Запитання до екзамену з навчальної дисципліни «Вікова фізіологія» для студентів спеціальності 01020101 «Фізичне виховання»




Скачати 45.43 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір45.43 Kb.
Міністерство освіти і науки України

Вищий комунальний навчальний заклад Сумської обласної ради «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка»


Запитання

до екзамену з навчальної дисципліни

« Вікова фізіологія »


для студентів спеціальності 5.01020101 «Фізичне виховання»*

(441 група)

Затверджено

на засіданні циклової комісії.

Протокол № 11 від 14.04.2014р.

Голова циклової комісії ____ С. В. Приходько

1. Вчення про умовні рефлекси і механізм їх утворення. Класифікація умовних рефлексів. Вікові особливості.

2. Гальмування умовних рефлексів і особливості його прояву у дітей.

3. Вікові особливості утворення умовних рефлексів на комплексні подразники.

4. Поняття про функціональну систему. Значення зворотної аферентації в здійсненні пристосувальних реакцій організму.

5. Нейрофізіологічні механізми сприйняття і уваги. Мотивації, емоції і їх роль у вихованні і навчанні.

6. Короткочасна і довгочасна пам’ять і її особливості в ранньому віці.

7. Вчення О.О.Ухтомського про домінанту і його значення в управлінні пізнавальною діяльністю учнів. Підвищення стійкості домінанти з віком.

8. Динамічний стереотип як основа навичок і звичок, як фізіологічна основа режиму дня. Механізм його формування в процесі навчання і виховання.

9. Становлення в процесі розвитку дитини сенсорних і моторних механізмів мови. Значення мовних стереотипів для розвитку мови. Вікові особливості взаємодії першої і другої сигнальних систем.

10. Типи ВНД, їх врахування при здійсненні індивідуального підходу до учнів.

11. Нейрофізіологічні механізми сну і неспання. Вікові особливості сну.

12. Сенсорні системи. Сприйняття простих ознак сенсорного стимулу. Ускладнення аналізу зовнішніх стимулів на протязі перших років життя. Роль сенсорного сприйняття в ранньому дитинстві.

13. Вікові особливості зорової сенсорної системи.

14. Вікові особливості слухової сенсорної системи.

15. Поняття про стомлення. Його двояке біологічне значення. Прояв стомлення в поведінкових реакціях, в зниженні розумової працездатності. Вікові рівні показників розумової працездатності.

16. Фази працездатності. Добова періодичність розумової працездатності. Заходи, фактори і умови підтримання працездатності на відносно високому рівні в процесі навчальної діяльності.

17. Тривалість уроку. Фізіолого-гігієнічні нормативи загального навчального навантаження. Гігієнічні вимоги до складання розкладу, проведення контрольних робіт, екзаменів.

18. Організація навчально-виховного процесу і режиму дня дітей шестирічного віку; готовність їх до навчання за морфофункціональними і психологічними параметрами.

19. Зміни працездатності, вищої нервової діяльності і регуляції вегетативних функцій у дітей і підлітків при систематичному недосипанні.

20. Залози внутрішньої секреції. Гормони. Гіпоталамо-гіпофізарна система та її роль в регуляції діяльності залоз внутрішньої секреції.

21. Статеві залози; їх роль в процесі росту і розвитку організму і статевого дозрівання. Статева зрілість – фізіологічна і соціальна.

22. Вигини хребта, їх формування і функціональне значення. Розвиток скелета голови, тулуба, кінцівок.

23. М’язова маса і сила м’язів в різні вікові періоди. Вікові особливості швидкості і точності рухових актів; витривалості.

24. Особливості реакції організму на фізичне навантаження в різному віці. Стомлення при різних видах м’язової роботи і його вікові особливості. Розвиток рухових навичок, удосконалення координації рухів з віком. Руховий режим учнів. Шкода гіподинамії.

25. Постава. Порушення постави. Плоскостопість. Значення фізичних вправ у формуванні правильної постави і укріпленні вигину стопи.

26. Вікові особливості органів травлення.

27. Захисні рефлекси травної системи. Профілактика і заходи боротьби з шлунково-кишковими захворюваннями і глистяними інвазіями.

28. Вікові особливості енергетичного обміну. Енергетичне забезпечення м’язової діяльності.

29. Вікові зміни потреби організму в білках. Особливості жирового і вуглеводного обміну в різному віці.

30. Значення води, мінеральних солей, мікроелементів і вітамінів в процесі росту і розвитку дитини. Збереження вітамінів в їжі.

31. Харчові продукти , їх склад і енергетична цінність. Захворювання, спричинені неправильним харчуванням (рахіт, екзогенно-конституційне ожиріння, гіповітамінози, авітамінози ), їх профілактика.

32. Вікові особливості системи крові.

33. Функції крові. Групи крові. Переливання крові. Недокрів’я і його профілактика у дітей і підлітків.

34. Цикл серцевої діяльності. Пульс. Вікові зміни частоти серцевих скорочень, систолічного і хвилинного об’ємів серця.

35. Тиск крові і його вікові зміни. Гіпотонія і гіпертонія. Регуляція роботи серцево-судинної системи , її вікові особливості.

36. Вікові особливості реакцій серцево-судинної системи на фізичне навантаження. Зміни гемодинамічних показників у дітей і підлітків при статичній роботі і різному напруженні.

37. Особливості будови і функцій органів дихання в дитячому віці. Додаткові пазухи носа. Мигдалики. Аденоїди.

38. Вікові зміни частоти і глибини дихальних рухів, життєвої ємкості легень, хвилинного об’єму дихання, газообміну. Типи дихання.

39. Вікові особливості довільної регуляції дихання. Спірометрія.

40. Вікові особливості органів виділення.

41. Вікові особливості будови і функцій шкіри.

42. Теплообмін організму дітей і підлітків.

43. Умовні рефлекси на час та умовні рефлекси вищого порядку.

44. Інтегративна діяльність мозку як результат динамічної взаємодії різних нервових центрів.

45. Вища нервова діяльність в ранньому і дошкільному періодах розвитку ( від народження до 7 років).

46. Вища нервова діяльність дітей шкільного віку.

47. Зміни ВНД у дітей і підлітків в процесі навчальних занять та при дії фармакологічних препаратів і хімічних речовин.

48. Патологічні зміни ВНД у дітей і підлітків.

49. Формування другої сигнальної системи дійсності і розвиток спільної діяльності сигнальних систем в онтогенезі.



50. Вплив змін функціонального стану ендокринної системи дітей і підлітків на вищу нервову діяльність.


База даних захищена авторським правом ©mediku.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка