Учитель. Про які системи органів йдеться у вірші? Про які органи, речовини, тканини?




Скачати 79.52 Kb.
Дата конвертації17.04.2016
Розмір79.52 Kb.
2.

Учитель. Про які системи органів йдеться у вірші? Про які органи , речовини, тканини?

ІІ. Перевірка знань учнів.

Учитель. Для того, щоб нам краще познайомитися з кожною командою прошу представити назви і девіз ( представлення команд). Кожна команда має отримати свій номер. На дошці прикріплені « пелюстки квітки» з номерами. Відповідаючи на питання, вий отримаєте свій номер.



  1. Вивчення кровообігу має свою історію. 1800 років тому вважали, що центром кровообігу є не серце, а інший орган. Який орган тоді вважався центром кровообігу? Хто був автором цієї теорії? ( ІІ ст.н.е. Гален: печінка)

  2. З іменем італійського вченого пов’язане відкриття видільної системи і кровоносних судин. Назвіть ім’я цього вченого. ( Марчелло Мальпігі)

  3. Більшість досягнень кардіології України пов’язана з Київською кардіологічною клінікою, якою керував видатний вчений. Назвіть ім’я цього вченого. ( М.М. Амосов).

Учитель. Таким чином, кожна з груп отримала свої номери, і ми можемо перейти до наступного етапу. До вашої уваги « Бліц – турнір».

Учитель . Можемо трішки відпочити і послухати цікаву інформацію.

( виступи учнів)

Учитель. Пропонує вам гру « Волейбол». ( кожний учень задає питання і вказує хто має відповісти на нього)

Учитель. Нас час трішки відпочити. (Рухавка)

( далі команди розв’язують кросворд, ключовим словом якого є « Кардіологія»).

Учитель . Команди готували домашнє завдання. До вашої уваги цікаві повідомлення в галузі кардіології та лікування серцево – судинних захворювань.

Учитель. Пропоную до вашої уваги одну задачу. Який шлях пройдуть ліки, введені внутрішньовенно в ліктьову вену правої кінцівки, перш ніж потраплять до місця запалення – лівої стопи? Скористайтеся підказкою – схемою і назвіть послідовно всі судини і відділи серця.

ІІІ. Підсумки уроку.

Американський вчений Бол уайт зауважив , що «якби люди використовували свій розум і свої ноги частіше, а сон і шлунок рідше, то вони менше б страждали на серцеві хвороби». Можливо, вчений має рацію. ( обговорення вручення пам’яток « Профілактика серцево – судинних захворювань)

Вправа « Від щирого серця ….»

ІУ. Домашнє завдання.



  • Повторити параграф 30,31.

  • Підібрати цікаві повідомлення про дихальну систему.

Тестові завдання до теми « Кров і кровообіг»

  1. Імунітет – це :

а) збереження генетичної сталості клітин, захист організму від генетично чужорідного вторгнення;

б) не сприйняття організмом інфекційних захворювань;

в)здатність боротися з інфекціями.

2. Алергени – це:

а) всі речовини, що викликають захворювання;

б) речовини білкової природи, що сприяють алергічні реакції;

в) мікроорганізми, їх отрути, що спричиняють інфекційні захворювання.

3. Гемоглобін – це:

а) білок , що міститься в клітині;

б) здатний переносити кисень і вуглекислий газ;

в) виконує захисну функцію;

4. Лейкоцити:

а) безбарвні;

б) дископодібні;

в) мають форму.

5. Тромбоцити :

а) кров’яні пластинки;

б) здійснює зсідання крові.

6. Еритроцити – це:

а) дископодібні;

б) двояковвігнуті;

в) містять гемоглобін.



7. Серце людини:

А) двокамерне;

Б) однокамерне;

В) чотирьохкамерне.



8. У людини скільки кіл кровообігу:

А) два кола кровообігу;

Б) одне коло кровобігу;

В) жодного кола кровообігу.



9. Інсульт – це:

А) змертвіння м’язів серця;

Б) розрив кровоносних судин;

В) трамбування судин.



10. Анемія-це:

А) у разі зменшення кількості еритроцитів;

Б) у разі зменшення кількості білків;

В) у разі зменшення кількості гемоглобіну.



11. Кровотечі бувають:

А) артеріальні;

Б) венозні;

В) капілярні.

Г) внутрішні.

12. Теорію імунітету розробили:

А) І. Мечніков; Б) Ерліх.




Запитання бліц – турніру

( до теми « Кров і кровообіг)


  1. Залізовмісна сполука. ( Гемоглобін)

  2. Місце утворення еритроцитів. ( Червоний кістковий мозок)

  3. Людина, яка дає кров для іншої людини. ( Донор)

  4. Формені елементи крові, що забезпечують зсідання крові. ( Тромбоцити)

  5. Білок плазми,який забезпечує зсідання крові. (Фібриноген)

  6. Клітини крові, що мають ядра. ( Лейкоцити)

  7. Сталість умов життєдіяльності клітин у внутрішньому середовищі. ( Гомеостаз)

  8. Імунітет новонародженого. ( Природній)

  9. Імунітет при введенні лікувальної сироватки. ( Штучний)

  10. Клітини крові, що продукують антитіла. ( Лейкоцити)

  11. Серцевий м’яз. ( Міокард)

  12. Запис роботи серця. ( Кардіограма)

  13. Судини, по яких кров рухається від серця. ( Артерії)

  14. Судина з найбільшою швидкістю руху крові. ( Аорта)

  15. Процес поглинання і перетворення клітинами мікроорганізмів. ( Фагоцитоз)

  16. Уведення в організм вакцини. ( Щеплення)

  17. Хвороба, що вражає імунітет людини. ( СНІД)

  18. Прилад для вимірювання тиску крові. ( Монометр)

  19. Центр серцево – судинної діяльності знаходиться в… ( Довгастому мозку)

  20. Який орган першим починає працювати в організмі зародка? ( Серце)

  21. Яка частота пульсу підлітка ? ( до 70 ударів)

  22. Скільки часу серце працює? ( 0,4 сек.)

  23. Скільки часу серце відпочиває? ( 0,4 сек.)

  24. Яка кровотеча найнебезпечніша? ( артеріальна та внутрішня)

  25. Скільки кіл кровообігу у людини? ( два)

  26. Скільки камер має серце ? ( 4)

  27. Як називають людину яка приймає кров ? ( реципієнт)

  28. Хто вперше виявив капіляри і встановив їх роль? ( Марчело Мальпігі, італійський фізіолог).

  29. Яку функцію виконують лейкоцити? ( захисну)

  30. Скільки груп крові є у людини? ( 4)

  31. Як називається найбільша судина ? ( аорта)

  32. Чому кров буває яскраво червоною? ( насичена киснем)

  33. Чому кров буває темно червоною? ( насичена вуглекислим газом)

  34. Які кровотечі ви знаєте? ( артеріальна, венозна, капілярна, внутрішня)

Цікаво знати.



  • У дорослих об’єм крові в середньому 5 – 6 літрів, це становить 7 – 8 % від ваги тіла. У дітей об’єм крові відносно більший, ніж у дорослих. У новонароджених він дорівнює 15% від ваги, а у дітей до 1 року – 11%.

  • Усього кров дорослої людини ( 5-6 літрів ) має так багато еритроцитів, що якби їх розмітити в один ряд, вони утворили б такий довгий ланцюжок, який би огорнув земну кулю по екватору 5 разів.

  • У донора можна брати кров у середньому раз на місць – 450 мл у чоловіків та 350 мл у жінок, але не більш, 8 разів на рік.

  • У 5 літрах крові дорослої людини – 25 мл. Еритроцитів, їх загальна поверхня досягає 30 тисяч квадратних метрів ( приблизно 1600 разів більше поверхні людського тіла, тобто більше третини гектара).

  • У дорослої людини щогодини відмирають 1 мільярд еритроцитів, 5 мільярдів лейкоцитів і 2 мільярди тромбоцитів, одночасно йде заміна відмерлих на нові лейкоцити і тромбоцити.

  • Об’єм червоного кісткового мозку в дорослої людини – 15,00 кубічних сантиметрів. Загальна вага червоного кісткового мозку – 2,5 кг.

  • За 70 років кістковий мозок дає 650 кг еритроцитів і 1000 кг лейкоцитів.

Чи знаєте ви, що…

Термін « імунний» існував ще в Давньому Римі? Це поняття вживали до людей, які мали особисту недоторканість і були звільненими від податків.

Кістковий мозок дорослої людини, пухка маса, що наповнює внутрішні порожнини деяких кісток, має масу приблизно 2600 г? за 70 років життя він виробляє 650 кг еритроцитів і тонну лейкоцитів.

У дорослої людини серце за день перекачує близько 5000-7500 літрів крові? За один удар в аорту викидається приблизно 130 мілілітрів крові.

Нормальний пульс у спокійному стані – 60 – 80 ударів на хвилину, причому в жінок серце б’ється на 6-8 ударів на хвилину частіше , ніж у чоловіків?

Мале коло кровообігу відкрив Сервет, але його книги були спалені, тому першість відкриття великого і малого кіл кровообігу належить Гарвею?

Пусть в вашем сердце

Белыми цветами

Всегда сияют мир и чистота!

И чтобы людям добрыми руками

Дарили щедро радость ВЫ всегда!



Кросворд « Кардіологія»

1







к











2












а








3




р







4










д
















5







і










6







о
















7










л







8



















о







































10

і



















11
















я

1.Серцевий м’яз. 2. Зовнішня оболонка серця. 3. Найбільша судина. 4. Камера серця. 5. Найтонша судина. 6. Властивість серцевого м’яза. 7. Захворювання при розриві кровоносної судини в мозку. 8. Гормон, що сповільнює серцеву діяльність. 9. Хвороба, яка спричиняє підвищення тиску. 10. Серцева пауза. 11. Судина, по якій кров рухається від серця.

Учитель. Команди готуються до інформації яка буде корисна кожному.

Завдання називається « Прогрес у світі кардіології». ( учні показують рекламу на досягнення медицини в кардіології).

ІІІ. Підсумки уроку.

Американський вчений Бол Уайт зауважив,що «якби люди використовували свій розум і свої ноги частіше, а сон і шлунок рідше, то вони менше б страждали на серцеві хвороби». Можливо, вчений має рацію. ( обговорення).

Всім учасникам уроку я вручає пам’ятки « Як запобігти розвиткові захворювань на серцево – судинної системи».

ІУ. Домашнє завдання.



  • Повторити 30, 31.

  • Підготувати повідомлення про дихальну систему.


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка