Практичне заняття




Скачати 82.64 Kb.
Дата конвертації21.04.2016
Розмір82.64 Kb.




ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ


Підготувала і провела

вихователь Ізяславської

спеціальної загальноосвітньої

школи-інтернату І-ІІ ст.

Карпенко Тетяна Миколаївна

Тема. Догляд за одягом та взуттям.

Мета. Ознайомити учнів з правилами догляду за одягом та взуттям. Вчити

вдягатися відповідно до пори року та погодніх умов. Вчити

зав'язувати шнурки та застібати ґудзики на одязі. Коригувати увагу,

мислення. Розвивати кмітливість, мислення, дрібну моторику рук.

Виховувати працьовитість, охайність, самостійність у роботі, бажання

бути завжди чистими та охайними.



Матеріали та обладнання. Вірш, ілюстративний матеріал, картки з

завданнями, загадка, шаблони для зав'язування шнурків, щітка для

одягу, крем для взуття, коробки та мішки для взуття.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Щоб заняття пройшло немарно,

Треба сісти рівно, гарно.

Не скрекочи як сорока.

Нікому не заважай,

Краще — друзям допомагай.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та плану

заняття.

- Ви вже дорослі. Вранці самостійно збираєтеся на уроки: вдягаєтеся, взуваєтеся. Самостійно застібаєте ґудзики, зав'язуєте шнурки. Коли ваш одяг чистий та доглянутий, його приємно вдягати. Тому сьогодні на занятті мова піде про одяг та взуття, про правила догляду за ними. Будемо вчитися правильно вдягатися відповідно до погодніх умов, швидко зав’язувати шнурки на черевиках, застібати ґудзики. Заняття пройде за таким планом:

1. З історії одягу.

2. Що й коли вдягати.

3. Догляд за одягом та взуттям.

4. Цікаві ігри.



ІІІ. Робота над темою заняття.

1. З історії одягу.

-Історія одягу з найдавніших часів до наших днів є наче дзеркалом, в якому відображається вся історія людства. Кожна країна, кожен народ в окремі періоди свого розвитку накладають свій відбиток, свої специфічні риси на одяг людей.

З найдавніших часів людина прагнула прикрити своє голе тіло, що можна було б пояснити почуттям сорому, захистом від загрози та небезпеки ззовні.

Дані археологічних розкопок свідчать, що одяг з'явився вже на ранніх стадіях розвитку людського суспільства. Головним матеріалом для первісного одягу повсюдно були шкіри тварин. З часом людина навчилася прясти, ткати і в'язати. У цей період вона мала у своєму розпорядженні вже цілий набір різних предметів одягу, зроблених як зі шкір тварин, так і з різних тканин. З розвитком суспільства з’являлося все більше різних матеріалів для пошиву одягу.

У наш час є багато різних видів одягу (дод.1):

верхній одяг

нижня білизна

взуття

головний убір

аксесуари одягу

костюм



Одяг - здобуток культури. Він виконує багато різних цілей:

прикриття тіла захист від холоду

гігієна прикраса (мода)

комунікаційна функція


Окрім вищезгаданих функцій одяг вказує на рід (чоловічий/жіночий), рід заннять, професію, положення в суспільстві, належність до певної групи (напр. любителі певного виду музики), вік людини, певну подію в житті (напр. чорний одяг на похороні).

Щоб у будь- який час, у будь-якому віці мати гарний та охайний вигляд, потрібно знати, що й коли вдягати.

2. Що й коли вдягати.

- Пропоную вам послухати вірш А. Костецького «Неуважна  сороконіжка».

( Читання вірша учнями. Дод.2).


- Згадайте, про яке взуття йшлося у вірші? (Відповіді дітей.)

- Чи знала сороконіжка, яке взуття і коли потрібно взувати?

- Коли ми йдемо на вулицю, то вдягаємося відповідно до кожної пори року, до певних погодніх умов. А чи знаєте ви, що і коли потрібно вдягати? Пропоную вам гру.

Гра «Що та коли вдягати». (Дод.3)

- З’єднайте стрілочками, який одяг у яку пору року треба одягати.

(Діти виконують завдання на картках у парі).



Фізкультхвилинка.

Трава низенька-низенька.

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише-гойдає.

То направо, то наліво нахиляє.

То вгору, то назад.

То вниз нагинає.

Птахи летять-відлітають,

А учні тихенько за парти сідають.

3. Догляд за одягом та взуттям.

- Колись давно єдиним одягом людини була шкіра тварини. З розвитком цивілізації в людини став з'являтися все більший і більший вибір одягу, з різноманітних тканин. Але тепер у людини постає інше питання – Як доглядати за своїм одягом та взуттям?

- У Прадавньому Римі одяг прив'язували до довгих мотузок і опускали в бурхливу річку. Під дією швидкого плину одяг залишався на поверхні, а бруд нісся з пухирцями. У прадавній Русі бруд з одягу вибивали спеціальними ціпками – клали річ на камінь біля річки й били по ній ціпком. Від удару часточки бруди вибивалися з одягу й вимивалися водою.
    У наші дні догляд за одягом максимально спрощений чудовими винаходами людства – автоматичними пральними машинами, різними миючими засобами, а коли одяг трішки забруднився під час прогулянки пилом, то його можна почистити щіткою для одягу. (Показати, як можна почистити одяг щіткою). Тож згадаємо про гігієну одягу: * одяг слід міняти при кожному забрудненні;

* слід щодня міняти натільну білизну, шкарпетки, колготки, гольфи; * одяг слід акуратно складати у шафі на поличці, або вішати на вішалку.

Також є певні правила по догляду за взуттям:



* сушіння; 

У сушці взуття є своя особливість: сушити можна тільки в природних умовах (при кімнатній температурі), а не біля тих чи інших опалювальних пристроїв. Не дотримання цього правила призводить до псування взуття.



* чищення;

Гумове взуття можна промити водою, замшеве – протерти щіткою, шкіряне або із замінника шкіри – протерти вологою ганчіркою.



* полірування;

Шкіряне взуття чистять спеціальними кремами (показати спосіб чищення). Замшеве – спеціальними аерозолями. Для лакованого взуття підійдуть бальзами, молочко для взуття, або олії. В сучасних засобах по догляду за взуттям часто поєднують кілька властивостей: вони одночасно очищають, живлять, захищають від вологи і відновлюють колір.



* зберігання.

Однією із запорук довговічності взуття є правильне зберігання. Найкраще його зберігати в коробках, в яких воно купувалося. Туфлі і черевики добре зберігати в мішках для взуття, завжди акуратно ставити їх на полиці.

Використання взуття не по сезону, як і не за призначенням, призводить до втрати зовнішнього вигляду і споживчих властивостей.

4. Цікаві ігри.

Робота над загадкою:

Відгадайте, що це?

Ледь помітний він, маленький...

То квадратний, то кругленький...

Як його ти відірвеш,

То штани не застібнеш...

(Ґудзик)


А зараз ми будемо вчитися швидко і правильно застібати ґудзики на сорочках.

Гра «Застібни правильно».

(У кожного учня на парті — маленька сорочка. Діти застібають ґудзики, допомагають одне одному.)

Тепер попрацюємо з черевиками. Будемо зав’язувати шнурки за допомогою шаблонів.

Гра «Хто швидше?»

(Шаблони стоять біля дошки навпроти кожного ряду. Діти з кожного ряду по черзі вибігають до дошки і зав’язують шнурки.)



ІV. Підсумок заняття.

  • Про що ви дізналися на занятті?

  • Чого навчилися?

  • Як слід доглядати за одягом?

  • Як треба доглядати за взуттям?


Додаток 1

НЕУВАЖНА СОРОКОНІЖКА




Сороконіжка
жила за містом,
у дальнім лісі,
в хатинці з листя.
Вставала рано,
до сходу сонця,
і на роботу
ішла босоніж.
Але ходити
по травах росних
не дуже зручно,
коли ти босий:
так можна нежить
за мить
схопить!
То що ж робити?
Взуття купить!
І от у Київ
прийшла вона.
До магазину зайшла,
сумна,
та й каже гірко:
— Нема життя!
Скоріше дайте
мені
взуття!..
За мить
продавець,
до візитів звиклий,
сороконіжці
дав черевики,
чоботи гарні —
ходити в негоду,
туфлі чудові —
на всяку погоду,
капці —
для дому,
кеди    
для спорту,
ще й ковзани —
як кататись охота,
валянки теплі —
для злої зими,
глибокі галоші —
носить восени...
Усе придбала
сороконіжка,
відразу взула
на кожну ніжку,
розвеселилась —
чи не до сліз! —
і почвалала додому,
в ліс...
Але бідасі
не стало краще,
бо неуважна була,
нещасна:
усе на світі
могла поплутать,
і геть не знала,
коли що взути...
Ходити в гості
у туфлях треба,—
сороконіжка
крокує в кедах!
У лузі літнім
гаса вона
чомусь не в кедах,
а в ковзанах!
А замість капців
сороконіжка
важкі калоші
кладе під ліжко!..
Отак ходила вона,
страждала,
та якось вранці
собі сказала:
— Хай буде людям
оте взуття!
Сороконіжкам —
це не життя!..
І з тої днини,
напевне, й досі
сороконіжки
гуляють босі...

А.Костецький

Додаток 2

З И М А

РУКАВИЦІ КРОСІВКИ ШУБА

КЕПКА САПОЖКИ ШАПКА ШАРФ

Л І Т О

РУКАВИЦІ ПЛАТТЯ САНДАЛІ

ПАЛЬТО КАПЕЛЮШОК СОНЯЧНІ ОКУЛЯРИ

О С І Н Ь

СОНЯЧНІ ОКУЛЯРИ ШАПКА КУРТКА

ПАРАСОЛЬКА САНДАЛІ ЧОБОТИ

Додаток 3








База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка