Методичні вказівки для студентів заняття №1 (практичне 7 год.) Теми: Гострі респіраторні вірусні інфекції у дітей




Скачати 461.3 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації24.04.2016
Розмір461.3 Kb.
  1   2   3


Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я.Горбачевського

Кафедра педіатрії

Методичні вказівки для студентів

ЗАНЯТТЯ № 1 (практичне – 7 год.)

Теми: 1. Гострі респіраторні вірусні інфекції у дітей

2. Грип у дітей

3. Кір

Мета: навчитися збирати анамнез та епіданамнез у хворих на ГРВІ, грип та крі навчитися обстежувати хворого на ГРВІ, грип та кір з метою клінічної діагностики цієї патології, визначати, критерії діагнозу, тяжкість захворювання, виявляти та давати характеристику ускладненням, проводити диференційний діагноз із схожими захворюваннями, призначати лікування, проводити протиепідемічні заходи у вогнищі ГРВІ, грипу та кору.

Професійна орієнтація студентів: Гострі респіраторні вірусні інфекції, грип та кір належать, за даними ВООЗ, до найпоширеніших захворювань. З ними зустрічаються лікарі різних спеціальностей. У дітей на фоні ексудативно-катаральної аномалії конституції, рахіту, відставання у фізичному розвитку ГРВІ можуть спричинювати ускладнення з боку органів дихання, серцево-судинної, нервової систем. (Вказується актуальність теми, її значення для практики)

Методика виконання практичної роботи.

І. Тема №1 Гострі респіраторні вірусні інфекції у дітей

Робота 1

  1. Зібрати скарги: гарячка, слабкість, біль голови, безсоння, поганий апетит, нудота, блювання, почащення випорожнень, закладеність носа, виділення із носових ходів, дертя у горлі при ковтанні, сухий, гавкаючий, вологий кашель, хриплий голос, задишка, гнійні виділення із очних щілин.

  2. Зібрати анамнез захворювання, епіданамнез:

  • Гострий початок захворювання із гарячки, інтоксикаційного, катарального синдромів.

  • Переважання катаральних явищ над інтоксикацією.

  • Контакт із хворим на ГРВІ за 2-7 діб до захворювання.

  • Схожа симптоматика у оточуючих.

  1. Обстежити хворого:

А. Огляд: шкіра ─ бліда, гіперемія обличчя, гіперемія кон’юнктив, ін’єкція судин склер, гнійні виділення із очних щілин. Гіперемія піднебінних дужок, задньої стінки горла, зернистість задньої стінки горла, тонзиліт. Значні слизові, гнійні виділення із носових ходів. Утруднений вдих, участь допоміжної мускулатури в акті дихання.

Б. Пальпація: збільшені підщелепні, шийні, пахові, пахвові лімфовузли.

В. Перкусія: ясний легеневий, коробковий звук

Г. Аускультація: жорстке дихання, сухі розсіяні хрипи, тахіпное, тахікардія, аритмія, посилення тонів серця.

  1. Оцінити результати додаткових досліджень:

  • Загальний аналіз крові: лейкопенія, лімфоцитоз із зсувом вліво, прискорення ШОЕ.

  • Вірусологічне обстеження: виділення антигенів вірусів із носоглоткових змивів.

  • Серологічні реакції: Ріф, ІФА

Робота 2

  1. Обгрунтувати діагноз.

  2. Призначити лікування: режим, дієта, етіотропне лікування, десенсибілізуючі, дезінтоксикація, кортикостероїди, інгібітори протеаз, полівітаміни, симптоматичне лікування.

ІІ. Тема №2 Грип

Робота 3.

  1. Зібрати скарги: гарячка, озноб, слабкість, біль голови, безсоння, м’язові, суглобові болі, болі в очних яблуках, поганий апетит, нудота, закладеність носа, дертя у горлі при ковтанні, сухий грубий кашель.

  2. Зібрати анамнез захворювання, епіданамнез:

  • гострий початок захворювання із гарячки, інтоксикаційного, катарального синдромів.

  • Переважання інтоксикації над катаральними явищами.

  • Контакт із хворим на грип за 1-2 доби до захворювання

  • Схожа симптоматика в оточуючих.

  1. Обстежити хворого:

А. Огляд: шкіра ─ бліда, гіперемія обличчя, гіперемія кон’юнктив, ін’єкція судин склер. Гіперемія піднебінних дужок, задньої стінки горла, зернистість задньої стінки горла. Петехії на слизовій ротогорла, обличчі, кровотечі із слизових оболонок.

Б. Перкусія: розширення меж серцевої тупості

В. Аускультація: жорстке дихання, сухі розсіяні хрипи, тахіпное, тахікардія, аритмія, глухість тонів серця, систолічний шум на верхівці.

  1. Оцінити результати додаткових досліджень:

  • Загальний аналіз крові: лейкопенія, лімфоцитоз, прискорення ШОЕ.

  • Вірусологічне обстеження: виділення антигенів вірусів грипу із носоглоткових змивів.

  • Серологічні реакції: Ріф, ІФА

Робота 4.

  1. Обгрунтувати діагноз.

  2. Призначити лікування: режим, дієта, етіотропне лікування, десенсибілізуючі, дезінтоксикація, кортикостероїди, інгібітори протеаз, імуномодулятори, полівітаміни, симптоматичне лікування.

ІІІ Тема №3 Кір

Робота 5.

  1. Зібрати скарги: гарячка, млявість, зниження апетиту, висипка, блювання, судоми, закисання очей, світлобоязнь, виділення з носа, кашель.

  2. Зібрати анамнез захворювання, епіданамнез:

  • гострий початок захворювання із гарячки, інтоксикаційного, респіраторного синдромів, приєднання висипки, час її появи, етапність.

  • Контакт із хворим на інфекційну екзантему протягом 21 дня.

  • Відсутність щеплень (проти кору).

3. Обстежити хворого:

А. Огляд: блідість шкіри, висип (морфологічна характеристика: плями, папули, петехії, екхімози) на незміненій шкірі, локалізація, яскравість, забарвлення, кон’юнктивіт; язик – обкладений.

Б. Перкусія: розширення меж серцевої тупості, вкорочення легеневого звуку.

Г. Аускультація: жорстке, ослаблене дихання, сухі розсіяні хрипи, вологі різнокаліберні хрипи, крепітація, тахіпное, тахікардія, аритмія, глухість тонів серця, систолічний шум на верхівці.

4. Оцінити результати додаткових досліджень:

  • Загальний аналіз крові: лейкопенія, лімфоцитоз, прискорення ШОЕ.

  • Серологічні реакції: РПГА, РТГА із специфічним діагностикумом, наростання титру антитіл у динаміці.

  • Вірусологічне дослідження: мазків із носогорла, імунофлюоресценція, ПЛР.

Робота 6.

  1. Обгрунтувати діагноз.

  2. Призначити лікування: режим, дієта, антибіотики (при бактерійних ускладненнях), десенсибілізуючі, дезінтоксикація, кортикостероїди (при тяжкому перебігу), адаптогени, полівітаміни, симптоматичне лікування.
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка