М.І. Пирогова на методичній нараді кафедри стоматології дитячого віку Завідувач кафедри доц. Філімонов Ю. В. " " 20 р. Методичні вказівки




Скачати 64.73 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір64.73 Kb.

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

ВІННИЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені М.І.Пирогова
"Затверджено"

на методичній нараді

кафедри стоматології дитячого віку

Завідувач кафедри

доц. Філімонов Ю.В.


" " 20 р.
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ПРАКТИЧНОГО (СЕМІНАРСЬКОГО) ЗАНЯТТЯ




Навчальна дисципліна

Профілактика стоматологічних захворювань

Модуль №

1

Змістовний модуль №

1

Тема заняття

2Анатомо- фізіологічні особливості будови органів порожнини рота у віковому аспекті.Етапи розвитку щелепно-лицьової ділянки,формування зубів,слизової оболонки порожнини рота та тканин пародонта.

Курс

3

Факультет
Підготував

стоматологічний
Ас.Єрошенко А.В

Вінниця 2011


  1. Актуальність теми: Знання анатомо- фізіологічних особливостей порожнини рота,їх відмінностей у людей різного віку та етапи розвитку щелепно-лицевої ділянки мають дуже велике значення для профілактики стоматологічних захворювань, вони впливають на виявлення та попередження виникнення факторів ризику розвитку патологій шелепно-лицевого апарату .Ці знання мають велике значення у постановці діагнозу та у прогнозі перебігу тих чи інших захворювань.

  2. Конкретні цілі: вивчити анатомо- фізіологічні особливості будови органів порожнини рота у віковому аспекті. Знати етапи розвитку щелепно-лицьової ділянки,формування зубів,слизової оболонки порожнини рота та тканин пародонта.

1.Знати анатомічну будову тимчасових та постійних зубів.

2.Знати фізіологічні особливості і зміни постійних та тимчасових зубів у віковому аспекті.

3.Вивчити етапи розвитку щелепно-лицьової ділянки , формування зубів , слизової оболонки порожнини рота та тканин пародонта.

4.Знати середні терміни прорізування тимчасових та терміни резорбції коренів.

5. Знати середні терміни прорізування постійних зубів.

6.Перелічити та охарактеризувати основні фактори ризику на різних етапах розвитку щелепно-лицевої системи.



3. Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція)

Назви попередніх дисциплін

Отримані навики

Нормальна анатомія

Вміти диферінціювати тимчасові та постійні зуби. Знати анатомічні особливості тимчасових зубів в залежності від стадії розвитку зуба.

Гістологія

Знати гістологічну будову зубів, слизової оболонки та тканин пародонта. Вікові аспекти розвитку.

Біохімія

Біохімічний склад твердих тканин зубів,склад слини.Знати біохімічні процеси , що відбуваються в твердих тканинах та слині.


4. Завдання для самостійної підготовки до заняття.

1. Анатомічна будова тимчасових та постійних зубів

2. Етапи розвитку щелепно-лицьової ділянки , формування зубів молочного прикусу.

3. Етапи розвитку щелепно-лицьової ділянки , формування зубів постійного прикусу.

4. Середні терміни прорізування тимчасових зубів та терміни резорбції коренів.

5. Середні терміни прорізування постійних зубів.

6.Особливості розвитку зуба після прорізування .

4.1. Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття:

Термін

Визначення

Зубний сосочок



Це епітеліальні вирости на вільному краї язикової зубної пластинки з яких згодом формуються емалеві органи.

Зубний мішечок


Ущільнення мезенхіми навколо зубного сосочка.

Діастема

Проміжок між центральними різцями

Зірчастий ретикул



Це коли клітини центральної частини емалевого органа набувають зірчастої форми і нагадують клітини ретикулярної тканини.

Внутрішньо щелепне формування зуба

Це ті процеси , що відбуваються з зубом до прорізування.


4.2. Теоретичні питання до заняття:

1.Анатомічна будова тимчасових та постійних зубів.

2.Знати фізіологічні особливості і зміни постійних та тимчасових зубів у віковому аспекті.

3. Етапи розвитку щелепно-лицьової ділянки , формування зубів , слизової оболонки порожнини рота та тканин пародонта.

4. Середні терміни прорізування тимчасових та терміни резорбції коренів.

5. Середні терміни прорізування постійних зубів.

6.Перелічити та охарактеризувати основні фактори ризику на різних етапах розвитку щелепно-лицевої системи.
4.3. Практичні роботи (завдання), які виконуються на занятті:

1.На фантомних зубах визначити належність зубів до тої чи іншої групи молочного чи постійного прикусу.

2.Замалювати чи вирізати з воску різні групи зубів.

5. План і організаційна структура навчального заняття з дисципліни.



Етапи заняття

Розподіл часу

Види контролю

Засоби навчання

1.

Підготовчий етап

15хв

практичні завдання,ситуаційні задачі, усне опитування за стандартизованими переліками питань.

підручники, посібники, методичні рекомендації.

1.11.1

О Організаційні питання.




1.2

Формування мотивації.

1.3

Контроль

початкового рівня підготовки.



2.

Основний етап

.


55хв

3.

Заключний етап

20 хв

тестові завдання

тестові завдання

3.1.

Контроль кінцевого рівня підготовки.




3.2.

Загальна оцінка навчальної діяльності студента.

3.3

Інформування студентів про тему наступного заняття.

Література.

Основна:

1.Лекції , що читаються на кафедрі стоматології дитячого віку.



2. Л. О. Хоменко, О. І. Остапко, О. Ф. Конанович, та ін. Терапевтична стоматологія дитячого віку.- Видавництво "Книга плюс", 1999

3. Хоменко Л.0. та співавт. Стомагологічна профілактика у дітей. Київ, 2007.


4.Курякіна Н.В. терапевтичка стоматологія дитячого віку.Москва 2004р.

Додаткова:

1. Виноградова Т.Ф.и соавт. Стоматология детского возраста. — М., 1997.


2.Справочник по стоматологии / Мод ред. А.И.Рибакова —М.: Медицина, 1993.

3.Магид И.А., Мухін А.П. Фантомний курс терапевтической стоматологии.: Атлас. М.: Медицина, 1996.


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка