Палити чи ні – твій вибір?




Скачати 69.11 Kb.
Дата конвертації19.04.2016
Розмір69.11 Kb.

Тема. Палити чи ні – твій вибір?

Мета: Дослідження історії виникнення тютюнопаління в Україні, розвиток в учнів навички свідомого керування власною поведінкою, вміння робити правильний вибір у житті на користь здоров’я; розширення знань учнів про негативні наслідки дії тютюну на організм людини; розвиток вмінь та навичок свідомого вибору здорового способу життя; виховання людини, що вміє піклуватися про своє здоров’я, створення умов для проявів творчої індивідуальності кожного учня.

І Підготовчий етап


  1. Бесіда на тему « Тютюнопаління – це корисна, чи шкідлива звичка?»

Мета: Виявлення знань дітей про шкідливі та корисні звички. Підведення учнів до усвідомленої відмови від паління, що ґрунтується на знаннях про його шкідливі наслідки; розуміння переваг ЗСЖ; виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я, здоров’я оточуючих.

2. Мотивація діяльності

- Що потрібно робити, щоб бути здоровим?

- Що шкодить здоров’ю людей? Чи корисно палити цигарки?

- Чому так багато дорослих і підлітків палять, якщо це шкідливо?

- Як ви гадаєте: чи можемо ми привернути увагу дітей і дорослих до

Проблеми тютюнопаління? Як?

( Дитячі відповіді. Провести акцію)



  • Згодна, але, щоб організувати і провести таку акцію потрібно самим якнайбільше знати про тютюнопаління, його шкоду і наслідки. Тому вам необхідно об’єднатися в групи.

3. Розбір дітьми завдань, питань на які потрібно знайти відповіді.

І. Кореспонденти - проводять опитування, готують відеосюжет.

ІІ. Науковці – готують інформацію про те – де і коли з’явилася перша інформація про тютюнопаління, як виникли перші цигарки, тощо.

ІІІ. Медики – про шкідливість тютюнопаління для організму очима косметолога, дерматолога, кардіолога, невропатолога, онколога, стомотолога.

IV. Дослідники – яке мінародне свято, пов’язане з тютюнопалінням? Коли його святкують?

ІІ Практичний етап

Пошуково-дослідницька робота з реалізації проекту

Спільна Індивідуальна


  1. Написання диктанту про Пошук інформації та

шкідливість тютюнопаління написання рефератів,

2-4 кл. Списування – 1 кл. пошук відповідей на

(урок укр.мови) поставленні запитання.


  1. Випуск стіннівок, плакатів, Підготовка презентацій,

санбюлетнів ( урок читання, відеороликів.

основ здоров’я, ГПД)



  1. Виготовлення емблем, знаків (трудове навчання, образотворче мистецтво)

  2. Написання твору-міркування «Чому я не буду палити?» (3-4 кл.)

  3. Складання антиреклами тютюнопаління (3-4 кл.)

  4. Складання частівок (2 кл.)

  5. Підбір текстів для диктантів (4 кл.)

  6. Підготувати питання та провести анкетування серед учнів 1-4 кл.

ІІІ Заключний етап

Мета Привернення уваги батьків, персоналу закладу та громадськості до проблеми шкідливості тютюнопаління.

Презентація проекту



  1. Оформлення виставки « Сходинки здоров’я»

  2. Виступ агітбригад.

  3. Конкурс творів « Чому я не буду палити?»

  4. Перегляд відеосюжетів, презентацій.

  5. Виховна година – акція « Палити - здоров’ю шкодити»

  6. Виготовлення та розповсюдження пам’яток « тютюнопалінню – ні!»

  7. Нагородження переможців конкурсу творчих робіт « Чому я не буду палити?».

Виховна година

Тема. Палити – здоров’ю шкодити

Мета : Формування навички свідомого керування власною поведінкою; інформування школярів про негативні наслідки дії тютюну на організм людини; розвиток вмінь та навичок свідомого вибору здорового способу життя; вироблення психологічної протидії тютюнопаління. Виховання в учнів самостійності, наполегливості, рішучості.

Підготовка матеріалів до акції в процесі спільної творчої роботи учнів 1-4 класів.



Хід виховної години

І. О/м


- Діти, чим ми займалися останнім часом?

- Як проходила підготовка до акції у ваших класах?

(Дитячі відповіді)

Метою сьогоднішнього нашого заходу є розповісти про що дізналися під час проекту та підготувати матеріал до акції. Давайте об’єднаємося в групи і продовжимо нашу роботу. На ваших столах є питання. Прошу уважно подивитись і визначитись хто буде відповідати.



І гр. Кореспонденти

  1. Результати опитування (3 клас)

  2. Відеосюжет – 4 клас

  3. Хто з вас бачив дорослих і дітей, що палять?

Як ви гадаєте, чому вони це роблять?

ІІ гр. Історики

  1. Хто і коли завезли тютюн до Європи? України?

  2. Народи яких країн використовували тютюн?

  3. У яких цілях його використовували?

  4. Чи має тютюн лікувальні властивості?

ІІІ гр. Медики

  1. Як впливає на організм людини куріння?

  2. Якими хворобами хворіють курці?

  3. Чим загрожує куріння у ранньому віці?

  4. Як може зашкодити куріння вагітним жінкам?

IV гр. Експерти

  1. Чому не можна курити учням?

  2. Чи варто наслідувати шкідливі звички?

  3. Що є причиною куріння серед молоді та учнів?

  4. Навіщо мати свою думку і свої переконання?

  5. Зробіть висновки про негативний вплив куріння.

  6. Яке міжнародне свято, пов’язане з тютюнопалінням?

Для того, щоб підготувати матеріал для акцій, потрібно змінити наші групи.

Завдання 2

1 клас

Розрізні картинки (знаки).

Підібрати до знаку назву. Ще в нашій школі було проведено виставку плакатів проти паління.



2 клас

Частівки-добавлянки

Члени агітбригади вашого класу мають виступити в інших класах НВК.

3 клас

Антиреклама тютюнопаління

Оформити «Сходинки здоровя»

4 клас

На ваших столах учнівські твори-міркування «Чому я не буду палити?»

Вам необхідно визначити 3 переможців (І, ІІ, ІІІ м.), які будуть нагороджені на загальній шкільній лінійці.

Завдання 3 Рольова гра

Уявіть ситуацію: ваш друг похвалився, що він уже зовсім дорослий і вміє палити, запропонував навчити вас. Придумайте варіанти відмови від запропонованої цигарки. (Дитячі відповіді по групах, починаючи з 1 кл., 2 кл., 3 кл., 4 клас)



Завдання 4 Складання пам’ятки « Тютюнопалінню – ні»

Виберіть пункт, який потрібно записати в пам’ятку.

Не паліть, щоб:

І гр.


  • Бути веселим

  • Довести собі і всім, що я сильна і вольова людина.

  • Не стати піддослідним кроликом, на якому тютюнові компанії визначатимуть якість своїх виробів і кількість своїх прибутків.

ІІ гр.

  • Мати більше вільного часу

  • Зберегти своє здоров’я , зовнішність

  • Не соромитись свого голосу, зубів, подиху

  • Мати добрі стосунки із сім’єю, з батьками

ІІІ гр.

  • Мати багато друзів

  • Не стати носієм отруйних речовин, що спричиняють хвороби моїх близьких

  • Не просити у порядних людей дозволу закурити або шукати місця для куріння

IV гр.

  • Не обманювати батьків

  • Заощадити кошти для сімейного бюджету

  • Не стати причиною домашньої чи лісової пожежі через покинутий недопалок

  • Бути свіжим, бадьорим, повним сил та енергії.

Ці пам’ятки ви роздрукуєте і розповсюдите.
Ми з вами виконали своє завдання. Ви молодці, дуже гарно підготувалися. Були активними. Давайте закінчимо наше спілкування такими словами:
Любий друже!

В своєму житті

Чи бути здоровим –

Вирішуєш ти.

Цурайся цигарки,

Від чарки тікай.

Здоровим і сильним ,

Щасливим зростай!

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – це клас

Хай буде здоров’я всі

У вас і у нас!



Додатки

Питання для анкети

  1. Чи палить ваш батько?

  2. Чи палить ваша мама?

  3. Чи палять ваші старші братик, чи сестричка?

  4. Чи доводилося вам спробувати палити?

Питання для відеорепортажу

  1. Як ви ставитесь до людей, що палять?

  2. Чи палите ви?

  3. Хто вперше вам запропонував цигарку?

  4. Чи отримуєте ви від цього задоволення?

  5. Навіщо ви курите?

  6. Чи хотіли б кинути цю звичку?

  7. Чи хотіли б, щоб палили ваші діти?

  8. Що б сказали, якби побачили, що палить ваш син, чи донька?

  9. Якби повернути час, чи спробували б палити знову?


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка