Рани. Рановий процес. Лікування чистих ран” І. Актуальність теми




Сторінка1/28
Дата конвертації19.04.2016
Розмір1.8 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   28
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА № 1

практичного заняття на тему:

Рани. Рановий процес. Лікування чистих ран”

І. Актуальність теми: рана є неминучим супутником в сучасному суспільстві. Вона являється реальною небезпекою для життя, викликаючи різного роду розлади діяльності організму і навіть смерть. Лікування і догляд за ранами залишається однією із важливих задач сучасної медицини. Хворі, які мають рани складають значну частину пацієнтів хірургічних стаціонарів. В останні роки проходить перегляд багатьох уявлень про способи лікування і догляду за ранами, а також класифікацій засобів місцевого лікування ран різної етіології. Успіх лікування ран залежить від можливо ранньої, правильно наданої першої допомоги і подальшого лікування у відповідності до фази ранового процесу. Тому у своїй професійній діяльності лікар обов’язково повинен знати основні принципи лікування ран в т.ч. і проведення первинної хірургічної обробки.

ІІ. Навчальні цілі заняття:

Знати: класифікацію ран; відмінні особливості колотих, різаних, рубаних, забійних, розчавлених, укушених, рваних, вогнепальних ран; характеристику асептичних, забруднених, і інфікованих ран; об’єм надання першої долікарської медичної допомоги при пораненнях кінцівок; види місцевих ранових ускладнень; міри профілактики ранових ускладнень; правила надання першої допомоги пораненим, які перенесли значну крововтрату; покази до раціональних видів обробки рани в залежності від загальної і місцевої реакції організму, правильно вибрати метод лікування.

Вміти: правильно охарактеризувати рану; визначити фази ранового процесу; надати екстерну долікарську допомогу при пораненнях, включаючи тимчасову зупинку кровотечі шляхом зміни положення кінцівки, туалет рани, накладення тимчасової тиснучої асептичної пов’язки; самостійно провести туалет рани в умовах перев’язочної, накласти асептичну пов’язку; приймати участь в перев’язці хворих з ранами; визначити ознаки місцевих ранових ускладнень; підготувати інструментарій для первинної хірургічної обробки ран кінцівок; зняти шви з рани, яка заживає первинним натягом.

ІІІ. Міждисциплінарна інтеграція:

п/п


Дисципліни

Знати

Вміти

1.

Забезпечуючі:

Анатомія


Загальна хірургія

Гістологія




Анатомічні особливості ділянки тіла де є рана.

Характеристику рани: зовнішній вигляд, дно, краї. Основні принципи лікування ран. Первинна хірургічна обробка. Загоєння ран первинним і вторинним натягом.



Визначити анатомічні структури людського організму. Розпізнати фізіологічні константи життєдіяльності

2.

Забезпечувані:

Патологічна фізіологія

Патологічна анатомія
Мікробіологія


Сучасні погляди на патогенез ранового процесу. Зміни рН рани, іонного складу, активність внутрішньо- і позаклітинних ферментів.

Клініку ран.

Збудники , які найчастіше викликають інфекційний процес у рані.


Оцінювати стан рани, характер виділень із неї.

Вибрати потрібний вид антисептики для конкретного випадку.



3.

Внутрішньопреметна інтеграція:

Асептика та анти-септика




Правила асептики і основні види антисептиків




Правильно застосовувати види антисептики в кожному конкретному випадку.

ІV. Зміст теми заняття: студенти вивчають теоретично та закріплюють на практиці знання про види ран і протікання ранового процесу. Застосування принципів надання допомоги при ранах у залежності від виду загоєння ран. Використання основних видів антисептики та їх характеристику, основні атисептичні засоби, механізм дії та методи застосування. Правила роботи в чистій та гнійній перев’язочних і особливості догляду за хворими з ранами.

V. План і організаційна структура заняття:

№ п/п

Основні етапи заняття, їх функції та зміст

Навчальні цілі в рівнях засвоєння

Методи контролю і навчання

Матеріали методичного забезпечення

Час у хв.

1

2

3


4

5

6

І

ІІ


ІІІ
Підготовчий етап:

Організаційні заходи.

Постановка навчальних цілей.

Контроль вихідного рівня знань.

1. Поняття про рану, її небезпеку, головні клінічні ознаки.

2. Класифікація ран.

3. Інфікування рани і період адаптації мікро-організмів до ранового середовища.

4. Фази протікання ра-нового процесу і їх ха-рактеристика.

5. Види загоєння ран і їх відмінності.

6. Розвиток грануляцій-ної тканини.

7. Організація роботи перев’язочної.









ІІ

ІІ
ІІ



ІІ


ІІ

ІІ

ІІ


Фронтальна експерес-співбесіда.

Індивідуальна теоретична співбесіда


ІІ.2“Навчаль-ні цілі”

ІІ.1. Актуальність теми”.

Питання І рівня

Питання ІІ рівня

Тести другого рівня.

Задачі другого рівня.


1-3 хв.

10-25


%
10-25

%


ІV
Основний етап:

Формування професій-них вмінь та навичок:

1. Описати і оцінити стан рани.

2. Черговість маніпуляцій при виконанні туалету ран, етапністю ви-конання перев’язки.

3. Послідовність проведення первинної хірургічної обробки ран.

4. Накласти асептичну пов’язку.

5.Правила поведінки в гній ній перев’язочній.

6. Зняти шви з ран, які заживають первинним натягом.

ІІІ
ІІІ

ІІІ

ІІІ
ІІІ


ІІІ

Метод фор-мування навичок: практичний тренінг.

Метод формування вмінь: професійний тренінг у вирішенні нетипових завдань.

Відповідні інструкції до проведення перев’язок, поведінки у чистій і гнійній перев’язоч-них.


60-90%

V



VІІ


Заключний етап:

Контроль і корекція рівня професійних вмінь та навичок.
Підведення підсумків, оголошення оцінок.
Домашнє завдання, інструкція до виконання.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   28


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка