Пам’ятки «Школа безпеки» Сілецька зш І-ІІІ ст ім Івана Климіва-Легенди 2014р




Сторінка1/3
Дата конвертації26.04.2016
Розмір0.71 Mb.
  1   2   3

Пам’ятки «Школа безпеки»

Сілецька ЗШ І-ІІІ ст.. ім.. Івана Климіва-Легенди

2014р.


Пам’ятки розроблено для класних керівників та вчителів початкових класів

Макарова О.І



ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОТРУЄННІ ГАЗОМ

Постраждалого треба винести чи вивести на свіже повітря.

Покласти холодний компрес на голову або вмити холодною водою.

Якщо дихання слабке, дати понюхати нашатирний спирт, застосувати штучне дихання.

Якщо потерпілий перебуває в непритомному стані, треба терміново покликати лікаря.

Коли потерпілий опритомнів, його необхідно покласти в ліжко, розтерти тіло, покласти грілку до ніг, напоїти міцним чаєм або кавою.



ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ
Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.

підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.

Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.

Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.

Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.

Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.

Обов’язково звернутися до лікаря.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.

Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.

Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.

Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.

Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.

Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.

Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.
Пам’ятка.

Поведінки на уроках

1. Учні зобов’язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.

2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.

3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.

4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.

6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.

7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.

8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.

9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.

10. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків

Пам’ятка.

При отруєннях грибами

1. Викличте “Швидку медичну допомогу”.

2. Одночасно, не очікуючи її прибуття, негайно промийте шлунок: випийте 3-4 склянок кип’яченої води або сольоної води;

нажміть пальцями на корінь язика, щоб викликати блювоту;

прийміть активоване вугілля (4-5 пігулок), коли  промивні води стануть чистими.

3. Після надання первинної допомоги: дайте випити потерпілому міцний чай, каву, або злегка підсолену воду, відновіть тим самим водно-сольовий баланс; покладіть на живіт і до ніг потерпілого грілки  для полегшення його стану.

4. З’ясуйте, хто вживав разом із постраждалим гриби, проведіть профілактичні заходи.

Забороняється:

Вживати будь-які ліки та їжу, а надто ж  алкогольні напої, молоко, - це може прискорити всмоктування токсинів грибів у кишечнику. Займатися будь-якими іншими видами самолікування.



Запам’ятайте:

   Отруєння грибами дуже важко піддається лікуванню. Врятування життя потерпілого залежить від своєчасного надання йому допомоги. Краще недорахувати кількох грибів у кошику, ніж поставити під загрозу здоров’я, а інколи й життя своєї родини та своє власне життя.

 

  

Пам’ятка.



Правила поведінки учнів у роздягальні

1. Учні знімають верхній одяг в роздягальні, у місці, призначеному для учнів цього класу.

2. У кишенях верхнього одягу не можна залишати гроші, ключі, мобільні телефони й інші коштовні предмети.

3. У роздягальні не можна бігати, штовхатися, стрибати, пустувати, тому що це місце є зоною підвищеної небезпеки.

4. Після закінчення уроків всі класи організовано спускаються в роздягальню, де одягаються.

5. Учні забирають речі з роздягальні й одягаються в коридорі, щоб не створювати тісноту в роздягальні.


 

Пам’ятка


Правила поведінки учнів до початку,

під час перерв і після закінчення занять

1. Під час перерв учень зобов’язаний:

навести чистоту й порядок на своєму робочому місці;

вийти із класу, якщо попросить учитель;

виконувати вимоги учителя.

2.  Під час перерв учні можуть вільно рухатися по школі, крім тих місць, де їм заборонене перебування з метою безпеки (горище, підвал, кухня, фізична й хімічна лабораторії).

3. Під час перерв учням забороняється штовхати один одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу.

4. Під час перерв учням забороняється виходити зі школи без дозволу класного керівника або чергового адміністратора.

5. Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

6. Під час перерв учні не повинні бігати по сходах, поблизу віконних прорізів та в інших місцях, не пристосованих для ігор.

7.   Черговий клас допомагає черговому вчителеві стежити за дотриманням дисципліни під час перерв.


Пам’ятка


Правила поведінки учнів на уроках
1.  Коли вчитель входить у клас, учні встають, вітаються з учителем. Подібним образом учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять (крім часу роботи на комп’ютері).

2. Кожен учитель визначає правила поведінки учнів на своїх заняттях; вони не повинні пригнічувати гідність учня.

3. Під час, уроку не можна шуміти, відволікатися самому й відволікати інших товаришів від занять сторонніми розмовами, іграми й іншими, що не ставляться до уроку справам! тому що цим порушуються права інших на одержання необхідних знань.

4. На уроці учні мають право користуватися шкільним інвентарем, що вони повертають учителеві після заняття. Ставитися до нього треба дбайливо та охайно.

5. Якщо учень хоче поставити запитання вчителеві або відповістити на запитання вчителя, він піднімає руку.

6. Учень вправі відстоювати свій погляд і свої переконання під час обговорення різних спірних і неоднозначних питань у коректній формі.

 

Пам’ятка


Правила безпечної поведінки для учнів

 

1.   Учень приходить у школу за 15 хвилин до початку занять; чистий, охайний, знімає в роздягальні верхній одяг, займає робоче місце і готує все необхідне до уроку.



2.   Учень зобов’язаний вчасно виконувати домашнє завдання

3.   На першу вимогу вчителя варто пред’являти щоденник

4.   Щодня вести запис домашнього завдання в щоденнику

5.    Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, посібники, письмові приладдя

6.   Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю (у тому числі ножі), вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої. сигарети, наркотики, інші одурманюючі речовини й отрути

7.   Паління на території школи заборонене

8.   Не дозволяється жувати жувальну гумку, користуватися плеєрами й засобами мобільного зв’язку на уроках

9.   Забороняється вживати непристойні слова та жести

10. Учні школи повинні поважати працівників школи та один одного.

11. Фізична конфронтація, залякування й знущання, спроби приниження особистості, дискримінація по національній або расовій ознаці є неприпустимими формами поводження. Школа категорично засуджує подібне.

12. Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до своєму, так і до чужого майна, дотримують чистоти й порядок на території школи. У випадку заподіяння збитку майну школи батьки (законні представники) зобов’язані відшкодувати його.

13. Всі учні приймають участі в заходах щодо благоустрою школи й шкільної території, у міру своїх фізичних можливостей.

14. Учнем варто поважати право власності. Книги, куртки та інші особисті речі, що перебувають у школі, належать їхнім власникам.

15. До учнів, що присвоїли чужі речі, можуть прийматися дисциплінарні міри, аж до карного покарання.

16. Учнем, що знайшов загублені або забуті, на їхню думку, речі, пропонується здати їхньому черговому адміністраторові або вчителеві.

17. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри йти зі школи у визначений час. Вийти зі школи можна, пред’явивши записку від учителя або медичного працівника черговому охоронцеві.

18. У випадку пропуску занять, учень повинен пред’явити класному керівникові довідку або записку від батьків (осіб їх що заміщають) про причину відсутності на заняттях.

 


Пам’ятка про моральний кодекс класу

7 правил поводження в класі

1.     Кожний у класі має почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен битися або кривдити кого – небудь.

2.     Ніхто не повинен почувати себе приниженим або ображеним.

3.     Усі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужі речі, відбирати, ламати, ховати, псувати або викидати їх.

4.     Ніхто не повинен боятися висловлювати свою думку з будь – якого питання і бути осміяним.

5.     З повагою ставитись до старших. Поважати їхню думку, вміти їх вислухати і зрозуміти.

6.     Бути особистістю, яка відповідає за свої слова і вчинки. Не обманювати, завжди говорити правду.

7.     Не говорити позаочі про людину.

 
Пам’ятка про права та обов’язки учнів

 

Учні мають право:



 

— на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять

— на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;

— на доступ до інформації з усіх галузей знань 

— брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

— брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

— брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);

— брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

— на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

— на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

— на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.

 

Учні зобов’язані:



— оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

— дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

— бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

— дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

— брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

— дотримуватися правил особистої гігієни;

— піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;

— дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;

— діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;

— дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);

— дотримуватися ділового стилю одягу;

— займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.


Учням забороняється:

— допускати прояви грубості, вульгарності;

— палити у приміщеннях і на території навчального закладу;

— використовувати петарди;

— вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;

— псувати державне, громадське та особисте майно.

 

Заохочення і покарання учнів:



Учні, які відзначилися у навчанні, праці заохочуються подякою з занесенням до особової справи, Похвальним листом „За відмінні успіхи у навчанні”, Похвальною грамотою „За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”, цінними подарунками, туристичними путівками тощо.

По закінченні школи учні, які мають високий рівень навчальних досягнень, нагороджуються Похвальними грамотами, золотими і срібними медалями.

За рішенням виконкому для учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень, та переможців олімпіад встановлюються учнівські стипендії.

У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри дисциплінарного покарання:

— зауваження вчителя;

— зауваження чи догана директора школи;

— догана директора школи у присутності всіх учнів;

— направлення подання щодо порушника до підрозділу кримінальної міліції у справах неповнолітніх для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому Законодавством порядку;

— клопотання про позбавлення учня статусу школяра, виключення зі школи.

Рішення про позбавлення статусу школяра приймається на загальних зборах колективу з урахуванням думки органів учнівського самоврядування, громадської думки та погодження із відділом у справах сім’ї та молоді.

Учні, які порушили адміністративне право або вчинили злочин, за поданням правових органів ставляться на облік, як правопорушники, а в разі притягнення до кримінальної відповідальності – виключаються зі школи.

За нанесення умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню учнями матеріальну відповідальність несуть батьки або особи, які їх замінюють.

 

Кодекс честі учня



— Вчитися не заради оцінки, а для здійснення гуманних, патріотичних цілей і досягнень.

— Направляти свою навчальну діяльність на глибоке оволодіння знаннями з основ наук, бути ініціативним, самостійним, найповніше виявляти себе.

— Дотримуватися вимог школи, правил внутрішнього розпорядку, гідно вести себе.

— Бути ввічливим у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставитися до батьків.

— Турбуватися  про молодших.

— Виявляти милосердя.

— Дбати про пристойний зовнішній вигляд, власну гігієну.

— Не допускати куріння, не вживати спиртних напоїв, наркотичних засобів.

За Принципами Декларації прав дитини

Любий друже!

Ти — дитя свiту. Хто б не були твої батьки, де б не жили i у що б не вiрили, ми поводитимемося з тобою як iз рiвним собi. Ти гiдний того, щоб отримати все найкраще з того, що може дати свiт.

Нехай у тебе буде iм ‘я i земля, яку ти можеш назвати своєю.

Ти не повинен мерзнути i в тебе має бути дах над головою. Ми забезпечимо тебе їжею та мiсцем для iгор, дамо необхiдний догляд. Ми дали тобi змогу жити в сiм‘ї, ходити до школи.

Ми добре навчатимемо тебе, щоб ти мiг бути щасливим i плiдно прожити своє життя.

У важку годину ми будемо першими, хто тобi допоможе. Майбутнє свiту залежить вiд тебе. Ми захищатимемо тебе, дитино, вiд жорстокостi й вiд тих, хто з тобою погано поводиться. Ти ростимеш в умовах терпимостi, свободи i любовi i, коли пiдростеш, станеш разом iз ровесниками гарантом миру i розумiння мiж народами, гарантом майбутнього для дiтей свiту.

 

 



Пам’ятка про правила поведінки учнів під час екскурсії

1. Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

2. Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.

3. В разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.

4. Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.

5. Дотримуватися правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.

6. Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.

7. Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.

 

 

Пам’ятка про правила користування ножицями і ножем



1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

6. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.

 

 



 

Пам’ятка про правила користування дротом

1. Не бери дріт в рот.

2. Відрізай потрібний відрізок дроту ножицями або кусачками, не відкушуй зубами.

3. Не грайся дротом, не намотуй його на долоню, пальці.

4. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш дріт.

5. Працюй з дротом зосереджено, не відволікайся.

6. При з’єднанні дротом цупких матеріалів або округлих форм, спочатку зроби в них отвори шилом.

 

Пам’ятка про правила поведінки на природі



Пам’ятайте: відпочиваючи в лісі, на луках, біля озера, річки, не завдавайте природі шкоди, не порушуйте рівноваги, взаємозв’язків у ній.

Перш ніж виїхати з групою на відпочинок, необхідно заздалегідь вибрати місце. Наші міста і селища оточені мережею заповідників, заказників, парків, мисливських, риболовних, лісових та інших господарств, куди в’їзд суворо регламентований. Отже, перш ніж виїхати, треба мати дозвіл на відвідання цих місць. Перепустку, путівку, картку можна одержати в установленому порядку в Будинку мисливця і рибалки, лісництві.

Слід продумати й проїзд. На деяких річках і озерах моторним човном користуватися заборонено. У лісі, на луках не скрізь можна їздити автомобілем і мотоциклом. Особливо це стосується місць гніздування корисних птахів. У період спокою (травень — червень) краще мандрувати асфальтовими шляхами, ґрунтовими дорогами, протоптаними стежками.

Намет і вогнище — неодмінна особливість колективного відпочинку в лісі, біля річки. Щоб не ламати гілки дерев, необхідно придбати металеві кілочки і триніг для казана. Розбиваються намет лише з дозволу лісника чи єгеря, які підкажуть найзручніші місця. Самі ви повинні дбати про те, щоб не завдати шкоди природі, не потривожити диких тварин і птахів.

Бувають випадки, коли туристи й відпочиваючі знаходять у лісі пташеня, що випало з гнізда, щойно народжених зайчат, козуленят, підбирають їх і потім намагаються утримувати вдома. Та ще й пишаються (іноді пишуть у газеті): ми, мовляв, зробили для природи добре діло, врятували дику тварину. А насправді від такого діла — тільки збиток природі. Зустрівши в лісі заблукале, кволе чи хворе звіреня або пташеня, не підбирайте його, бо можна занести в селище чи місто заразну хворобу, а повідомте про це місцевого єгеря, лісника, працівника ветеринарної служби.

Не дозволяється брати в руки пташині яйця, пташенят, звірят: людський запах відлякує дорослих диких тварин, позбавляє малят материнства, вони стають легкою здобиччю хижаків і браконьєрів. Побачивши в лісі чи на луках птаха, зайця, лося, косулю чи іншого звіра, ви добре зробите, якщо дозволите їм жити своїм природним життям.

Не рекомендується розбивати намет на стрімких схилах берегів озер і річок, тому що берег може обвалитися. Любитель вогнища повинен пам’ятати, що влітку і ранньої весни особливо небезпечні лісові й польові пожежі. Розводити вогнища можна лише там, де дозволять єгер, лісник. Користуйтеся вогнищами типу «колодязь», «намет», «зірочка» і обов’язково обкопуйте їх канавкою. Найкращі дрова — соснові, ялинкові: вони горять, рівно, повільно, дають якнайменше іскор. Рубати дерева і ламати гілки заборонено, можна користуватися тільки сушняком. Розвівши вогнище, подивіться, куди летять іскри, знешкодьте їх, а оточуючий ґрунт (на 8-10 м) полийте водою.

Забираючись додому, погасіть тліючі головешки, закопайте сміття (целофан, скляний посуд заберіть із собою, адже він не розкладається в ґрунті). Хай на місці вашого відпочинку буде чисто — завтра сюди прийдуть інші.

Під час відпочинку в лісі для багатьох улюблене заняття — збирання грибів. Зрізуйте їх обережно, щоб не пошкодити грибницю, не руйнуйте мохового килима.

Любителі посидіти на березі річки чи озера з вудкою або спінінгом мають добре засвоїти правила риболовлі. Дозволяється вона лише по закінченні нересту риби, приблизно з червня. Норма вилову — не більше 5 кг. Ловити рибу можна тільки у відведених водоймах. З правилами можна ознайомитися у міських, обласних та районних газетах (їх виклад друкується напередодні відкриття сезону), в Будинках природи, Будинках мисливця і рибалки, первинних організаціях Українського товариства охорони природи, Українського товариства мисливців та рибалок.

Любитель риболовлі повинен пам’ятати, що взимку, особливо під час великих морозів, коли водойми покриваються суцільною кригою, риба може загинути від задухи. Щоб запобігти цьому, слід пробивати ополонки. Навесні дбайливі рибалки намагаються створити у водоймах нормальні умови для нересту риби. Зокрема, встановлюють штучні нерестилища. Виготовляти їх легко, особливо якщо звернутися за порадою до спеціаліста — працівника інспекції Укррибводу.

Після того, як закінчується повінь, багато водойм, відмежованих від основного русла річки, озера, пересихають, і в них може загинути молодь риби. Рятувати мальків — нехитра, але дуже корисна справа. Можна прокопати рівчаки до основного русла, перенести мальків відрами, чи в іншому металевому посуді.

 
Пам’ятка про правила дорожнього руху 
1. Проходь по тротуару тільки з правого боку. Якщо немає тротуару, йди по лівому краю дороги, назустріч руху транспорту.
2. Дорогу переходь де вказана пішохідна доріжка або встановлено світлофор. Тільки на зелене світло.
3. Коли переходиш дорогу, дивись спочатку ліворуч, потім на право.
4. Перетинати вулицю треба прямо, а не навскоси.
5. Не йди дорогу перед близько йде транспортом.
6. На проїжджій частині гри суворо заборонені.
7. Не виїжджати на проїжджу частину на велосипеді.

Пам’ятка про правила поведінки в громадських місцях 


1. На вулиці голосно розмовляти, кричати, сміятися непристойно.
2. Не можна смітити на вулиці: гризти насіннячка, кидати папірці, цукеркові обгортки, огризки.
3. Під час відвідування кінотеатру не треба шуміти, бігати, затівати ігри.
4. Під час перегляду кінофільму непристойно заважати глядачам, , свистіти, тупотіти.
5. При вході в зал і при виході не треба поспішати, штовхатися.
6. Будьте ввічливі.

Пам’ятка про правила особистої безпеки на вулиці


1. Якщо на вулиці хтось іде і біжить за тобою, а додому далеко, біжи найближчим людне місце: до магазину, автобусної зупинки.
2. Якщо незнайомі дорослі намагаються відвести тебе силою, чини опір, кричи, гукай на допомогу: «Допоможіть! Мене веде незнайома людина!»
3. Не погоджуються ні на які пропозиції незнайомих дорослих.
4. Нікуди не підеш ти з незнайомими дорослими і не сідай з ними в машину.
5. Ніколи не хвалився тим, що у твоїх дорослих багато грошей.
6. Не проси додому незнайомих хлопців, якщо вдома немає нікого з дорослих.
7. Не грай з настанням темряви.

Пам’ятка про правила пожежної безпеки та поводження з електроприладами 


Забороняється: 

1. Кидати негайні сірники, недопалки в приміщеннях.


2. Недбало, безтурботно звертатися вогнем.
3. Викидати палаючу золу поблизу будівель.
4. Залишати відкритими двері печей, камінів.
5. Включати в одну розетку велика кількість споживачів струму.
6. Використовувати несправну апаратуру і прилади.
7. Користуватися пошкодженими розетками. Користуватися електричними прасками, плитками, чайниками без підставок з вогнетривких матеріалів.
8. Користуватися електрошнура і проводами з порушеною ізоляцією.
9. Залишати без нагляду топлячи печі.
10. Колупати у розетці ні пальцем, ні іншими предметами.
11. Самим лагодити й розбирати електроприлади.
Дозволяється:
1. Захищати будинок від пожежі.
2. У разі виникнення пожежі викликати пожежну охорону.
3. Використовувати всі наявні засоби для гасіння пожежі.
4. Подавати сигнал тривоги.
5. Зустрічати пожежників і повідомляти їм про вогнищі пожежі.

6. Знати план евакуації на випадок пожежі.


7. Кричати й кликати на допомогу дорослих.
8. Рухатися повзучи або пригнувшись, якщо приміщення сильно задимлене.
9. Вивести з палаючого приміщення людей, дітей.
10. Накинути покривало на потерпілого.

Пам’ятка про правила безпеки на льоду


1. Перш ніж рухатися по льоду, треба переконатися в його міцності, перевіреної дорослими людьми.
2. Йти слід по вже прокладеної стежці.
3. Не слід спускатися на лижах і санках у незнайомому місці з обривом.
4. Особливо обережним слід бути поблизу виступаючих на поверхню кущів, трави; в місцях, де швидка течія, де вливаються стічні води промислових підприємств.
5. Не забувай восени і навесні лід тонкий.
Пам’ятка про правила безпечної поведінки на воді влітку 
1. Купатися можна тільки в місцях дозволених і у присутності дорослих.

2. Не можна пірнати в незнайомих місцях-на дні можуть виявитися притопленими колоди, камені, корчі.


3. Не слід купатися в заболочених місцях і там, де є водорості і твань.
4. Не варто затівати гру, де в жарт треба «топити» друг дуга.
5. Не витягай помилкової тривоги.

Пам’ятка про правила безпеки при спілкуванні з тваринами


1. Не треба вважати будь-яку помах хвостом проявом дружелюбності. Іноді це може говорити про абсолютно недружелюбному настрій.
2. Не варто пильно дивитися в очі собаці і посміхатися. У перекладі з «собачого» це значить «показувати зуби», або говорити, що ви сильніше.

3. Не можна показувати свій страх і хвилювання. Собака може відчути це і повести себе агресивно.


4. Не можна тікати від собаки. Цим ви запрошуєте собаку пополювати за втікачем дичиною.
5. Не годуйте чужих собак і не чіпайте собаку під час їжі або сну.

6. Уникайте наближатися до великих собакам охоронних порід. Деякі з них вивчені кидатися на людей, що наближаються на певну відстань.


7. Не робіть різких рухів, звертаючись з собакою чи господарем собаки. Вона може подумати, що ви йому загрожуєте.
8. Не чіпайте цуценят і не відбирайте те, з чим собака грає.
9. Якщо у вузькому місці (наприклад, в під’їзді) собака йде вам назустріч на повідку, краще зупинитися і пропустити її господаря.

10. Тварини можуть поширювати такі хвороби, як сказ, лишай, чума, тиф та інші.

Пам’ятка про правила поведінки, коли ти один вдома 
1. Відкривати двері можна тільки добре знайомому людині.
2. Не залишай ключ від квартири в «надійному місці»
3. Не вішай ключ на шнурку собі на шию.
4. Якщо ти втратив ключ — негайно сповісти про це батькам.

Пам’ятка про правила спілкування по телефону 


1. Не називай адресу або номер квартири.
2. Ніколи не називай номер свого телефону (можеш відповісти тільки «так» або «ні»)

3. Не склав розмови з незнайомцями.


Пам’ятка про правила поведінки в їдальні 


1. Чергові йдуть в їдальню на 10 хвилин раніше для сервірування столу.
2. Іди тільки в строю.
3. Перед їжею обов’язково вимий і насухо витри руки.
4. Займи своє місце.

5. Під час їжі не розмовляй.


6. Дотримуйся чистоту і порядок на столі.
7. Після їжі прибери посуд за собою.
8. Раніше доїв — почекай товаришів.
9. Повертайся в клас в строю.
Пам’ятка про правила поведінки під час прогулянки 
1. На прогулянку виходь у строю.
2. Грай на спортмайданчику.
3. Не грай з колючими, масивними предметами.
4. Не штовхатися, не став підніжки.
5. Не кидайте сніжками, камінням, різними предметами.
6. У туалет йди тільки з дозволу вчителя, вихователя.
7. З вулиці заходь в строю..

Пам’ятка про поведінку під час екскурсій і туристичних походів до лісу

І. Загальні положення

Усі, хто буває в лісі, зобов’язані дотримуватися «Правил пожежної безпеки», якими передбачено, що в пожежонебезпечний період (з часу, коли йде сніг до настання стійкої дощової осінньої погоди або випадання снігу) забороняється розпалювати багаття в хвойних молодняках, на старих згарищах, ділянках лісу, пошкодженого вітровалом і буреломом, на торфовиськах, захаращених хмизом і деревиною порубах, у місцях з ‘ висохлою травою, під кронами дерев.

Вогнище слід розкладати у спеціально відведеному місці або ж там, де його розкладали раніше. Як стверджують спеціалісти, багаття на 5-7 років цілком виводить з ладу ділянку землі, на якій воно було розкладене. Вогнище заливають водою, розгрібають палкою. Якщо води поблизу немає, засипте місце багаття шаром землі товщиною 10 см.

Там, де вогнище розкладається вперше, рекомендується розкопати дернину на площадці діаметром не менше 1 м, а при відході місце вогнища залити водою та закласти дерниною.

Не можна розкладати вогонь під кроною і на корінні дерева, поблизу смолистих пеньків. Небезпечно розпалювати багаття у хвойних молодняках, на ділянках з сухим очеретом або сухою травою. У молодому хвойному лісі крони низько опущені, навіть слабкий вогонь може спалити ліс або обпалити тонку кору дерев. У борах легко загоряються сухі мохи, тому багаття не дозволяється розкладати навіть поряд з такими ділянками лісу.

На кам’янистих розсипах між камінням може нагромаджуватись горючий матеріал, вогонь між каменями може поширюватись на значну площу. На торфовищах торф тліє навіть тоді, коли він здається вологим. Дуже горючим є рослинний матеріал на захаращених зрубах- сонце його тут добре висушує.

Відповідно до діючих вимог, туристські групи та загони повинні мати протипожежний інвентар. На групу з 6-10 чоловік треба мати одну сокиру і одне відро, а з 11-30 чоловік — 3 лопати, 2 сокири, пилку і троє відер. Якщо у групи цього інвентаря не буде, працівники державно- лісової охорони можуть повернути їх на турбазу.

Працівникам усіх підприємств, організацій, установ, громадянам заборонено випалювати траву на лісових галявинах, просіках, луках і стерні на землях державного лісового фонду та на полях, що безпосередньо прилягають до лісу або захисних лісонасаджень.

Громадяни, виявивши лісову пожежу, зобов’язані негайно вжити заходів до її гасіння, а якщо власними силами це зробити не можливо, повідомити про неї працівників лісового господарства, міліцію, місцеву владу.

Якщо пожежа тільки почалася, її легко загасити. Пізніше треба залучати багато людей, техніку, матеріальні засоби, витратити немало часу. При загорянні лісу перш за все треба зорієнтуватись, визначити напрямок руху вогню. Не слід наближатись до густих хвойних молодняків, захаращених ділянок, вони можуть раптово спалахнути. Небезпечно перебувати в диму — можна задихнутись. Щоб зменшити дію диму, треба дихати через тканину (краще мокру), намагатися якнайшвидше вийти з зони задимлення.

Найпростіші способи гасіння лісової пожежі доступні всім: вогонь заливають водою, збивають гілками, засипають землею. Слабкий і середньої сили вогонь при низовій пожежі збивають пучками одно- двометрових гілок листяних порід. При цьому рухаються поряд з краєм вогню, вибираючи місця, вільні від дерев, пеньків, вітровалу. Вогонь збивають на вже вигорілу площу, ніби змітаючи його всередину пожарища. В першу чергу збивають вогонь, який іде за вітром. Якщо діяти швидко і чітко, то пожежа буде ліквідована.

Край вогню можна заливати водою або закидати землею, використовуючи при цьому лопати. Велику пожежу гасять спеціалісти.

Після того, як вогонь загашено, пожарища обходять, ретельно ліквідовують усі ознаки горіння, тліючі об’єкти заливають водою або засипають землею до повного припинення диму.

 

 



Пам’ятка про допомогу потопаючому

1. Покласти потерпілого животом на коліно того, хто рятує, і надавити на спину для видалення води із дихальних шляхів. Немовлят перевертають головою до низу, різко відводять нижню щелепу, щоб розкрити ротову порожнину для відтоку води.

2. Двома пальцями, обгорнутими носовою хустиною, швидко відчищають рот від мулу і водоростей. Негайно починають виконувати вправи для штучного дихання. Кращий спосіб — «з рота в ніс».

3. Для цього потерпілого кладуть на спину, голову максимльно вивертають назад, підклавши під шию руку. Другу руку кладуть на лобну ділянку голови. У такому положенні язик не заважає проходженню повітря.

4. Якщо вдихати через «ніс-рот», потрібно прикрити рот, щоб повітря не виходило через нього назад.

5. Вдихання робиться протягом 5-6 с, це відповідає 10-12 вдиханням на хвилину.

6. Під час видихання використовуються марлева чи інші прокладки.

 

 



 

 

Пам’ятка



при проведенні екскурсій, туристичних походів,культпоходів у театр та кінотеатр

І. Загальні положення

Для проведення екскурсій обов’язково повинен бути визначений керівник групи (з розрахунку 1 дорослий на 10 дітей), який відповідає, згідно з наказом, за збереження та здоров’я дітей.

Проведення екскурсій, культпоходів виконується тільки у світлу пору доби і за сприятливих погодних умов.

Перед проведенням екскурсії до лісу, річки, озера, парку її керівник ретельно обстежує ту ділянку лісу, озера, річки, куди будуть вирушати діти, вибирає місце, де немає небезпеки нападу хижаків, отруйних тварин (змій), де немає трясовин.

У театр та кінотеатр категорично заборонено брати учням вогнезапальні речовини, сигарети. В цих закладах не дозволяється стрибати, бігати, вести себе нетактовно, жувати, лузати насіння, шелестіти папером, їсти.

Якщо для перевезення учнів до місця екскурсії використовується громадський транспорт, посадку здійснюють групами під керівництвом дорослого. При цьому в транспортні засоби входять спочатку учні, а потім особа, яка керує ними. У такому самому порядку здійснюється й висадка дітей з транспортного засобу.

Для вивчення флори або фауни водоймища необхідно заздалегідь вибрати те місце, де його глибина настільки мала, що вбереже від нещасних випадків. Входити у воду учням забороняється. Для ознайомлення з живими об’єктами водоймища використовуються сачки на довгих палках. Користуватися човнами або містками, розміщеними над глибокими місцями водоймищ, категорично забороняється.

Перед тим, як організовувати екскурсію, треба ознайомити учнів з вимогами охорони природи, з місцевими отруйними рослинами, такими, як дурман, блекота, вовче лико, бліда поганка тощо, і категорично заборонити пробувати на смак будь-яку рослину з зібраного матеріалу. Необхідно ознайомити учасників екскурсій з місцевими отруйними тваринами (зміями, павукоподібними, членистоногими), переносниками (наприклад, гризунами) або передавачами (кліщами, комахами) інфекційних захворювань.

Пам’ятка !

Щоб не сталось отруєння, потрібно:

а.       Не їсти і навіть не пробувати дикорослі ягоди, плоди, кореневища, бульби, якщо немає впевненості, що вони їстівні.

б.      Не залишати без нагляду учнів.

в.      Учням і дорослим не слід довго перебувати біля рослин, що виділяють леткі отруйні речовини (багно болотяне, дурман, ясенець та інші).

г.       Не варто брати в рот будь-яку травинку, листочки, колоски — їх випадково можна зірвати з отруйної речовини.

д.      Після збору гербарія або лікарських трав слід вимити руки з милом.

8. На екскурсію діти повинні виходити в міцному взутті і спортивних

костюмах, щоб захистити ноги від механічних пошкоджень сучками, хмизом, колючими рослинами, гострим камінням, осколками скла, а також від укусів отруйних тварин (наприклад, змій). Категорично забороняється учням під час екскурсій знімати взуття і ходити босоніж.

Одяг має бути зручним, легким і просторим без тугих ременів і шнурівок. Якщо передбачається ночівля, потрібні теплі речі. На випадок дощу треба мати плащ. Навесні і восени доцільно одягати легку куртку з капюшоном, взимку — утеплену куртку. Взимку важливо не одягатись надто тепло, бо важкий одяг заважає рухатись, а в такому разі людина швидше мерзне. Штани та білизну краще одягати: влітку — бавовняні та лляні (вони інтенсивніше вбирають вологу, яку випаровує тіло), а взимку — вовняні. Варто уникати штанів з манжетами на холошах — за манжети потрапляють гіллячки, листя, пісок тощо. Мокрий одяг при першій же можливості треба ретельно просушити.

Спідниці та сукні для лісу менш зручні, за винятком хіба що короткочасних літніх поїздок у приміський ліс.

Взуття повинно бути міцне, але вже розношене, краще шкіряне. Для мокрої погоди потрібні гумові чоботи (якщо в них потрапить вода, їх витирають зсередини тканиною або сухим сіном ). У теплу пору року можна ходити у туристських черевиках, кросівках, кедах. Для багатоденних мандрівок придатні черевики, для одноденних — кросівки, кеди. В останні вкладають устілки, а поверх звичайних шкарпеток натягають вовняні. Так само роблять взимку, коли взувають черевики або чоботи. На вовняні шкарпетки можна натягти ще одні, з синтетичного матеріалу, щоб вовна не протиралася. Відкрите взуття на екскурсіях не бажане, а взуття на високих підборах взагалі непридатне.

Ранньою весною, пізно восени і взимку зручними можуть виявитись кирзові чоботи. При ходінні в густій траві по росі, щоб волога не потрапляла в чоботи, на халяву треба випускати холоші.

Щоб шкіряне взуття стало м’яким і не пропускало воду, його протирають лляною олією, а підошви — сумішшю олії з парафіном (1:1). Мокре взуття швидше висохне, якщо напхати в нього сіна, паперу чи покласти всередину тепле каміння.

При ходінні серед мокрих кущів, підліску доцільно одягати фартух з поліетиленової плівки (взагалі, плівку варто завжди мати з собою, бо вона захистить від дощу і від холоду).

9. Не можна дітям пити під час екскурсій воду з відкритих водоймищ, тому кожному з них треба заздалегідь запропонувати взяти з дому питну воду у фляжці або пляшці.

10. Вирушаючи на екскурсію з дітьми, учитель повинен мати при собі похідну аптечку першої допомоги.

11. Розкладати вогнище дозволяється у відведених для цього місцях і тільки керівнику групи. Дітям розпалювати багаття категорично забороняється. Дрова для вогнища не слід рубати, потрібно збирати сухе гілля, уламки стовбурів, хмиз. Не можна рубати сучки, на які спирається повалене дерево, або рубати їх на дереві. У буреломному лісі не припустимо збирати паливо для вогнища в сутінках. Рубати живі ростучі дерева без спеціального дозволу забороняється. Дрібний хмиз годиться для розтопки, він швидко згоряє. Паливо для вогнища заготовляють з сухостійких дерев (бажано без кори). Найкращі дрова — соснові. Ялина, ялиця «стріляють» іскрами, вони можуть пропалити одяг, особливо синтетичний. Береза горить добре, але часто буває сирою або гнилою. Осика, тополя, верба, ялиця швидко згоряють і дають мало жару. Рівно і майже без диму горять суха береза та вільха. Особливий жар дають бук, граб, дуб. Порівняно з шпильковими породами вони повільніше розгоряються, тому їх краще класти у вогнище останніми. Доки вогнище горить, частину дров кладуть біля вогнища, щоб підсихали.

12. Необхідні в лісі речі найкраще скласти в рюкзак. На дно рюкзака кладуть важкі та нерівні речі, до спинки — м’які, зверху — ті, що будуть потрібні в першу чергу. Шлейки рюкзака треба відрегулювати так, щоб нижня частина рюкзака спиралася на крижі, сам він вільно сидів, ремінці не надто тиснули. Коли від рюкзака починають боліти плечі, то під шлейки треба щось підкласти (скажімо, рукавиці). Крім того, рекомендується час від часу відводити рюкзак руками ззаду, знизу, полегшуючи тиснення на спину. Оптимальна маса рюкзака для хлопців — 8-12 кг, для дівчат — 6-8 кг.

13. На екскурсію (похід) слід брати лише найнеобхідніші речі, бо надмірна маса рюкзака призведе до передчасної втоми, до незадоволення мандрівкою. Залежно від тривалості походу найнеобхіднішими речами можуть бути : мило, одеколон, рушник, посуд для води та приготування їжі, ліхтарик, шнур, голка з ниткою, аптечка. Медикаменти найкраще тримати в поліетиленовому мішечку. Керівник туристичного походу чи екскурсії до лісу, річки озера бере зі собою ніж та сокиру, які повинні зберігатись у чохлах. Учні не повинні брати зі собою гострих чи ріжучих предметів, які становлять небезпеку під час проведення екскурсії чи походу.

14. Територію заповідника, заповідно-мисливського господарства, заказника, резервату, національного парку відвідують, дотримуючись встановлених правил, тому перед відвідуванням такої території треба повідомити адміністрацію, одержати від неї дозвіл, ознайомитись з правилами.

II. Вимоги безпеки перед початком проведення екскурсії, походу

1. Перед початком екскурсії керівник групи зобов’язаний провести бесіду з дітьми ознайомити їх з правилами поведінки і техніки безпеки під час екскурсії, дороги до об’єкта екскурсії (музею, театру, кінотеатру) і дороги після відвідування приміщення, де проходив захід.

2. Перед початком екскурсії необхідно зробити перекличку учнів класу і відмітити присутніх. Для керівництва кожною групою дітей призначається дорослий. Другу перекличку проводять після прибуття на місце екскурсії, третю — перед відправленням у зворотній шлях, четверту — після повернення з екскурсії.

III. Вимоги безпеки під час проведення екскурсії, походу

Керівник групи під час екскурсії повинен забезпечити дисципліну серед дітей та дотримання Правил дорожнього руху (під час руху вулицею або під час проїзду в міському транспорті).

Під час руху учнів до театру, музею і т. п. треба стежити, щоб учні йшли компактною групою, не розтягувалися і не відходили вбік.

Під час руху до об’єкта екскурсії та під час самої екскурсії учні повинні уважно дивитись під ноги, щоб не впасти, та беззаперечно виконувати всі розпорядження керівника групи.

Організовані групи дітей крокують тільки тротуарами та пішохідними доріжками, а у разі їх відсутності — краєм проїжджої частини дороги назустріч руху транспортних засобів і тільки у світлу пору доби.

При переході залізничних колій, доріг, необхідно зупинити групу, пересвідчитись у відсутності небезпеки і потім найкоторшим шляхом перевести учнів.

Якщо учні побачать вибухонебезпечні предмети, то вони зобов’язані повідомити про це керівника, але не підходити і не торкатись до них руками, а також повідомити про знайдені предмети в органи міліції.

Після години ходу потрібен привал на 5-10 хв. На обід робиться великий привал — на годину-півтори. На привалі рюкзак треба зняти. Можна використати його замість подушки — покласти під голову. В теплу погоду варто зняти взуття, полежати, положивши ноги на підвищення, це покращує кровообіг (під голову слід щось покласти).

Сильний вітер, туман, хуртовину, грозу найкраще перечекати, а після дощу треба йти обережно, користуючись палицею. Завали та буреломи найкраще обминати. Якщо такої можливості немає, то слід рухатись повільно й уважно, остерігатись гострих сучків, закиданих гілками ям. Якщо доводиться перестрибувати через перешкоду, спочатку перекиньте рюкзак. Розгойдувати всохлі, трухляві дерева небезпечно може відломитись верхівка або гілка і впасти на голову.

Річку найкраще переходити там, де швидкість течії найменша, де у воді немає каміння, колод, зручно виходити на берег, де річка розширюється, ділиться на рукави (там вона не така глибока, течія слабша). Стежка, що веде до води, може вказувати на брід, але це може бути і звірина стежка до водопою. Особливо, якщо вона не продовжується на протилежному березі. Брести через річку найкраще з жердиною, впираючись нею в дно. Ставлячи ногу, обмацують дно, шукають надійну опору (особливо на річці з камінням і з швидкою течією). Удвох, утрьох можна переправлятись, тримаючись за руки, плечі, талію. Гірські потоки переходять по камінню, що виступає з води, або по кладці.

 Річку, вкриту кригою, слід переходити далі від місця, де в неї впадають притока або струмок. Товщина криги повинна бути не менше 10 см. Одну людину витримує крига завтовшки 5-7 см, групу людей — 10-12 см, легковий автомобіль — 25,2 см, вантажний автомобіль — 45 см, трактор — 70 см. Міцність її перевіряється ударом палиці. Про надійність криги свідчить відсутність тріщин, промий, повітряних пустот між кригою та водою. Найбільш міцний лід має синюватий або зеленкуватий відтінок. При відлигах, при дощі він стає білим, матовим, часто жовтуватим. Таке забарвлення свідчить про те, що лід не міцний, не надійний. Не можна підходити близько до промий і ополонок, стрибати на лід з берега. Якщо частина льоду не запорошена снігом, значить донедавна там була промий і вода ще не замерзла. До людини, яка провалилася, треба підповзти на животі, подати їй палку, ремінь, шарф і обережно тягти з води. Потерпілий повинен широко розкинути руки, щоб утриматись на поверхні, якщо допомоги чекати немає звідки — спокійно, без різких рухів вибиратися на міцний лід, плазувати до берега. Після цього треба переодягтися в сухе, випити гарячого чаю, звернутися до лікаря.

 Болота бувають прохідні, важкопрохідні, непрохідні. Важливо відрізняти їх за зовнішніми ознаками. Перші вкриті суцільним мохом, густою осокою, видно підріст сосни. На других росте трава, серед моху є ковбані, трапляються поодинокі хирляві берізки, осики, чагарники. На третіх є очерет, трава ніби плаває в багнюці. Рухатись по болоту слід там, де є мурашники і кротові купини, густа трава серед осоки, сосна. Якщо під ногами «рухається» земля, то краще повернути назад, а якщо іти, то з палицею. До того, хто провалився, обережно підповзають, кидають йому шнур або простягають палицю. Іноді доводиться мостити гать. Зимою болото може замерзнути тільки на поверхні, йти по ньому небезпечно. Взагалі, болото й трясовину найкраще обминати.

 На ночівлю в лісі слід розташовуватись далі від сухостою, від підгнилих дерев (не ближче висоти дерева) — вони можуть несподівано, без видимих причин, впасти.

 Небажане сусідство з мурашниками — мурахи одразу почнуть обстежувати пристанище. У кущах більше комарів, кліщів.

 Не бажано ночувати під кручею, під кроною дерева з великими відмираючими гілками, на березі гірського струмка в період дощів або танення снігу. Найкраще для ночівлі, привалу вибрати сухе та рівне місце, галявину, узлісся, в холодну пору — місце, захищене від вітру, освітлене сонцем, при жарі — у затінку. Звичайно, щоб поблизу була вода.

 Не можна спати просто на землі навіть літом. На землю найкраще покласти сухі гілки шпилькових — спочатку більші, потім менші, ще менші, а зверху сіно чи солому. В дощову погоду краще робити курінь, зимою місце для постелі очищають від снігу. Поряд, за вітром (щоб не задував на постіль, не зносив вогонь), розкладають вогнище. На час сну верхній одяг знімають і накриваються ним.

 Небезпечно купатись у незнайомій водоймі, лісовій річці чи озері, водойму спочатку треба добре оглянути і перевірити. Перед купанням слід відпочити, не входити у воду розігрітим. Не треба далеко запливати від берега — можна не розрахувати сили і потрапити в біду. Потрапивши в сильну течію, не пливіть проти неї, використайте її, щоб наблизитись до берега. Якщо вас затягло у вир, не лякайтесь, пірніть і, зробивши сильний ривок убік за течією, випливайте на поверхню. У незнайомому місці не стрибайте головою у воду.

 Пити слід тільки чисту джерельну або криничну воду — без домішок, каламуті, осаду, піни, плівки, незвичного запаху і кольору. Забороняється використовувати воду з водойм, у яких помічена мертва риба або інші загиблі істоти. Не рекомендується їсти рибу, яка має присмак нафтопродуктів. У місцях, де буває багато людей, часто залишаються різні уламки, консервні банки, побитий скляний посуд — треба бути обережним, щоб не поранитись об них.

 Обережність слід проявляти біля крутих берегів, урвищ, уступів, печер — тут можливий обвал. У буреломному лісі довго затримуватись не треба. Зламані дерева часто утримуються тут, спираючись одне на одне, у будь-яку хвилину вони можуть впасти. Не можна розташовуватись біля вивернутих пеньків, дозволяти дітям гратися на таких пеньках і оглядати яму під корінням — пень може раптом повалитися на попереднє місце.

 Якщо ви випадково потрапили в угіддя, де ведуть облавне полювання, вийдіть на видне місце і залишайтеся там до кінця облави.

 Під час екскурсії (походу) можна проводити спостереження, робити малюнки, фотографувати, записувати на плівку голоси птахів. Не дозволяється рвати квіти, ламати гілки, виловлювати птахів, руйнувати їхні гнізда, нори, лігвища. Під час мандрівки не слід залишати сміття, на пунктах відпочинку для цього є відведені місця.

 Руки в учнів мають бути вільними, для цього блокнот (для замалювання чи записів) і простий олівець утримуються на мотузці.

 Найбільш цікаве, несподіване бачить у лісі той, хто ходить тихо, не шумить, не галасує.

IV. Вимоги безпеки після закінчення екскурсії чи походу

1. Після закінчення вистави, фільму виходити із залу у вказаних місцях. Виходити спокійно без криків і не штовхаючись.

2. Після закінчення екскурсії керівник групи повинен привести учнів на те місце, звідки починалась екскурсія, пересвідчитись у наявності всіх учнів, нагадати правила дорожнього руху, відпустити учнів додому і доповісти дирекції школи про закінчення екскурсії.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

1. У випадку аварійної ситуації учнів виводять у безпечне місце, а потерпілому надають першу долікарську допомогу.

2. Якщо потерпілий перебуває у важкому стані, то необхідно викликати швидку допомогу.

 

Пам’ятка


при проведенні масових заходів у навчальних закладах

І. Загальні положення

Відповідальними за проведення масових заходів (вечорів, концертів…) і дотримання гігієнічних норм і вимог з охорони праці та пожежної безпеки є заступник директора з виховної роботи та відповідальний за електро- і пожежну безпеку.

Заступник директора з виховної роботи і відповідальний за електро- і пожежну безпеку проводять інструктаж з черговими вчителями, класними керівниками, класоводами, вихователями, учнями про заходи пожежної безпеки і правила евакуації дітей з приміщень на випадок пожежі та правила поведінки учнів, при проведенні масових заходів.

На час проведення масових заходів необхідно обов’язково організувати чергування членів добровільної пожежної дружини даного закладу, а приміщення забезпечувати необхідною кількістю первинних засобів пожежогасіння (вогнегасниками, відрами з водою, ящиками з піском і лопатами), що зосереджені в суміжному приміщенні.

Приміщення, в яких проводяться масові заходи (дитячі вечори, новорічні ялинки, спектаклі, концерти тощо), повинні мати не менше як два виходи назовні.

У дерев’яних будівлях шкіл і дитячих закладах, а також у будівлях із горючими перекриттями проводити масові заходи дозволяється в приміщеннях, розміщених не вище другого поверху.

Кількість місць у приміщеннях, призначених для проведення масових заходів, установлюється з розрахунку 0,75 м2 на одну людину. Заповнювати приміщення людьми понад установлену норму не дозволяється.

Забороняється проводити масові заходи, зокрема дитячі вечори і новорічні ялинки, спектаклі, концерти й кіносеанси, в тих шкільних та інших будівлях, які не відповідають правилам пожежної безпеки.

Коридори, проходи і виходи з будівель, призначені для евакуації людей, повинні бути вільними. Двері приміщень під час проведення масових заходів забороняється замикати на замок або запори, які важко відчиняються.

Біля кожних дверей повинен невідлучно перебувати черговий з числа викладацького, обслуговуючого персоналу або учнів старших класів.

Вікна приміщень не повинні мати решіток. На час проведення масових заходів вікна не можна зачиняти ставнями, якщо немає постійних джерел електроживлення; пересувна електростанція повинна встановлюватися на відстані не ближче як 10 м від будівлі і споруд.

II. Вимоги безпеки перед початком проведення заходів

Відповідальні за проведення масових заходів перед початком проведення заходів повинні ретельно оглянути всі приміщення, запасні виходи і особисто переконатися в повній готовності їх щодо пожежної безпеки та в забезпеченні приміщення первинними засобами пожежогасіння, перевірити справність електроапаратури, задіяної на масових заходах.

III. Вимоги безпеки під час проведення заходів

Під час проведення масових заходів з дітьми повинні невідлучно перебувати черговий вчитель, класний керівник чи вихователь. Вони зобов’язані стежити за точним виконанням заходів безпеки під час проведення масових заходів.

Під час показу-спектаклів та інших заходів у школах і дитячих закладах не дозволяється влаштовувати світлові ефекти з використанням хімічних та інших речовин, що можуть спричинити загоряння.

Під час організації показу художніх фільмів.

Під час організації показу художніх фільмів у школах, дитячих будинках та інших навчальних закладах необхідно виконувати вимоги, передбачені Правилами пожежної безпеки для кіноустановок.

До демонстрування кінофільмів допускаються особи, які мають права кіномеханіків або демонстратора вузькоплівкового кіно і талон з техніки пожежної безпеки.

Кінофільми потрібно демонструвати в приміщеннях першого поверху. Використання з цією метою приміщень інших поверхів може бути дозволене тільки при наявності вогнетривких перекриттів під залом для глядачів і не менше як двох самостійних виходів на сходові клітки.

Навчальні кінофільми дозволяється демонструвати безпосередньо в класі тільки на вузькоплівковому проекторі, встановленому з протилежного від виходу боку. Кількість глядачів при цьому не повинна перевищувати кількість учнів у даному класі.

Під час проведення новорічних ранків та вечорів.

Ялинку потрібно встановлювати на стійкій основі (підставці, у бочці з піском) з таким розрахунком, щоб не закривати виходу з приміщення. Гілки ялинки повинні бути на відстані не меншій за 1 м від стін і стелі. Якщо в приміщенні немає електричного освітлення, ігри й танці біля ялинки слід організовувати в денний час.

Забороняється прикрашати ялинку целулоїдними та іншими легкозаймистими іграшками; обкладати підставку й гілки ялинки ватою, не просоченою вогнезахисною речовиною, обсипати ялинку бертолетовою сіллю, а також застосовувати свічки для освітлення ялинки.

Прикрашати ялинку ілюмінацією може тільки досвідчений електромонтер. Ілюмінація ялинок повинна бути змонтована надійно, з додержанням Правил улаштування електроустановок. Електричні лампочки повинні мати потужність не більшу як 25 Вт. Для ілюмінації ялинок треба використовувати гнучкі електропроводи з мідними жилами. Електропроводи повинні мати справну ізоляцію і вмикатися в електромережу за допомогою штепсельних з’єднань. У разі несправності ілюмінації (нагрівання проводів, іскріння, миготіння лампочок) її необхідно негайно вимкнути.

Під час проведення свята ялинки забороняється:

—   запалювати в приміщенні різні фейєрверки, бенгальські вогні, стеаринові свічки, користуватися хлопавками;

—   гасити повністю світло в приміщенні;

—   одягати дітей у костюми з вати й марлі, не просочені вогнетривкою рідиною (речовиною).

IV. Вимоги безпеки після закінчення масових заходів

Вимкнути з електромережі електроапаратуру (кінопроектор, прикраси на ялинці, аудіотехніку). Організувати вихід дітей з приміщення, прибрати його, вимкнути освітлення і зачинити приміщення на ключ.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

У випадку пожежі першочерговим обов’язком кожного працівника шкільного і дитячого закладу є рятування життя дітей. Керівник закладу, викладацький і обслуговуючий персонали шкіл і дитячих закладів у разі виникнення пожежі зобов’язані:

а) негайно повідомити про пожежу найближчу пожежну частину за телефоном 01, дати сигнал тривоги для місцевої добровільної пожежної частини;

б) вжити всіх залежних від них заходів щодо евакуації дітей з приміщень, дітей молодшого віку евакуюють у першу чергу. Евакуацію дітей треба починати з того приміщення, де виникла пожежа, а також з приміщень, яким загрожує небезпека поширення пожежі;

в) направити евакуйованих дітей у безпечне місце (будівлю);

г) одночасно негайно приступати до гасіння пожежі своїми силами й наявними в установі засобами пожежогасіння;

д) для зустрічі викликаної пожежної частини або дружини треба виділити особу з персоналу закладу, яка повинна чітко проінформувати начальника частини (дружини), що прибула, про те, чи всі діти евакуйовані з будівлі, яка горить або задимлена і в яких приміщеннях ще залишилися люди.

У разі необхідності надати першу медичну допомогу потерпілим і викликати швидку медичну допомогу за телефоном 1-03.

 
 
Пам’ятка

при перевезенні організованих груп дітей

автомобільним і залізничним транспортом

І. Загальні положення

Безпечні умови перевезень учнів автомобільним та залізничним транспортом забезпечують транспортні організації, які несуть повну відповідальність за технічний стан транспорту, його експлуатацію та закріплення дисциплінованих і висококваліфікованих водіїв, які мають стаж керування транспортним засобом більш як три роки.

Перевезення організованих груп дітей здійснюється на підставі договору разового перевезення ( який укладається не пізніше ніж за 48 годин до виконання перевезення або довгострокового договору).

Перевезення організованих груп дітей виконується тільки у світлу пору доби і за сприятливих погодних умов.

Візуальна інформація на автобусі наноситься на попередньому трафареті надписом червоною фарбою «На замовлення», спереду і ззаду автобуса розпізнавальний знак «Діти».

Максимальна кількість дітей при перевезенні автобусом не повинна перевищувати кількість місць для сидіння.

У салоні автобуса повинна бути інформація, яка містить позначення місць, розташування аварійних виходів з зазначенням способу їх відкриття, вогнегасника, аптечки та кнопки екстреної зупинки.

Перевезення організованих груп дітей колоною з п’яти і більше автобусів узгоджується замовником з органами державтоінспекції.

При отриманні дозволу на екскурсію відповідальний за організацію та проведення екскурсії повинен представити у міське управління освіти такі документи:

а)   наказ по навчально-виховному закладу, в якому вказується термін, місце, маршрут екскурсії, кількість дітей, в якому класі вони навчаються, супроводжуючі ( з розрахунку 1 дорослий на 10 дітей, медсестра на 30 і більше дітей), визначені відповідальні за збереження життя і здоров’я дітей;

б)   списки дітей, завірені підписом директора і печаткою навчально- виховного закладу, з відміткою про стан здоров’я кожного учня (з поміткою лікаря «за станом здоров’я всі учні групи допускаються до екскурсійної поїздки»), підписом кожної дитини про те, що вони ознайомлені з правилами поведінки і технікою безпеки під час поїздки;

в)   страховий поліс;

г)   програму маршруту з погодинною розбивкою;

д)   договір про взаємні зобов’язання сторін навчально-виховного закладу і перевізника;

е)   відношення навчально-виховного закладу з проханням дати дозвіл на екскурсію.

1.9. Допущені до екскурсії учні не повинні мати при собі предметів та речовин, що можуть створити небезпеку під час перевезення.

II. Вимоги безпеки перед початком перевезення організованих груп дітей

2.1  Керівник групи повинен мати зі собою похідну аптечку.

2.2  Перевозити дітей на відкритих вантажних автомобілях забороняється.

2.3 Керівник групи повинен провести бесіду з дітьми, ознайомити їх з правилами поведінки та правилами техніки безпеки під час поїздки автобусом чи поїздом.

2.4 Перед початком руху автобуса керівник групи повинен перевірити, згідно зі списком, наявність дітей на місцях.

III. Вимоги безпеки під нас перевезення організованих груп дітей

3.1  Під час перевезення організованих груп дітей автомобільним чи залізничним транспортом керівник групи зобов’язаний:

рафітовимии дотримання дітьми належного порядку і правил поведінки під час руху транспортного засобу, а також під час посадки та висадки;

рафітовими посадку і висадку дітей тільки після повної зупинки транспортного засобу на посадовому майданчику, а у разі його відсутності — з боку тротуару або узбіччя;

рафітови з організованою групою тільки тротуарами чи пішохідними доріжками, а у випадку їх відсутності — краєм проїзної частини дороги і тільки у світлу пору доби.

3.2          При використанні громадського транспорту посадку в нього здійснювати групами під керівництвом вчителя через задні двері, спочатку учні, а потім керівник групи. В такому ж порядку здійснюється й висадка дітей через передні двері.

3.3          У період перебування в дорозі забороняється виходити з вагонів на платформу під час стоянок, переходити з вагона у вагон без потреби під час руху поїзда, висовуватись із вікон.

3.4         Приймання їжі в дорозі необхідно організувати в певний для всіх учнів час, встановлений розпорядком дня. Не рекомендується брати в дорогу продукти, що швидко псуються (варені ковбаси, січені м’ясні страви, плавлені сирки тощо).

3.5         Медичну допомогу учням під час їх перебування в дорозі надає медсестра, керівник групи, в окремих випадках — за викликом начальника поїзда — пункти швидкої медичної допомоги.

3.6        Доставка учнів від станції відправлення до станції призначення може здійснюватись рафітовими пасажирськими поїздами, а в окремих випадках — спеціальними ешелонами.

3.7        Після прибуття до місця призначення керівник групи робить другу перекличку дітей, а третю — перед відправленням у зворотний бік.

IV. Вимоги безпеки після закінчення перевезення організованих груп дітей автомобільним чи залізничним транспортом

4.1. Після закінчення екскурсії керівник групи повинен:

а) привезти учнів на місце, звідки починалася екскурсія, пересвідчитись у наявності всіх учнів, нагадати правила дорожнього руху, відпустити учнів додому і доповісти дирекції школи про закінчення екскурсії;

б) після надання транспортної послуги підписати дорожній лист, замовлення на перевезення, зазначивши в них пройдений шлях, час початку та закінчення роботи, а у разі зміни розкладу руху — її причину.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1.         У разі несприятливих погодних і дорожніх умов, виникнення технічних несправностей, що загрожують безпеці руху, а також при погіршенні здоров’я водіїв — необхідно припинити рух і повідомити про це автопідприємство за місцем роботи водіїв. Підприємство вживає заходів щодо заміни автобуса чи водія, щоб забезпечити перевезення дітей до пункту призначення.

5.2.       У випадку отримання учнем травми надати першу медичну допомогу, а при потребі — визвати швидку допомогу або самому доставити потерпілого у лікарню.

 

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка