відкриті перегляди занять та заходів в режимі дня. Тренінги

Батьківські збори. Консультації фахівців. Відкриті перегляди занять. Спільні заняття коригуючої гімнастикою з дітьми. Підготовка та участь в дозвілля, святах і розвагах. Об’єднаний рада педагогів і батьків. Робота батьків у творчій групі. Участь у створенні розвиваючого середовища в групі

Так, встановлено співробітництво з лікарем-ортопедом дитячої поліклініки. Лікар-педіатр та інструктор з фізичної культури проводять попередній огляд дітей з метою виявлення порушень опорно-рухового апарату. Для встановлення кінцевого діагнозу діти з батьками направляються на консультацію до лікаря-ортопеда. На підставі поставленого діагнозу і рекомендацій лікаря-ортопеда дитина направляється для занять в групу коригуючої гімнастики дитячого саду.

Робота з групою коригуючої гімнастики являє собою комплексну систему фізичного виховання та оздоровлення дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.

Заняття в цій групі проводяться 2 рази на тиждень. Курс ЛФК поділяється на три періоди. При порушенні постави в підготовчому періоді (1,5-2 місяці) використовуються знайомі вправи з малим і середнім кількістю повторень. У цей час створюється зорове сприйняття правильної постави і уявне її подання, підвищується рівень загальної фізичної підготовленості. Основний (3-3,5 місяці) і заключний (2-2,5 місяці) періоди спрямовані на вдосконалення навички правильної постави в ускладнених варіантах виконання вправ.

Для цієї групи розроблені комплекси спеціальних вправ з профілактики плоскостопості та порушення постави, дихальна гімнастика, вправи та ігри з використанням м’ячів-масажерів, комплекси з великими корекційними м’ячами, які використовуються на заняттях і доступні для включення в різноманітні види фізичної діяльності дітей педагогами ДОУ і батьками.

Лікувальна фізкультура показана всім дітям з порушеннями постави, так як це – єдиний засіб, що дозволяє ефективно зміцнювати м’язовий корсет. Вона включає в себе загальний режим, спеціальний статико-динамічний і ортопедичний режими, а також лікувальну гімнастику. Ці режими мають бути забезпечені дитині в дитячому садку і вдома. Ось чому необхідно не тільки присутність, але й активна участь батьків у цих заняттях.

Підвищуючи компетентність батьків у питаннях виховання здорової дитини, ми залучаємо їх до участі в наших заняттях, що дозволяє їм на практиці навчатися прийомам самостійної та індивідуальної роботи в домашніх умовах.

Оздоровчо-профілактична робота проводиться педагогами з усіма дітьми, які відвідують дошкільний заклад, з використанням матеріалів, комплексів вправ, рекомендацій інструктора ЛФК. Для педагогів проводяться консультації, семінари-практикуми, відкриті та практичні заняття, де вони знайомляться з методикою проведення оздоровчих заходів, навчаються правильному виконанню вправ і страховці дитини на спортивному обладнанні.

Система профілактичної роботи, створена в нашому дитячому садку, не тільки включає діяльність вихователів, батьків, вона орієнтована на всіх фахівців, що працюють в ДОУ.

У результаті проведення оздоровчих заходів та корекційної роботи, на підставі діагностики карт ЛФК та ??огляду лікаря-ортопеда виявлена ??позитивна динаміка в зміцненні м’язового корсету, формуванні правильної постави та стан ОДА.

Мета. Створення сприятливих фізіологічних умов для збільшення рухливості хребта, правильного взаєморозташування всіх частин тіла і спрямованої корекції наявного дефекту постави.

1. Виховувати дисципліноване і свідоме ставлення дітей до фіксації правильного положення тіла.

2. Зміцнювати м’язовий корсет і удосконалювати координацію рухів як необхідна умова для відновлення правильного положення тіла.

1. Виховання свідомого ставлення до занять. 2. Навчання навичкам приймати і фіксувати правильну поставу. 3. Навчання спеціальним коригувальних вправ. 4. Навчання правильному виконанню вправ для формування постави та зміцнення зводу стопи. 5. Навчання масажу рук і стоп м’ячами-масажерами



1. Удосконалення навички правильної постави і вироблення стереотипу правильної ходи. 2. Розвиток гнучкості і рухливості хребта. 3. Навчання вправам, що зміцнює м’язовий корсет, із застосуванням гімнастичного інвентарю (гімнастичні палиці, лавки, ортопедичні м’ячі, м’ячі-масажери)

1. Зміцнення м’язів верхнього плечового поясу і ніг із застосуванням набивних м’ячів, похилій дошки або дошки для преса, велотренажерів. 2. Розвиток загальної та силової витривалості. 3. Тестування кожної дитини. 4. Закріплення досягнутих навичок стереотипу правильної постави і ходи


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка