Паразитичні черви




Дата конвертації21.04.2016
Розмір31.1 Kb.
Тема уроку : Паразитичні черви .
Мета : Ознайомити учнів з паразитичними червами, циклами їхнього розвитку

способами захисту від них ; продовжувати навики роботи у групах ,

розвивати творчі та пізнавальні здібності , вміння працювати з додатко-

вою інформацією та оформляти результати.


Обладнання роботи учнів ( реферати , стінгазета-стенд , буклети ), фото , малюнки ,

та матеріали : схеми циклів розвитку паразитичних червів.
Базові поняття паразитичні черви, гельмінти . гельмінтологія, цикли розвитку, основ-

та терміни : ний хазяїн , проміжний хазяїн, способи захисту від гельмінтів.
Форми та Обговорення питання , презентація проектів, складання узагальнюючого

методи : списку.
Тип уроку : комбінований.
Очікувані результати : учні називають ознаки паразитичних червів;

учні розпізнають гельмінти та цикли розвитку;

учні характеризують особливості будови та спосіб життя паразити-

чних червів;

учні застосовують знання про життєві цикли паразитичних червів

для дотримання особистої гігієни, попередження зараження

паразитичними червами;

учні дотримуються правил особистої гігієни;

учні показують свої вміння працювати з додатковою інформацією,

та співпраці у групах.



Підготовка до уроку: перед вивченням теми «Черви» клас поділено на три творчі

групи які готують проекти різних жанрів( тут учні можуть само-

стійно обирати жанр проекту , що запропонував учитель ).
Жанри проектів :

Альбом Примітка : групи вибрали :

Фільм Реферат ( на 10 б. )

Виставка

Стенд Стенд ( на 11 б. )

Реферат


Буклет Буклет ( на 12 б. )

Інше ( роз друк на всіх учнів класу)




Структура уроку .

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Обговорення питання :

  • Чим небезпечне вживання недосмаженого м’яса?

  • Чому потрібно мити руки перед вживанням їжі?


ІІІ. Презентація проектів.
Учні презентують свої проекти
ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів.
Складання списку спільних ознак пристосування до паразитизму:

  • Наявність захисного покриву ( кутикули ) на тілі, що перешкоджає перетравлюванню соками хазяїна;

  • Різноманітні органи прикріплення до тіла хазяїна : присоски, гачечки тощо;

  • Регресивний розвиток нервової системи та органів чуття ;

  • Проста будова травної системи або її відсутність ;

  • Надзвичайно висока плодючість ;

  • Ускладнення циклу розвитку , яке полягає в чергуванні способів розмноження та зміни хазяїв.

Висновок : У організмі основного хазяїна відбувається статеве розмноження черв’яка, в організмі проміжного хазяїна - безстатеве розмноження .
Обговорення питання :

  • У чому полягає суть зміни хазяїв ?

( Зміна хазяїв у циклі розвитку сприяє розселенню паразита . а також захищає основного хазяїна від надмірного перенаселення паразитами та його загибелі.
V. Оцінювання учнів.
VІ. Домашнє завдання .

§ підручника , ознайомитися з додатковою літературою про роль дощового черв’яка у ґрунтоутворенні.


Відділ освіти Сокольської райдержадміністрації

Тудорковицька загальноосвітня школа І – ІІ ступенів

Панорама творчих уроків з біології


Тема уроку :

« Паразитичні черви .»

( 8 клас )

Підготувала

Вчитель біології і хімії

Савчин Тетяна Яківна



2009р.



База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка