Твір-роздум на морально-етичну та екологічну теми (говоріння)




Скачати 53.13 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір53.13 Kb.
Супровід уроку розвитку мовлення

Нікуліна Тетяна Григоріївна



Твір-роздум на морально-етичну та екологічну теми (говоріння)

Мета уроку:



  • формувати вміння сприймати, застосовувати та відтворювати зміст тексту; створювати власні висловлювання певного типу, стилю, жанру мовлення; учити дітей осмислювати текст;

  • розвивати критичне мислення, сприяти збагаченню словникового запасу, розвивати та вдосконалювати граматичну будову мовлення;

  • виховувати в учнів інтерес до природи, розвивати кмітливість, самостійність мислення.

Зміст та методика викладання української мови має певні специфічні риси стосовно формування компетентностей учнів. Реформування освіти передбачає відновлення змісту навчання з орієнтацією на « ключові компетентності», оволодіння якими дозволить гімназистам вирішити різні проблеми в професійному, соціальному, повсякденному житті. Однією з таких компетентностей є комунікативна, мета якої - формування культури усного та писемного мовлення як засобу вільного спілкування та самовираження.

Як зацікавити дітей давати розгорнуту відповідь, граматично правильно оформлювати як усне, так і писемне мовлення?

Одним зі шляхів вирішення цієї проблеми є застосування інтерактивних вправ:

III. Надання необхідної інформації


  1. Повідомлення про вид творчої роботи, спосіб використання стратегій

(Додатковий матеріал:

- вірш Д.Білоуса « Мова квітів »

МОВА КВІТІВ

Що каже свіжих квітів жмутик?

Про що їх мова не проста?

Верба – одвертість, айстра – смуток,

лілея біла – чистота.

Конвалія – любов таємна,

мак – юний цвіт, що не згаса.

Лавр – завжди успіх, слава певна,

а мальва – холодність, краса.

Дзвіночок польовий – то вдячність,

троянда – то любов свята.

Нарцис то горда необачність,

волошка – ніжність, простота.

Саранка-лілія – сміливість,

піон – життя багато літ,

фіалочка – сором’язливість,

любов минуща – первоцвіт.

Ми любим квіти дарувати,

й коли настане слушний час –

все те, що хочемо сказати,

букетик висловив за нас.


  • тексти публіцистичного стилю

МОВА КВІТІВ

Слово «букет» увійшло в побут у XVII ст. Спочатку букети складали з прянощів: кропу, селери, петрушки, кмину. Гості дарували їх господині, а вона прикрашала ними страви. Згодом букети почали робити з квітів. Зародилася й мова квітів, щоправда, спершу на Сході. З’явився і словник, що містив необхідні дані для з’ясування стосунків мовою квітів. Так, азалія означала сум, викликаний самотністю, кількість бутонів гіацинтів вказувала день зустрічі, а число дзвіночків – час побачення.

Мова квітів стає відомою у Франції, Англії, поширюється по Європі.Ротики символізують славу, волошки – довір’я, стокротки – згоду, конвалії і бузок – оновлення, лілія – чистоту, гвоздика – пристрасть. Гілка олеандра означає: я зачарований тобою. Жовта троянда запитує: чи щире кохання?

* * *


Із сивої давнини дійшли до нас легенди про квіти. На Сході ще в минулому столітті існувала мова квітів, що мала назву «селам». Нею спілкувалися затворниці гаремів. З допомогою букетів освідчувалися у коханні, призначали місце побачення. Нині ця символіка втратила первісне значення, але легенди лишилися.

В Елладі троянда належала богині краси Афродіти. Вона палко кохала Адоніса, котрий захоплювався полюванням. Якось юнак поранив вепра, і той розірвав його іклами. Дізнавшись про трагедію, Афродіта пішла шукати тіло. Колючки й каміння подряпали її ноги, і краплі крові встеляли шлях. Гірко оплакувала вона Адоніса і, щоб зберегти пам’ять про кохання, ці краплі крові перетворила у квіти. Так розквітли троянди. Відтоді Адоніс (горицвіт весняний) став символом туги, а червона троянда – кохання.

Одержати букет троянд для жінки – велика радість. Підбираючи колір, пам’тайте його значення. Червоний – це життя, кохання, свобода; жовтий – радість, повага до старості; жовтогарячий – влада, розкіш, примхливість; фіолетовий – дружба, довір’я, велич, гідність; білий – невинність, чистота).

Слово вчителя:

1.Давайте скористаємося стратегію «Мозаїка Джигсоу», проведемо вільне накопичення великої кількості ідей з теми « Квіти», «Букет» (групова домашня робота над текстом відповідно до свого завдання).

(Учні розкривають зміст питання по черзі).

2. Ускладнимо роботу проведенням «мовної археології», з’ясуємо відмінності кольорової гами та символічного значення квітів у різних країнах ( значення білого кольору, символічність фіалки).

IV. Інтерактивна вправа

Слова вчителя :



  1. Для закріплення навчального матеріалу, досягнення кінцевого результату на основі стратегії «Фішбоун» спробуємо утворити листівку-привітання.

( Додатковий матеріал:

  • кольори : червоний – життя, кохання, свобода;

жовтий – радість, повага до старших;

жовтогарячий – влада, розкіш, примхливість;

фіолетовий – дружба, довір’я, велич;

білий – невинність, чистота.



  • квіти: верба – одвертість;

айстри – смуток;

лілея – чистота;

лавр – завжди успіх, слава певна;

дзвіночок – вдячність;

троянда – любов свята;

первоцвіт – любов минуща).



  1. Продовжимо складання листівки-привітання ( застосування «стікерів», твору-п’ятихвилинки).

Зазначимо, що навчальний процес на цьому уроці відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх гімназистів. При цьому відбувається спів навчання, взаємонавчання (колективне, групове,навчання у співпраці). Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій,спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставини та відповідної ситуації.


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка