- основні напрямки профілактичних заходів при різних захворюваннях.
Н.Е 1.2
(Практичне заняття)
Загальний догляд за дорослими хворими людьми
(Самостійна робота)
Загальні принципи розвитку хвороби: етіологія, патогенез, клінічні прояви, лікування, профілактика
1. Значення догляду за хворими.
2. Гігієнічний догляд за шкірою і слизовими оболонками.
3. Положення хворого в ліжку та зміна білизни.
4. Профілактика та лікування пролежнів.
5. Техніка вимірювання температури тіла. Догляд за хворими під час гарячки.
6. Методика визначення пульсу, дихання, артеріального тиску, їх оцінка.
7. Використання теплових і холодових процедур.
1. Поняття про причини виникнення хвороби.
2. Механізми розвитку патологічних процесів в організмі людини,
3. Зв’язок клінічної картини захворювання з патогенетичною основою хвороби.
4. Основні методики лікування та заходи, спрямовані на профілактику хвороб та попередження рецидивів.
6
4
-реферативні доповіді (самостійна робота);
-тестування;
-усне опитування;
- фіксований виступ;
- контрольна робота;
-вирішення задач;
-письмове визначення термінів і категорій
-практичні навички
-опрацювання літературних джерел
3,0
2,0
2,0
2,0
2,0
1,0
1,0
3,0
Знати: - вікові особливості розвитку та функціонування дитячого організму,
- характеристику нормальних показників рівня артеріального тиску, частоти пульсу, частоти дихання, температури тіла,
- особливості догляду за здоровими дітьми (гігієна, режим дня, фізичне виховання, загартовування).
Розуміти: -особливості проведення лікувальних заходів дітям (проведення теплових і холодових процедур, постановка клізми та газовідвідної трубки),
- значення природного вигодовування та правила і техніку вигодовування грудним молоком.
Вміти: -вимірювати та оцінювати у дітей різного віку рівень артеріального тиску, частоту дихання, частоту пульсу, температуру тіла,
-застосовувати грілку та міхур з льодом у дітей.
Знати: - правила введення прикорму, догодовування, штучного вигодовування новонародженого та грудної дитини,
- фізіологічні основи загартовування дитини в різні вікові періоди.
Розуміти: - значення раціонального харчування для дітей раннього та дошкільного віку,
- необхідність урахування біоритмів для гармонійного розвитку дитини,
- особливості формування особистості в умовах сім’ї та дитячого колективу.
Знати принципи раціонального та лікувального харчування, особливості дієти при захворюваннях різних відділів травної системи, правила надання допомоги хворим з захворюваннями травного тракту (постановка клізми, газовідвідної трубки, промивання шлунку)
Розуміти основні дієтичні підходи до харчування хворих, значення харчування в лікуванні та профілактиці різних захворювань.
Вміти надавати допомогу при блювоті, використовувати засоби годування важкохворих.
Знати потребу людини в основних поживних речовинах (білки, жири, вуглеводи), особливості харчування при різних захворюваннях.
Розуміти дієтичні підходи до корекції метаболічних порушень при патології різних органів, значення складу харчових продуктів та режиму харчування в профілактиці ускладнень у хворих
Н.Е 1.3
(Практичне заняття)
Загальний догляд за хворими та здоровими дітьми
(самостійна робота)
Фактори, які впливають на опірність та реактивність дитячого організму
Н.Е 1.4
(Практичне заняття)
Догляд за хворими при захворюваннях травного тракту та сечостатевої системи
(самостійна робота)
Дієтичне харчування при різних захворюваннях.
1. Особливості догляду за здоровими дітьми.
2. Особливості обстеження хворих дітей (визначення температури тіла, пульсу, АТ, частоти дихання, взяття мазків із зіва та носа).
3. Особливості догляду за хворими дітьми: догляд за шкірою та слизовими оболонками. Профілактика зіпрівання та пролежнів.
4. Проведення теплових і холодових процедур дітям.
5. Техніка постановки клізми і газовідвідної трубки дітям.
6. Харчування дітей. Годування немовлят
1. Особливості харчування дітей залежно від віку, вигодовування дітей першого року життя,
3. Значення добових і тижневих ритмів для планування роботи у школах і дитячих установах
4. Психологічна адаптація дитини до колективу (дитячийсадок, школа).
5. Режим харчування дітей у дошкільних закладах
1. Харчування хворих при захворюваннях шлунково-кишкового тракту.
2. Засоби годування важкохворих.
3. Методи промивання шлунку.
4. Надання допомоги і догляд при блювоті.
5. Види клізм та методики їх постановки.
6. Використання судна та сечоприйомника
1. Принципи раціонального харчування.
2. Дієтичні столи, які використовуються для лікування різних захворювань.
3. Роль вітамінів в розвитку, прогресуванні та лікуванні різних захворювань.
6
6
2
2
-реферативні доповіді (самостійна робота);
-тестування;
-усне опитування;
- фіксований виступ;
- контрольна робота;
-вирішення задач;
-письмове визначення термінів і категорій
-практичні навички
-опрацювання літературних джерел
-реферативні доповіді (самостійна робота);
-тестування;
-усне опитування;
- фіксований виступ;
- контрольна робота;
-вирішення задач;
-письмове визначення термінів і категорій
-практичні навички
-опрацювання літературних джерел
3,0
2,0
2,0
2,0
2,0
1,0
1,0
3,0
3,0
2,0
2,0
2,0
2,0
1,0
1,0
3,0
Знати призначення лікування, види та значення лікувальних методик, використання різних форм лікарських препаратів, умови виписування, видачі та зберігання сильнодіючих та отруйних речовин.
Розуміти швидкість та поширення лікарських препаратів при використанні різних шляхів введення, доцільність використання зовнішніх та внутрішніх лікарських форм.
Вміти готувати шприц до проведення ін’єкції, виконувати підшкірну та внутрішньом’язову ін’єкцію.
Знати: - групи медичних препаратів та їх вплив на роботу різних органів і систем,
- механізми дії препаратів різних фармакологічних груп,
- показання, протипоказання та можливі ускладнення медикаментозної терапії
Н.Е 1.5
(Практичне заняття)
Використання лікарських препаратів
(Самостійна робота)
Основні принципи застосування лікарських препаратів
Шляхи введення медичних препаратів в організм людини
Методика проведення підшкірної та внутрішньом’язевої ін’єкцій.
Введення лікарських препаратів за допомогою шприц-тюбика.
Зберігання сильнодіючих та отруйних речовин.
1. Основні механізми дії лікарських засобів.
2. Типи побічних реакцій та ускладнень при використанні медичних препаратів.
3. Педіатричні та геронтологічні аспекти застосування лікарських засобів.
6
2
-реферативні доповіді (самостійна робота);
-тестування;
-усне опитування;
- фіксований виступ;
- контрольна робота;
-вирішення задач;
-письмове визначення термінів і категорій
-практичні навички
-опрацювання літературних джерел
3,0
2,0
2,0
2,0
2,0
1,0
1,0
3,0
ВСЬОГО за модуль
30
14
ІНДЗ-1
10
20
З.М – 2 Соматичні та інфекційні захворювання, їх перебіг, лікування та надання невідкладної допомоги.
Знати: - послідовність опитування хворого,
- особливості зовнішнього вигляду при різних патологічних станах,
- принципи використання інструментальних методів обстеження,
- показники лабораторних методів дослідження.
Вміти: - оцінити частоту та властивості пульсу на променевій артерії,
- визначити еластичність та вологість шкіри,
- виміряти товщину підшкірної жирової клітковини.
Знати: - основні прояви захворювань серцево-судинної та дихальної систем,
- патогенетичні механізми розвитку порушень при ураженні серця та судинного русла, дихальних шляхів та легенів.
Розуміти принципи надання першої медичної допомоги при невідкладних станах, які виникають при захворюваннях серцево-судинної та дихальної систем.
Вміти: - надавати невідкладну допомогу при гострій судинній недостатності (знепритомнення)
Знати : - загальні принципи проведення лікувальної фізкультури,
- фізичні вправи, які використовуються при захворюваннях серця та судин,
- вправи для покращення функціонування бронхіального дерева та підвищення газообміну в легенях
Знати і розуміти: - основні прояви захворювань травної, сечовидільної, статевої та ендокринної систем,
- патогенетичні механізми розвитку порушень при ураженні шлунково-кишкового тракту, нирок та сечовивідних шляхів, статевих органів та залоз внутрішньої секреції.
-принципи надання першої медичної допомоги при захворюваннях травної, сечовидільної, статевої та ендокринної систем.
Вміти: надавати невідкладну допомогу при гіпоглікемії.
Знати: - основні симптоми захворюваннь ендокринної системи у дітей,
- гормональні зміни, які виникають при порушенні функціонування залоз внутрішньої секреції
Розуміти: - вплив гормонів на повноцінний розвиток здорового організму,
- взаємодію залоз внутрішньої секреції.
Знати: - загальні правила та етапи надання першої медичної допомоги при гострих отруєннях,
- отруйні рослини, тварин та гриби, які характерні для України та Буковини, клінічні симптоми отруєння ними,
- класифікацію сильнодіючих отруйних речовин (СДОР), місця їх застосування та прояви отруєння ними.
Розуміти: - принципи надання першої медичної допомоги при отруєннях, залежно від виду отрути,
- механізм впливу іонізуючого випромінювання на організм людини, правила дії при радіаційних ураженнях.
- принципи профілактики радіаційних уражень організму людини (йодна профілактика, радіопротектори)
Знати: - особливості перебігу інфекційних хвороб,
- поняття «імунітет» та шляхи його створення,
- основні засади виникнення, поширення, лікування та профілактики СНІДу.
Розуміти значення інфекційного та епідемічного процесу, профілактичних заходів щодо попередження інфекційних захворювань.
Знати: - принципи захисту організму людини від інфекційних агентів,
- пошкодження різних ланок імунної системи
при виникненні інфекційного захворювання.
Знати: -особливості перебігу кишкових інфекцій,
- особливості перебігу інфекцій дихальних шляхів,
-джерела інфекції та шляхи передачі збудників кишкових та дихальних інфекцій
Розуміти: - особливості догляду за хворим з кишковими інфекціями,
- особливості догляду за хворим з інфекціями дихальних шляхів,
Вміти диференціювати прояви дифтерії, проводити диференційну діагностику грипу та ГРВІ.
Знати: - джерела інфекції та шляхи передачі збудників кров’яних інфекцій,
- джерела інфекції та шляхи передачі збудників шкірних інфекцій,
- особливості перебігу туберкульозу у осіб різних вікових категорій, шляхи передачі інфекції.
Знати: - джерела, шляхи передачі та прояви дитячих інфекцій,
- перебіг дитячих інфекцій, особливості клінічних проявів в дорослому віці
- особливості догляду за дітьми при корі, вітряній віспі, скарлатині, кашлюку та дифтерії
Розуміти: - особливості перебігу особливо небезпечних інфекцій,
- комплекс заходів, спрямованих на ліквідацію вогнища особливо небезпечних інфекцій.
Розрізняти елементи висипки при гострих дитячих інфекційних хворобах
Знати: - особливості виникнення лептоспірозу, його клінічні симптоми, лікування та профілактику
- особливості зараження та перебігу кліщового енцефаліту,