Сценарій виховного заходу «Причини та наслідки вживання наркотичних речовин»




Скачати 70.51 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір70.51 Kb.
Барський районний Центр позашкільної роботи

з дітьми та підлітками


На обласний конкурс

на кращу методичну розробку

з науково - технічної творчості
Розділ: Розробки освітніх проектів, програм, сценаріїв
Сценарій виховного заходу

«Причини та наслідки вживання наркотичних речовин»

/Інтерактивні методи у виховній роботі/

З досвіду роботи керівника

гуртка «М’яка іграшка»

Чашківської Лариси Петрівни

м. Бар
Тема заходу: Причини та наслідки вживання наркотичних

речовин

Мета: надати дітям та запрошеним батькам інформацію про наркотичні речовини, розкрити найбільш поширені причини вживання наркотиків, їх згубний вплив на організм людини.
Хід заняття

1. Вправа «Привітання» ( 5 хв)

Мета: підготувати учасників до роботи. Створити комфортну атмосферу, гарний настрій; сприяти згуртованості.

Хід вправи: учасники вітаються по колу і представляються.
2. Вправа «Що ви думаєте?» ( 10 хв)

Мета: визначити причини залучення дітей до вживання наркотичних речовин.

Хід вправи: об’єднати учасників в чотири групи: діти, «батьки», «медичні працівники», «представники наркобізнесу».

Завдання кожній групі: визначити причини залучення дітей до вживання наркотичних речовин з позиції певної цільової групи. Перелік причин учасники фіксують на окремому аркуші, який кожна група по черзі прикріплює на дошці і презентує.

Обговорення результатів вправи: Що дала робота над цією вправою? Чому важливо знати причини вживання наркотичних речовин?
3. Вправа «Що ви порадите?» ( 5 хв)

Мета: визначити шляхи зниження факторів ризику залучення дітей до вживання наркотичних речовин.

Хід вправи: учасники мають в кімнаті провести опитування на тему «Як знизити ризик залучення дітей до вживання наркотичних речовин?» і відповідно оформити такий лист:



Причини вживання

Ім’я консультанта

Порада консультанта

Підпис














Користуючись переліком причин, визначених під час попередньої вправи, діти обирають одну і записують у відповідну графу. За командою керівника кожна дитина обирає серед інших собі консультанта, і пропонує йому дати відповідь: «Як уникнути цієї причини вживання наркотичних речовин?». Зміст відповіді записується в графу «Порада...» і ставиться підпис.

Обговорення результатів вправи: Яка з порад вам найбільше сподобалась? Що дає виконання цієї вправи?
4. Вправа «Реклама» ( 10 хв)

Мета: актвізувати критичне аналітичне ставлення учасників до засобів реклами, визначити основні прийоми реклами.

Хід вправи: Керівник нагадує, що одним з факторів, який формує суспільну думку в галузі вжитку є реклама, і запитує учасників: «Що ж таке реклама?», «Для чого вона потрібна?». За відповідями дітей він формулює визначення, взяте із словника. Реклама (з лат. – вигукую, кричу) – заходи, спрямовані на популяризацію чого-небудь за допомогою ЗМІ, плакатів, світлових стендів, оголошень тощо, з метою залучення споживачів.

Стратегія «Мозкова атака»

На дошці від слова «Реклама» у формі променів від нього записуються висловлені відповіді дітей на питання: Яке бажання, за сподіванням рекламодавців, повинна викликати у споживачів реклама? (Придбати товар); Чому існує реклама? (Для просування товару, послуги на ринку); Як ви гадаєте, для чого це потрібно? Про що дбають люди, які створюють рекламу? Чи завжди інтереси рекламодавця збігаються з інтересами споживача товару? ( Мета рекламного оголошення – подати пропонований товар чи послуги як найкращі і переконати потенційного покупця обрати їх серед інших).

- Які спеціальні прийоми використовують для створення реклами? (Мета реклами примусити нас купити. Вона прагне показати тільки гарні якості товару, часто перебільшуючи їх. В рекламі використовують такі засоби: яскраві кольори, красиві люди, римований текст тощо.)

- Чи завжди реклама чесна? Можна їй довіряти? Що відсутнє в рекламі?

Щоб оцінити сумлінність рекламних тверджень, скажіть: Чи підтверджується інформація, наведена в рекламі, прикладами чи аргументами? З якого джерела надходить підтвердження? Йому можна довіряти?

Обговорення результатів вправи:

Чи можна всі питання, що стосувалися реклами, віднести до інформації, яку ми отримуємо? Як ми можемо використати в житті отримані знання?


5. Вправа «Реклама тютюнових виробів» (10 хв)

Мета: показати на прикладі реклами тютюнових виробів, як життєві цінності «підмінюються» і пов’язуються з вживанням тютюну.

Хід вправи:

- Яка реклама сигарет вам найбільше подобається? На яку з них ви б відгукнулися? Кому вигідно робити рекламу тютюну? Чого вони хочуть? Які в них завдання? (Продати більше товару). Кому вони надсилають свою інформацію?

- Якби курці були дорослі, щоб їх передусім цікавило? Ціна, склад шкідливих компонентів, фільтри. Чи багато реклами, яка несе таку інформацію? Ні. А чи часто курці міняють марки сигарет? Ні. То чи варто витрачати великі гроші на рекламу заради того, щоб якась невелика частина курців змінила марку сигарет? А якщо ця реклама спрямована не на дорослих курців, то до кого вона звернена?

Отже, виходить, що основний, до кого звернена реклама, - це дитина, яка ще не почала курити або ж тільки експериментує з тютюнопалінням.



Робота з палакатом: Розгляньте і дайте відповідь на запитання: Що на ньому зображено? (картина, пов’язана з відпочинком, подорожжю) Які герої зображені на плакаті? Чи хотілося б вам бути схожими на них і чи є у вас така можливість? Які дії необхідно виконати, щоб здійснити те, до чого закликає плакат? Що роблять люди на плакаті і чи це їм приємно?

Коментар керівника: погляньмо на плакат детально і спобуймо назвати цінності, які використовує тут тютюнова індустрія, щоб викликати бажання закурити і забезпечити собі нових покупців? (Це бажання (записуємо на дошці) подорожувати, бути дорослим і незалежним, успішним, мати багато друзів). А тепер давайте розглянемо кожну цінність. Чи дають сигарети будь-якої марки незалежність? Чи допомагають вони знайти гроші на подорож? і т.п.

Обговорення результатів вправи: Для чого ми виконували вправу?
6. Вправа «Вплив наркотичних речовин на людину» ( 10 хв)

Мета: з’ясувати наслідки вживання наркотичних речовин.

Хід вправи: Поділені на три групи учасники отримують завдання визначити наслідки наркотичних речовин для: людини; сім’ї, суспільства.

Після закінчення учасники презентують роботу для широкого загалу.



Обговорення результатів вправи:

-Що втрачає людина, коли починає вживати наркотики? Чи вважаєте ви, що вживання наркотиків – особиста справа кожної людини? Як наркотична речовина впливає на стосунки між людьми? Чи завдає вона лиха особистому й сімейному бюджету? Чи створюють наркотичні речовини конфліктні ситуації між людьми й оточенням?


7. Вправа «Що таке залежність?» (10 хв)

Мета: виявити рівень знань учасників; зясувати, як вони визначають поняття «залежність». Надати їм інформаці.ю про види наркотичної залежності.

Хід вправи:

Пропонуємо написати на аркушах асоціації зі словом «залежність». По черзі зачитуються записи і спільно складається точне визначення поняття.

Залежність від наркотику – домінуюча потреба в його прийомі. Наркоманія – це захворювання, що обумовлене залежністю від наркотичних речовин.

Залежність стає згубною, якщо:



  • обмежує можливості особистості в самореалізації;

  • згубно впливає на стосунки між людьми;

  • руйнує власний і сімейний бюджет;

  • створює конфліктні ситуації особистості й суспільства;

  • наявна тенденція до постійного збільшення дози наркотику;

  • формується психологічна і фізіологічна залежність.

Розвиваючись, наркотична залежність послідовно проходить кілька стадій – соціальну, психічну і фізичну.

Соціальна – людина ще не почала вживати, але потрапила в середовище тих, хто вживає. Приймає стиль поведінки, ставлення до наркотиків, зовнішні атрибути групи. Вона часто сама внутрішньо готова почати вживати. Невід’ємна умова цієї стадії - група , в якій вживають наркотики.

Психічназмінюється поведінка людини, починається вживання. Залежність формується навіть після кількох прийомів наркотиків.

Фізична - наступає після включення наркотику у процес обміну речовин. Це непереборна фізична потреба, яка виникає в результаті постійного або періодичного вживання. Різке припинення викликає фізичний розлад різного ступеня, який називають абстинентним синдромом, синдромом відміни. Людина потребує лікування.
8. Вправа «Відеоурок з проблем наркоманії» (25 хв)

Мета: показати життя людей, які вживають наркотики. Звернути увагу на причини, що призвели до цього, вказати шляхи вирішення цієї проблеми.

Хід вправи: перегляд відеофільму та обговорення: Що побачили та відчули на початку і наприкінці перегляду? Які думки викликає уривок?

Керівник пропонує виготовити плакати, використовуючи інформацію з фільму. Учасники презентують свої напрацювання.


9. Вправа «Мережа соціальних взаємозвязків» (10 хв)

Мета: самостійне усвідомлення учасниками взаємовпливу, який існує у суспільстві, зокрема, впливу людей, які вживають наркотичні речовини на інших.

Хід вправи:Три групи учасників отримують завдання – проаналізувати і пояснити іншим можливі соціальні взаємовпливи в ситуаціях, коли: друг – підліток курить, сусід є наркоманом, керівний робітник зловживає алкогольними напоями.

Кожна з груп презентує свою роботу.



Завдання для обговорення: Чи є вживання наркотичних речовин суто особистою справою кожного.
10. Підбиття підсумків (5 хв)

- Які знання ви отримали?



- Як ці знання ви використаєте в особистому житті? Яка мета цієї теми?


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка