Тиждень здоров'я




Сторінка1/3
Дата конвертації14.04.2016
Розмір0.56 Mb.
  1   2   3
Шепетівський районний методичний кабінет

Вербовецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Брожик Алла Степанівна,

вчитель основ здоров'я;

Присяжнюк Іван Іванович,

вчитель фізичної культури



Тиждень здоров'я

(Посібник)

http://marganets-school5.edukit.dp.ua/files2/images/%d1%81%d0%bf%d0%be%d1%80%d1%82.jpg?size=10

Шепетівськиий район - 2013

Брожик А.С.,Присяжнюк І.І. Тиждень здоров'я. Посібник. - Вербовецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів,2013.- 80 с.

У посібнику подано теоретичний матеріал щодо проведення різноманітних цікавих навчальних заходів протягом тижня здоров'я в школі.

Посібник призначений для вчителів основ здоров'я та фізичної культури загальноосвітніх навчальних закладів.

Рецензенти: Кривінчук О.А.- методист районного методичного кабінету управління освіти,молоді та спорту Шепетівської РДА

Рекомендовано до друку радою методичного кабінету (протокол №2 від 26.02.2013)

Зміст


  1. Вступ…………………………………………………………………………………………………………4

  2. Тренінг «Алкоголь і здоров'я» 8-9 класи………………………………………………….6

  3. Тренінг «Їжа та здоров'я» 5-7 класи……………………………………………………….20

  4. Свято здоров'я на перерві «Ми за здоровий спосіб життя»………………….26

  5. Вікторина «Подорож по країні здоров'я» 1-4 класи………………………………29

  6. Вікторина «Спортивний ерудит» 7-9 класи……………………………………………34

  7. Година спілкування «Я за здоровий спосіб життя»……………………………….35

  8. Виховна година «Шкідливим звичкам скажемо – НІ!»…………………………41

  9. Інтегрований урок з основ здоров'я та фізичної культури « Вплив постави на здоров'я . Практична робота: Виконання вправ для профілактики порушень постави. » 5 клас…………………………………………………………………..50

  10. Інтегрований урок з основ здоров'я та фізичної культури «Моніторинг фізичної форми. Практична робота: Самооцінка рівня фізичного здоров'я » 9 клас…………………………………………………………………………………… 56

  11. Урок з основ здоров'я «Харчування підлітків» 6 клас………………………….60

  12. Література………………………………………………………………………………………………80

Вступ


Немає нічого дорожчого на світі,

Ніж щастя жити на Землі,

В здоров'ї кожній квіточці радіти

І посміхатись навіть уві сні.

Безцінний скарб,

Що ми здоров'ям звемо

Із юних літ нам треба берегти,

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі здорові були ми!

Початок ХХІ сторіччя ознаменовано швидким технологічним розвитком, вдосконаленням інформаційних технологій,зростанням кількості інформації,яка щоденно потрапляє до кожного громадянина. Проте не може не викликати занепокоєння наявність статистичних даних,які свідчать про значне погіршення стану здоров'я громадянин УкраЇни всІх вікових груп,а головне дітей шкільного віку. Це і є однією з гострих проблем сьогодення.

Здоров'я школярів багато в чому залежить від їхніх теоретичних знань і практичних навичок,які сприяють збереженню здоров'я. На даний момент школа відіграє велику роль у розвитку здоров'я дитини, її ставлення до свого здоров'я,реальних дій і вчинків,які створюють умови для набуття здорового способу життя. Існують різні точки зору збереження здорового способу життя. Основними з яких є біологічна ( розкриття дії згубного впливу шкідливих звичок на організм людини , його органи і системи ) , генетичної ( вплив здоров'я на спадковість,потомство ) , медичної ( вплив шкідливих звичок на довголіття людини ), соціологічної ( вплив здоров'я на виробничу діяльність людини,сімейні відносини).

«Тиждень Здоров'я » в школі може допомогти учням осягнути глибину проблеми,усвідомити,що здоров'я включає різні компоненти,виявити першопричини порушення здоров'я,набути знань та вмінь,які сприятимуть збереженню фізичного,соціального й психічного здоров'я. Доцільно поєднувати основи здоров'я та фізичну культуру та проводити інтегровані тижні. Заходи ,які проводяться впродовж «Тижня здоров'я» формують в учнів прагнення до постійного покращення свого способу життя та виховують свідоме ставлення до свого здоров'я.

Основними завданнями «Тижня здоров'я» є:

- розвиток творчих здібностей, які будуть змінювати спосіб життя для того,щоб зберегти та зміцнити своє здоров'я;

- навчати учнів захищати себе в умовах загрози для життя;

- розвивати уявлення про здоровий спосіб життя.

Під час проведення тижня можуть бути використані різноманітні методи роботи, зокрема лекції,семінари,конкурси,вікторини,інтегровані уроки,змагання,ігри. Запропоновані розробки даного посібника стимулюють учнів до пошуку додаткових матеріалів щодо тем,які вивчаються,допомагають їм усвідомити цінність людського здоров'я.

ТРЕНІНГ

АЛКОГОЛЬ І ЗДОРОВ’Я

8-9 класи

Мета. Надати учням інформацію про негативний вплив алкоголю на організм людини; розвінчати поширені міфи про користь алкоголю для здоров’я людини; обговорити причини, з яких люди починають вживати алкоголь. Відпрацювати та розвивати навички, що запобігають вживанню алкоголю.

Обладнання. Підручник, роздатковий матеріал, листи А4, олівці, плакат «Наші правила», м’яч .

Терміни і поняття. Звичка, корисні та шкідливі звички, чинник ризику, вчинок, свідомі і несвідомі звички.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Організаційний етап.

Запропонувати стати учасникам у коло. Перекидаючи один одному м’яч, треба звернутись до когось з учасників на ім’я і закінчити фразу: «Я хочу сказати, що сьогодні ти досягнеш успіху, якщо ... ».



2. Очікування

Повідомлення теми та мети заняття. Пропонується учасникам висловити свої особисті очікування від їх роботи під час заняття, взаємодії групи. Учасники записують їх на стікерах, вирізаних в формі хмаринок, а після того, як всі очікування будуть прочитані, приклеїти їх на великому аркуші, на якому може бути намальовано пейзаж (схематично).

Після того, як усі очікування будуть вивішені на плакат,ставиться запитання:


  • Як ви гадаєте, чому очікування можна порівняти з хмаринками?

3. Мозковий штурм « Яка поведінка сприяє здоров’ю, а яка не сприяє? »

Учасники відповідають на запитання:



  • Як слід поводитись людині, яка прагне зберегти своє здоров'я та здоров'я оточуючих?

  • Яка поведінка, дії і вчинки людини не сприяють здоров'ю, є шкідливими для здоров'я власного і оточуючих?

У дві колонки записуються всі пропозиції учасників відповідно до кожного запитання.

Підсумовуючи,потрібно підкреслити, що здоров'я багато в чому залежить від власних дій людини, а серед шкідливих вчинків, зокрема, можна визначити вживання алкоголю.



  1. Інформаційне повідомлення « Алкоголь – загроза здоров’ю »

Алкоголізм - захворювання, викликане систематичним вживанням спиртних напоїв, що характеризується патологічним потягом до них, розвитком психічної (нездоланний потяг) і фізичної залежності (появою абстинентного синдрому при припиненні вживання). У випадках тривалого впливу хвороба супроводжується стійкими психічними і соматичними розладами.

Дана проблема стала особливо актуальна для нашої країни в останні 5 - 6 років, коли в зв'язку з політичними й економічними реформами кількість хворих цією недугою різко зросло.

У формуванні алкогольної залежності вирішальну роль грають наступні фактори:

1) соціальні фактори: культурний і матеріальний рівень життя, стреси, інформаційні перевантаження, урбанізація;

2) біологічні: спадкова схильність. За даними дослідження до 30% дітей, чиї батьки зловживали алкоголем, можуть стати потенційними алкоголіками;

3) психологічні: психоемоційні особливості особистості, здатність до соціальної адаптації і протистояння стресам.

За різними даними 40 - 70% злочинів підлітки скоюють у стані сп'яніння, при цьому 8 із 10 порушень як правило припадає на протиправні дії, вчинені після пиятики, в компанії старших. Підліток, який випив, втрачає сором і відповідальність за свої вчинки. Батька, який пиячить, зовсім не хвилює доля дітей.

У 89,7% підлітків, які перебувають на обліку в нарколога, були несприятливі сімейні обставини, зокрема у 67,3% підлітків - батьки були алкоголіками, у 5% - наркоманами, у 2,7% - засуджені, в 11% - один з батьків має психічне захворювання, у 59,4%випадків підліток виховується в неповній сім'ї.

Вживання алкоголю з 15 років призводить до більш тяжких форм алкоголізму, ніж у тих, хто почав систематично пиячити після 30 років. Відомо, що алкоголік - це людина, яка запрограмована на алкоголь, звикла до спиртного, відчуває потребу в ньому і вживає його систематично.

5. Руханка «Якщо весело живеш ти, роби так »

Учасники стоять в колі. Співають пісню і виконують відповідні рухи:



«Якщо весело живеш ти, роби так. (2 рази плеснути в долоні)

Якщо весело живеш ти, роби так. (- // -)

Якщо весело живеш ти,

Ти одразу посміхнешся,

Якщо весело живеш ти, роби так. (2 рази плеснути в долоні)

Той самий текст, інші рухи:

• плескати пальцями;

плескати долонями по колінах;

• тупати ногами;

• промовити «добре все »

Якщо весело живеш ти, роби все» (послідовно виконати всі рухи пісні).

7. Взаємне навчання в малих групах за методом «Карусель ».

Учні об'єднуються у 4 підгрупи (5 або 6 - в залежності від кількості учнів, тоді окремі теми будуть повторюватися) за принципом кольорів, а кожний колір має розбивку на номера від 1 до 4. Кожна група отримує завдання :



  • прочитати інформацію. Через 5 хвилин один учень під номером 1 з першої групи переходить по колу в групу номер два, а номер 1 з другої групи – в номер три і т.д. Група знайомить прибульця з матеріалом, який вони прочитали, а прибулець розповідає їм свій матеріал. По сигналу вчителя проходить обмін номерами 2 і так до п’ятого учасника.

  • коли групи повертаються до початкового складу всі її учасники обмінюються інформацією, яку отримали в ході подорожі:

  1. Причини вживання алкоголю

2. Із чого починається пияцтво

3. Стадії й форми сп’яніння й алкоголізму

4. Алкоголізм не звичка, а хвороба

8. Рефлексія. Підсумки

На цьому тренінгу я дізнався( лась) про……

Пропонує учням разом попрощатися зі словами « Хай у вас і в нас все буде гаразд, щоб ви і ми щасливі були! »

Додаток 1



КАРТКА

Перш за все алкоголь руйнує нервову систему. Мозок - це центральна частина нервової системи людини. Мозок молодої людини, підлітка, дуже швидко може всмоктувати алкоголь, який його руйнує. Людина стає дратівливою, швидко втомлюється, незрозуміло себе поводить.

Як і будь-які інші наркотичні речовини, алкоголь викликає звикання до нього і залежність - неусвідомлюваний людиною потяг до його вживання.

Оскільки всі м'язи знаходяться під контролем мозку, вживання навіть незначної кількості алкоголю призводить до послаблення цього контролю, і людина втрачає почуття координації та швидкість реакції.

Алкоголь уповільнює процеси пам'яті, накопичення інформації та відновлення її. Також погіршується увага та вольовий контроль. Алкоголь подразнює слизову шлунку, створює умови для запалень органів травлення. Відомі випадки отруєння алкоголем , які є дуже небезпечними. Страждає від алкоголю печінка, яка його розщеплює. Алкоголь може сприяти переродженню клітин печінки. Загибла клітина печінки заміщується іншою тканиною. Яка виконує лише з’єднувальну функцію. У підлітків це відбувається значно швидше, ніж у дорослих, тому що, організм у підлітковому віці росте, швидко змінюється і тому стає більш вразливим для руйнівної дії алкоголю. Алкогольна імпотенція розвивається у 30-40 %.

Додаток 2



Група №1

Причини вживання алкоголю.

Напевно, Ви неодноразово чули вираження: «вип'ємо, зігріємося». Вважається в побуті, що спирт є гарним засобом для зігрівання організму. Недарма спиртне часто називають «гарячливими напоями». Вважається, що спирт має лікувальну дію не тільки при простудних, але й при цілому ряді інших захворювань, у тому числі шлунково-кишкового тракту, наприклад при виразці шлунку. Лікарі ж навпаки вважають, що виразковому хворому категорично не можна приймати алкоголь. Де істина? Адже невеликі дози спиртного дійсно викличуть апетит. Або інше, існуюче серед людей переконання: алкоголь збуджує, підбадьорює, поліпшує настрій, самопочуття, робить бесіду більше жвавої й цікавої, що немаловажне для компанії молодих людей. Недарма спиртне приймають «проти утоми», при нездужаннях, і практично на всіх святах. Більше того, існує думка, що алкоголь є висококалорійним продуктом, що швидко забезпечує енергетичної потреби організму, що важливо, наприклад, в умовах походу й т.п. А в пиві й сухих виноградних винах до того ж є цілий набір вітамінів й ароматичних речовин. У медичній практиці використають бактерио- статичні властивості спирту, уживаючи його для дезінфекції (при уколах і т.п.), готування ліків, але аж ніяк не для лікування хвороб.

Отже, алкоголь приймають для підняття настрою, для зігрівання організму, для попередження й лікування хвороб, що зокрема як дезінфікує засіб, а також як засіб підвищення апетиту й енергетично коштовний продукт. Де тут правда й де омана? Один з Пирогівських з'їздів російських лікарів прийняв резолюцію про шкоду алкоголю: «...немає жодного органа в людському тілі, який би не піддавався руйнівній дії алкоголю; алкоголь не володіє жодним такою дією, що не могло бути досягнуте іншим лікувальним засобом, що діє корисніше, безпечніше й надійніше, немає такого хворобливого стану, при якому необхідно призначати алкоголь на скільки-небудь тривалий час». Так що міркування про користь алкоголю - досить розповсюджена омана. Взяти хоча б очевидний факт - порушення апетиту після стопки горілки або провина. Але це тільки на короткий час, поки спирт викликав «запальний сік». Надалі прийом алкоголю, у тому числі пива, тільки шкодить травленню. Адже спиртне паралізує дія таких важливих органів як печінка й підшлункова залоза. Видатний психіатр і суспільний діяч, борець із алкоголізмом, академік Володимир Михайлович Бехтєрєв (1857-1927) так охарактеризував психологічні причини пияцтва: «Вся справа в тому, що пияцтво є віковим злом, воно пустило глибокі коріння в нашому побуті й породило цілу систему диких питних звичаїв. Ці звичаї вимагають пиття й частування вином при всякому випадку». Потреба в алкоголі не входить до числа природних життєвих потреб людини, як, наприклад, потреба в кисні або їжі, і тому сам по собі алкоголь не має спонукальної сили для людини. Потреба ця, як і деякі інші «потреби» людини (наприклад, паління) з'являється тому, що суспільство, по-перше, робить даний продукт й, по-друге, «відтворює» звичаї, форми, звички й забобони, пов'язані з його споживанням. Зрозуміло, що ці звички не властиві всім однаковою мірою. Це : самозахист від будь – яких проблем( слабкий перетворюється на дужого, боягузливий – на хороброго), спроба втекти від чогось, що гнітить, або само покарання за свої вчинки, смерть близької людини або пішов хтось із подружжя, що супроводжується почуттям глибокого відчаю. Інша група людей п’є для задоволення, тому що не вміють радіти душею і серцем.

ГРУПА№2

Із чого починається пияцтво.

Приводи першого прилучення до алкоголю різноманітні. Але простежуються їхні характерні зміни залежно від віку. До 11 років перше знайомство з алкоголем відбувається або випадково, або його дають «для апетиту», «лікують» вином або ж дитиною сам із цікавості пробує спиртне (мотив, головним чином властивим хлопчикам). У більше старшому віці мотивами першого вживання алкоголю стають традиційні приводи: «свято», «сімейне торжество», «гості» і т.д. З 14-15 років з'являються такі приводи, як «незручно було відстати від хлопців», «друзі вмовили», «за компанію», «для хоробрості» і т.д. Хлопчиськам властиві всі ці групи мотивів першого знайомства з алкоголем. Для дівчинок типова в основному друга, «традиційна» група мотивів.

Звичайно це буває, так сказати, «безневинна» рюмочка на честь дня народження або іншого торжества. І хоча це відбувається за згодою батьків, у колі родини, все-таки й таке прилучення дітей до вина небезпечно. Адже коштує раз доторкнутися до спиртного, як уже знімається психологічний бар'єр і підліток уважає себе вправі випити з товаришами або навіть одному, якщо з'являється така можливість. Недарма в народі говорять: «ріки починаються зі струмочка, а пияцтво з рюмочки». У цілому мотиви вживання спиртного підлітками діляться на дві групи. В основі мотивів першої групи лежить бажання додержуватися традицій, випробовувати нові відчуття, цікавість і т.п. Формуванню цих мотивів сприяють деякі властивості психіки неповнолітніх, що пробуджується в них почуття дорослості, бажання бути як всі, прагнення наслідувати старшим і т.п. Віковими особливостями підлітків у певній мері можна пояснити й уживання ними спиртних напоїв «для хоробрості». Цей мотив пов'язаний з відсутністю в неповнолітніх життєвого досвіду, знань, що дозволяють їм вільно вступати в спілкування з навколишніми (наприклад, з особами більше старшого віку). Особливої уваги заслуговує друга група мотивів споживання алкоголю., які формують пияцтво як тип поводження правопорушників. У число цих мотивів входить прагнення позбутися від нудьги. У психології нудьгою називають особливий психічний стан особистості, пов'язане з емоційним голодом. У підлітків цієї категорії істотно ослаблений або втрачений інтерес до пізнавальної діяльності. Підлітки, що вживають спиртне майже не займаються суспільною діяльністю. Істотні зрушення спостерігаються в них у сфері дозвілля. Ці хлопці менше цікавляться художньою літературою, рідко беруть участь у самодіяльності, майже не бувають у театрі, втрачають інтерес до серйозної музики, живопису. Нарешті, деякі підлітки споживають спиртне, щоб зняти із себе напруга, звільнитися від неприємних переживань. Напружений, тривожний стан може виникнути у зв'язку з певним положенням їх у родині, шкільному колективі. Проведення вільного часу переважно з друзями характерно для підлітків. І хоча підліткові групи складаються стихійно, їх становлять хлопці, близькі за рівнем розвитку, запитам й інтересам. Але якщо підліткова група не об'єднана якоюсь корисною діяльністю, у ній переважає «порожнє» часопроводження нудьгуючих неповнолітніх і така група ставати сприятливим ґрунтом для розпиття спиртних напоїв. Алкоголізм – це хвороба тих соціально – політичної системи, яка не розкрила творчий потенціал своїх громадян, не забезпечила їм якість життя, не дала освіти, роботи, почуття гідності.

ГРУПА № 3

Стадії й форми сп'яніння й алкоголізму.

Як часто деякі люди з гордістю відзначають у себе й своїх товаришів підвищену стійкість до спиртного, вважаючи, що це пов'язане з фізичним здоров'ям. А насправді підвищена стійкість до спиртного - перша ознака алкоголізму, що починається, симптом серйозного захворювання. Для алкоголіка що чарка, що склянка, що пляшка провина - усе єдино. Уже від чарки спиртного він приходить у своєрідний стан ейфорії - порушення, що тільки підсилює його прагнення випити, а потім наступні дози мало міняють його зовнішній вигляд, хоча в організмі відбуваються помітні зрушення. Спочатку алкоголік проявляє надзвичайну активність, намагаючись «позачергово» випити чергову стопку, починає буйствувати або дуріти. Але от остання крапля переповняє межі стійкості, алкоголік «відключається» від зовнішнього миру, упадаючи в забуття. Втрата контролю за кількістю випитого, непомірна жадібність до спиртного й супровідне це неконтрольоване, розв'язане, нерідко цинічне поводження - стійкі ознаки алкоголізму.

У п'яниці ослаблена воля - і не тільки до обмеження прийому алкоголю, але й стосовно інших, ділових сторін повсякденного життя. Нерідко під час святкових застіль можна спостерігати, як люди після випитих спиртних напоїв поводяться розв'язано, їхні рухи стають більше незграбними. Відразу помітний вплив на них алкоголю. І якщо запитати його учасників як часто вони випивають, більшість відповість, що нерегулярно. Однак навіть після однократного прийому алкоголю в людей ніч проходить неспокійно, а на ранок вони встають розбитими, з опухлою особою й хворою головою. Робочий день, як правило, виявляється зіпсованим, а якщо людина по роботі пов'язаний з механізмами, наприклад з верстатом або автомашиною, уважай, що в цей день у нього різко підвищений ризик аварії або навіть катастрофи. У працівників розумової праці після прийому алкоголю ґрунтовно-погіршуються розумові процеси, падає швидкість і точність обчислень, як говорять, робота валиться з рук. Отже, навіть після нерегулярного, випадкового вживання алкоголю наступають серйозні неполадки в організмі, що свідчать про важке його отруєння. Якщо ж уживання алкоголю приймає систематичний характер, людина п'є по будь-якому випадку, вишукуючи будь-який привід, щоб напитися, то це вже називається побутовим пияцтвом. Для п'яниці не має значення зміст святкової події, йому байдуже чи схвалюють його поводження інші. У цій стадії прилучення до спиртного значною мірою змінюється відношення питущі до навколишньої, до загальноприйнятих і припустимих норм поводження. Для п'яниці найближчими людьми стають собутильники, нехай навіть вони вперше виявилися за одним столом. Час, місце й обстановка, у якій люди п'ють, гублять значення. Таким чином, різниця між епізодичним прийомом спиртного й пияцтвом полягає не тільки в кількості випитого за один раз, але й у психологічній установці питущі. У першому випадку людина відзначає яка-небудь урочисту або значну подію, а в другому - п'є тільки щоб привести себе в стан сп'яніння. Якщо вчасно утримати людину від пияцтва, це попереджає його падіння й розвиток алкоголізму. .

Група № 4

Алкоголізм не звичка, а хвороба.

Алкоголізм - важка хронічна хвороба, у більшості випадків важко-виліковна. Вона розвивається на основі регулярного й тривалого вживання алкоголю й характеризується особливим патологічним станом організму: нестримним потягом до спиртного, зміною ступеня його перенесення й деградацією особистості. Це потяг не піддається розумним доводам припинити пити. Алкоголік направляє всю енергію, засоби й думки на добування спиртного, незважаючи на реальну обстановку (наявністю грошей у родині, необхідність виходу на роботу й т.п.). Раз випивши, він прагне напитися до повного сп'яніння, до безпам'ятства. Як правило, алкоголіки не закушують, у них втрачається блювотний рефлекс і тому будь-яка кількість випитого залишається в організмі. У зв'язку із цим говорять про підвищеність перенесення алкоголю. Але насправді цей патологічний стан, коли організм втратив здатність боротьби з алкогольною інтоксикацією шляхом блювоти й інших механізмів захисту. На пізніх етапах алкоголізму перенесення спирту раптово знижується й у запеклого алкоголіка навіть малі дози вина викликають той же ефект, що більші кількості горілки в минулому. Для цієї стадії алкоголізму характерно важке похмілля після прийому алкоголю, погане самопочуття, дратівливість, злостивість. Під час так званого запою, коли людина п'є щодня, протягом багатьох днів, а те й тижнів, патологічні явища настільки виражені, що для їхньої ліквідації потрібна медична допомога. Алкоголізм не звичка, а хвороби. Звичка контролюється свідомістю, від її можна позбутися. Пристрасть до алкоголю перебороти складніше через отруєння організму. Близько 10 відсотків людей, що вживають алкоголь, стають алкоголіками. Алкоголізм - хвороба, що характеризується психічними й фізичними змінами в організмі. Алкоголізм розвивається за такою схемою:

1) Початкова фаза: сп'яніння з випаданням пам'яті, «затьмарення». Людина постійно думає про спиртне, йому здається, що випив недостатньо, він п'є «взапас», у нього розвивається жадібність до алкоголю. Однак він зберігає визнання своєї провини, уникає розмов про свою тягу до спиртного.

2) Критична фаза: втрата контролю над собою після першого ж ковтка алкоголю. Прагнення знайти виправдання своєму пияцтву, опір всім спробам запобігти його бажанню випити. У людини розвивається зарозумілість, агресивність. Він обвинувачує навколишніх у своїх лихах. У нього починається запій, його друзями стають випадкові собутильники. Він змушений піти з постійної роботи, втрачає інтерес до всього, що не має відносини до спиртного.

3) Хронічна фаза: щоденне похмілля, розпад особистості, помутніння пам'яті, плутаність думки. Людина п'є сурогати алкоголю, технічні рідини, одеколон. У нього розвиваються безпідставні страхи, біла гарячка, інші алкогольні психози. Одним з характерних ускладнень під час запою є біла гарячка. Біла гарячка - найбільше що часто зустрічається алкогольний психоз. Вона виникає звичайно в стані похмілля, коли в п'яниці з'являються несвідомий страх, безсоння, тремтіння рук, кошмари (погоні, нападу й т.п.), слухові й зорові обмани у вигляді шумів, дзвінків, руху тіней. Симптоми білої гарячки особливо виражені вночі. У хворого починаються яскраві переживання застрашливого характеру. Він бачить плазуючих навколо комах, пацюків, що нападають на нього чудовиська, бандитів, відчуває біль від укусів, ударів, чує погрози. Він бурхливо реагує на свої галюцинації: обороняється або біжить, рятуючись від переслідування. Удень галюцинації трохи загасають, хоча хворий залишається збудженим, у нього трясуться руки, він метушливий і не може спокійно сидіти на одному місці. Іншою формою психозу є алкогольне марення. Він виникає й після короткочасного пияцтва, але на відміну від білої гарячки не супроводжується галюцинаціями. Таких хворих переслідують нав'язливі думки. Найчастіше це марення підозрілості, переслідування, ревнощів. П'яниці, наприклад, здається, що проти нього влаштований змова. Не бачачи виходу з положення, що створилося, він може скінчити життя самогубством.

Тренінг

Їжа та здоров'я

5-7 класи

Мета: узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі, про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров’я дітей, про основи культури і традиції харчування; викликати інтерес до здорового харчування та прагнення вживати корисні страви як засіб збереження та зміцнення здоров’я; створити на тренінгу дружню атмосферу, надати можливість удосконалити навички групової роботи та комунікації.

Очікувані результати:

Учні повинні вміти:



  • розпізнавати корисну та шкідливу їжу;

  • називати страви, які допомагають зберігати здоров’я, зміцнювати його;

  • складати свій добовий раціон на основі здобутих знань;

  • демонструвати позитивне спілкування, активність і роботу в групі.

Обладнання і матеріали: ватмани, ручки, скоч, фломастери, ножиці, стікери, клей, вирізки та малюнки з зображенням продуктів харчування, муляжі фруктів та овочів, етикетки від продуктів харчування.

Що підготувати заздалегідь: правила роботи під час тренінгу, зображення гори, основні правила харчування.
Девіз тренінгу:

Хвороб безліч,а здоров'я одне!

(Л.Берн)

Хід тренінгу:

  1. Знайомство.

Проводиться для самопізнання і самовизначення учнів за допомогою метафоричних засобів та налаштування на позитив.

Продовжте фразу: «Я здорова людина, тому що…»



  1. Нагадування правил тренінгу.

Записані на ватмані правила прикріплюються на стіну.

-Називати учасників по імені.

-Бути доброзичливим.

-Толерантним.

-Активним .

-Тактовним.

-Уважним .

-Ввічливим.

-Лаконічним.

-Щирим.


-Не перебивати.

-Налаштуватися на позитив .



  1. Очікування від тренінгу.

Біля підніжжя заздалегідь намальованої гори на клейких папірцях учні наклеюють свої очікування. Наприкінці тренінгу по мірі здійснення очікувань учні розміщують їх на вершині гори або біля неї.

  1. Вступ.

Життя – це багатство, яке дається кожному із нас батьками. І, звичайно, хочеться, щоб воно було красивим і щасливим. А це можливо лише за умови міцного здоров’я. Давайте визначимо основні складові здоров’я.

Метод «Асоціативний кущ». Учні по черзі називають складову здоров’я та записують її у схему.

Підсумок. Як бачимо, однією зі складових здоров’я є правильне (раціональне) харчування. Їжа повинна мати всі ті речовини, з яких складається наше тіло. Тому кожній людині треба вживати необхідні білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і воду. І зараз ми з’ясуємо, якими речовинами багаті продукти харчування, які ми вживаємо щодня.

Робота в групах.

Учні поділяються на групи, кожна група отримує аркуш, на якому написана речовина: білки, жири, вуглеводи, вода і мінеральні солі. Потрібно скласти колаж із малюнків-продуктів, у яких є запропоновані речовини. Потім один з учасників кожної групи розміщує свою роботу на дошці і захищає.



1-а група. Без білків людина не може існувати. Кожна клітинка нашого тіла містить у собі білки. Щоб наповнити організм білками, потрібно їсти яйця, м'ясо, рибу, молоко. Містяться білки і у картоплі, свіжій капусті, гречаній, рисовій, вівсяних кашах.

2-а група. Жири – це теж частинки нашого тіла. Вони є одним з найголовніших джерел енергії. Це вони дають нам величезну кількість тепла. Найбільш необхідні для організму жири містяться у молоці та молочних продуктах, а також у яєчному жовтку. Корисна й олія.

3-я група. Вуглеводи знаходяться у продуктах у вигляді цукру та крохмалю. Цукор вживається і сам по собі й у складі цукерок, варення, тістечок. Багато цукру містять мед, фрукти, ягоди. Крохмаль є у хлібі, борошняних виробах, крупах, картоплі.

4-а група. Солі – це мінеральні речовини, які повинні бути в їжі: Кальцій, Фосфор, Магній, Залізо, Йод тощо. Вони необхідні для будівництва нашого тіла: кісток, скелета, зубів, м’язів, крові, мозку. Ці мінеральні речовини можна знайти в молоці, сирі, горосі, хлібі, щавлі, м’ясі, рибі, яйцях, капусті, яблуках, грушах і суницях. Людині надзвичайно потрібна вода. Вона потрапляє в організм з їжею, і у вигляді напоїв. Шкідливо і коли людина п’є багато води, і коли мало. Тому в усьому повинна бути міра.

  1. Створення плакату «Наша помилка»

З давніх-давен люди розуміли велике значення харчування для здоров'я. Мудреці давнього світу: Гіппократ, Парацельс, Гален та інші присвячували цілі трактати лікувальним властивостям різних видів їжі та розумному її вживанню. Видатний учений сходу лікар Авіценна вважав їжу джерелом здоров’я та сили. І.Мечников вважав, що люди рано старіють і помирають через неправильне харчування, а людина, яка харчується раціонально, може жити 120-150 років.

Головна заповідь здоров’я у наш час повинна звучати так: «Харчуватися розумно. Виявляти свої помилки в харчуванні й усувати їх». На вулицях міст та по телевізору ми бачимо багато реклами . І я вам пропоную створити свою рекламу у вигляді плакату із назвою «Наша помилка». Поміж малюнків із зображенням продуктів харчування виберіть ті, які ви вважаєте шкідливими для організму людини та наклейте їх на умовний плакат – ватман. Потім один із учасників кожної групи презентує свій плакат та акцентує увагу на шкідливості продукту. (Наприклад, чіпси – містять багато канцерогенів – речовин, які викликають онкологічні захворювання).

(Робота в групах, створення плакату)

Висновок. Найбільш вживанні помилки:


  1. Ми їмо занадто багато. 10% дітей і 30% дорослих мають надмірну вагу.

  2. Ми їмо занадто жирну їжу. Норма – 80 грамів жиру на добу для дорослої людини.

  3. Ми неправильно обираємо їжу. Неповноцінність їжі – наслідок нестачі вітамінів, свіжих овочів, фруктів, м’яса. Молока, риби. Проте їмо багато хліба, картоплі.

  4. Ми часто п’ємо газовану воду.

  5. Ми неправильно їмо, вживаючи їжу нерегулярно, занадто швидко і великими порціями.

  6. Ми їмо багато солодощів та шкідливих продуктів.

  7. Ми неправильно готуємо їжу, зловживаючи сіллю та смаженим.

  8. Ми мало знаємо про культуру харчування.

  1. Гра «Завжди, іноді, ніколи»

По черзі показувати продукти харчування всім учням. Учні за допомогою жестів показують кінець речення: «Цей продукт можна їсти…»

(Завжди – великий палець правої руки піднімають угору;

Іноді – відводять у бік,

Ніколи – опускають униз).

У далекому минулому бажання вразити гостей кількістю страв розвивалося катастрофічно швидко. Імператор Август пригощав гостей 4-6 стравами. Один із Бургундських герцогів довів їх кількість до 30. При дворі англійського короля нерідко подавали 44 страви. Особливо відрізнялися російські бояри, у них звичайне частування складалося з 30-40 змін. Рекорди ставилися на царських бенкетах – від 100 до 200 страв. А обід на честь одного посла склав 500 страв. Траплялися і смертельні випадки, тому легко зрозуміти тих, хто був неспроможний з’їсти повний обід.

Щоб у вашому житті не сталися такі прикрі випадки, запам’ятайте:



7. Основні правила харчування

1. Їжу слід приймати в один і той самий час невеликими порціями, не менше трьох разів на день, а при схильності до повноти 4-6 разів.

2. Обов’язково снідай перед тим, як ідеш до школи, вечеряй не пізніше ніж за дві години до сну.

3. Добовий асортимент харчових продуктів повинен бути різноманітний, але важливо не переїдати.

4. Їж повільно, добре пережовуючи.

5. Не жуй на ходу.

6. Не відволікайся від їжі розмовами, читанням, грою.

7. З дитинства слід привчати себе не зловживати солодощами.

8. Дуже корисно споживати кисломолочні продукти.

8. Вправа «Хто як їсть»

За тим, як ви їсте, можна сказати, яка ви людина.

-Під час читання їсть людина надто раціональна, часто робить декілька справ відразу.

-На ходу їсть людина, яка завжди поспішає, і тому недисциплінована, погано планує свій час.

-Швидко їсть людина, яка надає перевагу прискореному темпу життя, намагається негайно покінчити зі всіма справами, щоб почати нові.

-Повільно їсть людина, яка вважає, що задоволення можна і потрібно отримувати від маленьких радощів.

-За розкладом їсть дисциплінована людина, вона звикла берегти свій час.


  1. Підсумок.

Ми сьогодні ще раз переконалися, що здоров’я значною мірою залежить від самої людини. Тільки ми самі маємо регулювати своє харчування. Це допоможе нам зберегти власне здоров’я на довгі роки.

Зворотній зв'язок. Продовжте фразу: «На цьому тренінгу я….»

  1. Аналіз очікувань (див. початок)

  2. Прощання.

Задумайтесь, діти. Наша зустріч сьогодні була не випадковою, а дала можливість поміркувати, зробити для себе висновки. Крокуйте по життю сміливо і впевнено, і ваше життя буде довгим і щасливим. І не забувайте поради Св.Августина: “ Любов – понад усе.

Коли мовчиш – мовчи з любові.

Коли говориш – говори з любові.

Коли виправляєш – виправляй з любові.

Май завжди в глибині серця корінь любові.

І нехай з того кореня виростуть тільки добрі справи.



Ми за здоровий спосіб життя!

Свято здоров'я на перерві

Учасники виходять один за одним,виконуючи різні фізичні вправи: жонглювання футбольним м'ячем,ведення баскетбольного м'яча,обертання обруча,стрибки на скакалці тощо.

Учасники стають в одну шеренгу.

1-й учасник: Давайте поговоримо про здоров'я!

2-й учасник: Отак зберемось і поговоримо.

3-й учасник: Поділимось і радістю і горем.

Усі разом:Найбільша цінність у житті - здоров'я!

Співають пісню про здоров'я на мотив української народної пісні «Розпрягайте хлопці коні».

Про здоров'я своє дбати закликаємо усіх.

На здоров'я упливати може навіть дзвінкий сміх.

Приспів:


Сміємось раз, два,три!І роки додаються без мороки:

Сміх продовжує життя.

Давайте раз,два,три! Сміятись і дбайливо гартуватись:

Здоров'я – скарб всього життя!

Щоб здоровими зростати,про здоров'я мусим дбати.

Ми займаємося цим і рекомендуємо усім!

Звучить мелодія пісні «Якщо хочеш бути здоровим». Тим часом хлопці виконують вправи: двоє учнів тримають перекладину на витягнутих в гору руках,третій виконує підтягування.

Виходить маленька дівчинка :

Я маленьке здоров'ячко! І у мене все в порядку:

Я сміюсь,співаю дзвінко і лечу на лижах з гірки,

Вчасно їжу споживаю, на скакалочці стрибаю,

П'ю свіженьке молоко,їм цукерки «Рококо»,

Про здоров'я своє дбаю,вас до цього закликаю!



1-й учасник: Питанням зорового способу життя я займався все життя і створив систему практичних порад,яку залишаю наступним поколінням. Послухайте окремі з них і скористайтеся!

1.Двічі на день купайся в холодній воді. Гаряче купання завершуй холодним!

2. Не вживай алкоголю та не кури!

3. О 12 годині у неділю виходь на двір босоніж і дихай,міркуй про щось добре. Це свято твого тілі. Після цього їж усе,що тобі заманеться.

4. Люби природу,яка тебе оточує,не випльовуй із себе нічого. Звикни до цього – це твоє здоров'я.

5. Вітайся з усіма скрізь і всюди,особливо з людьми похилого віку.

6. Допомагай людям,чим можеш,особливо бідним,хворим,ображеним, нужденним. Роби це з радістю. Відгукнись на їхні потреби душею – і кожен з них стане твоїм другом.

7.Зумій перемогти собі лінощі,жадібність,самозадоволення,страх,гординю та лицемірство. Вір людям і люби їх. Не говори про них несправедливо та не думай погано про них.

8. Звільни свою голову від думок про хвороби,нездужання,смерть. Це буде твоєю перемогою!

Дівчинка: День здоров'я відзначайте кожен день.

І про настрій свій подбайте – гумор,сміх і світ пісень!

Одна весна,одна надія,і здоров'я у всіх одне.

Хай доля вас теплом зігріє,нехай нікого не мине.

А ми бажаємо вам добра,а ми бажаємо вам тепла,

Здоров'я завтра і сьогодні,щоб наче сад душа цвіла,

Щоб зорі падали в долоні.

Подорож по Країні здоров'я

Вікторина для учнів 1-4 класів

Мета: Закріпити уявлення дітей про те,що найбільше багатство людини - здоров'я,формувати розуміння необхідності ранкової гімнастики,особистої гігієни,режиму дня,викликати інтерес до зорового і активного способу життя,вчити емоційно й виразно декламувати вірші,розвивати мислення,уяву,пам'ять,увагу,творчість.

Ведуча: Сьогодні ми будемо подорожувати по Країні здоров'я. Увага!

І КОНКУРС

Медична вікторина

Запитання: 1. Як називається медичний заклад,де лікують хворих? (Лікарня).



  1. Люди яких професій працюють у лікарні? (Лікарі,медсестри,кухарі).

  2. Хто уколи робить нам,

Грип лікує і ангіну,

Ставить банки без упину?

Хто бажає всім добра?

Це ,звичайно… (Медсестра).



  1. Які ви знаєте органи людини? (Мозок,легені,серце,шлунок).

Ведуча: А щоб не захворіти,треба правильно жити: дотримуватись правил гігієни,загартовуватися,займатися спортом,щодня робити зарядку,відвідувати спортивні секції.

Про Юру з фізкультури.

Щось із Юрою не те:

Щось наш Юра не росте.

Він у нас такий тоненький,

Хворобливий і худенький,

Мов заморене курча, -

Одноліткам до плеча…

Та чи знаєте ви те,

Чом наш Юра не росте?

Подивіться він з дружками

Мчить по вулиці з книжками,


  • Звідкіля біжиш ти ,Юро?

  • Я тікаю з фізкультури!

ІІ КОНКУРС

Замазура

Хто то?

На носі чорнило,на шапці чорнило –

Немов їх чорнильним дощем покропило.

На кожній долоні написано: «Юра».

Скажіть ,вам не стрівся такий замазура?

Уважно подивившись пантоміму учасники визначають,що саме у хлопчика-замазури неправильно (брудний,шапка одягнена задом на перед,черевики розшнуровані,портфель під столом та ін.)



Ведуча: Всім треба бути охайним,любити чистоту.

Коли чергує Люда

Коли чергує Люда,у клас приходить чудо:

Парти миються,стільці,підлога протреться,

У вікнах – сонця промінці,дошка аж сміється.

І на вікнах квіти,раді, наче діти:


  • Дякуємо ,Людо,за таке чудо!

ІІІ КОНКУРС

Гігієна

Учасники по одному із зав'язаними очима відгадують,який предмет гігієни знаходиться в коробці (мило,ножиці,гребінець,губка),а потім пояснюють,як ним користуватись.



IV КОНКУРС

Перша допомога

Лисеня


Не слухалось мами,не слухалось татка,

Тому й застудилось мале лисенятко.

Закутане горло,коле у груди,

Голівка гаряча, це в нього простуда.



Ведуча: Лікують від простуди чаєм з медом. А ще допомагає лікувати хворих зелена аптека. Чи знаєте ви,що це таке?

Аптека зелена,зелена аптека!

Від тебе і мене вона не далеко.

Зелену аптеку слід кожному знати:

Крушина,фіалка,конвалія,м'ята,

Вільха,деревій,бузина,

Черемха і пижмо,шипшина й суниці.

Зелена аптека – це трави й квіти,

Що в кошик збирають дорослі і діти.

Зелена аптека ,що бачиш навкруг –

Це наш помічник і хороший наш друг.

V КОНКУРС

Зелена аптека

Вікторина про лікарські рослини



  • Що таке зелена аптека?

  • Яке дерево цвіте першим,а яке останнім? (Перша-вільха,а останнє-липа)

  • Які дерева мають солодкий сік? (Клен,береза)

  • У назвах яких лікарських рослин згадується найдорожча людина? (Материнка,мати-й-мачуха)

  • На якій лікарській рослині дівчата гадають? (На ромашці)

  • Якою рослиною і лікують,і карають? (Кропивою)

  • Які бувають батоги і лапки серед рослин? (Петрові батоги,гусячі лапки)

Ведуча: Треба знати не тільки лікарські рослини,але і гриби,щоб не помилитися збираючи їх.

Гриби

Прийдеш в ліс по гриби – листя скрізь розгреби,

Де пеньки старенькі,там ростуть опеньки.

Де недавні пеньки,там ростуть маслюки.

А кругом берізки – ніжні сироїжки.

Між дубів та осик жити піддубень звик.

Я ж цього не знала,глицю розгрібала.

Там грибів не знайшла,та й додому прийшла.

Наколола руки,все це для науки:

Інший раз у бору я грибів наберу.



VI КОНКУРС

Вірші

Ведуча читає вірш М. Стельмаха «Сонце стукає у віконце»,учні мають дописати рифму.



Сонце стукає у віконце

Сонце стукає у віконце . Ти не спи,як сходить …(сонце).

Прокидайся на зарядку,аз зарядки та й на …(кладку),

Через кладку на лужок,а з лужечка та в …(садок).

Там лежать граблі,лопата – то ямки берись …( копати).

Треба вчасно навесні посадити …(яблуні),

Груші,персики,горіхи – добрим людям для …(утіхи),

І для цвіту,і для плоду,- на здоров'ячко …(народу).



Ведуча : Щоб бути здоровим,треба багато працювати,займатися спортом,загартовуватися. Будьте всі завжди бадьорими і здоровими.

СПОРТИВНИЙ ЕУДИТ

Вікторина для учнів 7-9 класів

  1. Вид спорту,у якому м'яч необхідно закидати у кошик. (Баскетбол)

  2. Спортсмен,який виконує вправи на брусах,кільцях,турніку. (Гімнаст)

  3. Сітка для спортивних стрибків. (Батут)

  4. Результат спортивного виступу,що перевищує попередні. (Рекорд)

  5. Майданчик для боксу. (Ринг)

  6. Урочистий огляд спортсменів. (Парад)

  7. Міжнародні спортивні змагання,що відбуваються один раз на 4 роки.

  8. У якому виді спорту виступають лише жінки? (Художня гімнастика)

  9. Прилад,яким вимірюють час на змаганнях із бігу. (Секундомір)

  10. Товста мотузка,яку можна перетягувати або лазити по ній. (Канат)

  11. Загальна назва видів спорту,що можуть бути легкими або важкими. (Атлетика)

  12. Сталевий стержень для гімнастичних вправ,укріплений горизонтально на двох стійках. (Перекладина)

  13. Виграш матчу або зустрічі. (Перемога)

  14. Захисний головний убір із металу,шкіри або пластика. (Шолом)

  15. Спортсмен або команда,які ідуть попереду. (Лідер)

  16. Біг за межами стадіону на найдовшу олімпійську дистанцію. (Марафон)

  17. Колектив фізкультурників або спортсменів. (Команда)

  18. Вид спорту,у якому м'яч необхідно закидати у кошик. (Баскетбол)

  19. Ступінь прудкості бігу. (Батут)

  20. Військова та спортивна холодна зброя. (Шабля)

  21. Комплекс із водоймою,де відбуваються змагання з плавання. (Басейн)



Година спілкування

Я за здоровий спосіб життя ” 
Мета: Формувати уявлення учнів про здоровий спосіб життя. Роз’яснити шляхи зараження ВІЛ інфекцією. Викликати в учнів негативне ставлення до наркоманії, яка завдає шкоди здоров’ю людини. Сприяти розвитку потреби робити відповідні висновки, виховувати потяг до здорового способу життя. 
Обладнання: Плакати, таблиці, висловлення відомих діячів про збереження здоров’я, виставка книг і брошур за темою профілактики наркоманії та СНІД у, анкети, плакат з кросвордом, ігри. 
Хід уроку 
І. Організаційний частина 
ІІ. Вступна частина 
Сьогодні наша зустріч присвячена проблемам величезної ваги, тому що від їх вирішення залежить не просто майбутнє, щасливе життя суспільства, а життя взагалі. 
Ми поговоримо про такі хвороби, як наркоманія і СНІД. 
Як розшифрувати слово СНІД? Що воно означає? Що це за хвороба? 
(Це вірусна хвороба, яка заважає організму боротися з інфекційними та раковими захворюваннями) 
А що таке ВІЛ ? (Вірус імунодефіциту людини). 
А чи знаєте ви, що таке наркотики і наркоманія? (Це речовини, які викликають токсичне отруєння, психологічну і фізичну залежність організму. Наркоманія-це захворювання, за якого фізичний і психічний стан людини, її самопочуття та настрій цілком залежить від наявності наркотику в організмі) 
ІІІ. Основна частина 
Глобальна епідемія ВІЛ, СНІД стала однією з найсерйозніших загроз для людства. За свою двадцятилітню історію ВІЛ уразив більш ніж 55 млн. осіб, з яких майже 22 млн. вже померло. 
В Україні кожного місяця реєструється до 600 нових випадків інфікування. За темпами поширення ВІЛ інфекції Україна посідає одне з перших місць у світі. Станом на 1.03.2004 р. в Україні офіційно зареєстровано 64700 інфікованих ВІЛ, тобто вважається інфікованим ВІЛ 1% дорослого населення. 
Епідемія найбільш уразила такі області: Донецьку, Дніпропетровську, Одеську, Миколаївську, Крим, Луганську, Харківську, Запорізьку, Черкаську, Полтавську, м. Київ, м. Севастополь, де високий рівень інфікування та смертності від захворювання ВІЛ. 
Середня тривалість життя інфікованої ВІЛ людини, яка не отримує лікування, в Україні складає 5-7 років. Для того, щоб бути озброєним перед хворобою, треба володіти інформацією з цієї проблеми. 
Сьогодні ми поповнимо свої знання за даною темою новою інформацією. 
(Клас об’єднується в три групи. Умовно кожна група буде відповідати за такі питання: СНІД, наркоманія, здоровий спосіб життя. Кожна з груп працює окремо, потім оголошує свої думки, відповіді на задані питання.) 
Перше питання: Який вірус відкрив у 1983 році французький вчений вірусолог Монтаньє? 
(Відповідь першої групи: До червня 1985 року СНІД було зареєстровано у сорока країнах світу. Усі спалахи мали місце там, де велися розробки урану. Перші випадки захворювання на СНІД було діагностовано у 1981 році в США. 
У Франції, як тільки з’явилися перші повідомлення про цю хворобу, сформували групу вчених під керівництвом лікаря Люка Монтаньє для її вивчення. Протягом двох років було знайдено збудника хвороби-вірус імунодефіциту людини ВІЛ, з’ясовано, як вірус діє на організм. 
У той же час про факт відкриття вірусу, котрий спричиняє СНІД, повідомили американські вчені з Національного інституту здоров’я, на чолі з Робертом Галло. 
Успіхи у вивченні ВІЛ та Сніду великі, але невідомого теж ще багато.) 
Які ви знаєте шляхи зараження ВІЛ інфекцією? 
(Відповідь другої групи: В організмі ВІЛ накопичується в лімфі, в крові, в жіночому молоці. Однак, для захворювання необхідна відповідна доза, тому вірус передається з речовинами, у яких збудник міститься у достатній кількості-спермою і жіночим молоком. 
Основними шляхами є : 
1. порушення цілісності шкіри предметом із залишками крові інфікованої людини: голка, бритва, татуювання. 
2. Передача інфекції плоду від інфікованої матері при народженні або годуванні молоком. 
3. Статевий ( статевий контакт з ВІЛ інфікованим, якщо цей контакт був незахищений.) 
У вас на столах є листочки з анкетами. В анкеті 15 питань. На перші 5 питань відповідає перша група, на другі 5 питань-друга група і останні 5 питань-третя група. 
Анкета. 
1.Легкі наркотики нешкідливі. (Відповідь: Легких для нашого організму наркотиків не існує, навіть і легкі препарати приводять до наркозалежності людини від приймання цих препаратів.) 
2. Наркоманія-це злочин. (Відповідь: Наркоманія - дійсно злочин, так як кінець кінцем вживання наркотиків приводить до протиправних дій, шкідливих правопорушень в соціальному середовищі. 
3. Наркотики підвищують творчий потенціал. (Відповідь: Наркотики обманно підвищують творчий потенціал людини, період ілюзій після прийому змінюється порушенням розуму. За це потім людина розплачується біллю і горем, загубленим розумом, здоров’ям. 
4. Наркоманія-це хвороба. (Відповідь: Наркоманія-це захворювання, яке розвивається в результаті пристрасті до наркотичної речовини, супроводжується фізичної і психічної залежністю від наркотиків. Це – смерть з власної волі.) 
5. У багатьох молодих людей виникають проблеми із законом через наркотики.(Відповідь: Так. Ті, що вживають наркотики, рано чи пізно створюють злочин. Ті, хто торгує наркотичними препаратами, підлягають арешту, їх притягують до кримінальної відповідальності.) 
6. Припинити вживати наркотики можна в будь який момент. (Відповідь: Припинити вживати наркотики дуже важко, майже неможливо. Багато талановитих людей загинули від цього зілля.) 
7. Наркоманія виліковна. (Відповідь: Так, тільки не завжди і не на 100%,бо залежність від вживання наркотиків велика, що потрібна сильна воля людини, щоб дійсно вилікуватись.) 
8. Багато підлітків починають вживання наркотиків «за компанію». (Відповідь: Це самий найпростіший випадок, коли підлітки починають вживати наркотики за компанію, а потім непомітно втягуються.) 
9. Люди які вживають наркотики, дуже часто усвідомлюють, що залежать від них. (Відповідь: Так, усвідомлюють, але зробити вже нічого не можуть.) 
10. Наркоман може померти від СНІД у.(Відповідь: Дійсно, може, оскільки не завжди має стерильні інструменти і не завжди навколо нього стерильна обстановка.) 
11. Залежність від наркотиків формується тільки після її багаторазового вживання. (Відповідь: Ні! Залежність формується з першого разу. Спочатку цікаво, подобається. Потім не можуть без цього обійтися.) 
12. За зовнішнім виглядом людини можна визначити, вживає вона наркотики чи ні. (Відповідь: За зовнішнім виглядом можна визначити людину, яка вживає наркотики.) 
13. Наркоман може померти від передозування. (Відповідь: Звичайно, може. І дуже часто таке трапляється.) 
14. Продаж наркотиків не переслідується законом. (Відповідь: Закон України від 15.02.1995 р. «Про обіг України наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, та закон України від 15.02.1995 р. «про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та зловживання ними»; Інструкція про порядок виявлення та постановки на облік осіб, які незаконно вживають наркотичні засоби, або психотропні речовини; Адміністративна відповідальність за правопорушення, пов’язані з наркотиками, регулюються відповідними статтями кодексу України.) 
15. Наркоманія невиліковна. (Відповідь: Наркоманію можна вилікувати, але дуже важко. Потрібна велика сила волі, оскільки дуже велика залежність фізична і психічна людини від наркотиків. Тому кожна людина повинна мати уявлення про природу наркоманії щоб уберегти себе від випадкового потрапляння в тенета наркоманії.) 
Кожному учаснику видається конверт з різнокольоровими квадратиками (5 – 6 штук). 
Чорні квадратики є тільки в одному конверті. 
За 1 хвилину треба зібрати якнайбільше квадратиків одного кольору, обмінюючись з іншими учасниками. 
Хто мав конверт тільки з чорними квадратами? – Він інфікований вірусом запізнення на уроки. 
Хто з учасників виміняв собі чорні квадрати? _ Їх також інфіковано. 
Отже, так само швидко поширюються ВІЛ на інші ІПСШ, якщо люди не захищаються від них. 
ІV. Підбиття підсумків 
Надамо слово групі, яка відповідала за здоровий спосіб життя. 
Бережіть здоров’я, адже без нього довкілля потьмяніє. І за повсякденним клопотом, можливо ,не повсякчас усвідомлюється цінність здоров’я, яке маємо і яке мусимо берегти. 
Емоційне забарвлення уроку 
«Без здоров’я не можливе щастя» Д. Боккаччо. 
«Здоровий бідняк щасливіший за хворого короля». Артур Шопенгауер. 
«Той, хто хоче бути здоровим, вже починає одужувати». Д. Боккаччо. 
«Наркоманія – це багаторічна насолода смертю». Франсуа Моріан.

Виховна година.

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка