Тема. Пожежа – найстрашніша біда




Скачати 156.65 Kb.
Дата конвертації19.04.2016
Розмір156.65 Kb.
Тема . Пожежа – найстрашніша біда.

Мета . Зясувати причини виникнення пожежі. Вчити учнів встановлювати звязок : причина - наслідок. Ознайомити з правилами протипожежної безпеки, правилами евакуації з приміщення. Розвивати спостережливість. Виховувати повагу до професії пожежника.

Обладнання: Малюнки із зображенням пожежі, пожежників; іграшковий телефон, м’які іграшки, міні-підручники.

Хід уроку

I Організація класу.

II Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми.

1. Загадка.

Шипить, злиться, а води боїться. ( вогонь).


Вчитель: - Як ви думаєте, вогонь - корисний чи шкідливий, друг він нам чи ворог? (Відповіді учнів).

- Ваші відповіді цікаві, але суперечливі. Тому сьогодні на уроці ми спробуємо вирішити проблему: потрібен нам вогонь, чи ні.



III Вивчення нового матеріалу.

  1. Інсценізація казки (вчитель готує учнів напередодні уроку).


Ведучий: Не за горами високими,

Не за морями глибокими,

А біля лісу на лузі

Зустрілися двоє друзів :

Зайченя - Хвалько і їжачок – Трудівничок.

Зайченя :- Їжачку, та встигнеш ти ще ті уроки зробити, краще побігли до озера, покупаємося.

Їжачок : - А таблицю множення хто буде вчити?

Зайченя: - Та що там її вчити. Шість на 6 - 36, 7 на 7- 47.

Їжачок : - Зажди. Ти, зайчику, поспішаєш. А тому і помиляєшся. 7 на 7 буде 49. А ще на завтра треба оповідання прочитати з цікавою назвою ”Вогонь:наш друг чи ворог?”.

Зайченя: - Ех ти, їжаче! Слухай мене – і будеш розумним. Навіщо нам читати. Запитаємо у когось із дорослих.

Їжачок: - Мамо, а вогонь наш друг чи ворог?

Їжачиха (з кошиком):- Друг. Ось зараз прийду додому, підсмажу грибочки. Ти прийдеш і тепленькі з’їси.

Зайченя: - Побігли, їжачку! Бачиш, як просто.

( Виходить козлик.)



Їжачок: - Козлику, як ти гадаєш, вогонь наш друг чи ворог?

Козлик: - Звичайно, друг! Узимку я натоплю піч і буду в теплі дивитися телевізор, ще й капусту їстиму. Приходьте, малюки, і ви до мене в гості.

Їжачок: - Спитаймо ще у білочки, їй з дерева все видно. (Побігли).
2. Робота в групах.

- Поки наші друзі шукають білочку, давайте подумаємо, яку користь мають люди від вогню. А допоможуть вам картки зі словами. Ви відновіть рядки вірша. ( Кожній групі дається по одній строфі вірша. Кожний рядок її на окремій смужечці паперу. Учні мають покласти ці смужки в такому порядку, щоб відновився вірш.)



Якщо холоди настали –

Допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.
Якщо раптом світло гасне,

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню

Ми подякуємо.

На вогні готують їжу.

Пиріжки мама пече.

В кухні ти, малюк, не грайся –

Вогонь миттю припече.
Наказали мама й тато

Всі електроприлади разом не вмикати.

Бо нагріється розетка,

Спалахне вогнем умить,

І від того й дім згорить.

Летить ракета в небесах,

Вогонь із сопла рветься – ах!

Такий він сильний, мудрий, дужий.

Вогонь потрібний людям, друже.

3. Розповідь вчителя.

На вогні готують їжу,

він нам світить уночі.

Як на вулиці морози,

Він працює у печі.

-- Вогонь рухає тепловози, живить велетенські доменні печі , працює на заводах, фабриках, допомагає освоювати космос (демонструються відповідні фотоетюди).

-- Важко уявити, як можна прожити навіть незначний відрізок часу без світла і тепла, що дає нам вогонь.

-- Але, нажаль, вогонь приносить людям не тільки добро, утіху, затишок, але й прикрощі. Вогонь є другом, поки людина може ним управляти, може його приборкувати. Але, коли вогонь уже не підкоряється людині, тоді виникає біда. А назва їй – пожежа (відкривається плакат з зображенням пожежі). Причин її може бути багато. Про одну з них довідаємось, коли прочитаємо оповідання „Пригода Сірничка”.



4. Читання учнями оповідання вголос.

Пригода Сірничка

На сірниковій фабриці зробили маленького Сірничка, поклали у коробку з іншими сірниками і відвезли до крамниці. Цю коробку купила мама маленького хлопчика. Сірники допомагали мамі і їсти зварити, і білизну випрати, і тепло в кімнаті створити.

Нашому Сірничкові дуже хотілося теж допомогти чимось мамі. Він мріяв, що вона вийме його з темної коробки, запалить вогонь, приготує вечерю. І вся сім’я питиме чай з солодким варенням та пиріжками. Але трапилось інакше.

Мама вранці пішла на роботу і сказала синові:

-- Не бери до рук сірників.

Але син забув мамин наказ. Він ще не знав, що вогонь може бути злим.

Хлопчик дістав нашого Сірничка і почав ним чиркати по коробці, як це робила мама. Сірничок спочатку зрадів: нарешті здійсниться його мрія. Але потім злякався, бо малюк бавився вогником, поки не обпік пальці. Він скрикнув від болю і кинув Сірничка.

-- Ой, що ти робиш! –закричав Сірничок. Але було вже пізно. Вогник зачепив папірець на підлозі. Потім вогонь перекинувся на фіранку. Хлопчикові стало страшно .Що робити?

Маленький хлопчик розгубився і заховався під ліжко.

5. Обговорення проблемної ситуації, про яку прочитали в оповіданні.

- Яку роботу допомагали виконати мамі сірнички? Як?

- Про що мріяв наш сірничок?

- Чи здійснилась його мрія? Чому?

- Як поступив хлопчик, коли розпочалася пожежа?

- Що б ви порадили йому?



6. Читання з дошки віршованих правил.

- Від вогню ти не ховайся, а тікай і клич людей.

- 01 ти викликай і адресу свою дай.

- Як запалиш сірника, може трапитись біда.

- Серед предметів і речовин, що нас оточують є такі, які дуже легко займаються. Їх так і називають: легкозаймисті. Які це предмети? Це вата, папір, бензин, тканина, різні хімічні речовини (Вчитель демонструє ці предмети).



7. Інсценізація.

- Що ж поробляють наші друзі – зайчик та їжачок?

Зайчик: - Діти, у дуплі старого дуба ми знайшли лист. Тільки в ньому деякі слова стерлися. Допоможіть нам їх відновити.( Колективне відгадування загадок).

а) І малятам, і звірятам

Дуже добре треба знати,

Сірники не для забави,

З ними страшно ... (гратись).

б) Розігрілась праска дуже,

Що ти зробиш, юний друже?

За гаряче не хапай,

Із розетки...(вимикай)

в) Знать повинен учень кожний:

Щоб похід був до ладу,

Жартувать з вогнем не можна:

Ліс потрапить у... (біду)

г) Вивчіть правила пожежі,

будьте завжди обережні.

Жартувать з вогнем не можна –

Знає хай дитина... (кожна).

8) Обговорення причин пожежі.

- Причин пожежі може бути безліч. А яка пригода сталася в Кози, як вчинили козенята, ми зараз довідаємось. (Діти розповідають казку).



Козенята і вогонь

Вогонь працював у Кози у печі –


Варив їй куліш, випікав калачі.

Вона ж годувала щоранку малят –

Трійко біленьких своїх козенят.

Ось мамі вже з дому рушати пора.

Лишається вдома сама дітвора. – Ми будем слухняні, - синок запевня.

Куди ж це найменше спішить козеня?

Воно потихеньку взяло сірники

І вогник маленький пуска між тріски:

- Ану, як і мами моєї гори!–

І ось уже дим потягнувсь догори...

Сердитий вогонь розходивсь, гоготить!

Сестричка з найменшим сховались умить.

А брат не злякавсь:

- Нуль один подзвоню!

Врятують пожежники нас від вогню!

- Ало! Загорілася хата в Кози!

Адреса: Діброва, провулок Лози,

А номер в нас другий,

Швидше сюди!

Мерщій порятуйте від злої біди!

Спішили сусіди – Лисиця й Ведмідь,

І Заєць – відомий усім скорохід,

І мчались в машині ген-ген із гори

Пожежники вмілі і мужні – Бобри.

Вогонь не давався, пручався, шипів,

Сердитий вогонь погасать не хотів –

Не дуже він любить сидіть у печі, Варити куліш і пекти калачі.

Пожежу згасили.

Живі малюки.

І каже Бобер:

- Не беріть сірники!

І мовить Коза:

-Пам’ятайте завжди,

Що гра із вогнем приведе до біди!

- Чому сталася пожежа в Кози?

- Чи розгубилися козенята? Як вони діяли?

9) Робота в парах. ( Кожній парі учнів роздані малюнки із зображенням пожежі. Вони розповідають про причину виникнення пожежі ( впала жарина, загорілась вата біля ялинки, вогнище в лісі та інше)).

10) Декламування учнями вірша « Обережно: вогонь!»

На роботі мама й тато.

Сірники знайшли зайчата.

І не знає дітвора,

Чим скінчиться може гра.

Заходилися малята.

Серед кухні пустувати.

А не зна того малеча:

Газ, вогонь – це небезпечно.

Електропраска – зайчик знає –

У побуті допомагає.

Та пам’ятати має кожний,

Що з нею бавитись не можна.

Чайник вже давно кипить,

В нім вода, як вир, шумить.

Випарувалась вода –

Тут і трапилась біда.

Чайник без води нагрівся,

Перегрівся, загорівся,

Загорілася плита.

В нас пожежа! В нас біда!

Промовля лісник сердито:

Вогнищ в лісі не палити!



Від багаття ліс згорить –

Де тоді всі будуть жить:

Білка, їжачок, зайчата

І маленькі лисенята?”

Новий рік! Зійшлись зайчата,

Щоб ялинку прикрашати.

Та ось цим прикрасам – зась,

Глиця щоб не зайнялась.

Ой, горить щось! Треба, діти,

До пожежників дзвонити.

Бачите вогонь і дим –

Набирайте 01.

11) Бесіда про професію пожежника (Демонструються малюнки).

- Хто допоможе загасити вогонь?

Професія пожежника - героїчна. Кожного дня ці люди готуються до подвигу. Їх ще називають “бійцями вогняного фронту”, адже щоразу під час пожежі їм загрожує смертельна небезпека. Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 с., через 30 с. він уже займає місце в машині і готовий рятувати людей. На допомогу пожежникам створені спеціальні машини, вертольоти, поїзди, кораблі. Пожежникам допомагають спеціально навчені собаки. І ми зараз будемо рятувати наших вірних друзів.



12) Гра Врятувати вірних друзів.( На підлозі розкладено 15-20 невеличких м’яких іграшок. 2 гравцям зав’язуються очі, і вони мають врятувати іграшкових друзів. Хто більше збере іграшок, той і є кращим пожежником).

- Важко було знаходити іграшки. А уявіть, що пожежникам треба рятувати потерпілих в диму, де теж нічого не видно. Отже, ця професія вимагає від пожежників бути сильними, сміливими мужніми.



12) Гра „ Телефон”.

--Як можна викликати пожежників? Яку інформацію слід при цьому повідомляти? ( Учні підходять до іграшкового телефону, набирають номер 101, повідомляють про пожежу, називаючи свою адресу.)



13) Читання вчителем вірша С. Маршака “Рассказ о неизвестном герое”.

- Дуже добре, що інколи просто сміливці вступають у боротьбу з вогнем, рятуючи дітей і дорослих.



14) Робота з прислів’ями.

- Отже, вогонь корисний і потрібний. Але поводитись з ним слід обережно. А в народі про нього складено прислів’я. Як ви їх розумієте?



Вогонь і вода – добро і біда.

Вогонь добрий слуга, але поганий хазяїн.

Криком вогню не погасиш.

Сірник маленький, а біда від нього може бути велика.

15) Висновок.

- Таким чином, ми довідались багато цікавого про вогонь. Але ще раз прочитаємо правила поводження з вогнем.( Учні читають правила з дошки.)



- Не лякайся, не панікуй.

- Не ховайся від вогню в шафі чи під ліжком.

- Негайно телефонуй 01.

- Швидко виходь з квартири на вулицю.

16) Правила евакуації.

- А якщо пожежа виникла в школі?

- Ваше завдання не панікувати, а швидко евакуюватись з приміщення.

- Що таке евакуація?



Евакуація – організований вихід людей з небезпечного місця.

- А що зроблено в нашій школі по протипожежній безпеці ми зараз побачимо.( Діти організовано виходять з класу. Вчитель показує їм план евакуації, протипожежний щит).



ІV Підсумок уроку.

- Як поводитись під час пожежі?

- Які правила ви запам’ятали?


Тема. Будь чистим і охайним. Правила особистої гігієни.

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «гігієна школяра», з’ясувати призначення предметів індивідуального користування, формувати і розвивати культурно-гігієнічні навички, розширювати кругозір учнів, привчати до охайності, акуратності.

Обладнання. Плакати, матеріали для реклами, малюнки ілюстрації.

Хід уроку.

І Організація учнів до уроку.

ІІ Актуалізація опорних знань.


  1. Створення проблемної ситуації. (На дошці розсипані букви).

  • Діти, ось розсипались букви, а я ніяк не можу їх зібрати в слова. Можливо, ви мені допоможете? Яке слово можна скласти з цих букв?

З О Р В О

Д Я

  • Так, це слово здоров’я.



  1. Фронтальне опитування.

  • Розгляньте малюнки на дошці. Чи здорові діти зображені тут? Доведіть це. Відповідь починайте так: Діти здорові, тому що …

  • То що ж потрібно робити, щоб бути здоровим?

ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • А ще, щоб бути здоровим, потрібно виконувати правила особистої гігієни. Які це правила, як їх дотримуватись і для чого вони потрібні, ви сьогодні довідаєтесь.

ІV Вивчення нового матеріалу.

  1. Словникова робота.

  • Чи знаєте ви, що означає слово гігієна?

Це слово походить від імені міфологічної богині Гігієї – богині чистоти та охайності.

Отже, гігієна – це дотримання правил чистоти, охайності, акуратності. А особиста гігієна –це дотримання правил чистоти, охайності кожною людиною, особою зокрема. (Вчитель вивішує плакати з написами: гігієна, Гігієя, особиста гігієна).

- Погляньте на плакат (На плакаті зображено малюнок дівчинки, яка показує на доріжки до мила, зубної щітки, прального порошку, носової хусточки, малюночка вуха, ока).






ГАЛА


















- Ця дівчинка дотримується правил особистої гігієни. А ми зараз пройдемо цими стежинками і дізнаємось про них.


  1. Ознайомлення з правилами гігієни.

2.1 Догляд за шкірою.

а) Бесіда.

- Тіло людини вкрите шкірою, крізь яку виділяється піт та жир. На ній збирається пил, бруд. Тому обов’язково слід звільнити шкіру від бруду.

- Що найбільше забруднюється в людини?

Відомо, що на 1 кв.см (вчитель показує розмір 1 кв.см) може збиратися до 40 тис. мікробів.

- Чого найбільше бояться мікроби? (мила)

б) Експеримент.

- Проведемо експеримент. ( 2 учні миють (в спеціально підготовленій посудині)забруднені руки. Один миє милом, а інший лише водою. Витирають білим полотенцем. Учні порівнюють полотенця, в кого чистіше. Доводять, чому так. Роблять висновок, що руки завжди потрібно мити з милом.)

в)Рекламна пауза. (Рекламу здійснюють підготовлені учні).

- Мило «Дитяче» для всіх підходяще.

Ним умивайся – в здоров’ї купайся.
- Мило «Дуру» знають всі:

І дорослі, і малі.

Це найкраще в світі мило.

Ви купуйте його сміло.


- Захищає від бактерій.

Миє чисто любий бруд.

Люблять діти мило «Сейгард»,

Бо він наш надійний друг.



2.2 Догляд за вухами.

а) Інсценізація байки Василя Кравчука «Зустріч мух».

Стрілись мухи дві весною

Й джеркотіли між собою.

Каже муха другій мусі:

- Щось дзвенить у мене в вусі.

І сказала друга муха:

- Ти погано мила вуха.

Як не будеш вуха мити,

Будуть вуха ще й боліти.



  • Дійсно, щодня, вмиваючись, слід мити і вуха. Але ви так можете вимити лише зовнішнє вухо (вушну раковину).

  • А в людини є ще й середнє та внутрішнє вуха. От їх можна чистити спеціальними гігієнічними паличками (вчитель демонструє). Запам’ятайте: це може робити лише дорослий.

б) Масаж вуха.

- Щоб вушка добре чули, можна зробити спеціальний масаж вух.

1) Загнути вушну раковину ззаду наперед, злегка відтягуючи – 5 разів;

2) Відтягувати донизу мочки вуха – 5-7 разів.



2.3 Догляд за зубами.

а) Відгадування загадки.



На околиці вологій білі голубочки

Обіч ями край дороги сіли в два рядочки. (Зуби)

  • До правил особистої гігієни належать і правила догляду за зубами.

б) Проведення експерименту.

(Вчитель насипає пісок поблизу стіни).



  • Вам подобається, коли в нас стало брудно в класі? Що ж потрібно зробити? Дійсно, слід підмести. (Один з учнів підмітає).

  • Коли ми їмо, на зубах залишаються залишки їжі, подібно до цього сміття. А що ж виконує роль віника? Так, зубна щітка. Саме вона вимітає залишки їжі, вичищає щілинки між зубами. Наша промисловість випускає різноманітні зубні щітки.

в) Реклама зубних щіток.

Щоб здорові зуби мати,

треба Аквафреш придбати.

Це і паста, це і щітка.

З ними дружать усі дітки.
Бленд-а-мед – чудова щітка.

Чистить зуби кожен день.

Білі-білі наші зуби

Після пасти Бленд-а-мед.

г) Відгадування загадки.

Маю вигляд я і смак – можеш подивиться.

І без мене вам ніяк всім не обійтися.

Я – не страва, не напій, та в роботі часто

З милом, з щіткою дружу.

Ім’я моє - … (паста).

д) Реклама зубних паст.

- Велика різноманітність зубних паст існує тепер. Одні сприяють укріпленню ясен, інші відбілюють емаль, ще інші борються з карієсом. Практично всі вони рекомендовані лікарями.

Якщо зуби болять нестерпно, незмінно,

Користуйтесь пастою «САНІНО».


Щоб були всі зуби білі,

Щоби ясна не боліли,

Придбай пасту Бленд-а-мед.

Люблять всі її, як мед.


Паста Аквафреш – чудова, незвичайна, кольорова.

Вона ясна захищає і наліт з зубів знімає.

Зубки гарні, мов перлинки.

Аквафреш – це друг дитинки.



е) Робота з плакатом «Як чистити зуби».

- Розгляньте плакат про правила чищення зубів. Розкажіть про них. (Розповіді учнів).

- Зуби ми чистимо вранці та ввечері. Але приймаємо їжу і в обід, і в полудень. Що ж робити? Знову чистити зуби?

- Звичайно, ні. Якщо ви знаходитесь вдома, то після кожного прийому їжі слід поп лоскоти зуби теплою водою. Якщо ви не вдома, то є спеціальні жуйки, котрі сприяють очищенню ротової порожнини. Такі жуйки рекомендовані лікарями, вони не шкодять здоров’ю.

є) Реклама жуйок.(Учні демонструють упаковки жуйок)

«Орбіт» вранці і в обід.

Орбіт ввечері для всіх.

Він і зуби очищає

Й диханню допомагає.
Наші зуби розболілись.

Мама Орбіт нам дала.

Кінець хворобі –

Наші зуби вже здорові.


Якщо свіжого подиху немає,

«Стіморол» нам допомагає.


«Дірол.» Дуже смачно і корисно!

Розжував – і в роті чисто.



2.4 Гігієна носа.

а) Створення проблемної ситуації.

(На дошку вчитель вивішує малюнок обличчя, але без носа.)


  • Діти, чи подобається вам це личко? Чому? Чого не вистачає цьому личку? То, може, і не потрібний людині ніс? Для чого він?

  • Так, людина носом дихає. В носі повітря прогрівається, щоб теплим потрапляти в легені. В носі повітря очищається від пилу. Тому носик теж слід мити і вранці, і ввечері. А щоб підтримувати ніс в чистоті протягом дня, всі користуються носовими хусточками або одноразовими серветками.

2.5 Догляд за одягом.

- До правил особистої гігієни належить також догляд за власним одягом. Він завжди має бути чистим та охайним. Хто за цим має слідкувати?



3. Робота з підручником.

а) Бесіда за малюнком (стор. 20).

- Що роблять діти, щоб їх одяг був чистим і охайним?

б) Бесіда за малюнком (стор. 21).

- Якими речами, зображеними на малюнку, користуєтесь ви?

4. Робота в зошиті.

Виконання самостійної роботи.



V Підсумок уроку.

а) - Про що ви сьогодні розповісте своїй мамі та таткові про наш урок?

- Які правила особистої гігієни ви запам’ятали?

б) Розповідь учнями віршів з демонстрацією малюнків.

Глянь: без мила і водиці

Умиваються дві киці.

Язичком вмиваються,

Лапками втираються.


Я до крана сам дістану,

Умиваюсь біля крана.

Мию милом щоки, шию,

І водою добре мию.


Кроленята – глянуть любо:

Об морквинки чистять зуби.

І тому в них зубки цілі –

Гострі-гострі, білі-білі.


В мене щіточка зубна,

Подивіться: ось вона!

Зверху вниз і навпаки

Чищу зуби залюбки.


Носить півник-співунець

На голівці гребінець.

Гребінцем тим, знає кожний,

Причесатися не можна.


А у мене, а у мене

Є гребіночка зелена.

Я нікого не прошу –

Сам голівку причешу.



Пожежа –

найстрашніша біда

1 клас


Вчитель початкових класів

ЗОШ № 6

м. Шепетівки

Стецюк Н. В.


Правила особистої гігієни

1 клас

Вчитель початкових класів

ЗОШ № 6

м. Шепетівки

Стецюк Н. В.


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка