Положення про Головне управління Міндоходів у Донецькій області, затвердженого наказом Міністерства доходів І зборів України (далі Міндоходів) від 17. 04. 2013 №47 (зі змінами). Свою діяльність гу міндоходів здійснювало у складних умовах




Сторінка1/5
Дата конвертації21.04.2016
Розмір0.79 Mb.
  1   2   3   4   5
ЗВІТ

про виконання плану роботи

Головного управління Міндоходів у Донецькій області

на 2014 рік

Головне управління Міндоходів у Донецькій області (далі – ГУ Міндоходів) протягом 2014 року здійснювало діяльність на підставі Положення про Головне управління Міндоходів у Донецькій області, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України (далі – Міндоходів) від 17.04.2013 №47 (зі змінами). Свою діяльність ГУ Міндоходів здійснювало у складних умовах.

Так, через проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей, відповідно до Указу Президента України від 14 квітня 2014 року №405/2014 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України», положень ст. 34 Кодексу законів про працю України, ст. 12 Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату праці», ст. 6 Закону України від 14 жовтня 1992 року №2694-XII «Про охорону праці» та з метою збереження життя і здоров’я працівників територіальних органів Міндоходів, наказом Міндоходів від 08.07.2014 №381 «Про встановлення простою у роботі територіальних органів Міндоходів» в роботі ГУ Міндоходів було встановлено простій, який було закінчено лише 07.11.2014 відповідно до наказу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» (зі змінами).

Адміністративні будівлі ГУ Міндоходів за адресою м. Донецьк, вул. Артема, 114 були захоплені. За фактами захоплення територіальними підрозділами Головного управління МВС у Донецькій області були порушені відповідні кримінальні провадження.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» та наказу ДФС України від 13.08.2014 №41 «Про організацію утворення територіальних органів Державної фіскальної служби» було утворено Головне управління ДФС у Донецькій області (далі – ГУ ДФС), державна реєстрація якого була проведена 23.09.2014. У зв’язку із подіями на території Донецької області та захопленням адміністративних будівель ГУ Міндоходів державну реєстрацію ГУ ДФС було проведено за адресою м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114. Відповідно до наказу ГУ ДФС від 15.10.2014 №3 «Про початок роботи Головного управління ДФС у Донецькій області» ГУ ДФС розпочало свою діяльність на підставі Положення про Головне управління ДФС у Донецькій області, затвердженого наказом ДФС України від 27.08.2014 №83.

Також на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» та наказу Міндоходів від 15.09.2014 №10 «Про реорганізацію головних управлінь Міндоходів в окремих областях» було розпочато реорганізацію ГУ Міндоходів шляхом приєднання до ГУ ДФС.

Враховуючи викладене, інформацію у цьому звіті зазначено узагальнено за підсумками роботи ГУ Міндоходів та ГУ ДФС у 2014 році. Назви розділів звіту відповідають назвам розділів Плану роботи ГУ Міндоходів на 2013 рік (далі – План). Інформація про виконання заходів Плану зазначена з урахуванням її наявності за окремі періоди та можливості її відновлення.

Розділ 1. Організація роботи щодо забезпечення виконання індикативних показників надходжень платежів до загального та спеціального фондів державного бюджету та місцевих бюджетів
Відповідно до наказу Міндоходів від 08.07.2013 № 257 «Про організацію діяльності Міністерства доходів і зборів України із прогнозування та забезпечення надходжень до бюджету» (із змінами та доповненнями) протягом року щомісячно проводився аналіз прогнозних показників збору до бюджетів усіх рівнів, у тому числі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний соціальний внесок) та у розрізі бюджетоутворюючих платників податків. За результатами проведеної роботи до Міндоходів (ДФС України) постійно надавалась інформація щодо очікуваних надходжень.

Наказами ГУ Міндоходів (ГУ ДФС) до державних податкових інспекцій області (далі – ДПІ) щомісячно доводились індикативні показники доходів державного та місцевих бюджетів, а також сплати єдиного соціального внеску (від 20.01.2014 №22 «Про індикативні показники доходів на січень 2014 року»; від 18.02.2014 №17 «Про індикативні показники доходів на лютий 2014 року»; від 21.03.2014 №113 «Про індикативні показники доходів на березень 2014 року»; від 15.04.2014 №143 «Про індикативні показники доходів на квітень 2014 року»; від 22.05.2014 №179 «Про індикативні показники доходів на травень 2014 року»; від 19.06.2014 №200 «Про індикативні показники доходів на червень 2014 року»; від 17.07.2014 №218 «Про індикативні показники доходів на липень 2014 року»; від 18.08.2014 №219 «Про індикативні показники доходів на серпень 2014 року»; від 17.09.2014 №221 «Про індикативні показники доходів на вересень 2014 року»; від 17.10.2014 №4 «Про індикативні показники доходів на жовтень 2014 року»; від 18.11.2014 №44 «Про індикативні показники доходів на листопад та грудень 2014 року»). Виконання індикативних показників зі збору платежів до державного та місцевих бюджетів по Донецькій області за 2014 рік наведено в додатках 1 та 2 відповідно.

З метою забезпечення рівномірного збору платежів до загального та спеціального фондів державного бюджету та виконання доведених індикативних показників доходів, ГУ Міндоходів (ГУ ДФС) до ДПІ доводились термінові телеграми стосовно забезпечення доходів бюджету.

З метою забезпечення злагодженої та дієвої взаємодії структурних підрозділів ГУ Міндоходів (ГУ ДФС) протягом року здійснювався аналіз стану прогнозно-аналітичної роботи ДПІ, визначались інспекції з найменшими та найбільшими похибками між очікуваними обсягами сплати та фактично сплаченими сумами до загального фонду державного бюджету. До підпорядкованих ДПІ спрямовувались оглядові листи стосовно стану прогнозно-аналітичної роботи. На кінець року в цілому по області досягнуто підвищення рівня прогнозно-аналітичної роботи. Так, якщо у вересні 2014 року похибка між очікуваними надходженнями на початку місяця і фактичними надходженнями за місяць складала близько 44 відс., то у жовтні, листопаді та грудні 2014 року вона знизилась та склала 23 відс., 28 відс. та 19 відсотків відповідно.

З метою виконання встановлених завдань, забезпечення виконання індикативних показників щодо надходжень по податках і зборах до бюджетів усіх рівнів до ДПІ постійно направлялись листи з питань виявлення та реалізації резервів збільшення надходжень.

За січень – червень 2014 року своєчасно та в повному обсязі формувались звіти , зведені та аналітичні інформації щодо стану розрахунків платників податків з державним бюджетом. С жовтня по грудень 2014 року в зв’язку з технічними проблемами формування звітності було призупинено.

Всього за 2014 рік до Зведеного бюджету України забезпечено надходження у сумі 12 558,7 млн. грн., виконання індикативного показника доходів склало 98,8 відсотків. До аналогічного періоду 2013 року темп збору податків становить 74,5 відсотків. Найбільшу питому вагу надходжень у загальній сумі збору до Зведеного бюджету України займає податок на доходи фізичних осіб – 6 004,5 млн. грн. або 47,8 відсотка. Друге місце посідає ПДВ з сумою 2 258,4 млн. грн. або 18 відс., третє – податок на прибуток з сумою 1176,1 млн. грн., питома вага в надходженнях – 9,4 відсотка (Додаток 3)
До Державного бюджету України за 2014 рік зібрано 4 621,6 млн. грн., що на 2 287,5 млн. грн. або на 33,1 відс. менше, ніж у 2013 році (Додаток 4). Індикативний показник доходів виконано на 86,4 відс., у тому числі до загального фонду зібрано 4 499,8 млн. грн., що становить 91,4 відс. індикативного показника.

До місцевих бюджетів, забезпечено надходжень за 2014 рік 7 937,1 млн. грн. або 63,2 відс. збору до Зведеного бюджету України. Надходження до місцевих бюджетів становлять 7 937,1 млн. грн. або на 20,3 відс. менше проти минулого року (Додаток 5). Індикативний показник доходів виконано на 107,8 відс., додатково до бюджету надійшло 575,2 млн. гривень. Найбільшу питому вагу надходжень у загальній сумі збору до місцевих бюджетів займає податок на доходи фізичних осіб (75,7 відс.) та плата за землю (11,9 відс.).


За 2014 рік по єдиному соціальному внеску надійшло 12 738 млн. грн., індикативний показник надходжень виконано на 100,7 відс. або +83,7 млн. гривень.

На зниження надходжень та невиконання індикативних показників вплинуло, зокрема, проведення антитерористичної операції (далі – АТО) на території області. Багато підприємств області були змушені призупинити або зовсім зупинити виробничий процес.

У базових галузях промисловості регіону були порушені традиційні виробничі ланцюги «вугілля-кокс-метал» і «вугілля-електроенергія».

У 2014 році індекс промислової продукції порівняно з 2013 роком склав 68,5 відс., у грудні 2014 року порівняно з груднем 2013 року – 50,9 відс. (додаток 6)

Обсяг виробництва з початку 2014 року скоротився в усіх основних галузях виробництва регіону. У добуванні інших корисних копалин та розробленні кар'єрів обсяг виробленої в 2014 році продукції зменшився порівняно з минулим роком на 15,7 відс.; у виробництві, передачі та розподіленні електроенергії – на 18,3 відс., у металургійному виробництві, виробництві готових металевих виробів – на 27,7 відс.; у виробництві коксу та продуктів нафтоперероблення – на 31,5 відс.; у виробництві харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів – на 34,6 відс.; у виробництві гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції – на 35,4 відс.; у добуванні кам'яного вугілля – на 36,8 відс.; у машинобудуванні – на 41,1 відс.; у виробництві хімічних речовин і хімічної продукції – на 47,5 відс.; у текстильному виробництві, виробництві одягу, шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів – у 2,8 раз.

Але, незважаючи на скорочення промислового виробництва в регіоні з початку року на 31,5 відс. (за оперативними даними), завдяки вжитим заходам темп зниження надходжень (що контролюються ГУ ДФС та підпорядкованими ДПІ) до бюджетів усіх рівнів становить лише 25,5 відс., є адекватним та демонструє відставання від темпу скорочення промислового виробництва (Додаток 7).
Належним чином була організована і робота з аналізу динаміки основних показників фінансово-господарської діяльності великих платників податків з метою виявлення та оперативної нейтралізації чинників, що негативно впливають на стан наповнення бюджетів всіх рівнів.

Наказом Міндоходів від 07.10.2013 №543 було затверджено Реєстр великих платників податків на 2014 рік, до якого увійшли 97 підприємств, що перебувають на податковому обліку в Донецькій області.

Щомісяця кожної п’ятниці, на наступний робочий день після граничного терміну подання декларації з ПДВ проводився аналіз по великих платниках податків (далі – ВПП) щодо очікуваних сум збору, нарахувань відшкодування ПДВ у порівнянні з показниками минулого року та попереднього місяця з визначенням причин їх зменшення (за наявності). Відповідна інформація надавалась до ДФС України.

За 2014 рік збір до бюджетів усіх рівнів по цих ВПП склав 1 734,2 млн. грн., у т.ч. до державного бюджету – 1 006,7 млн. грн., до місцевих бюджетів – 727,5 млн. гривень. Питома вага надходжень до зведеного бюджету від цих підприємств в загальній сумі збору по області склала 13,8 відс., у т.ч. до державного бюджету – 21,8 відс., до місцевого бюджету – 9,2 відсотка.

У зв’язку із подіями на території Донецької області із загальної кількості 9 ВПП перейшли на податковий облік в інші області, 10 ВПП не звітують і не сплачують податки з липня 2014 року, втрати бюджету від цих підприємств склали 15 млн. гривень.

У листопаді 2014 року по ВПП було проведено аналіз податкової звітності з ПДВ за ІІ-ІІІ квартали 2014 року. За результатами аналізу відмічено зниження обсягів реалізації ВПП у ІІІ кварталі 2014 року. Так, обсяг реалізації за III квартал склав 5 193 млн. грн., що на 34 відс. менше, ніж за попередній квартал (7 893 млн. грн.). Але при цьому збір ПДВ від ВПП зменшився лише на 21 відсоток.

Одним із актуальних питань протягом 2014 року залишалось питання моніторингу застосування податкових пільг платниками податків. Щокварталу здійснювався аналіз звітів про втрати бюджету внаслідок пільгового оподаткування. Так, за 9 місяців 2014 року юридичними та фізичними особами – платниками податків всього використано 3 805 пільг по чотирьох видах податків і платежів на загальну суму 1 985,1 млн. грн., що на 2 114 пільги (на 35,7 відс.) та на 235,5 млн. грн. (на 10,6 відс.) відповідно менше, ніж за 9 місяців 2013 року, у тому числі:


  • юридичні особи – 2 850 суб’єктів господарювання скористались 3 757 пільгами на суму 1 977,6 млн. грн. (за 9 місяців 2013 року пільгами скористались 4 264 суб’єкта господарювання на суму 2 205,3 млн. грн.);

  • фізичні особи – 46 суб’єктів господарювання скористались 48 пільгами на суму 7,5 млн. грн. (за 9 місяців 2013 року пільгами скористались 62 суб’єкта господарювання на суму 15,3 млн. грн.).

У розрізі бюджетів використано пільг:

– по державному бюджету – 1 915,3 млн. грн. або 96,5 відс. від загальної суми пільг;

– по місцевих бюджетах – 69,8 млн. грн. або 3,5 відс. від загальної суми пільг.

Із загальної кількості (3 805) використаних пільг за січень - вересень 2014 року припадає на:

податок на додану вартість – 50,1% або 1 906 пільг;

плату за землю – 47,7% або 1 815 пільг;

податок на прибуток – 2,2% або 82 пільги;

акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів – 2 пільги.

Із загальної суми використаних пільг найбільша сума припадає на ПДВ –1 902,8 млн. грн. або 96%.

В порівнянні з 9 місяцями 2013 року спостерігається зменшення суми наданих пільг по зведеному бюджету, а саме на 235,5 млн. грн. або на 10,6 відс., у т.ч. по державному бюджету зменшення склало 196,6 млн. грн. або 9,3 відс., по місцевих бюджетах – 38,8 млн. грн. або 35,7 відсотка.

Фактичні надходження за січень-вересень 2014 року до зведеного бюджету склали 9 991,6 млн. грн., у т.ч. до державного бюджету – 3 591,8 млн. грн., до місцевих бюджетів – 6 399,8 млн. гривень.

Таким чином, співвідношення пільг до сум фактичних надходжень до зведеного бюджету за 9 місяців 2014 року склало 19,9 відс., у т.ч. до сум надходжень до державного бюджету – 53,3 відс., до сум надходжень до місцевих бюджетів – 1,1 відсотка.

Сума пільг, що призводять до втрат бюджету, склала 885,4 млн. грн. або 44,6 від. від загальної суми пільг (1 985,1 млн. грн.). У розрізі податків по даній групі найбільшу питому вагу зайняли пільги з ПДВ (98,8 відс. або 874,7 млн. грн.).

Сума пільг, що не призводять до втрат бюджету, склала 1 078,7 млн. грн. або 54,3 відс. від загальної суми пільг. Найбільшу питому вагу у зазначеній групі пільг також склав податок на додану вартість – 93,4 відс. або 1 007,1 млн. гривень.

Аналіз пільг у розрізі галузей економіки свідчить про те, що серед видів економічної діяльності за 9 місяців 2014 року домінуючу позицію займає торгівля – 670,7 млн. грн. або 33,8 відс. від загальної суми пільг. Підприємства сільського господарства займають друге місце, їх загальна сума пільг склала 527,0 млн. грн. або 26,5 відс. від загальної суми використаних пільг.
Протягом 2014 року ГУ Міндоходів (ГУ ДФС) здійснювався контроль за повнотою сплати платежів до бюджету підприємствами, які ймовірно використовують схеми ухилення від оподаткування, мінімізують податкові зобов’язання, з метою залучення таких підприємств до оподаткування.

Так, ДПІ області було направлено доручення щодо відпрацювання збільшення платниками податку на прибуток витрат за рахунок включення до їх складу збитків минулих років. Кількість підприємств, якими у деклараціях з податку на прибуток за 9 місяців 2014 року задекларовано збитки минулих років склала 8 суб’єктів господарювання (10,1 відс. від загальної кількості поданих платниками декларацій з відсутністю прибутку), всі платники є збитковими, загальна сума перенесених збитків минулих років склала 32,5 млн. грн., сума задекларованих збитків склала 854,8 млн. гривень.

Узагальненими причинами збитковості по зазначених платниках є виникнення від'ємного значення курсових різниць по отриманих кредитних коштах в іноземній валюті та наявність значних умовно-постійних витрат, які не перекриті отриманими доходами. По всіх збиткових суб’єктах господарювання проведено камеральні перевірки, за наслідками перевірок неправомірного перенесення збитків минулих років не встановлено.

ГУ Міндоходів (ГУ ДФС) також встановлено щоквартальний моніторинг динаміки та причин збитковості, відповідні матеріали постійно надавались керівництву для прийняття управлінських рішень та надсилалися до ДПІ області для відома та відпрацювання.

Динаміка збитковості протягом 2014 року склалась таким чином: за І квартал – 98 суб’єктів господарювання на суму 1 395,8 млн. грн., перше півріччя – 71 суб’єкт господарювання на суму 1 316,9 млрд. грн. збитків, за 9 місяців – 74 суб’єкта господарювання на суму 2 084,1 млн. гривень.
Особлива увага приділялась системному моніторингу ймовірно ризикових сум податкового кредиту з ПДВ, переліки платників, що мали відповідні ризики у своїй діяльності, доводилися до ДПІ для відпрацювання з метою недопущення мінімізації податкових зобов’язань. Проведено моніторинг стану відпрацювання сумнівного податкового кредиту.

За підсумками відпрацювання сумнівного податкового кредиту у березні - квітні 2014 року:

1. Зменшено податковий кредит самостійно платниками шляхом подання уточнюючих розрахунків в сумі 40,4 млн. грн., в результаті чого збільшено суму ПДВ до сплати на 19,1 млн. грн., з них сплачено – 12,5 млн. грн., погашено переплатою – 1,4 млн. грн., перейшло до податкового боргу – 3,2 млн. грн.; зменшено від’ємне значення податку на 10,8 млн. грн.; зменшено бюджетне відшкодування – на 170,4 тис. гривень.

2. Зменшено податковий кредит за результатами перевірок в сумі 7,7 млн. гривень.

За підсумками відпрацювання сумнівного податкового кредиту у травні 2014 року:

1. Зменшено податковий кредит самостійно платниками шляхом подання уточнюючих розрахунків в сумі 29,3 млн. грн., в результаті чого збільшено суму ПДВ до сплати на 3,2 млн. грн., з них сплачено – 1,1 млн. грн., погашено переплатою – 0,04 млн. грн., перейшло до податкового боргу – 0,8 млн. грн.; зменшено від’ємне значення на 15,7 млн. грн.; зменшено бюджетне відшкодування – на 146,4 тис. гривень.

2. Зменшено податковий кредит за результатами перевірок в сумі 34,5 млн. гривень.

Працівниками органів ДФС Донецької області здійснювалися заходи з опрацювання податкової звітності з ПДВ, поданої у ІІІ кварталі 2014 року, в результаті чого було виявлено 19 суб’єктів господарювання, якими створено фіктивний податковий кредит по ланцюгу постачання на загальну суму оподатковуваних операцій з ПДВ у розмірі 7 130,5 млн. грн., у тому числі ПДВ – 1 188,4 млн. гривень. По деклараціях за жовтень 2014 року 8 суб’єктами сформовано схемний податковий кредит на суму 684,1 млн. грн., у тому числі ПДВ – 114,0 млн. гривень. Складено податкову інформацію по 24 суб’єктах.


З метою забезпечення контролю за повнотою обліку платників податків здійснювався щоденний моніторинг своєчасності та повноти обробки контролюючими органами відомостей від державного реєстратора про вчинення реєстраційних дій. Забезпечено стовідсоткове відпрацювання таких відомостей.

Станом на 01.01.2015 на податковому обліку в органах ДФС Донецької області перебувають 72 850 юридичних осіб та 135 989 фізичних осіб – підприємців (додаток 8). Протягом 2014 року кількість платників зменшилась по юридичних особах на 1 226 (1,6 відс.), фізичних осіб - підприємців – на 58 551 (30 відс.).

Протягом 2014 року проведено аналіз Реєстру самозайнятих осіб з метою виявлення суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб та осіб, що здійснюють незалежну професійну діяльність, щодо яких органами доходів і зборів (ДФС) були отримані повідомлення про смерть. За результатами аналізу встановлено, що на обліку знаходилось 890 померлих осіб, перелік направлено до ДПІ області з метою повідомлення відповідного державного реєстратора для вжиття відповідних заходів.

Проведено аналіз достовірності реєстраційних, облікових даних платників податків в ІС «Податковий блок». За результатами проведеного аналізу ДПІ області було надано доручення щодо відпрацювання виявлених невідповідностей. За результатами повторного аналізу встановлено, що ДПІ області було забезпечено достовірність реєстраційних та облікових даних ІС «Податковий блок», наданих для відпрацювання платників податків.

Проведено аналіз коректності та достовірності реєстраційних номерів облікових карток платників податків (РНОКПП) керівників, бухгалтерів та засновників юридичних осіб. За результатами аналізу було виявлено 677 недійсних та закритих РНОКПП. ДПІ області опрацьовано надані переліки та забезпечено виправлення в облікових даних платників податків недійсних та закритих РНОКПП керівників, бухгалтерів та засновників юридичних осіб.

На постійній основі проводився аналіз наявності некоректних РНОКПП підприємців, посадових осіб або засновників підприємств в ІС «Податковий блок». Результати аналізу з переліками помилок направлялись до ДПІ області з метою забезпечення повноти та достовірності наповнення баз даних автоматизованої системи реєстрації та обліку платників. ДПІ області були вжиті заходи з опрацювання наданих переліків та надано пояснення щодо кожного некоректного реєстраційного номеру. За результатами проведеної роботи кількість записів з невірними РНОКПП підприємців, посадових осіб або засновників підприємств зменшилась на 10,5 відсотків.

З метою забезпечення контролю за платниками податків, які змінили місцезнаходження (місце проживання) з тимчасово неконтрольованої території на територію інших областей або м. Києва, ГУ ДФС протягом листопада – грудня 2014 року проводився моніторинг платників, які змінили місцезнаходження. Переліки платників направлялись до ДПІ для забезпечення контролю за цією категорією платників податків.

Так, станом на 01.01.2015 змінили місце обліку 2 988 суб`єктів господарювання (2 314 юридичних осіб та 674 фізичних осіб-підприємців, що становить відповідно 3,1 відс. та 0,5 відс. від загальної кількості платників по області).

Із загальної кількості платників, що змінили місцезнаходження, 1 108 (37 відс.) суб`єктів господарювання, у т.ч. 957 юридичних осіб та 151 фізичних осіб-підприємців, змінили основне місце обліку з тимчасово неконтрольованої території на контрольовану територію Донецької області.
Розділ 2. Організація роботи із забезпечення адміністрування податків і зборів та інших платежів
Податок на прибуток
З податку на прибуток за 2014 рік до загального фонду державного бюджету при індикативному показнику надходжень у сумі 903,2 млн. грн. фактичні надходження склали 1 176,1 млн. грн. або 130,2 відс. індикативного показника.

По частині чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об’єднань), що вилучається до бюджету, при індикативному показнику надходжень у сумі 6,4 млн. грн. фактично надійшло 4,4 млн. грн., або 68,2 відс. індикатива. Невиконання показника пояснюється скороченням фактичної бази оподаткування, на що значно вплинули зміни у контингенті платників. Так, у 2014 році за межі області перереєструвались платники, які забезпечували 17 відсотків (2,2 млн. грн. за 2013 рік) від усіх надходжень частини чистого прибутку.

Крім того, значна кількість підприємств в умовах проведення АТО, фактично не здійснювали фінансово-господарську діяльність протягом усього 2014 року (декларували збитки, не мали грошових коштів на рахунках). Сума втрат по них становить більше 3,0 млн. грн. або у середньому 0,25 млн. грн. у місяць.

З метою організації та координації роботи щодо забезпечення своєчасності та достовірності декларування податку на прибуток у 2014 році, виконання індикативних показників та доведених завдань з податку на прибуток та частини чистого прибутку (доходу), забезпечення повноти сплати авансових внесків з податку на прибуток ДПІ області направлялись відповідні завдання. Протягом 2014 року проводився моніторинг фактичних та очікуваних надходжень податку на прибуток, частини чистого прибутку (доходу) до загального фонду державного бюджету та місцевих бюджетів, проводилась робота по відпрацюванню резервів та індикативних показників, доведених листами та наказами Міндоходів (ДФС України) та ГУ Міндоходів (ГУ ДФС). Результати по відпрацюванню доведених індикативних показників та завдань щомісячно надавалися до Міндоходів (ДФС України).

Протягом 2014 року забезпечено контроль за повнотою сплати авансових внесків з податку на прибуток у разі нарахування та виплати акціонерними, господарськими товариствами та державними підприємствами дивідендів з чистого прибутку та/або нерозподіленого прибутку за результатами фінансово-господарської діяльності.

За 2014 рік від 37 суб’єктів господарювання до бюджету надійшло 4 964,9 тис. грн. особливого акцизного податку (операції з відчуження цінних паперів та деривативів). Індикативні показники надходжень по цьому податку протягом 2014 року не доводились. Відповідно до положення Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» зазначений податок скасовано з січня 2015 року.

Щомісячно проводилась робота по скороченню надміру сплачених сум по податку на прибуток. Індикативні показники нормативу залишку надміру сплачених сум по податку на прибуток протягом другого півріччя 2014 року не доводились. Станом на 01.01.2015 року переплата по податку на прибуток до загального фонду державного бюджету склала 397,4 млн. грн., з них по авансовим внескам – 181,5 млн. грн. або 45,7 відсотків. За грудень 2014 року скорочення переплати досягнуто на 28,4 млн. грн., з них по авансовим внескам – на 27,5 млн. гривень. Станом на 01.01.2015 року з загальної суми переплати 321,2 млн. грн. або 80,8 відс. – це надміру сплачені суми. За грудень 2014 року скорочення надміру сплачених сум відбулось на 33,4 млн. гривень.

Встановлено щоденний моніторинг уточнюючих розрахунків з податку на прибуток. Так, за звітний період надано 112 уточнюючих розрахунків, з них 78 – на зменшення податку на прибуток на суму 11,5 млн. гривень. В результаті проведеної роботи прийнято до відома 32 уточнюючих декларації на загальну суму 2,5 млн. гривень.

Постійно здійснювався моніторинг рівня адекватності нарахувань з податку на прибуток суб'єктами господарської діяльності, а також втрат бюджету з урахуванням макроекономічних показників в економіці. До підпорядкованих ДПІ області направлені відповідні листи про здійснення аналізу адекватності відображення показників податкової та фінансової звітності.

  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка