Назва проекту: «Очі мої ясні!» Тип проекту: Пошуково – дослідницький Керівники проекту




Скачати 227.54 Kb.
Дата конвертації17.04.2016
Розмір227.54 Kb.
Назва проекту: «Очі мої ясні!»

Тип проекту: Пошуково – дослідницький

Керівники проекту: Кисіль Юлія Володимирівна, вчитель фізики; Халявка Лариса Євгеніївна, вчитель біології

Учасники: Учні 7- 9 класів Новоолександрівської ЗОШ І-ІІІ ст. Великобурлуцької районної ради.

Дата початку проекту: Квітень 2010

Дата закінчення проекту: Грудень 2010

Кінцевий продукт проекту: Презентації, збірка пісень, прислів’їв та загадок про очі.

Значення проекту для інших людей: Учні дізнаються про будову, призначення органів зору, хвороби ока та способи їх попередження, вчаться бережливо ставитись до свого здоров’я.

Для яких навчальних предметів може бути запроваджений: біологія, основи безпеки життєдіяльності, фізика.

Орієнтовна кількість учасників проекту, необхідна для успішної реалізації проекту:

від 8 до 10 учнів.



Мови, якими будуть користуватися учасники проекту: українська та російська

Стислий опис проекту: У проекті учні ознайомляться з еволюцією органів зору, анатомічними та оптичними особливостями будови ока, будуть досліджувати рівень захворюваності органів зору серед односельців, розроблять правила гігієни, які допоможуть зберегти та покращити наше здоров'я. Вивчать будову, принцип дії та застосування оптичних приладів. Учні розглянуть актуальність даної теми в народній творчості. Учасники проекту поділяться своїми знахідками та відкриттями, рецептами з цілющих трав, які використовуються для лікування та профілактики в офтальмології.





Накопичуємо інформацію про органи зору



Спілкуємось, обговорюючи зібраний матеріал




Досліджуємо

поширення

хвороб

органів зору



Створюємо гігієнічну пам’ятку для учнів



Граємо: загадки, вікторини, кросворди




Діяльність учнів та вчителя в ході проекту

  • 2 етап: Учні досліджують, будову, анатомічні, фізіологічні, оптичні особливості органів зору. Критично оцінюють ресурси Інтернету та відповідної літератури відносно обраної теми, спілкуються з працівниками аптек, людьми, які довгий час збирають лікарські рослини, аналізують, наскільки корисно вживати ті чи інші лікарські рослини для профілактики та лікування захворювань очей. Добирають ілюстрації, спілкуються між собою і порівнюють спільні і різні властивості органів зору людей та тварин. Викладають знайдений матеріал, фотоматеріали, відеоролики про роль та значення органів зору в житті людини.

Учасники проекту обирають такі напрямки обговорення:

  • Еволюція органів зору.

  • Анатомічна будова ока.

  • Хімія зору.

  • Око, як оптичний прилад.

  • Хвороби очей та їх профілактика.

  • Оптичні прилади.

  • Дослідження вад зору.

  • Народна творчість.

  • Загадки, приказки та прислів’я про очі.

Свої міркування діти викладають у рефератах, створюють презентації, коментують дописи у рефератах, створюють спільні документи.

Створюються спільні документи з редагуванням на Microsoft Office Word 2003 презентації з використанням Microsoft Office Power Point2003, з проміжними висновками по тому чи іншому напрямку дослідження.

Учасники створюють пам’ятку про збереження зору.


  • 3 етап: Створення пам’ятки про збереження зору з порадами про використання освітлення в помешканнях (які джерела світла варто використовувати при виконанні письмових робіт, при читанні, де розташовувати, на якій відстані), скільки часу можна безпечно проводити за комп’ютером, які вправи доцільно виконувати для попередження втоми та захворювання очей.

  • 4 етап: Захист проектів, презентації результатів своєї роботи:



Додаток 1.Еволюція органів зору (матеріали презентації)

Мета:

  • Дослідити еволюційні зміни сприйняття світла живими організмами.

Фотоперіодизм у рослин

  • Фотоперіодизм – це здатність рослин реагувати на світло,

  • Наприклад, соняшник здатний обертатися за сонцем.



Тип Найпростіші

Клітина має чутливі до світла зони – “вічка”



Типи Кишковопорожнинні та Черви - Мають чутливі до світла нервові клітини.



Тип МолюскиЧеревоногі мають пару простих очей, що розташовані на ріжках, а Двостулкові взагалі втратили очі.

Тип Молюски

  • Очі Головоногих молюсків подібні до очей людини.



Тип Членистоногі

  • Павукоподібні мають по три – чотири пари простих очей, що знаходяться на головогрудях.

Тип Членистоногі

  • Комахи та Ракоподібні мають складні фасетчасті очі. Кожна фасетка сприймає окрему картинку.

Тип Хордові

  • У представників типу Хордові очі побудовані і працюють за таким же принципом, як і у людини.



Додаток 2. Анатомічна будова ока.

Мета: Дослідити анатомічну будову ока.



Око, або очне яблуко- дивовижний і надзвичайно складний витвір природи.

1.Допоміжні органи: брови, повіки, слізний апарат.

2.Оболонки очного яблука: склера, судинна, сітківка.

3.Обтична: рогівка, водяниста камера,райдужка,зіниця,криш-талик,склисте тіло.

4.Світлосприймальна: рецептори,зоровий нерв.

Склера,утворена з непрозорої міцної волокнистої тканини. Склера переходить у рогівку.

Функція склери- захист.

Рогівка- прозора оболонка, яка розміщена в передній частині склери.

Функція - захист,проходження променів.

У Судинній оболонці міститься багато артерій, вен і капілярів. Вона переходить у війчасте тіло.



Функція- живленням інших оболонок та утворів ока.

Райдужка- це передня частина судинної оболонки,в якій міститься зіниця.

Зіниця-це отвір у райдужкі.

Функція-проведення світла.

Кришталик-прозоре еластичне сочевицеподібне тіло,підвішане з’язками до війчастого тіла.

Функція-проводить сонячне світло.

Склоподібне тіло-це прозора драглиста маса без кровоносних судин і нервів. Розташоване за кришталиком.

Функція-зберігає кулясту форму ока та забезпечує надходження світла на сітківку.

Аксони внутрішнього шару нервових клітин сітківки утворюють чутливий зоровий нерв.



Зоровий нерв-це переферична частина зорових шляхів .До них також належить зорове перехрестя та зоровий тракт.

Додаток 3. Хімія зору

Мета: Дослідити як сприймається світло оком.

Промені, відбиті від предметів, на які спрямоване наше око, проходить крізь рогівку, рідину, що міститься між нею та райдужною оболонкою, кришталик і склисте тіло.

В кожному з цих середовищ вони змінюють свій напрям, тобто заломлюються, але не змінюється їх характер. Основне значення для заломлення світла в оці має кришталик.

Промені, що заломилися у кришталику, потрапляють на сітківку й утворюють на ній чітке зображення предметів.

Зображення на сітківці буде дійсним, зменшеним і перевернутим.

У зорових нервових центрах кори великого мозку формується зображення таким, яким воно є насправді.

Як світлова хвиля перетворюється в нервовий імпульс?

Сітківка складається з кількох шарів, які між собою мають з’єднання:


  • Зовнішній шар клітин - містить чорний пігмент.

  • Другий шар - світлочутливі клітини, або фоторецептори.

  • В третьому шарі знаходяться нервові клітини.

  • Четвертий шар сітківки складається з великих нервових клітин.

Фоторецептори:

  • колбочки

  • палички.

Колбочки збуджуються при яскравому світлі й малочутливі до слабкого освітлення.

Палички розташовані на периферії сітківки. Вони дуже чутливі до світла і тому збуджуються навіть при малому освітлені.

Колір ми сприймаємо за допомогою колбочок. Існує три типи колбочок:

- перший тип – реагує переважно на червоний колір;

- другий тип – на зелений;

- третій – на синій.

Оптичним змішанням основних кольорів можна одержати спектра та їхні відтінки. Відростки великих нервових клітин утворюють зоровий нерв. Місце де зоровий нерв виходить із сітківки, позбавлене фоторецепторів, не сприймає світла і називається сліпою плямою. Предмети, зображення яких потрапляє на цю ділянку, ми не бачимо. У центрі сітківки містяться переважно колбочки. Це місце називають жовтою плямою. Її вважають місцем найкращого бачення. Акомодація – це здатність ока пристосовуватися до чіткого бачення предметів, що перебувають на різній відстані. З віком кришталик втрачає свою еластичність і акомодаційна здатність ока зменшується.

Додаток 4. Захворювання органів зору.

Як виникають вади зору? Адже більшість людей (95%) народжується з нормальним зором. Ознакою нормального зору є наявність акомодації (пристосування) оптичної системи ока. Але пристосування ока має свою межу. Предмети, розташовані ближче ніж 12 см від ока, ми не можемо чітко розглянути, як би не напружувати зір. Відстань найкращого зору для нормального ока – 25см.

Вади зору часто виникають унаслідок порушення правил гігієни зору. Людина читає при недостатньому освітленні, працює з дрібними предметами або виконує роботу при дуже яскравому світлі..

Звичка розглядати предмети, тримаючи їх близько очей, призводить до короткозорості. Очне яблуко видовжується, кришталик втрачає здатність акомодації .Про вади зору ви знаєте з побуту – це короткозорість і далекозорість, астигматизм та косоокість.

Набута короткозорість розвивається у разі збільшені кривизни кришталика внаслідок порушення обміну речовин або гігієни зору. У випадку природженої короткозорості очне яблуко розтягнуте. Тому зображення предметів, виникають попереду сітківки

Причини короткозорості різні. Існує спадкова схильність до розвитку короткозорості, також її спричинює підвищене зорове напруження, погане освітлення, нестача вітамінів у їжі, гіподинамія. Короткозорість виникає і розвивається непомітно, але іноді вона може швидко прогресувати. Для виправлення короткозорості носять окуляри з двоввігнутими розсіювальними лінзами.

У випадку природженої далекозорості очне яблуко вкорочене. Тому зображення предметів, розташованих близько до очей, виникають позаду сітківки. У більшості випадків далекозорість виникає з віком унаслідок зменшення еластичності кришталика. При далекозорості потрібні окуляри з двоопуклими збиральними лінзами. Підбирає окуляри лікар-офтальмолог.

Астигматизм – це порушення зору, пов’язане з нерівномірним заломленням світла рогівкою чи кришталиком. Зображення при цьому нечітке і викривлене. При астигматизмі зазвичай знижується гострота зору, іноді спостерігається головний біль, хронічне запалення сполучно - тканинної оболонки ока(кон’юнктивіт). Астигматизм усувається за допомогою окулярів з особливими ( циліндричними) скельцями.

Косоокість – це захворювання очей пов’язане з відхиленням ліній зору одного ока від спільної точки фіксації з порушенням бінокулярного зору. Спричиняється порушенням іннервації м’язів ока, природженим зниженням гостроти зору на одне око тощо. У дітей частіше спостерігають таку косоокість, за якої відсутній одночасний однаково спрямований рух очей, тобто одне око фіксується на якомусь предметів, а друге дивиться ще кудись(всередину, назовні, вверх або вниз).

Додаток 5. Дослідження поширення захворювань очей на території Новоолександрівської громади.

Учні 8 класу Новоолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів дослідили поширення хвороб очей серед жителів Новоолександрівської територіальної громади. Було опитано з 126 жителів, виявлено 22 випадки захворювання органів зору, що становить 15%. Серед виявлених захворювань найпоширенішим є далекозорість - 81%, короткозорість -14% і косоокість – 5%.

Аналіз даних відносно віку досліджуваних показав, що хворих віком до 20 років в селі не виявлено. 20-40 річні становлять 9%, 40-60 річні – 23% і старше 60 років 68%.І серед далекозорих і серед короткозорих спостерігається незначна закономірність збільшення оптичної сили окулярів з віком.







Додаток 6. Оптичні прилади

Фотоапарати

За допомогою лінзи вчені створили модель зорового сприйняття та змогли зрозуміти його принципи і почали використовувати лінзу для створення оптичних приладів. Без них неможливе отримання фіксованої наочної інформації про мега - ; макро - ; мікросвіт.

У 1550 р. вперше була встановлена двоопукла лінза в отвір камери-обскури – попередника майбутнього фотоапарата, який дав змогу фіксувати зображення. Фотографія уможливила отримання інформації про процеси, не доступні зоровому сприйняттю людини, - про явища у космосі, мікросвіті, морських глибинах , організмі людини. Лінза стала важливим інструментом науки , зокрема мікробіології , вірусології , астрономії тощо. Ми не уявляємо свого життя без кіно, телекамери, фотоальбомів, які були б неможливі без використання лінзи.



ФОТОАПАРАТИ – найбільш відомі у побуті оптичні пристрої Основна частина фотоапарата - об'єктив. Він може складатися із кількох лінз, які дають можливість отримати на фотоплівці зображення предмета. Зображення отримується оберненим і зменшеним. У наш час поряд із фотоапаратами, які створюють високоякісні зображення на фотоплівці , дедалі частіше використовуються високотехнологічні цифрові фотоапарати, які записують зображення на цифрових носіях і дають змогу оперативніше працювати із фотознімками, обробляти їх за допомогою комп'ютера, пересилати електронною поштою. Сучасні фотоапарати мають складну будову. Крім механічних і оптичних елементів, у них використовуються складні електронні пристрої для автоматичного керування діафрагмою, затвором, фокусуванням об'єктива та управлінням фотоспалаху.

Телескоп

Відомості про світила , космічні об’єкти отримують за допомогою телескопів - приладів, призначених для розгляду дуже далеких об’єктів. Головні й основні частини телескопа , як і мікроскопа - об’єктив і окуляр . Об’єктив повернутий до об’єктива - зорі, планети, туманності, а окуляр - до спостерігача або фотоматеріалу, на якому створюється зображення об’єктива. Астрономам відомі два типи телескопів – рефрактори і рефлектори. Розглянемо хід променів у телескопі – рефракторі. Цей телескоп складається з двох лінз . Об’єктивом слугує довго фокусна збиральна лінза, яка дає зменшене обернене зображення віддаленого об’єкта. Окуляр являє собою короткофокусну лінзу , що виконує роль лупи. Довго фокусний об’єктив має великий діаметр, він збирає значну кількість світла від далекого світила і створює майже у фокусі чітке зменшене, обернене зображення об’єкта, яке розташоване між фокусом і лінзою ( оптичною системою ) окуляра . Окуляр аналогічно до лупи створює уявне зображення, яке розглядається оком .Під час спостереження за допомогою телескопа око і телескоп діють як одна оптична система. І. Ньютон сконструював телескоп – рефлектор із увігнутим дзеркалом, яке використовувалося замість лінз об’єктива. Від об’єктива до окуляра промені спрямовуються плоским дзеркалом.



Проекційний апарат ( проектор)

У шкільному фізкабінеті є проекційний апарат для отримання збільшених зображень об’єктів, демонстрації діапозитивів. Багатьом із вас відомі також такі проекційні апарати, як фільмоскопи, епідіаскопи,кіноапарати, діапроектори. Принцип їх дії однаковий, оптична система проекційних апаратів схожа. Головна частина проектора - об’єктив, який являє собою двоопуклу лінзу(систему лінз). Об’єктом є діапозитив, освітлений яскравим джерелом світла. Щоб спрямувати паралельний пучок світла на діапозитив, використовується конденсор - дві плоскоопуклі лінзи. Рухаючи об’єктив, на екрані отримують чітке, збільшене,дійсне зображення об’єкта. Щоб зображення було прямим, діапозитив ставлять у проектор в оберненому вигляді. Широкого вжитку набула мультимедійна проекційна техніка, що дає змогу за допомогою спеціальних електронних проекторів скеровувати зображення з комп’ютера на екран, супроводжуючи оптичне зображення звуком. Така техніка ефективна і зручна у використанні.



Цифрові технології

У цифрових фотоапаратах замість фотоматеріалу використовується світлочутлива матриця , яка перетворює світловий сигнал на електричний. Цей сигнал далі за допомогою процесора( мініатюрного комп’ютера) обробляється і записується на цифрові носії, переважно, на спеціальні картки. Більшість цифрових фотокамер, крім фото, дає змогу записувати відеофільми. Уже існують картки, на які можна записати більше ніж 1000 фото понад годину відеофільму високої якості. Після фотографування інформацію з цифрової фотокамери (фото і відеофільми) можна швидко перенести на комп’ютер і переглянути. Фото роздруковується на спеціальному пристрої – принтері для друку фото. Вся інформація записується на зручний для подальшого використання носій – зазвичай компакт диск або флеш картку, що більш зручно і надійно. Для зберігання фото і відеофільмів найкраще використовувати зовнішній жорсткий диск, який вміщує інформації в десятки разів більше, ніж компакт-диск чи картки. Картки цифрової відеокамери можуть використовуватися багаторазово(більше ніж 5000 разів). Це зручніше, ніж у фотоапараті, де після закінчення фотоплівки заряджається нова. Економічність, оперативність, відсутність проміжного процесу(проявлення фотоплівки) і можливість самостійної творчої роботи із фото - та відео матеріалом на комп’ютері забезпечують високу популярність цифрової графіки.



Додаток 7. Комплекс вправ для очей

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд – прямо, відвернувшись від комп‘ютера.

Варіант І.

1.Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вверх-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.

2. Закрити очі на рахунок „раз-два”, відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок „три-чотири”.

3. Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.

Варіант ІІ.


  1. Швидко кліпати очима протягом 15 с.

2. Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок „один-чотири”, повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок „п‘ять-вісім” і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.

3. Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.



Комплекс вправ для зняття м‘язового напруження

Варіант І.

Вихідне положення – сидячи на стільці.

1. Витягнути і розчепірити пальці так, щоб відчути напруження. У такому положенні затримати протягом 5 с. Розслабити, а потім зігнути пальці. Повторити вправу 5 разів.

2. Повільно і плавно опустити підборіддя, залишатися у такому положенні 2-3 с і розслабитися.

3. Сидячи на стільці піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу, розслабити. Вправу повторити 5 разів.

4. Переплести пальці рук і покласти їх за голову. Звести лопатки, залишатися у такому положенні 5 с, а потім розслабитись. Повторити вправу 5 разів.

Варіант 2.

Вихідне положення – сидячи на стільці.

1. Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Потягнутися на стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад і випростовуючи плечі. Повторити 5 разів.

2. Зробити нахили і повороти голови. Повторити 5 разів.

3. Зробити легкий самомасаж обличчя і кисті рук протягом 3-5 с.

Варіант 3.

Вихідне положення –стоячи, ноги разом, руки вниз.



  1. Прямі руки розвести в боки долонями догори, зробити вдих.

  2. Схрестити руки перед грудьми, міцно обхопити себе за плечі, повторити 5 разів.

  3. Кругові рухи ліктями вперед протягом 5 с.

  4. Те саме назад. Дихати рівномірно.

Якщо ваші очі хворіють, можна використовувати лікарські рослини.

Спосіб 1. використовують чайну заварку. Краще брати свіже заварену. Протираємо очі ваткою, змоченою у заварці починаючи з зовнішньої частини ока до внутрішньої.

Спосіб 2. використовують ромашку аптечну. 2-3 столової ложки квітів ромашки аптечної заварити склянкою кропу. Настояти годину, процідити. Допомагає при запаленні очей.

Спосіб 3. взяти по 20 грам трави льнянки, квітів волошки, квітів бузини, змішати, залити збір 2 склянками кропу, настояти 8 годин і процідити.

Спосіб 4. квіти волошки синьої – 25 гр., кип’ятити в 0.5 л води протягом 3 хв, процідити.

Спосіб 5. регулярно вживати в їжу моркву, гарбуз та ягоди чорниці.



Лікування захворювань очей за допомогою лазера

Використовувати лазери в медичних цілях почали з кінця 1960-х років. Сьогодні їх використовують в ендоскопії та фотодинамічній терапії злоякісних пухлин, при лікуванні офтальмологічних хвороб.

Наше око – оптична система. Кришталик ока є звичайним об’єктивом в фотоапараті. Його завдання – сфокусувати зображення на сітківці, яка зчитує його і передає в мозок. І, як будь-який об’єктив, він може мати недоліки - це короткозорість, далекозорості, астигматизм. І вже років вісімсот ці недоліки виправляються зовнішніми способами – окулярами. Тобто додаванням в оптичну схему ще однієї лінзи. Однак лазер дав можливість коректувати сам «обєктив».

Почалось все з того, що американський фізик Рангасвані Срінівансан в 1981 році помітив, що ультрафіолетовий лазер своїм променем здатний різати тканини нашого організму, не нагріваючи сусідні до високих температур та не пошкоджуючи їх. Цим одразу скористались офтальмологи. Через 10 років перші пацієнти були прооперовані за новою технологією – LASIK, тобто корекція рогівки за допомогою лазера.

Однак в класичній операції LASIK повністю без ножа обійтися не вдалось. Річ в тім, що операція проводиться в два етапи. Сама корекція оптичних властивостей рогівки досягається дією на внутрішній шар рогівки. А туди лазеру потрібно ще дістатися. І перед власно кератомілезом лікарі створили так званий рогівковий шматок. Автоматично ніж мікрокератом зрізав зовнішній шар рогівки, залишаючи тонкий перешийок зі сторони носа. В результаті отриману «кришечку» відкидали, як люк у підводному човні, проводили лазерну операцію і знову захлопували. Він негайно прилипав назад і швидко приживався. Але ніж, хай і автоматичний – все ж таки ніж. Зовсім нещодавно фізики та офтальмологи добились того, що операції стали повністю лазерними.

Додаток 8. Приказки та прислів’я про очі


  • Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути.

  • Бачить око та зуб не дістає.

  • Очі – дзеркало душі.

  • Правда очі коле.

  • Око за око, зуб за зуб.

  • Кто старое помянет, тому глаз вон.

  • Правда не дим, очі не виїсть.

  • Бачили очі, що купували, їжте, хоч повилазьте.

  • С глаз долой, из сердца вон.

  • Як більмо на оці.

  • Глазам видно, а ногам обидно.

  • Очі завидющі, руки загребущі, а дна немає.

  • Темно, хоч в око стріль.

  • Не в бровь, а в глаз.

  • Очі – яма.

  • Соромно, хоч в сірка очей позичай.

  • Красива, очей не відвести.

  • Темно, хоч очі виколи.

  • Всякий двір хазяйським оком держиться.

  • Око бачить далеко, а розум ще далі.

Додаток 9. Тема зору в пісенній творчості.

В пісенній творчості широко освітлена тема очей, адже, говорять, що очі – це дзеркало душі. Ми проаналізували, як часто можна зустріти цей термін у популярній естраді. З 1665 пісень караоке диску в назві 27 творів зустрічається слово «очі». Це як народні пісні, пісні з кінофільмів, так і твори сучасних авторів: Шахрина В.,Иванова Т.,Шевченко А., Лари Деліа, Кавалеряна К., Лук’янова А. , Шевчука Ю., Саруханова И, Воропаєва Л., Кваші О та інших. Ці пісні виконують групи Чайф, ДДТ, Блестящие, Алсу, Сташевський В., Вітлицка Н., Э.Пьеха, Сличенко Н, Ротару С, Кобзон И, Пугачева А та інщі.



Серед пісень зустрічаються твори з такими назвами: «В ее глазах», «Глаза в глаза», «Глаза чайного цвета», «Глаза цвета виски», «Глазища», «Зеленые глаза», «Девочка моя синеглазая», «Зеленоглазое такси», «Зеленые глаза», «На твоих глазах», «Не гляди назад, не гляди», «Ничего не вижу», «Один взгляд назад», «Осени в глаза», «Очаровательные глазки», «Очи черные», «Песня Синеглазки», «Серые глаза», «Твои глаза опять молчат», «Твои печальные глаза», «Только глаза», «У беды глаза зеленые», «Холодные глаза», «Черные глаза», «Ясные светлые глаза».



Назва пісні

Виконавець

Автор слів

Автор музики



В ее глазах

Чайф

Шахрин В.

Шахрин В.



Восточные сказки

Блестящие Араш

Иванова Т.

Иванова Т.



Глаза в глаза

Алсу

Шевченко А. Лара Дэлиа

Лара Дэлиа



Глаза чайного цвета

Сташевський В.

Кавалерян К.

Матецкий В.



Глаза цвета виски

Ветлицкая Н.

Лукянов А.

Лукянов А.



Глазища

ДДТ

Шевчук Ю.

Шевчук Ю.



Зеление глаза

Саруханов И

Саруханов И

Саруханов И



Девочка моя синеглазая

Белоусов Е.

Воропаева Л.

Дорохин Е.



Зеленоглазое такси

Боярский М

Кваша О

Панфилов В



Зеленые глаза

Саруханов И.

Саруханов И.

Саруханов И.



На твоих глазах

Рената

Тютин В

Кубышкин В



Не гляди назад, не гляди

Клячкин Е

Зив М

Клячкин Е



Ничего не вижу

Э.Пьеха

Фельцман О

Ошанин Л



Один взгляд назад

Никольский К

Никольский К

Никольский К



Осени в глаза

Буланова Т

Латышко И

Латышко И



Очаровательные глазки

народная

Волков В., нар.

народная



Очи черные

Сличенко Н

народная

Гребенка Е



Песня Синеглазки

Из мультфильма «Приключения Незнайки и его друзей»

Минков Н

Энтин Ю



Серые глаза

Панайотов А

Демчук Т

Демчук Т



Серые глаза

Салтыкова И

Молчанов О.

Славоросов А



Твои глаза опять молчат

Блестящие

Грозный А

Орлова О



Твои печальные глаза

Ротару С

Матецкий В

Воронцова Н



Только глаза

Кобзон И

Грибулина И

Грибулина И



У беды глаза зеленые

Из к/ф «Опасные друзья»

Птичкин Е

Иванова Т



Холодные глаза

Николаев И

Николаев И

Николаев И



Черные глаза

Чумакова А

Игнатов Ю

Кавалерян К



Ясные светлые глаза

Пугачева А

Мануков Р

Лазарев А


Список літератури:

  1. Будна Н.О., Гемзюк О.Р, Головко З.Л., Рябова С.І. 600 диктантів з української мови для початкової школи 1-4-класи. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 112с.

  2. Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф.Фізика.8кл.: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза,2008

  3. Лучи жизни // Вечерка. – 12 червня 2008

  4. Страшко С.В., Горяна Л.Г., Білик В.Г., Ігнатенко С.А.Біологія: Підручн. Для 9 кл. загальноосвіт. Навч.закл. – К.: Грамота, 2009. – 296с.: іл.

  5. Позакласне читання. Збірник художніх творів з щоденником читача: посібник для учнів 3(2) класу.- 3-тє видання, перероблене і доповнене./ Упорядники Н.О Будна, З.Л.Головко. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2001. – 128с.

  6. http://repetitor.1c.ru. Программа "1С:Репетитор. Биология" сертифицирована Министерством образования России (сертификат ИНИНФО №30 от 15.02.1999)






База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка