«Всеукраїнський тиждень права» Миролюбівкий днз «Веселка» «Правове виховання дітей дошкільного віку»




Скачати 248.6 Kb.
Дата конвертації21.04.2016
Розмір248.6 Kb.
«Всеукраїнський тиждень права»c:\users\sirius\appdata\local\microsoft\windows\temporary internet files\content.word\swscan00140.bmp

Миролюбівкий ДНЗ «Веселка»



«Правове виховання дітей дошкільного віку»

«Діти не майбутні особи; вони вже особи. Діти – істоти, в душах яких відкриваємо зародок всіх думок і відчуттів, які хвилюють нас, і підростанням цих зародків треба керувати з ніжністю». (Януш Корчак)

З настанням XXI століття у всьому світі проблема захисту дітей загострилася. Соціально – економічна ситуація сучасного суспільства відбивається перш за все на дітях. Зростає безпритульність, наркоманія, насильство. Збільшилася кількість дітей, що залишилися без батьківського нагляду. І головним завданням нашої держави є – захист прав дитяти, збереження генофонду нації.

Для формування у дітей елементарних уявлень про права і свободи, пошани і терпимості до інших людей на наш погляд поважно не лише давати знання, але і створювати умови для практичного вживання. Вибрані види діяльності, що ведуть для дошкільників: ігрова і художньо - продуктивна, проводяться ролеві ігри, що театралізуються, дидактичні; вправи на розвиток емоційної сфери, емпатії, комунікативних умінь і навиків. Організація проблемно – пошуковій діяльності допоможе дитині відтворити засвоєні дії, побачити з боку як виглядає той або інший вчинок, які відчуття і емоції він викликає. Виготовлення емблем, плакатів, їх презентація залучить дітей до спільної продуктивної діяльності.

Завдання, які стоять перед педагогами по правовому вихованню дітей:


  • Виховувати в кожній дитині відчуття самоповаги, значущості, упевненості в собі.

  • Виховувати у дітей кращі людські якості: чесність, добро, ощадливість.

  • Формувати різницю між добром і злом.

  • Формувати уяву про сім'ю, родичів, предків. Берегти честь сім'ї, її традиції. Виховувати любов до рідного краю.

  • Розширювати знання і прививати повагу до праці дорослих, дбайливо відноситися до результатів праці.

  • Виробляти у дітей навики ефектівного спілкування із старшими, однолітками.

  • Завдання вирішувати в різних видах діяльності.

Серед функцій, які виконує дошкільна установа в системі освіти, велике місце повинне займати виховання основ правової свідомості з дошкільного віку, формування у дітей елементарних уявлень про свої права і свободу, розвиток, повагу і терпимості до інших людей і їх прав.

Основними принципами реалізації програми по правовому вихованню являються систематичність роботи по правовому вихованню, взаємозв'язок із заняттями по розвитку мови, ознайомленню з тим, що оточує.



Основні завдання правового виховання:

  • Виховувати в кожній дитині відчуття власної гідності, значущості, упевненості в собі.

  • Дати уявлення про права і обов'язки дитини.

  • Виховувати у дітей кращі людські якості: чесність, порядність, скромність, сміливість, доброзичливість, організованість, дисциплінованість, самостійність, відповідальність, прагнення до досягнення мети, відчуття відповідальності.

  • Формувати уявлення про сім'ю, рід. Виховувати поважливе відношення до рідних, старших. Вчити берегти честь сім'ї, її традиції.

  • Виховувати любов до рідного краю. Розширювати уявлення дітей про Батьківщину, людях які представляють її. Розповідати про історичні події, традиції українського народу. Познайомити з державними символами.

  • Поглибити інтерес до праці дорослих, бережливе відношення до результатів роботи, бажання допомагати тим, хто працює, формувати свідоме відношення до своїх обов'язків в дитячому садку і сім'ї. Виховувати відчуття відповідальності за доручену справу.

  • Виробляти у дітей навики ефективного спілкування із старшими, однолітками, молодшими дітьми. Виховувати уміння знаходити рішення в конфліктних ситуаціях.

Діагностика знань дітей середнього дошкільного віку з проблеми правового виховання

  1. Розкажи про свою сім'ю. За що ти любиш маму, тата, бабусю, дідуся?

  2. Як необхідно відноситься до старших?

  3. Як необхідно поводитися з молодшими дітьми?

  4. Тобі подобається твоє ім'я? Чому? Що воно позначає?

  5. Які права ти знаєш?

  6. Які ти знаєш обов'язки?

  7. Хто твої друзі? Чому? Чим він тобі подобається?

  8. Кому б ти хотів подарувати квітку, цукерку? Чому?

  9. Скажи комплімент вихователю, мамі, татові, другу.

  10. Як берегти своє здоров'я?

  11. Як називається наша Батьківщина?

  12. Як називається місто, в якому ми живемо?

  13. На якій мові розмовляють люди на Україні?

  14. Як називаються люди, що живуть на Україні?

  15. Що необхідно робити, коли звучить Гімн?

  16. Хто такі чужі люди?

  17. Як необхідно поводитися з чужими людьми?

  18. Які правила дорожнього руху ти знаєш?

  19. По якому номеру телефону необхідно дзвонити, якщо станеться пожежа?

  20. Як викликати швидку допомогу?

  21. Назвіть казки, в яких порушені права героїв казки

Діагностика знань дітей старшого дошкільного віку з проблеми правового виховання

  1. Які права й обов'язку ти знаєш?

  2. У яких документах розповідається про права дитяти?

  3. Які права дітей ти можеш назвати?

  4. Поясни, що позначають права: «Мати своє ім'я», «Мати свою сім'ю», «Право на турботу дорослих» ,«Право на інформацію», «Право на медичну допомогу».

  5. Що може зробити дитя, якщо порушують його права?

  6. Поясни, що означає поняття «Безправна людина»?

  7. Чим відрізняються твої права від прав інших людей?

  8. Як ти думаєш, у кого у вашій сім'ї більші права?

  9. Які обов'язки у дітей?

  10. Назви свої обов'язки.

  11. Як ти їх виконуєш?

  12. Як необхідно ставитися до старших?

  13. Розкажіть про Герб, Гімн України.

  14. Що необхідно робити, коли звучить Гімн?

  15. Назвіть казки, в яких порушені права героїв.

  16. Що таке Світова книга прав дітей?

  17. Назви знаки й символи Світової книги прав дитяти.

Прогнозований результат:

Діти дошкільного віку повинні знати:



  • Свої права і обов'язки;

  • Отримати знання про Україну, як суверенну країну, рідний край, народ України, його історичне минуле;

  • Про правила безпечної поведінки в різних сферах життя;

Діти старшого дошкільного віку повинні уміти:

  • Активно брати участь в суспільному житті;

  • Зберігати соціально-культурні цінності суспільства;

  • Свідомо виконувати обов'язки на різних етапах свого розвитку;

  • Брати участь в спільних заходах дитячого саду, сім'ї, міста.



«Всеукраїнський тиждень права»

10.12.12 – Заняття з правового виховання:

Старша група «Живчики» - «Діти наші знають секрет, як готувати вінегрет» (Кубрак Л.І.)

Молодша група «Полунички» - «Захистіть курча від лиха і зла, бо воно ще дитина мала» (Зайченко С.К.)

11.12.12 – Виставка дитячих робіт «Я маю право»

12.12.12 – Заняття з правового виховання:

Старша група «Живчики» - «Пташечкам допоможи – їм зерняток принеси» (Кубрак Л.І.)

Молодша група «Полунички» - «Квітка, як дитина мала, чекає підтримки, добра» (Зайченко С.К.)

13.12.12 – Випуск стенду «Великі права маленької людини», «Поради батькам».

14.12.12 – Свято «Квітка права»

ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ-РОЗВАГА З ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ В СТАРШІЙ ГРУПІ.

Вихователь: Кубрак Л.І.

Тема: «Діти наші знають секрет, як готувати вінегрет».

Мета: Ф. р. Учити свідомо ставитися до свого здоров'я та здоров’я значущих дорослих, обирати еталони для наслідування. Вправляти в адекватному реагуванні на звернення дорослих. Розвивати дрібну моторику рук.

С. р. Формувати вміння оцінювати вчинки людей, орієнтуватись на моральні стандарти; опановувати етичні еталони поведінки і спільної з іншими діяльності: пропонувати, надавати, приймати допомогу.

Е. р. Викликати бажання почуватися впевнено з однолітками; усвідомлювати свої можливості права, норми спілкування та дотримуватися їх. Виховувати повагу, любов до рідних, бажання зробити корисну та приємну справу для оточуючих, працелюбність, охайність, колективізм.

П. р. Давати знання про те, що кожна дитина має свої права. Учити розуміти свої можливості під час виконання окремих правил, прав. Давати дітям уявлення про непосильну працю; ознайомлювати дітей із новим правовим знаком «Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці», пояснити його значення; закріплювати знання змісту правових знаків: дитина має право на освіту, дитина має право на повноцінне харчування, дитина має право на лікування, дитина має право на турботу та піклування. Продовжувати вчити дітей правильно та обережно користуватися ножем. Закріплювати знання про використання овочів у їжі. Уточнювати знання дітей про правила здорового харчування.

М. р. Активізувати словник поняттями: «право», «обов'язки», «правила». Продовжувати розвивати пояснювальне мовлення.

Х. р. Викликати бажання мати такі взаємини з однолітками та дорослими, що відповідають етичним нормам.

К. р. Навчати оцінювати стилі поведінки, висловлювати своє ставлення.

ХІД ЗАНЯТТЯ



  1. Звернути увагу дітей на Карлсона, який сидить у кутку і їсть з банки варення.

Вих-ль: Подивіться, діти, хто це? Чому він від нас сховався.

Діти: Це Карлсон. Він їсть варення і не хоче нікого пригощати.

Вих.-ль: Як ви вважаєте,чи можна їсти стільки багато варення? Чому?

Діти: Псуються зуби, зникає апетит, можна розтовстіти.



  1. Бесіда про корисні та шкідливі для здоров'я продукти.

  2. Разом з дітьми складаємо рекомендації щодо правильного харчування.

ПЕРШЕ ПРАВИЛО. Харчуватися треба помірно і не об'їдатися.

ДРУГЕ ПРАВИЛО. Їжа повинна бути різноманітною.

ТРЕТЄ ПРАВИЛО. Їсти треба повільно, не поспішаючи ковтати їжу, кожен шматочок слід жувати до 30 разів.

Дидактична гра «ОВОЧІ». Діти описують овочі, відгадують загадки.

5. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

А тепер всі підніміться,

Одне одному всміхніться

І ніколи не свариться

За мізинці всі візьміться

І швиденько подружіться.

Мир – миром

Пироги з сиром ,

Варенички в маслі,

Ми дружечки красні,

Помиримося, обнімімося, поцілуймося.

6. Приготуємо вінегрет.

Знають діточки секрет, як готувати вінегрет. Тож давайте помиємо руки гарненько, та й візьмемося до страви хутенько. (Діти миють руки).

(Звернути увагу дітей на картку, що лежить на столі)

Кухарі мої рідненькі, ви пробачте вже мені,

Вихователь розгубилась – лежіть картка на столі.

Може, це і не загадка –

Правова це, діти, картка.

Про що ж вона розповідає? Що дитина право має. . .

--- Трудитися тільки посильно.

--- Не виконувати роботу насильно.

--- Дорослі не можуть перекладати свої турботи на виконання дітьми важкої роботи.

Вих- ль: Так тому , діти, мабуть, я сама готуватиму вінегрет.

--- Так це ж не дрова рубати ! Важко картоплю копати!

--- А різати овочі легко, тим паче – варені вони м’якенькі.

Вих-ль: Добре, умовили! Цей знак означає, що не можна примушувати дітей тяжко працювати. Готувати вінегрет – це цікаво й весело! Тож розпочнемо і згадаємо правила кулінарії. (Різати овочі тільки на дощечці, овочі нарізувати дрібненько, ніж тримати над дощечкою ручкою зверху, притримувати вказівним пальцем). Якщо шматочок овочу впаде на підлогу, не варто його піднімати й кидати до миски. Нехай залишиться там до завершення приготування страви, потім приберемо.

ЧЕТВЕРТЕ ПРАВИЛО. Їсти треба в певний час.

--- Але Карлсон не любить дотримуватися розпорядку, їсть, коли йому заманеться. А іноді лише раз на добу. Чи достатньо людині їсти один раз на день? Скільки разів на день має харчуватися дитина чи дорослий?

--- Три – чотири рази.

Кожен прийом їжі має свою назву. (Прочитати віршовані загадки, малята відгадують їх).



  1. Знову встало сонце. Ранок. На столі стоїть … (сніданок).

  2. Запросила баба діда десь опівдні до … (обіду).

  3. Сутеніє. Навстіж двері. Вже чекає нас … (вечеря).

  4. Що ми робимо вранці? (Снідаємо).

  5. Що ми робимо в середині дня? (Обідаємо).

  6. Як назвати прийом їжі ввечері? (Вечеря).

--- Запропонувати дітям розглянути малюнки й добрати продукти до кожного прийому їжі. До сніданку – обвести олівцем червоного кольору, до обіду – обвести олівцем синього кольору, до вечері – зеленого.

КАРЛСОН: Спасибі, тепер я знаю, як правильно харчуватися! До побачення!

Вих-ль: Діти, розкажіть, що треба зробити Карлсону , перш ніж почати їсти?


  1. Обов'язково треба мити руки з милом.

КАРЛСОН: А я не знав, що на моїх руках є мікроби, тепер завжди буду мити руки з милом. До побачення!

1. Ми хлібом – сіллю друзів зустрічам

І зичим многая – многая літа!

Нехай добро іде із короваєм

До милих друзів і гостей усіх.

Всіх вас запрошуємо до нас

Покуштувати вінегрет і відпочити гарненько!

Ми права свої вивчаємо,

Про обов’язки не забуваємо.

Рідних, близьких поважати, Літнім, малим допомагати!



ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ- РОЗВАГА З МАЛЮВАННЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ МАТЕМАТИКИ ІЗ ПРИОРИТЕТОМ ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ.

«ЯК ЧУДОВО ВСЕ НА СВІТІ ЗНАТИ»

МЕТА: Учити вихованців передавати бачене в малюнку, складати розповіді про рідне село, називати права дитини (з Конвенції ООН). Розширювати уявлення дітей про рідне село, його пам’ятні місця, про права та обов’язки дитини. Виховувати любов до навчання. Викликати бажання навчатись, допомагати одне одному здобувати знання.

МАТЕРІАЛИ: емблеми, що символізують права дитини; фотографії з екскурсії; символи України; фарби, пензель, папір.

СЛОВНИК: цифри, літери, пензель, лінь, емблема, права.

ХІД ЗАНЯТТЯ.

ВИХОВАТЕЛЬ: Сьогодні у садочку казка!

Слухайте уважно, рідненькі, будь ласка!

Посміхнулись, дуже раді,

Кращої нема розради.

КАЗКАРКА: Жили собі Лінь- Ліниця – не стара, не молодиця. Племінника доглядала, навчатись малому не дозволяла. (Чути грюкіт. Позіхаючи і тягнучі по підлозі подушку, заходить Лінь. Попереду неї йде хлопчик. Лінь обнімає подушку, яку не випускає з рук уподовж усього заняття).

ЛІНЬ: Миколо, проходь і відразу у ліжечко вкладайся, ні до кого з милими розмовами не звертайся. Я вже дуже сумую за ліжком, зараз цукерочку з'їм і піду до люлі нишком.

ВИХОВАТЕЛЬ: Як не соромно, племінника ображати! Повинен хлопчик бути веселим і завзятим. Права є у хлопця на любов і турботу. (Показує емблему прав дитини на любов і турботу).

ЛІНЬ:Навіщо мені з піклування робота? Я – Лінь-Ліниця, у мене є подушка. Тільки з нею граю і весь час дрімаю.


  • А вам не сумно?

ЛІНЬ: ні.

ВИХОВАТЕЛЬ: Може, з цифрами або з літерами бажаєте познайомити племінника Миколу?

ЛІНЬ: Не бажаю.

ВИХОВАТЕЛЬ: У кожної дитини є право на освіту. (показати емблему дитини на освіту) Може, самі навчатись бажаєте?

ЛІНЬ: (РОЗДРАТОВАНО) Я навчатись не бажаю, Я з подушкою обнімаюсь.

ДИДАКТИЧНА ГРА «ТИ ТА ТВОЇ ПРАВА»

МЕТА: закріплювати у дошкільників знання про права дитини. Учити аналізувати ситуації з власного життєвого досвіду. Розвивати вміння зв'язно будувати розповідь, обґрунтовуючи думки, робити висновки. Виховувати найкращі моральні якості й почуття.

ХІД ГРИ.


Запропонувати дітям фішки. Діти по черзі кидають кубик і роблять відповідну кількість ходів фішками (залежно від числа, що випало на кубику). На місці зупинки описують знак, на який потрапили, і виконують запропоновані завдання.

Як чудово все на світі знати, вміти читати, лічити, писати, розумними дітьми зростати, права свої реалізувати!

ЛІНЬ: Ну і йдіть! А ми з Миколою – до ліжка! (збирається йти).

ВИХОВАТЕЛЬ: Зачекайте! Не поспішайте!

Разом з дітками пограйте!

Зрозумієте, що навчатись –

Це неначе як змагатись.

Перемогу одержав і нової забажав.

ЛІНЬ: (позіхаючи) Ну гаразд, ми залишаємось, разом з вами понавчаємось. (Лінь намагається знову лягти).

ДИТИНА: Ви краще присядьте, Миколо, Ліниця!

Облиште подушку, вона не знадобиться.

Ми не дамо вам сумувати –

Починемо в розумні ігри грати.

РОЗУМОВО – РУХЛИВА ГРА «ЗНАЙДИ ВІДПОВІДЬ»

МЕТА: Розвивати спритність, увагу, зорову пам'ять, швидкість мислення. Навчати дружньо підтримувати один одного.

ХІД ГРИ.


У ГРІ БЕРУТЬ УЧАСТЬ ДВІ КОМАНДИ: «Хлопчики», «Дівчатка». В одному кінці майданчику розташовані магнітні дошки. Діти на дошках викладають приклади у межах від 1 до 10. Обрані за допомогою лічилки гравці об'єднуються в команди. Гравці кожної команди розташовуються навпроти своїх дощок, у протилежному кінці групи. Необхідно швидко розв’язати приклади, знайти відповідну картку з цифрою. Для цього слід добігти до магнітної дошки своєї команди і прикріпити правильну відповідь. Команда – переможець отримує нагороди.

ЛІНЬ: І я хочу подарунки! Дайте і мені!

ВИХОВАТЕЛЬ: Їди гратись, може, отримаєш! (Лінь із Миколою разом граються із дітьми. Під час гри вони програють. Не отримавши нагороди, Лінь ображається і знову вкладається на подушку).

ВИХОВАТЕЛЬ: Не ображайся, а краще скажи: ти казочки любиш?

ЛІНЬ: Так! Микола також любить.

ДИТИНА: Тоді нашорошуй вуха, уважно слухай!

КАЗКАРКА: Жив собі Пензлик Мазука, любив казочки слухати. Про що чув – не забував, все на папері малював. (Виходить Пензлик Мазука).

МИКОЛА: Добрий вечір, Пензлик Мазуко! Про що ми казочку будемо слухати?

КАЗКАРКА: Він сьогодні розповість про Україну, про нашу з вами батьківщину.(Вихователь розповідає про символи України. Звучить Державний Гімн України.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Хомка, Хомка – Хом'ячок, смугастий бочок.

В Хомки гарна зачіска є – Хомка рано встає.

Прибирає двір та хатку, далі робить він зарядку:

«Раз, два, три, чотири, п’ять» - хоче Хомка дужим стати.

ВИХОВАТЕЛЬ: Ви вже знаєте деякі права дитини. Назвіть їх. (Показати емблеми прав дитини на любов і ласку, на освіту). Назвіть їх.(Показати емблему прав дитини на Батьківщину. Познайомити дітей з емблемою, розповідаючи про права дитини, зокрема – на право мати Батьківщину. Разом із дітьми розглянути фотографії попередніх екскурсій рідним селом)

ЛІНЬ: і я хочу подивитися фотографії.(Діти розповідають про свої враження від екскурсій). Самі їздили, а мене не взяли! (Починає плакати).

КАЗКАРКА: Як заспокоїти Лінь? Може, подушка згодиться?

ЛІНЬ: Ні!

ДИТИНА: Може, грушку їй дати? (Простягає грушу).

ЛІНЬ: Ні! (Забирає в дитини грушу, продовжує плакати).

ПЕНЗЛИК МАЗУКА: може, хочеш малювати?

ЛІНЬ: Так!

ВИХОВАТЕЛЬ: Починаймо працювати! Лінь і Миколка з нами не ходили селом, тому й не бачили його, тож намалюємо для них наше рідне село. Батьківщина – краща в світі! Село, де зростаєте ви, діти, рідна вулиця, дитячий садок – то є Батьківщина для наших діток.

ДИТИНА: Права на Батьківщину маємо, емблему разом ми згадаємо. (Показати емблему прав дитини на Батьківщину).

ПРАЦЯ ДІТЕЙ.

Запитати кожну дитину, що саме вона малюватиме. Своїми запитаннями підвести кожну дитину до розуміння того, що потрібно любити й поважати своє село, садок, школу, родину, Україну, а також навчатися, щоб стати гідним громадянином України.

ПЕНЗЛИК МАЗУКА:Як чудово працювали, яку красу намалювали! Малюнки ви свої беріть, про них Ліниці розкажіть.(Улаштувати виставку малюнків. Діти розповідають про те, що саме вони малювали і чому).

ЛІНЬ: Нам сподобалось у вас. Можна прийдемо ще раз? Ми з Миколою хочемо багато знати, щоб вас у всьому перемагати!

МИКОЛКА: Свої права запам’ятав, картки на згадку з собою забрав. (показує картки з правами дитини, що вивчалися на цьому та попередніх заняттях).

«ЗАХИСТІТЬ КУРЧА ВІД ЛИХА І ЗЛА, БО ВОНО ДИТИНА МАЛА»

Вихователь: Зайченко С.К.

Група: молодша «Полунички»

Мета: ознайомлювати з правами дитини на родину, розвивати уважність, пам’ять, мислення; виховувати почуття гідності, любов до власної родини.

Матеріали: папір, кольоровий папір, клей, ножиці, олівці; костюми.

Словник: права, курник, лисиця, курчатко, паркан.

Дійові особи: Лисиця, курчатко-братик, курчатко-сестричка, два курчатка.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь: Діточки маленькі,

Малюки гарненькі,

Час казочку розповідати.

Її пропоную запам’ятати.

Колись, може, сьогодні,

Лисиця прокралася

До хазяйського двору.

Лисиця: Повно в курнику курчат!

Завітаю до малят.

Я обожнюю курчаток

І каченяток. (підходить до курчат)

Дивина: одне обличчя,

Штанці в цього, - в цієї – спідниця!

Залишу я одне курчатко,

А друге заберу собі в хатку.

Курчатко-братик: Лиско, лисонько руденька,

Пожалій, пожалій нас, дорогенька!

Курчатко-сестричка: Ми маємо разом жити.

Нас, малих, не розлучай!

Разом: Ми – одна родина, знай!

Курчаток ти не ображай.

Сестричка: Півник і курка – то батько і мати,

А всі ми – сестри і брати.

Братик: Ми усі – рідня багата,

Ми всі – сім’я завзята!

Лисиця: (налякано) Хоч нема рідні у мене,

Зрозуміла я проте,

Берегти родину треба,

Бо родина – то святе.

Вихователь: Давайте разом пригадаємо права, про які свідчить ця розмова. Всі діти мають права жити зі своїми батьками, нікому не дозволено їх розлучати.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Косить у лузі журавель

Конюшину та щавель,

А журавлики малі

Узялися за граблі.

Хоч журавка і не косить,

Так джерельну воду носить,

Носить воду, ще й обід,

Щоб косилося як слід.

Лисиця: Я зрозуміла, що жодна дитина не може бути скривдженою і зневаженою. Дитина має право спокійно жити в своїй оселі та почуватися в ній господарем.

Вихователь: Молодці, діти! Я впевнилася, що ви обізнані щодо своїх прав. Нагадаю ще раз: якщо когось із вас кривдитимуть й принижуватимуть або хтось жорстко поводитиметься з вами, то обов’язково звертайтеся по допомогу до батьків і близьких людей, а в дитячому садочку – до вихователя.

Курчатко-сестричка: Захистіть курча від зла,

Бо дитина я мала.

Лисиця: Може, гуртом збудуємо парканчик біля курника, де живе дружна куряча родина? Зробимо це для того,щоб ані у вовка, ані у ведмедя не виникло бажання потикатися до курника.

Аплікація «Паркан біля курника»



Свято «Квітка Права»

Вих-ль: Діти, давайтє прівітаємось до наших гостей.

Діти разом: Добрий день вам, добрі люди

Хай вам щастя й доля буде

Не на день і не на рік

А на довгий, довгий вік.

Вих-ль: Зараз ми пограємось в нову гру. Один, два, три – почали. Чому ви не граєтесь? Гра нова і цікава. Починайте грати. Що таке, ви не знаєте правил гри? А навіщо потрібні правила?

Діти: 1. Щоб могли разом гратися.

2. Щоб гра була цікавою і веселою.

3. Щоб не кривдити, не травмувати один одного.

Вих-ль: Сьогодні ми поговоримо про найголовніші правила, що були придумані для всіх людей. Ці правила називаються «Права людини». Адже кожна людина – це найголовніший, найцінніший скарб, кожен з нас особистість, і саме такої людини, як ви більше на землі нема і не буде.

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш, що ти – людина! Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя єдина, очі твої – одні!

Більше тебе не буде завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди – добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе: озера, гаї, степи.

І жити спішити треба. Дивись же, не проспи.

Бо ти на землі – ЛЮДИНА!

І хочеш того чи ні – усмішка твоя – єдина, очі твої – одні.

Вих-ль: Ось подивіться на ці два малюнки. Скажіть, хто зображений на них (дорослі люди і діти). Чим схожа доросла людина і дитина?

Діти: 1. Однакова будова тіла.

2. Вміють розмовляти.

3. Думати.

4. Ходити, бігати.

Вих-ль: А чим відрізняються?

Діти: 1. Зовнішністю.

2. Зростом.

3. Віком.

4. Обов'язками (дорослі працюють, заробляють гроші).

Вих-ль: Дорослі можуть захистити себе, а вам потрібна допомога і піклування рідних, їх захист, тому що ви ще маленькі. В нашій країні права дітей захищає закон, держава.

(Звучить композиція «Маленька Країна»).

Учень: Всім ми дітям побажаємо . Хай щастить вам без кінця.

Хай дитинство ваше квітне, наче квіточка оця.

Учитель: Диво квітка вам відкриє знання про права дитини. Пелюстка червона палає яскраво.

Учень: (який відриває пелюстку читає). Щасливе дитинство – це маємо право.

ЖАБА - МАМА, ЖАБА – СИН, ДЮЙМОВОЧКА плаче.

Ж – син: Не хочу вчитися, хочу женитися.

Ж – мама: Ой, мій дорогий синочку, я вже і парочку тобі знайшла (підводить Дюймовочку до сина). Бач, Дюймовочка яка гарна, розумна, вродлива. Я собі вже уявляю, буде парочка на диво.

(Входить Рак, жаби зникають)

Рак: Я тобі допоможу, і дорогу покажу. Ми місточок покладемо і до дому попадемо.

Дюймовочка: Дякую тобі, мій друже, допоміг мені ти дуже.

Рак: Ти, малеча, пам’ятай . Про права не забувай. Про дитинство, про щасливе думаю, що неможливо.

Дюймовочка: Дякую і прощавайте. У країну ельфів йду. Може там, у цій країні щастя й радість я знайду.

Вих-ль: Діти, про яке право розповіли нам Рак і Дюймовочка?

Діти: Право на щасливе дитинство.

Вих-ль: Покажіть табличку, яка відображає порушене право на щасливе дитинство?

Вих-ль: Ось, пелюсточка зелена, нам відкриє всім знання.

Діти: (відриває пелюстку і читає). Мають діти наші право на освіту і знання.

ВИХОДЯТЬ МАЛЬВІНА І БУРАТІНО З БУКВАРЕМ

Вих-ль: Та це ж гляньте, Буратіно! Ви куди йдете, Мальвіно!

Мальвіна: Я у школу поспішаю. Там читати, писати навчають.

Буратіно: ПО конвенції дитячій маємо право на навчання. Тому в школі нас вітають і дають міцні знання.

Вих-ль: Діти, про яке право розповили нам Мальвіна і Буратіно?

Діти: Про право на освіту і навчання.

Вих-ль: Покажіть табличку, на якій відображено право на освіту і навчання.

Вих-ль: Ось пелюсточка синенька. Ми легенько відриваємо.

Діти: ( відриває і читає). Пам'ятайте, любі друзі: діти жити мають право.

ВХОДЯТЬ ВОВК І ЧЕРВОНА ШАПОЧКА

Ч-Ш: А чого це вуха раптом більші стали? Дивним чорним пухом геть позаростали?

В: Це щоб краще чути любу мою внучку! Ти підходь-но ближче, дай бабусі ручку!

Ч-Ш: Чом це ваші руки стали волохаті?

В: Це щоб краще було діток обіймати!

Ч-Ш: А зубів страшенних повна, повна паща?

В: Це щоб зміг нарешті з'їсти тебе краще.

Ч-Ш: Хоч не вмієш, злий вовчисько, ти книжок читати, та конвенцію дитячу треба гарно знати. Там написано, що діти мають право жити.

Вих-ль: Про яке право розповіла Червона Шапочка? Діти, покажіть табличку, яка відображує порушене право дитини на життя.

Діти: Відриваю фіолетову пелюстку і кажу вам знову я: мають хлопці і дівчатка право на здоров’я.

АЙБОЛІТ: З радістю вас зустрічаю, вам здоров'я я бажаю. Пам'ятайте! На здоров'я і на ліки мають право усі діти.

Вих-ль: Про яке право розповів лікар Айболіт? Покажіть табличку, яка відображує порушене право дитини на здоров'я.

Вих-ль: Ось пелюсточка жовтенька і на колір веселенька.

Діти: Право це всі мають знати – дітям треба відпочивати!

МАЧУХА І ПОПЕЛЮШКА

Мачуха: Нам час уже на бал рушати. А ти дивись не думай спати. Роботу я тобі знайду – роботи повно у саду. Троянди треба посадити, полити, землю підпушити. Щоб всі доглянуті були і до приходу зацвіли.

Попелюшка: Я вся в роботі, я труджуся. Я цілий день верчусь, кручуся. Є в мене право відпочивати, біжу на бал я танцювати.

Вих-ль: Про яке право розповіла Попелюшка? Покажіть будь ласка табличку, де відображено порушене право. Молодці, діти. А зараз я перевірю, чи добре ви знаєте свої права. Пограємо в гру, яка називається «Дозволяється – забороняється».



  1. Подивіться на цей знак: людина підіймає прапор. Слухати думку дитини (дозволяється).

  2. Ось в кутку стоїть хлопчисько. Плаче, надривається. Бити рем енцем дитину (забороняється).

  3. З мамою діти повинні жити, квіти їй завжди носити (дозволяється).

  4. А ця грань позначає: матір з дитиною розлучають. Це (забороняється).

  5. Малювати і співати, якщо захворів – лікувати. Це (дозволяється).

  6. Ця дитина трудиться, надривається, мало сили в неї, ноги підгинаються. У дитини тяжка праця – це (забороняється).

  7. Цей слабкий гне спину, перед сильним прихиляється, бути рабом у господаря (забороняється).

ГРА «ЧАРІВНИЙ КЛУБОЧОК»

Діти стають у коло і передають чарівний клубочок ниток. Вихователь пропонує дітям уявити, що коло – це група. В ньому кожен має свої права і обов’язки. Якщо вийти за межі кола, воно перестане існувати, розірветься. Тримаючись за клубочок, діти пригадують правила поведінки в дитячому садку.



  • Допомагай слабим, маленьким, хворим.

  • Не будь жадібним.

  • Жалій інших, а не себе.

  • Сказав – зроби.

  • Образив – попроси пробачення.

  • Принеси іншому радість, тоді станеш добрим чарівником.

  • Ніколи не насміхайся над помилками інших.

  • Не вигукуй, не перебивай.

  • Будь завжди привітним.

  • Не капризуй.

  • Завжди зі всіма будь чесним.

  • Не будь хвальком.

  • Чемним будь з усіма.

І треба виконувати свої обов’язки зараз, а не потім.

ГРА «МЯКЄ СЕРЦЕ»

У КОЖНОГО В РУКАХ НЕВЕЛИЧКА М’ЯКА ІГРАШКА У ВИГЛЯДІ СЕРЦЯ



  • Поміркуйте і скажіть, яку людину називають сердечною?

  • Добру.

  • Веселу.

  • Чемну.

  • Яка завжди прийде на допомогу.

  • Люблячу.

  • Чи бувають інші люди на землі, які не вміють любити, тому що їх серце зачерствіло.

  • Так, бувають.

  • Пам'ятайте, що є багато людей, які потребують вашої любові. Згадайте, кому б ви хотіли послати свою любов за допомогою цього м'якого серця? А сьогодні давайте задаруємо ці маленькі сердечка любові, промінчики світла, тепла нашим дорогим гостям.

ГРА « ЧАРІВНА КОРОБОЧКА»

У красиво прикрашеній коробочці зроблений отвір за розміром дитячої руки. Діти по черзі витягують якійсь сюрприз. Запропонувати і гостям витягнути якісь сюрприз, але їхня рука не влізає в отвір.

Є такі речі, які доступні і необхідні тільки дітям, дорослим вони не потрібні. Отже, всьому свій час. Колись і ви станете дорослими, а сьогодні ви діти і перебуваєте під захистом і опікою держави.

Садочок знаєш в нас який?

Я розповім тобі, мій друже.

Там не покривдять малюка

Не вразять недозрілу душу.

Ти знатимеш – як жити треба

Щоб говорили всі про тебе –

Це – благородний чоловік.

Якщо ти зайченя лякливе –

Тебе научать бути сміливим.

Якщо підступний, мов лисичка –

Відучишся від тої звички.

Якщо ти, наче вовк, гнівливий –

Тебе научать доброти.

Незграбний – виростеш кмітливим

Й всього досягнеш у житті.

Садок навчає бути гідним

Славетних предків і батьків.

Любить свою країну рідну

І боронить від ворогів!

В нашій країні права дітей захищає держава. А що таке право?

Діти: Права дитини – це певні можливості, які потрібні нам, дітям, для того, щоб жити і рости.

Вих-ль: Тобто те, що ви, діти, можете робити і в чому вам не можуть відмовити дорослі. Які ви знаєте права?


  • Право на любов і піклування.

  • Паво на життя.

  • Право на власну думку.

  • Право на освіту.

  • Право на медичну допомогу.

  • Право на повноцінне харчування.

  • Право на відпочинок.

  • Захист від насильства.

Молодці, діти. На цьому наше заняття закінчено.

Десять НЕ МОЖНА Сухомлинського:



  1. Не можна байдикувати, коли всі працюють;

  2. Не можна сміятися над старістю;

  3. Не можна вступати в суперечку з дорослими;

  4. Не можна виявляти невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі;

  5. Не можна допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати тобі;

  6. Не можна робити те, що засуджують старші;

  7. Не можна залишати літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;

  8. Не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;

  9. Не можна сидіти обідати, не запросивши старшого;

10.Не можна чекати, доки з тобою привітається старший, ти повинен привітатися першим.


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка